׳הממשלה העולמית׳ מעבירה את המטה הכללי שלה מארה״ב לסין

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

  • בשבוע האחרון היינו עדים לניסוי כלים של הסדר העולמי החדש

  • ענקיות הטכנולוגיה, שמלכתחילה עוצבו עם יכולות טוטליטאריות בשם ערכים ליברליים, מוותרות לאחרונה גם על מראית העין

  • מה ענקיות הטכנולוגיה מעבירות לסין מאז בחירת טראמפ?

Big Brother eye

 

בשבוע האחרון היינו עדים לניסוי כלים של הסדר העולמי החדש

כפי שדיווחנו לכם, פייסבוק בתאום עם אפל, ספוטיפיי, גוגל/יוטיוב, טוויטר (חלקי), וימאו ועוד החליטו על הסרת הקיום הוירטואלי של אלכס ג'ונס מ- InfoWars.

מחאת האוהלים: ׳הקשר להפלת שלטון הימין׳

לתדהמתנו הדבר עבר בשקט יחסי בקרב הפוליטיקאים ורק לאחר שנעם חומסקי וביל מאהר משמאל (מבלי להתייחס למניעיהם) יצאו נגד אותה הצנזורה של אלכס ג׳ונס בשם שמירה על ערך חופש הביטוי, ורק לאחר שמספר עצום של משתמשים שמרנים חשובים (בפוליטיקה ובמדיה החברתית) נחסמו באופן שיטתי במספר פלטפורמות, כגון ״אוניברסיטת פרגר״, המועמדת השמרנית קנדס אוונס ועוד, ״במקרה״ לקראת בחירות האמצע קדנציה בארה״ב, הגיעו התגובות היותר רציניות מהצד השמרני.

התייחסות של הנשיא טראמפ החלה בשיתוף מאמר המדבר על ההטייה הפוליטית של ענקיות הטכנולוגיה וניסיון האקטיבי שלהן להשתיק ולצנזר דעות שמרניות.

הנשיא טראמפ פצח שלשום בצרור ציוצים:

המדיה חברתית מפלה לחלוטין את הקולות הרפובליקנים/שמרנים המדברים בקול רם וברור לטובת ממשל טראמפ. לא ניתן לזה לקרות. הם משתיקים את דעותיהם של אנשים רבים בימין, ובעת ובעונה אחת לא עושה דבר לאחרים.
הצנזורה היא דבר מסוכן מאוד ובלתי אפשרי למשט אותה. אם חוסמים אנשים בטענת הפצת ״חדשות מזוייפות״ אז אין דבר מזויף יותר מ CNN ו- MSNBC, ועם זאת, אני לא מבקש שהתנהגותם החולנית תחסם. אני מתרגל לזה וצופה בעין ביקורתית, או שלא צופה כלל.

[מקור: ציוץ 1 ציוץ 2 ציוץ 3]

 

ענקיות הטכנולוגיה, שמלכתחילה פיתחו יכולות טוטליטאריות בפוטנציה בשם ערכים ליברליים, מוותרות לאחרונה גם על מראית העין.

להלן מספר דוגמאות מהיכולות האלה רק מהתקופה האחרונה:

אפל – מרכז דאטה סיני
הכוונה של אפל להקים מרכז דאטה סיני שיעניק לרשויות גישה קלה בהרבה לנתוני המשתמשים, ״פעילים לזכויות אדם חוששים כי הרשויות הסיניות ישתמשו במידע כדי לעקוב אחרי מתנגדים למשטר״  –דמרקר

גוגל – פרוייקט Dragonfly
עוד דוגמא היא פרוייקט Dragonfly הסודי של גוגל שדלף לאחרונה שהוא מנוע החיפוש המוצע ע״י גוגל עבור סין והו אמור להציג תוצאות חיפוש מסוימות ולצנזר אחרות על פי דרישות ממשלת סין.

לעובדי גוגל נודע על הפרוייקט רק לאחרונה ורק באמצעות דיווחי החדשות בתקשורת. הם דרשו שהחברה תנהג בשקיפות בנוגע להחלטותיה, והעצומה שחתמו מעלה את סוגיות האתיקה בהקשר הפרויקט.

לאחר ש-1,000עובדי גוגל חתמו על עצומה נגד השקת מנוע חיפוש מצונזר עבור סין, הודיע סונדר פיצ'אי באסיפת עובדים שלא ברור אם התכנית בכלל תצא אל הפועל, אך הודה כי גוגל מאד מעוניינת לחזור לסין.

גוגל עוקבת אחריך בין אם אתה מאשר זאת ובין אם לאו

לפני מספר ימים גוגל הודתה שגם אם נקטת בצעדים להגנה על הפרטיות שלך על ידי ביטול הצטרפות להיסטוריית המיקומים, בעת פתיחת המפות של גוגל או אפליקציית מזג האוויר שלה, גוגל עדיין מסמנת את המיקומים שלך ומאחסנת את הנתונים.

 

פייסבוק – רשמה חברה בסין

פייסבוק – מאזינה לשיחות של משתמשיה?

לכאורה לא. נראה כי הספק בעניין זה יוסר בקרוב.
לאחרונה מתפרסמות ידיעות על הניסיון של ממשל ארה"ב לאלץ את פייסבוק לשבור את ההצפנה במסנג׳ר שלה, כך שרשויות האכיפת יוכלו להאזין לשיחות קוליות במסגרת חקירה של כנופיית ה- MS-13.

במקרה של אפל (מקרה סן ברנרדינו) טענה החברה שהממשל אינו יכול לחייב את החברה לפתח תוכנה שתפרוץ את הטלפון, מבלי להפר את הזכות לחופש ביטוי והבעה על פי התיקון הראשון לחוקת ארה״ב.

פייסבוק טוענת בבית המשפט כי שיחות קוליות במסנג'ר מוצפנות מקצה לקצה, כלומר רק לשני הצדדים יש גישה לשיחה.

האם שלטונות סין יקבלו תשובה דומה מאפל ופייסבוק?
שנסמוך על הקוד האתי שלהן?

מה ענקיות הטכנולוגיה מעבירות לסין מאז בחירת טראמפ?

אותן יכולות משולבות של ענקיות הטכנולוגיה מזכירות חלקים מ- "Vault 7", ארכיון כל יכולות ההאקינג של סוכנות הריגול שהודלף בזמנו לויקיליקס.

ג'וליאן אסאנג' שפרסם את אלפי המסמכים הסודיים החושפים את השיטות שבהן פורצת סוכנות הביון האמריקנית למחשבים, לסמרטפונים ולטלוויזיות חכמות, הודיע כי אנשיו יעבירו את המידע לחברות טכנולוגיה כדי שיוכלו להגן על לקוחותיהם- [מקור]


חברות ״פרטיות״ כמו אלה?

הסעודה האחרונה: אובמה וענקיות ההייטק

תזכורת:

אובמה בשולחן עגול עם האליטות של ראשי עמק הסיליקון, רבותי, זאת הממשלה העולמית

מקרים אלה מדגישים את התאום המוחלט בין פלטפורמות הטכנולוגיה, תאום שלא אמור להפתיע את קוראי ״קונספיל״ שכבר הוזהרו בעבר מפני הממשלה העולמית ותוכניותיה:

מתוך תחקיר ״קונספיל״ מ

Image may contain: text

ועוד תזכורת לקטע עתיק יומין מתוך כתבה מה-04.02.04:

״הפנטגון הורג את פרוייקט ׳LIFELOG׳״

הפנטגון ביטל את פרויקטLifeLogמאמץ שאפתני לבניית מסד נתונים למעקב אחר קיומו הכולל של כל אדם.

מנוהל ע״י Darpa, זרוע המחקר של משרד ההגנה, ״לייפלוג״ שאפה לכנס במקום אחד כמעט כל דבר שאדם אומר, רואה או עושה: שיחות הטלפון שנעשו, תוכניות הטלוויזיה שצפו, המגזינים שנקראו, כרטיסי הטיסה נרכשו, נשלח ונתקבלו. מתוך האוקיינוס הבלתי נראה הזה של מידע, מדעני המחשבים היו מתווים מסלולים ייחודיים בנתונים, ממפים יחסים, זכרונות, אירועים וחוויות.

תומכי ״לייפלוג״ אמרו שהיומון הכל-מקיף יכול היה להפוך לזיכרון דיגיטלי כמעט מושלם, ומספק למשתמשים שלו עוזרים ממוחשבים עם זיכרון כמעט מושלם של מה שהם עשו בעבר. אבל ליברטנים מיד התנפלו על הפרויקט כאשר הופיע לראשונה באביב שעבר, וטענו כי ״לייפלוג״ יכול להפוך לכלי האולטימטיבי עבור פרופיילינג (אפיון) של אויבים פוטנציאליים של המדינה.

חוקרים המקורבים לפרויקט אומרים שהם לא בטוחים למה הפרוייקט נגנז בסוף החודש שעבר. Darpa לא סיפקה הסבר לביטול השקט של ״לייפלוג״. "שינוי בסדרי העדיפויות" היא התשובה הרציונלית היחידה שסיפקה דוברת.

עם זאת, מאמצי Darpa הקשורים בפיתוח תוכנה ובינה מלאכותית עדיין נעים קדימה כמתוכנן.

אז ב 02.04.04 הודיעו על גניזת LIFELOG

מתי נוסד פייסבוק?

ב- 02.04.04

 

אחרי שהבנו כמה ״פרטיות״ החברות האלה באמת
אז מה הקטע עם סין, חוץ מיוקו אונו של צוקרברג?

giphy (3).gif

מה הקטע של סין וג׳ו ביידן?

בדצמבר 2013, סגן הנשיא ביידן ובנו האנטר טסו על אייר פורס 2 לסין. עשרה ימים לאחר המסע, חתמה חברה בת של בנק סין בשם בוהאי קפיטל על עסקה בלעדית עם חברת האנטר ביידן להקמת קרן השקעות משותפות בהיקף של 1 מיליארד דולר בשם Bohai Harvest RST. העסקה עודכנה מאוחר יותר ל -1.5 מיליארד דולר.

Family members gather for a road naming ceremony with U.S. Vice President Joe Biden, centre, his son Hunter Biden, left, and his sister Valerie Biden Owens, right, joined by other family members during a ceremony to name a national road after his late son Joseph R. "Beau" Biden III, in …
מאז ״תאונת בחירת טראמפ״ לנשיאות ארה״ב, לאחר ההספדים של של גוגל ופייסבוק ע״י סורוס בדאבוס, נראה ש״הממשלה העולמית״ מעבירה את המטה המרכזי שלה ל״מקום מבטחים״.

זה מסביר את מרכז הדאטה הסיני של אפל?
זה מסביר את השינוי בקוד האתי של גוגל? את פרוייקט Dragonfly? את המעקבים בין אם האדם מאשר או לא? את ״פרוייקט Maven״ הצבאי?
את היענות של פייסבוק להעביר מידע על משתמשיה לכל דיכפין?

 

נעבור לכתבה בבטאון של המועצה ליחסי חוץ (CFR), בה נחוש ב״דאגה הגדולה״ שלהם לעתיד מעמד הסייבר-טכנולוגי של ארה״ב מול סין, כיאה לארגון הגלובליסטים בו מכהנת ליסה שילדס, המאהבת של אריק שמידט (לשעבר נשיא גוגל) וכיום סגנית נשיא "תקשורת גלובלית ויחסי מדיה" של הCFR:

האינטרנט נוצר בארצות הברית, אבל סין תעצב את העתיד שלה

במשך כמעט חמישה עשורים, ארצות הברית הובילה את הצמיחה של האינטרנט. ממקורו כתוכנית פנטגון קטנה למעמדה כפלטפורמה גלובלית שמחברת יותר ממחצית מאוכלוסיית העולם ועשרות מיליארדי מכשירים, האינטרנט שנים שהינו פרויקט אמריקני. 

אולם כיום, ארה"ב ויתרה על מנהיגותה במרחב הקיברנטי לטובת סין.נשיא סין, שי ג'י-פינג, תיאר את תוכניותיו להפוך את סין למעצמת-על סייבר. כבר כיום, יש לאנשים רבים יותר בסין גישה לאינטרנט מאשר בכל מדינה אחרת, אבל לשי ג'י-פינג יש תוכניות גדולות יותר. באמצעות תקנות מקומיות, חדשנות טכנולוגית ומדיניות חוץ, סין שואפת לבנות מערכת "הגנת סייבר" בלתי חדירה, לתת לעצמה קול גדול יותר על השליטה על האינטרנט, לטפח חברות ברמה עולמית ולהוביל את העולם בטכנולוגיות מתקדמות.

המשך העלייה של סין כמעצמת-על לא מובטחת. מאמצים ״מלמעלה למטה״ של שלטונות המדינה בחדשנות בבינה מלאכותית, מחשוב קוונטי, רובוטיקה, וטכנולוגיות שאפתניות אחרות עלולים להיכשל. חברות טכנולוגיה סיניות יעמדו בפני לחצים כלכליים ופוליטיים תוך כדי תהליך הגלובליזציה. אזרחים סינים, למרות שנראה כי אינם מצפים לפרטיות מממשלתם, עשויים לדרוש יותר מחברות פרטיות. ארצות הברית עשויה לפעול להשבת מעמדה, וכלכלת ארה"ב עשויה לגלות מחדש את הדינמיות שאיפשרה לה ליצור כל כך הרבה מהטכנולוגיה של העולם המודרני.

אבל בהתחשב בגודלה של סין ובתחכום הטכנולוגי שלה, לבייג'ינג יש סיכוי טוב להצליח – ובכך ליצור מחדש את מרחב הסייבר בצלמה. אם זה יקרה, האינטרנט יהיה פחות גלובלי ופחות פתוח. חלק גדול ממנו יפעיל יישומים סיניים על חומרה מתוצרת סין. ובייג'ינג תקצור את היתרונות הכלכליים, הדיפלומטיים, הלאומיים והביטחוניים שפעם זרמו לוושינגטון.

בעידן בו החברות גלובליות ״פרטיות״ הן בעצם הדיפ סטייט הגלובלי, מלחמת הסחר הופכת לעניין של ביטחון לאומי:

ממשל טראמפ האשים במפורש את סין בפריצה לחברות בארה"ב במטרה לגנוב סודות עסקיים בשנים האחרונות. גילוי זה אומר שממשל ארה"ב סבור כי סין הפרה הסכם משנת 2015 שנחתם בין הנשיא הטרויאני אובמה לבין נשיא סין במטרה ״לבלום ריגול סייבר כלכלי בין שתי המדינות.״

טראמפ חתם גם על צו נשיאותי שנותן כוח רב לוועדה שבוחנת אם ההשקעות הזרות מסכנות את הביטחון הלאומי.
באופן לא-מקרי, חתם טראמפ על החוק החדש בביקור שערך בבסיס הצבא האמריקני "פורט דראם" בצפון מדינת ניו יורק כשלצדו חיילות וחיילים. בבייג'ינג קראו לאמריקנים להתייחס בצורה הוגנת למשקיעים הסינים.

Did the Obama-Xi Cyber Agreement Work?
דונלד טראמפ חותם על החוק

 

 


קריאה רלוונטית:

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *