כיצד הסבא של מרב מיכאלי סייע לנאצים.

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

ב22 ביוני 1955 קבע בית המשפט בפסק הדין על גבי 300 עמודים שאדם בשם רודולף קסטנר ״מכר את נשמתו לשטן.״

לפני שנגיע לזה, בואו קודם כל אספר לכם סיפור על אדם בשם קורט בכר.
קודם כל נתחיל בהכרות:
נולד ב1909 בהמבורג, הצטרף למפלגה הנאצית ב1934.
כבר ב1939 קצין בחיל הפרשים של האס אס בפולין ונמנה עם יחידת גולגולת המת אשר עסקו ברצח יהודים.
ב1942 הוא כבר בדרגת אוברשטורמבאנפיהרר (סגן)
וב24.12 היטלר מעניק לו את אות ההצטיינות-צלב הזהב.
ובינואר 1945 קורט בכר משרת בהונגריה כאשר הוא כבר בדרגת שטנדרטנפיהרר (אלוף משנה).
הוא התמנה על ידי הימלר להיות ה״זונדר קומיסר״ (אחראי) של כל מחנות הריכוז ולראש המחלקה הכלכלית של האס אס בהונגריה ביחד עם אדולף אייכמן. המחלקה הכלכלית של האס אס הייתה אחראית בין השאר: על עקירת סתימות זהב ממיליוני שיניים של יהודים מתים, שימוש בשיער הגופות של היהודים למילוי מזרנים, ומשומן של גופות היהודים יצרו סבוני רחצה. המחלקה הכלכלית הייתה מענה את היהודים עינוי תופת כדי שיחשפו להם איפה החביאו את רכושם ואוצרם.


נשמע בחור מקסים לא? רוצים לדעת מה עלה בגורלו? בתום המלחמה הפושע המלחמה הנאצי נעצר על ידי בנות הברית אבל שוחרר במשפטי נירנברג.
מדוע שוחרר?
הסיבה שבכר שוחרר הייתה בגלל עדות לטובתו מטעם איש מפא״י, חבר ועד ההצלה ד״ר רודולף קסטנר.
העדות של קסטנר (נחשף במשפט גרינוולד קסטנר מוצג ת.פ. 124/53, בבית הדין המחוזי בירושלים): ״קורט בכר היה בעבר קולנול באס אס ושימש קצין קשר ביני לבין הימלר במשך מאמצי ההצלה שלנו. הוא שוחרר ממאסרו בנירנברג על ידי שלטונות הכיבוש של בעלות הברית הודות התערבותי האישית״.

במשפט גרינוולד, תחילה קסטנר הכחיש ושיקר בבית המשפט : ״בהיותי בנירנברג בפעם הראשונה או השניה לא נתתי כל עדות בקשר לבכר, לא לפני בית המשפט ולא בפני אחד ממוסודותיו או משרתיו של בית המשפט הבינלאומי״
קסטנר שיקר בבית המשפט והכחיש בתוקף שסייע לשחרור קורט בכר.
קסטנר בעדות נוספת: ״ לא נתתי כל עדות פורמלית לטובתו. לא נתתי עדות או הצהרה בשבועה.״
בואו אחשוף בפניכם עוד עדות לטובת פושע המלחמה קורט בכר מטעם הסייען קסטנר: ״ לא יכול להיות ספק שבכר נמנה עם אותם מנהיגי האס אס המועטים מאוד בעלי אומץ הלב להתנגד לתכנית ההשמדה של היהודים ולנסות להציל חיי אנוש. בהיותי במגע אישי עם בכר מיוני 1944 עד אפריל 1945 אני מבקש להדגיש, על בסיס ידיעה אישית, שקורט בכר עשה את כל אשר לאל ידו להציל בני אנוש חפים מפשע מהזעם העיוור של המנהיגים הנאצים. מעולם לא הטלתי ספק אף לרגע בכוונות הטובות של בכר.
אני מוסר הצהרה זאתי לא רק בשמי אלא בשם הסוכנות היהודית והקונגרס היהודי העולמי.
על החתום: רודולף קסטנר, פקיד הסוכנות היהודית בג׳נבה, לשעבר יו״ר ההסתדרות הציונית בהונגריה 1943-1945, נציג הג׳וינט בבודפשט. ״
(הצהרה בשבועה מהמדור האמריקאי לעדויות של הטרינבול הצבאי הבינלאומי בנירנברג)

הבנתם? קורט בכר, פושע המלחמה הנאצי, שוחרר לא רק בשם קסטנר אלא בשם הסוכנות היהודית והקונגרס היהודי העולמי.
זה הוא רק קצה הקרחון מהעבר האפל של סבא של מירב מיכאלי, המועמד לכנסת מטעם מפא״י , סייען הנאצים ד״ר רודולף קסטנר. שהנכדה בכל יום זיכרון לשואה מספרת לנו סיפורים איזה גיבור ומציל יהודים הוא.
זה הפרצוף של מירב מיכאלי, זה הפרצוף של קסטנר וזה הפרצוף של מפא״י (שדרך אגב עשתה אחרי המלחמה עסקים עם קורט בכר בתעשיית החיטה שלו שאותה הקים בזכות הרכוש היהודי שבזז בעינויים מיהודי בודפשט, מה שהפך אותו לאחד מהאנשים העשירים ביותר בגרמניה).

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 תגובות

  1. ישראל 2021-03-18

    אומרים שאמת חלקית גרועה משקר, אין לי דבר וחצי דבר עם מפלגת העבודה ולא היה לי ומעולם לא הצבעתי עבורה ( גם לא משתתף בבצבעות כי אין להם כל משמעות, תובנות מיום כפור…) עכשיו לעקר , הצד השני יטען כי קסטנר הקריב מעטים עח מנת להציל רבים…אין לי אמון באף גרסא

  2. רבקה 2023-11-27

    הפשע העיקרי של קסטנר הוא שלא הזהיר את הקהילה היהודית על מה שמצפה להם, בהנחה שהוא ידע מה עומד לקרות. קשה לשפוט את מה שהיה סמוך לשואה. אנשים לא קלטו מה קרה. זה לקח זמן. זוכרת שהביטו בעין לא אוהדת בלשון המעטה על הניצולים, לא רצו להקשיב לסיפורים שלהם, קראו להם סבונים ועוד. זוכרת שהיו ניצולים שהתלחשו עליהם שהיו קאפו במחנות. לקח הרבה שנים עד שהצמידו את ה"גבורה" ל"שואה", ועוד זמן רב, עד שהתחילו לתעד ניצולים ולערוך מסעות לגיאיות ההשמדה. רוב העדויות של יד ושם שנותרו היום, הן מפיהם של ניצולים שהיו ילדים בזמן השואה, מעט מאוד עדויות של מבוגרים, כי רובם נפטרו. למה אני מזכירה את זה, משום שקשה לשפוט אדם כמו קסטנר על העדות לטובת קורט בכר, בזמן שעשה זאת שהיה סמוך מאוד למלחמה. קשה ואולי גם אסור לסלוח לקסטנר על כך שלא הזהיר את יהודי הונגריה.