April 26, 2024, 1:31 pm

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

מחאה בסגנון קפלן למען החמאס של ברוני מחלקת המדינה האמריקאית – סורוס ורוקפלר.

ג'ורג' סורוס ואנשי השמאל הקיצוני שלו משלמים למסיתים שמתדלקים את הפגנות השמאל הראדיקליות נגד ישראל באוניברסיטאות ברחבי ארה״ב.USCPR מחלקת עד 7,800 דולר לעמיתים בקהילה ובין 2,880 ל-3,660 דולר עבור "עמיתים" בקמפוס בתמורה לשמונה שעות בשבוע בארגון "קמפיינים בהובלת ארגונים פלסטיניים". הם הוכשרו "להתנגד, ולהביא למהפכה".הקבוצה הרדיקלית קיבלה לפחות 300,000 דולר מקרן החברה הפתוחה של סורוס מאז 2017 וגם לקחה 355,000 דולר מקרן האחים רוקפלר מאז 2019.

בדומה למפגיני קפלן, עוד ארגון, פעילי ״סטודנטים למען צדק חברתי בפלסטין״ (SJP) במימון סורוס – התעמתו עם המשטרה. גם SJP וגם JVP מקבלים חלק ניכר מהמימון שלהם מסורוס. JVP מקבלת מימון מרוקפלר. שניי הארגונים גורשו מאוניברסיטת קולומביה בנובמבר בגלל שימוש ברטוריקה מאיימת והפחדה. יחד עם ארגון Within Our Lifetime, הSJP וJVP ארגנו את מחאת האוהלים האלימה והאנטישמית בקולומביה. ניתוח של הניו יורק פוסט פוסט מראה שכל השלושה קיבלו מזומנים מקבוצות המגיעות עד לסורוס.

מחלקת המדינה האמריקאית:
ועדה של הסנאט בראשות פרנק צ'רץ' שנבחרה לבחון את פעילויות הממשלה בהקשר לפעולות המודיעין
ב-1975 גילתה את הדבר הבא:
"קרנות מבוססות כמו קרן פורד, קרן קרנגי וקרן רוקפלר מהוות את הצורה הטובה והמקובלת ביותר של כיסוי והסוואת מימון…הוסיף ואמר דו"ח פנימי של ה-­CIA ב-­1966 ,שטכניקה זאת הייתה יעילה באופן מיוחד לארגונים הפועלים במדינות דמוקרטיות״

הקרנות של סורוס לא היו קיימות אז, אבל השיטה אותה שיטה, ודוגמת המופת היא לצערנו הרב קידום הסכם השואה הגרעינית האיראני. מסתבר ש"תיבת התהודה" (Echo chamber) האדירה אשר היועץ הבכיר לביטחון לאומי של אובמה, בן רודס, התרברב בה הייתה לא רק ידידותית, אלא גם ממומנת נכבדות – כולל מיליונים שהועברו בנדיבות רבה לתקשורת. בראיון עם הניו יורק טיימס, רודס זיהה את קרן המגלים (Ploughshares Fund) כמרכזית בהפצת המסר של קבוצת אובמה בנוגע לאיראן. אפשר עכשיו לראות דיווחים שהן עשו זאת בעזרת כסף מתורמים בעלי נטיות פרוגרסיביות כמו ג׳ורג' סורוס כדי לממן ארגונים – כולל רדיו לאומי ציבורי (NPR) – ו"מאמצים מתואמים" לדחוף את הסכם הגרעין.

המימון של סורוס בין השאר התגלה דרך הדלפה של מסמכי קרן החברה הפתוחה שלו אשר אישרה את הפרטים וגילתה כי בין היתר, קרן המגלים ביקשה מענק של כ-750 אלף דולר (יותר מ-3 מיליון שקלים לטווח זמן קצר מאוד), כדי להנכיח רשת פרו איראנית ולהביא אליה עוד אנשים, כך לפי בקשת המענק. הדבר כלל מאמצים "להרחיב ולאפשר בצורה טובה יותר להפעיל מעגל של מומחים ו'מאשרים' (תיבת תהודה שבה מומחים מאשרים את הדברים אחד של השני ללא הרף) אשר תומכים בדיפלומטיה, כולל אישים דיפלומטים בכירים מארה"ב, אירופה, וישראל, כמו גם מנהיגים איראנים של זכויות אדם ומנהיגי חברה אזרחית," כך לפי המסמך.

עוד המסמך מזכיר את נתניהו כבעיה: "מאז שהופיעו לאחרונה סיכויים רציניים לעסקה, המתנגדים, שהובילו ראש ממשלת ישראל נתניהו וקבוצות הלחץ הימניות האמריקאיות בעלות הברית, הכפילו את המאמצים לחתור תחתיה."

מ-2019 קרן רוקפלר שהוגדרה בדו״ח ועדת צ'רץ' של הסנאט מעבירה מענקים עבור הפרויקט האיראני של קרן מגלים.

כסף מפרויקט תיבת התהודה הגיע גם לג'יי-סטריט, עוד ארגון שמקבל תמיכה רבה מקרנות סורוס, רוקפלר, ואשר גם עובד עם הקרן החדשה לישראל, וגם תרם לה כסף.

ב2020 כסף גם הגיע למכון המחקר הישראלי מתווים הממומן גם על ידי הקרן החדשה ובועד המנהל יושב נדב תמיר יו״ר מועצת הבוגרים של קרן וקסנר. תמיר מפרסם באתר מתווים מאמרי תמיכה מובהקים בהסכם הגרעין.

ב-2016, כשהסכם הגרעין נכנס לתוקף, קרן מגלים גם נתנה מענק לקרן החדשה עבור פאנל הארץ שארגנו.

הערה: כסף עבור התעמולה האיראנית גם הגיעו למכון ברוקינגס, בועד המנהל שלו יושב, איתמר רבינוביץ׳ מקרן וקסנר ישראל, מייסד ה-INSS המושחתים. ברוקינגס מימן טיסות ליאיר לפיד לארה״ב, שכאשר שב לארץ מפאנל ששולם על ידי המכון, ביקש לפתוח בועדת חקירה על ה״מחדל״ של נתניהו בנוגע להסכם הגרעין האיראני. מכון ברוקינגס מומן בכבדות גם על ידי קטאר.

המחאה נגד הרפורמה המשפטית בישראל.
לא במקרה תומאס ניידס, שגריר ארה״ב בישראל מימן את כנס הINSS בו הוא קיבל במה לנאום נגד הרפורמה. זה גם הקשר החם של השגריר ניידס עם הקרן החדשה לישראל שתרמה לאותם מחאות. סורוס באופן נכלולי תורם ישירות ומאחורי הקלעים מליוני דולרים לקרן, בצורה שמסתירה את הסכומים הגדולים שהוא מעביר להם. בדומה אליו, כך גם רוקפלר.

דרך Fund For Policy Reform, Inc הוא מעביר בשם אחר לקרן החדשה מליונים. דרך קרן החברה הפתוחה עוד מליונים. דרך Foundation for Middle East Peace עוד מאות אלפי דולרים.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *