יו"ר ועדת המשפט של הסנאט, צ'אק גראסלי, מבקש להוציא צווי הבאה לג׳יימס קומי וללורטה לינץ׳

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

פרסום דו״ח המפקח הכללי במחלקת המשפטים על חקירת קלינטון ממשיך לספק כותרות:

  • יו"ר ועדת המשפט של הסנאט, צ'אק גראסלי, מבקש לזמן את ראש ה- FBI לשעבר ג'יימס קומי ואת התובעת הכללית של אובמה לורטה לינץ'

  • ה- FBI ״ערך ושינה״ לכאורה תמלילי שיחות והטעה ע״י מידע כוזב את המפקח הכללי במשרד המשפטים. 

  • חילופי דברים במהלך עדותו של המפקח ג'יימס הורוביץ' מעידים על תובנותיו על הילארי קלינטון ועל חפותה

  • בניגוד לדיווחים בעבר, מסתבר שה- FBI כנראה לא השמיד אף אחת מהראיות שאסף בחקירה של הילארי קלינטון


Grassley wants to subpoena Comey, Lynch after critical IG report

בהמשך לפרסום הדו״ח הקשה של הורוביץ׳ השבוע, יו"ר ועדת המשפט של הסנאט, צ'אק גראסלי, מבקש לזמן את ראש ה- FBI לשעבר ג'יימס קומי ואת התובעת הכללית בממשל אובמה לורטה לינץ'.

גראסלי רוצה לתשאל את הצמד של אובמה על הדו"ח שפורסם השבוע על ידי המפקח הכללי של משרד המשפטים, אשר בדק את הטיפול של ה- FBI בחקירת השימוש של הילרי קלינטון בשרת דואר אלקטרוני פרטי בזמן היותה מזכירת המדינה.

תזכורת:

הדו״ח החדש של המפקח הכללי במחלקת המשפטים האמריקנית חושף עוד מהשחיתות של הFBI וממשל אובמה בזמן הבחירות

במהלך השימוע של ועדת המשפט בתחילת השבוע, גראסלי מתח ביקורת על קומי ולינץ' על כך שלא הופיעו לפני הפאנל שלו. גראסלי אמר כי פרקליטו של קומי אמר לו שמנהל ה- FBI לשעבר יצא מהארץ "למרות שראיתי שהוא היה באיווה בסוף השבוע, על פי העדכון שלו בטוויטר, נראה שהוא נהנה מאוד".

בראיון לתוכנית "ניוזמייקרס" אמר גראסלי, "אני רוצה לזמן [את קומי ולינץ]".

גראסלי ציין כי על פי הכללים של ועדת המשפט, על היו"ר ועל חבר בכיר בועדה – הסנטורית דיאן פיינשטיין – שניהם חייבים להסכים לעשות שימוש בצווי הבאה.

משנשאל על מועד הוצאת צווי הזימון האפשריים, גראסלי צחק ואמר, "אם פיינשטיין היתה אומרת לי אתמול שהיא תעשה את זה, היינו עושים את זה."

הדו"ח של מפקח היה ביקורתי מאד לגבי הטיפול של לינץ׳ ושל קומי בחקירת האימייל של קלינטון, ונמצא כי הסוכנות הפרה פרוטוקול.

מקור: ״דה היל״


חבר קונגרס אמריקני: יתכן כי ה- FBI ערך ושינה תמלילי עדויות והטעה את המפקח הכללי במשרד המשפטים עם מידע כוזב

נעבור למארק מידואוס, חבר בית הנבחרים ויו״ר שדולת החרות, אשר העלה בשימוע את האפשרות שה-FBI הטעה את המפקח הורוביץ בניסיון להסתיר את זהות פקידי הסוכנות.

חברי ועדת הפיקוח והמשפט בבית הנבחרים תשאלו את המפקח הכללי במחלקת המשפטים, הורוביץ, בנוגע לדו״ח שהגיש על הניהול המוטה של חקירת קלינטון ע״י ה-FBI והעלו את חשדותיהם לגבי האפשרות שההסוכנות ערכה ושינתה חלק מתמלילי הודעות הטקסט בין סוכנים בכירים ב- 302 מהמסמכים.

מה שנקרא "302s" הם דוחות של ראיונות עם עדים שלוקטו על ידי חוקרים פדרליים. הורוביץ גילה מאוחר יותר כי בידו מידע נוסף המרמז על כך שדו"חות העדים השתנו בדיעבד, הן בחקירת קלינטון והן בחקירת רוסיה.

הורוביץ רמז כי הועדה מנהלת חקירה בנוגע לסוגיה זו.

מידואוס שאל את הורוביץ ישירות האם מדובר בשני פקידי FBI שזוהו מתבטאים כנגד טראמפ וששמם קווין קלינסמית׳ וסאלי מוייר.

הורוביץ סרב לאשר את זהות הפקידים שה-FBI נמנע מלשחרר ציבורית את שמותיהם ונימק זאת ברגישות הקשורה כביכול לענייני מחלקת הריגול הנגדי.

הם לא עובדים בריגול הנגדי, אמר מידואוס, אם זה הנימוק שה-FBI סיפק לך, אז הם מסרו לך מידע שגוי כיוון שהם עובדים במחלקת היועמ״ש של ה-FBI.

 

בדו״ח הורוביץ דיווח על שני סוכנים אלמונים אשר הגיבו בהלם וזעזוע כשנודע להם כי טראמפ נבחר לנשיאות.
״אני המום״ כתב אחד מהם ביום הבחירות. ״תחיי ההתנגדות״ כתב מאוחר יותר כתשובה לשאלה "האם זה גורם לך לשקול מחדש את מחויבותך לממשל טראמפ?״
DOJ IG report finds that an FBI lawyer told a bureau employee “Viva le resistance” after President Trump was elected

“Viva le resistance”

[טעויות הכתיב במקור]

Vive la résistance צרפתית

Viva la resistencia ספרדית

מקור: ״פוקס ניוז״


חילופי דברים במהלך עדותו של המפקח ג'יימס הורוביץ' מעידים על תובנותיו על הילארי קלינטון ועל חפותה.

שימו לב לאינטראקציה בין הורוביץ לבין חבר הקונגרס אריק סלוול במהלך השימוע של ועדת המשפט והפיקוח, והמבט על פניו של המפקח ובעיקר על פני הבחור מאחוריו…

מקור: ״זירו-הדג׳״

View image on Twitter

 

דו״ח הורוביץ חשף, בניגוד לדיווחי התקשורת בעבר, שה-FBI לא השמיד אף אחת מהראיות שאסף בחקירה של הילארי קלינטון, כולל המחשבים הניידים של מנהלת הצוות לשעבר של קלינטון, שריל מילס, ומנהלת צוות הקמפיין לשעבר שלה, הת'ר סמואלסון.

REUTERS/Carlos Barria/File Photo

בשנת 2016 התקשורת דיווחה כי בהסכמי החסינות עם מילס וסמואלסון, ה- FBI הסכים להשמיד את המחשבים הניידים שלהן לאחר תום החקירה, משום שהכילו חומר מסווג.

״מיד עם השלמת החקירה, וככל שהדבר תואם את מדיניות ה- FBI והחוקים הרלוונטים, לרבות החוק הפדרלי, ה- FBI ישמיד את המכשירים ואת כל החומרים המודפסים או האלקטרוניים הנובעים מהחיפוש בהם.״

בטויוטה כתוב כי עד אוקטובר 2016 המחשבים הניידים עדיין ישנם כי ה- FBI היה מצוי "תחת חובה משפטית לשמר את המחשבים הניידים והמדיות האלקטרוניות האחרות בשל עתירות ה- FOIA הרבות (חוק חופש המידע) שהוגשו.

אותה טיוטה מגלה  שב11 ביוני 2018, בסמוך לפרסום הדו״ח, ה- FBI הודיע למשרד המפקח שהסוכנות ״עדיין מחזיקה במחשבים הניידים וכל שאר הראיות שנאספו במהלך חקירת קלינטון.

חלק אחד בדו"ח רומז כי אם ייפתחו תיקי חקירה חדשים וימצאו ראיות לתביעה, ייתכן שמילס וסמואלסון עדיין יכולו לשאת באחריות למרות הסכמי החסינות, כך על פי לפחות פרשנות אחת.

מקור: ״ברייטברט״

 


קריאה רלוונטית:

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *