קונספיליקס חלק ד׳: ג׳פרי אפשטיין ומכבסות הכספים של מרכז פרס לשלום ומחאת השמאהלים 2011

קונספיליקס חלק ד׳: ג׳פרי אפשטיין ומכבסות הכספים של מרכז פרס לשלום ומחאת השמאהלים 2011

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

להלן  מידע שמיפינו מתוך המסמכים שדלפו בזמנו מהקאריביים ואורגנו על ידי ארגון העיתונאים ICIJ יחד עם חברת המיפוי גראפי  neo4j.  אנו מביאים לכם הפעם תרשים מעניין נוסף שפותח קן צרעות. מצד ימין מתחילים עם ג׳פרי אפשטיין, מייסד ומנהל בנק מימון בשם Liquid Funding LTD.

ליקוויד פאנדינג:

מסמכי ה-ICIJ  מראים כי אפשטיין כיהן בראש הבנק משנת 2001, אך עיתון המיאמי הראלד אשר חשף את פרשת אפשטיין לראשונה ומלווה אותה עד היום, עבר על מסמכים נוספים שדלפו ממקורות פיננסיים שוויצרים. העיתון בהתבסס על הממצאים הללו גילה כי אפשטיין היה יושב ראש הבנק לכל הפחות משנת 2000 ועד 2007, קצת לפני שהורשע לראשונה. (נזכיר כי גם מארק ריץ׳ ניהל את נכסיו משוויץ, ולאהוד ברק קשרים פיננסיים שם).

עוד מגלה עיתון המיאמי הראלד כי בתחילת הדרך כ40% מהשליטה בבנק ליקוויד פנדינג של אפשטיין היה שייך לבנק ההשקעות בר סטרנס מוול סטריט. זה מעניין לאור ההונאה בה היה מעורב אפשטיין שעבד שם יחד עם משפחת ברונפמן. כידוע, משפחת ברונפמן עמדה פחות או יותר בראש היררכיית הזרמת הכספים של פרשת העמותות 1999 בבחירות של ברק בה עקפו את חוק מימון מפלגות על ידי מימון עמותות שסטו מהמטרה המוצהרת שלהם ובעצם פעלו כקמפיין ויצירת מחאות מהונדסות עבור אהוד ברק. מבקר המדינה אז אליעזר גולדברג קבע כי רשימת 'ישראל אחת' של ברק הפרה את חוק מימון המפלגות .

( ראו נספח א׳ בסוף הכתבה לגבי מעורבות אפשטיין וברונפמן בבר סטרנס )

מארוול:

נחזור חזרה לתרשים. מימין לשמאל כיסינו את אפשטיין העומד בראש ליקוויד פנדינג, ואחד ממנהליה הוא היו ג׳ילפסי.

היו ג׳ילפסי היה מנהל בבנק המימון של אפשטיין, להלן התקופה:

מ24 באוקטובר ועד ה6 ליוני. ומנגד אפשר לראות בתמונה למטה (בתחתית) שהוא עבד ממש באותה תקופה בשתי תפקידים בחברת מארוול.

הוצאנו ישר מרשימות הcsv  של ארגון הICIJ   לקבל עוד אינפורמציה על ההבדל בין שני התפקידים. ומסתבר שהוא היה בדירקטוריון, וכיהן גם כסגן נשיא החברה… ייתכן וסמנכ״ל כספים, מה18 לדצמבר 2000 ועד 2 במרץ 2001. בדירקטוריון המשיך לשבת עד ה30 ביוני 2001. יש חפיפה כמעוט מוחלטת בתפקידים, כאשר בבנק של אפשטיין החל לכהן כמה חודשים קודם לכן.

  • 80069756 הוא קוד הזיהוי של היו ג׳ילספי, ו 82004842 של חברת מארוול.

מרכז פרס לשלום:

עכשיו נוסיף מידע שאין במסדי הנתונים לעיל.  ניתן לראות ב2003 דרך הוועדה לניירות ערך ולבורסות בארצות הברית כי מי שמימשו אולי את הכמות הגדולה ביותר של מניות של חברת מארוול היו חברת ההשקעות בהייטק הישראלי, פיטנגו, והם החזיקו עוד מניות וכמובן קנו אותם עוד לפני. נזכיר כי מדובר בחברה של חמי פרס, בנו של שמעון פרס העומד גם בהנהלת מרכז פרס לשלום.

עורך הדין יצחק בם (משרד בם-דבורין) דיבר בזמנו על הכספים והמוסדות שמממנת קרן וקסנר. מדוע הקרן העבירה מיליון דולר למרכז פרס לשלום בארצות הברית? דבר המראה שהקרן ועוד איך פוליטית. נזכיר כי אפשטיין היה סמנכ״ל הכספים של הקרן עד שנכנס לכלא ב-2008 על סרסור קטינות לזנות. כידוע בעקבות החשיפה שלנו שלחצה את ברק לפינה מאוד לא נעימה, הוא הודה בראיון לדיילי ביסט כי פרס הכיר לו את ג'פרי אפשטיין.

בפנקס של אפשטיין מלבד אהוד ברק ואולמרט ישנם עוד כמה ישראלים ספורים. ההתאמה בסבירות הגבוהה ביותר מראה כי אחת מהם היא אפרת דובדבני, מנכלי"ת במרכז פרס לשלום, ואחר הוא אבי גיל, בוגר קרן וקסנר וגם מנכ"ל במרכז פרס לשלום.

הפנקס השחור של אפשטיין:

אפרת דובדבני:
ויקיפדיה: אפרת דובדבני

אבי גיל:
ויקיפדיה: אבי גיל

המלגה של אבי גיל בקרן וקסנר:
Wexner Foundation: Wexner Israel Fellowship Alumni

מחאת השמאהלים 2011:

יש עוד משהו מאוד חשוב שאבי גיל בוגר כת קרן וקסנר עושה, הוא נציג בארץ של דניאל אברהמס, אדם מאוד חשוב בדיפ סטייט הישראלי. אברהמס תורם נכבד למרכז פרס לשלום, ואף בעבר תפסנו תמונת מסך שלו שהוא רשום במועצת המנהלים של המרכז. ב2009 בעת ביקור של פרס בארה"ב , הוטס הנשיא במטוס השייך לדניאל אברהמס שעל תרומתו למימון מסע הבחירות של פרס ב-2005, מתח אז מבקר המדינה ביקורת קשה. בית הנשיא: חסכנו מאות אלפי דולרים.

במהלך ביקורו של נשיא המדינה שמעון פרס בארה"ב בשבוע שעבר, לצורך השתתפות בוועידת השדולה הפרו-ישראלית – אייפא"ק, טסו פרס ופמלייתו מניו יורק לוואשינגטון במטוסו הפרטי של המיליארדר היהודי דניאל (דני) אברהמס, שמיודד עם פרס שנים רבות ואף תרם לו בעבר סכומי כסף גדולים. לנסיעתו של פרס הצטרף יועצו החיצוני בהתנדבות, אבי גיל, המשמש גם נציגו של אברהמס בישראל.

מתוך הארץ:

אבי גיל, בעבר מנכ"ל משרד החוץ תחת פרס, משמש יועצו המדיני של הנשיא בהתנדבות והצטרף אליו לכמה נסיעות מדיניות בחו"ל מאז כניסתו לתפקיד בבית הנשיא. עם זאת, גיל משמש גם נציגו של אברהמס בישראל ועובד במכון המחקר שלו, שעוסק בקידום השלום במזרח התיכון.

מבית הנשיא נמסר כי "אבי גיל אינו איש עסקים ואינו מקדם עסקים, אלא עוסק בייעוץ ומחקר אקדמי…״

שימו לב לשימוש בתירוץ ״ייעוץ ומחקר אקדמי״ שקרן וקסנר השתמשה בו עם אהוד ברק כאשר העבירה לו גם מליונים בחריגה מחוק מימון מפלגות כאשר החליט לרוץ לראשות העבודה. הם הודו שהעבודה השנייה כלל לא נכתבה אך החליטו להשאיר אצלו את הכסף והוא החליט לא להחזיר בדיוק כאשר נהיה שר ביטחון, זמן קצר אחר כך חשפנו כי אפשטיין קיבל כניסה חופשית לבסיסיי צה״ל אחר הגשת גזר הדין נגדו בגין סרסור קטינות לזנות. שוחד?

דניאל אברמס תרם לפעילות דומה לזאת של מחאות בלפור-מידברן והדגלים השחורים בימים אלה, בדומה לדרך בה כסף של אפשטיין הגיע למחאת הדגלים השחורים בבלפור דרך ארגון אחריות לאומית של ברק. כך למשל אברהמס תרם מכספו ישירות למחאת השמאהלים הגדולה שהיית ב2011, והיא היית גדולה פי כמה מהמחאות היום. אז כמו היום שיווקו וניהלו את מחאת השמאהלים אנשי ״צדק חברתי חדר-מצב״, קבוצה שהוקמה על ידי יועץ קרוב של אובמה, שכן המחאה היא תמיד ״ספונטית״ (ראו סעיף 6 במאמר זה).

לאחר מכן דניאל אברהמס תרם לקמפיין הכושל שהיווה את פרשת העמותות ב2015 של V15. הפרשה הגיעה עד לחקירה חמורה בסנאט האמריקאי, לימים הארגון, כידוע, הפך לארגון ״דרכנו״ שכיום הוא חלק מההפקה של מחאות בלפור. דרכנו המנוהל על ידי קובי ריכטר שגר דירה ממול אהוד ברק באותו מגדל.

מרכז פרס לשלום הוא אחד הבלופים הגדולים בתולדות המדינה. מישהו חושב שבאמת מה שעניין אותם זה שלום עם הפדופיל ערפאת? ה"שלום" הוא בסופו של יום מילה מכובסת לעסקים של הגלובליסטים. למשל בפלטל חברת התקשורת הפלסטינית היו מניות לערפאת ומרכז פרס לשלום(שהיה שייך לפרס).

נספחים

נספח א׳

הנה קטע מהעיתונות האמריקאית שתרגמנו לכם בזמנו בעניין מעורבות אפשייין בבר סטרנס:
https://conspil.com/2018/10/lolita-frankist-wexner-cult-of-idf-barak/

חלק מהאנשים שעבדו עם אפשטיין בבר סטרנס (Bear Stearns) מתארים כי הוא עזב את החברה די בפתאומיות. בתוך החברה רצו שמועות גם שהוא היה מעורב בהפרה טכנית.

ב1981 ג'ונתן האריס ורוברט בלקברן מהS.E.C (הוועדה לניירות ערך ובורסות של ארצות הברית) לקחו עדות מאפשטיין ועוד עובדים בבר סטרנס (Bear Sterns) כחלק ממה שנהיה תיק שהתארך מעבר למשוער בנוגע לסחר בלתי חוקי עם מידע פנימי סביב הצעת רכש שהובאה ב11 למרץ 1981 על ידי חברת סיגרם בע"מ (Seagram Company Ltd) בעבור תאגיד 'סיינט ג'ו מינרלים' (St. Joe Minerals Corp). בסופו של דבר כמה משקיעים איטלקים ושוויצרים נמצאו אשמים, כולל משקיע איטלקי גוספה טומה (Giuseppe Tome), אשר השתמש בקשריו עם הבעלים של סיגרם, אדגר ברונפמן האב כדי להשיג מידע על הצעת הרכש. 

אחר שהצעת הרכש הוכרזה, הSEC החל לחקור סחר הקשור בתאגיד סיינט ג'ו בבר סטרנס ופירמות אחרות. אפשטיין התפטר מבר סטרנס ב12 למרץ. הSEC קיבל טיפ שלאפשטיין מידע על הסחר עם מידע פנים בבר סטרנס, ולכן היו מחוייבים לתשאל אותו. בעדותו עבור הSEC, אשר נתנה ב1 באפריל, 1981, אפשטיין טען שהוא ראה בכך דבר "פוגעני" האופן בו הנהלת בר סטרנס ניהלה את ההליך המשמעתי שבא בעקבות הגילוי כי קיימת האפשרות שביצע הפרה מסוג "Reg D" — ללא ספק הוא הלווה כסף לחברו הקרוב (בתצהיר שנתן ב1989 הוא אמר כי הלווה כ20 אלף דולר לווארן אייזנשטיין כדי לקנות מניות). פעולה שכזאת עלולה להחשב בלתי הולמת, למרות שאפשטיין טוען כי הבין זאת רק לאחר מכן.

הSEC מעולם לא הביאו אישומים כנגד אף אחד בבר סטרנס בעבור מסחר עם מידע פנים בתאגיד סיינט ג'ו, אך נראה כי התשאול שלהם (כולל את אפשטיין) מצביע על ספקנות בנוגע לתשובות של אפשטיין.

אחרי הפרשה אפשטיין הלך לעבוד כמנהל הכספים של לסלי וקסנר. וקסנר וברונפמן כידוע הם חלק משותפות הנקראת מגה, ויש חשדות לפעילות מודיעינית שלהם בתוך ארה״ב.

נספח ב׳:

דניאל אברהמס מעורב ומקורב לעוד אחד הרשום בפנקס השחור של אפשטיין בדרך שעלולה לשפוך עוד אור על שיטות הפעולה של כת הנאורים. מר. אברהמס ״לווה״ דירתו בירושליים לאהוד אולמרט, קצת בדומה לאופן שבו וקסנר העביר נכסי נדל״ן לאפשטיין. הוא מתואר כאחד מאלה שנתנו מעטפות כסף לאולמרט. הדבר דומה לאופן שבו מרטין שלאף נקשר לפרשיות שחיתות שעמדו כחרב מעל צווארו של שרון במהלך ההתנתקות. ייתכן והשיטה של אותם מיליארדרים להפעיל לחצים היא לתת מתנות מבלי להצהיר ופתאום כשהם רוצים לכופך ידו של המנהיג להפוך את הדבר לפרשיית שחיתות שתסבך אותו אם לא יעשה דברם. גם פראנק לואי מהמכון המושחת של הINSS עלה כמי שמעורב בפרשיות אולמרט.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגובה אחת

  1. אני 2020-08-23

    יש פקולטה על שמו באוניברסיטת תל אביב
    https://dacenter.tau.ac.il/