אריק שמידט, מנכ״ל גוגל לשעבר, לא יספר מדוע טראמפ חיבל ברומן האסור שלו עם סין

אריק שמידט, מנכ״ל גוגל לשעבר, לא יספר מדוע טראמפ חיבל ברומן האסור שלו עם סין

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

תראו מי צץ לנו שוב… במקום לשבת בכלא

בלומברג מדווח:

אריק שמידט, המנכ"ל לשעבר של גוגל וכיום היועץ הטכני הבכיר של הפנטגון [????], טוען כי ההגבלות בארה"ב על גיוס עובדים מסין ושיתוף הטכנולוגיה עם המדינה משיגות תוצאה הפוכה.

"אני חושב שבעיית סין ניתנת לפיתרון בתובנה הבאה: אנו זקוקים לגישה למדענים המובילים שלהם," אמר שמידט באירוע בנושא בינה מלאכותית ואתיקה באוניברסיטת סטנפורד.

שמידט לא הזכיר ישירות את מדיניות ארה"ב אולם דבריו הגיעו כשממשל טראמפ שוקל להטיל איסורי יצוא על תחומי טכנולוגיה קריטיים יותר, כולל מערכות בינה מלאכותית ומחשוב קוונטי, מה שיקשה על חברות אמריקניות להעסיק מומחים מסין.

הבית הלבן האשים גם את גוגל/אלפבית בכך שהיא שיתפה טכנולוגיה עם חברות והממשלה בסין. שמידט דחף זאת בעדינות בהערותיו ביחסי ארה"ב וסין.

"אנו גם נהנים ממסגרות משותפות, TensorFlow היא אחת מהן"

TensorFlow היא ספריית תוכנות חינמיות בקוד פתוח של גוגל ליצירת כלי בינה מלאכותית כמו זיהוי תמונה. החברה קידמה את זה באגרסיביות בסין.

"״היא בשימוש נרחב של כולם עכשיו"

שמידט עזב את תפקידו כיו"ר אלפבית בסוף 2017 אך נותר יועץ טכני ובעל המניות השלישי בגודלו. כמו כן, הוא מכהן כיו"ר למועצות ייעוץ בבינה מלאכותית עבור הקונגרס ומחלקת ההגנה. פקידי פנטגון מציינים לעיתים קרובות את ההתקדמות של סין בבינה מלאכותית בהיבט של חשש לביטחון הלאומי.

ביום שני, שמידט בילה חלק ניכר מזמנו מהלל את היתרונות של הבינה המלאכותית. עם זאת, הוא השמיע ביקורת אחת על הטכנולוגיה. "בסין, טכנולוגיית המעקב, בהיבט הטכני עשויה היטב, אך הייתה לה השפעה נוראית," אמר.

"אני חושב שחשוב שנקבע כאן, ברגע זה שהערכים הליברליים של אוניברסיטת סטנפורד, הערכים המערביים, הם אלה שצריכים לנצח."
 

Bloomberg

באמת? מהם אותם ״ערכים ליברליים״ שהוא רוצה לקבוע?

הנה דיווח מה-14 באוקטובר ב״ברייטברט״:

חושף שחיתויות: גוגל בשותפות עם סין ב'פרויקט AI Manhattan'

מפתח התוכנה הבכיר לשעבר וחושף השחיתויות, זאק ווריס, מספר על מערכת היחסים של גוגל עם סין הקומוניסטית ועל פרויקט הבינה המלאכותית של החברה ״DeepMind״, המכונה "פרויקט AI Manhattan."

"אז גוגל קנתה את חברת הבינה המלאכותית הזו בשם DeepMind. הרשה לי רק להסביר בשפה פשוטה מה זה. DeepMind יצר מערכת בינה מלאכותית דמוית אלוהים המסוגלת להטמיע את המידע הציבורי הזמין באינטרנט ולהיות הגיונית בכך. חשב על זה כאל ״אלקסה״ של אמזון אבל הרבה יותר אינטליגנטית. מערכת בינה מלאכותית זו הועברה מבריטניה, אני מאמין, והועברה לסין, והיא זכתה לכינוי פרויקט AI מנהטן."

"פיטר ת'יל האשים בבגידה את גוגל. זה עד כמה הפרויקט הזה רציני. זה פרויקט הבינה המלאכותית המתוחכם והמתקדם ביותר בעולם הנעשה על ידי חברה אמריקנית שהועבר לסין."

"כשאנשים חושבים על מעקב הם בדרך כלל חושבים על מעקב מדינה. זהו מעקב פלנטרי אחר כל המידע הזמין באינטרנט הניתן להשיג, כמו גם כל המקורות שהוא יכול לקבל באינטרנט העמוק ובאמצעות ניתוח מעמיק נרחב של גוגל על ​​ידי סריקת ספרים. אז חשוב על הספרייה של אלכסנדריה של כל האתרים הזמינים שתוכלו לחפש בהם וכל הנתונים הללו מתמזגים יחד, ותהליך קבלת החלטות נוצר בגלל זה. על זה בעצם מדובר בפרויקט Google DeepMind.״

Breitbart

ועוד דיווח של ״ברייטברט״ מה-2 באוגוסט:

פיטר ת'יל, מגביר את הקמפיין שלו נגד גוגל ותוקף אותה על היחסים האינטימיים שלה עם סין בתחום טכנולוגיית הבינה המלאכותית

מיליארדר הטכנולוגיה ותומך טראמפ, פיטר ת'יל, מגביר את הקמפיין שלו נגד גוגל ותוקף אותה על היחסים האינטימיים שלה עם סין בתחום טכנולוגיית הבינה המלאכותית.

במאמר מערכת "ניו יורק טיימס" תקף ת'יל את גוגל על הקמת מעבדת בינה מלאכותית בבייג'ינג ב-2017 בזמן שסיימה את חוזה הבינה המלאכותית שלה "AI "Project Maven" עם הפנטגון, לאחר שעובדי גוגל התלוננו על השימוש במחקר שלהם לצורכי הגנה.

ת'יל הדגיש כי מערכת היחסים ההדוקה של גוגל עם סין מהווה סיכוני לביטחון הלאומי, מכיוון שהחוק הסיני מחייב שכל מחקר ישותף עם צבא השחרור העממי.

ת'יאל, שהשקיע בפייפאל, בפייסבוק, ובפלנטיר, ציין בכתבה שלו שהוא היה אחד המשקיעים הראשונים במיזם הבינה המלאכותית של גוגל, Deep Mind.אך מאז הוא מבקר קולני של גוגל, והרחיק לומר שה-FBI ו-CIA חייבות לבדוק את החברה.

Breitbart

טראמפ צייץ והבטיח כי הממשל שלו יבדוק את העניין.


ושוב טראמפ: ״גוגל עוזרת לסין ולצבא שלהם, אך לא לארה"ב״

ראש המטות המשולבים, ג'וזף דנפורד, אומר שגוגל מסרבת לעבוד עם צבא ארה"ב אבל מספקת תועלת ״עקיפה״ לצבא סין


תזכורת:



Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *