עליית דיקטטורת הפוליטקלי קורקט של עמק הסיליקון – מסין לפרוגרסיבית

עליית דיקטטורת הפוליטקלי קורקט של עמק הסיליקון – מסין לפרוגרסיבית

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

בתחקיר זה נראה כיצד בימים אלה ענקיות האינטרנט המונופוליסטיות מפתחות דיקטטורה דיגיטלית בסין אשר בהמשך הם מתכוונים להעתיק למערב כדי לכפות רודנות של תקינות פוליטית ולחסל את חופש הביטוי באינטרנט.

סגן נשיא פנס קרא לגוגל לעצור את פרויקט פיתוח מנוע חיפוש מצונזר בכפוף לדרישות שלטונות סין. עד כה הן הסתירו את העובדה שהם מפתחים כזה דבר, ניסו להכחיש ולטשטש וכבר יש רבים שהתפטרו מטעמי מצפון עקב כך.

דיווחנו לכם בכתבה מה-19/08/2018:

פרוייקט Dragonfly הסודי של גוגל שדלף לאחרונה שהוא מנוע החיפוש המוצע ע״י גוגל עבור סין והוא אמור להציג תוצאות חיפוש מסוימות ולצנזר אחרות על פי דרישות ממשלת סין.

לעובדי גוגל נודע על הפרוייקט רק לאחרונה ורק באמצעות דיווחי החדשות בתקשורת. הם דרשו שהחברה תנהג בשקיפות בנוגע להחלטותיה, והעצומה שחתמו מעלה את סוגיות האתיקה בהקשר הפרויקט.

לאחר ש-1,000עובדי גוגל חתמו על עצומה נגד השקת מנוע חיפוש מצונזר עבור סין, הודיע סונדר פיצ'אי באסיפת עובדים שלא ברור אם התכנית בכלל תצא אל הפועל, אך הודה כי גוגל מאד מעוניינת לחזור לסין

מחאת האוהלים: ׳הקשר להפלת שלטון הימין׳

מאמר שפורסם בפברואר השנה ברויטרס על המהלך של חברת אפל (Apple) להעביר את מפתחות הצפנת חשבונות ענן הicloud של המשתמשים הסינים שלהם לשטח סין.

MON FEB 26, 2018 / 6:47 AM EST

Apple moves to store iCloud keys in China, raising human rights fears

Stephen Nellis and Cate Cadell

הרחבה שלנו בנושא:

בעקבות חוקים חדשים בסין חברת אפל תאלץ להעביר את המפתחות לשטחה של סין, דבר אשר ישנה את ההתייחסות אליהם בחוק שעד כה הגן על כל משתמש כאשר מפתחות ההצפנה ישבו בארה"ב והיה צריך להתמודד עם החוק של אמריקה.

הגישה לחשבונות ענן ה-icloud יאפשרו לממשל הסיני אם ירצה, ללא הליך כמו במדינה מתוקנת של הוצאת צוים ומשפט נורמלי, להשיג מידע על הדוא"לים(אימייל), תמונות, יומנים, רישומים, אנשי קשר, מידע שאוספים חברות צד שלישי על הענן, ועוד.

כבר היו מקרים בעבר, למשל כאשר חברת Yahoo האמריקאית איפשרה גישה למידע על משתמשיה, דבר אשר הוביל למאסר ומותם של שני מבקרים של הממשל הסיני. הפעם המצב חמור אף יותר כיוון שיש מידע רב יותר ואישי יותר על המשתמשים, כאשר החוק שיהיה תקף הוא החוק הסיני, והחברות שיתפעלו את הכל יהיו חברות סיניות אשר תמיד מחוברות לממשל.

לפי הצהרת אפל, הם לא הצליחו להגיע להסכמות עם סין, והגיעו להחלטה אחר שטענו כי כל אפשרות אחרת "היית מביאה לחווית משתמש ירודה". אבסורד כשמבינים שזה הולך לשרת את מערכת האח הגדול במדינה.

החברה שתנהל את מרכז המידע תהיה פירמה סינית בבעלות ממשלתית בשם Guizhou – Cloud Big Data Industry Co Ltd, חברה מומחית לניהול ביג דאטה.

ראו לעיל שגם גוגל עושה דבר דומה עם פרוייקט הדגל שלה בסין, מנוע חיפוש ה- dragonfly שיצנזר מידע לשתמשים.

נזכיר שוב על האופן בו סין מתייחסת לזכויות הפרט. המידע יהיה ניתן להשגה בהליך המשפטי הסיני, אשר בניגוד לאמריקאים , למשטרה שם יש רשות לאסוף מידע פרטי שכזה ללא צו בפתיחה של כל חקירה תהיה אשר תהיה. לציבור כמובן יש חובה לשתף פעולה מהצד שלו. כך מסביר מומחה לחוק הסיני מאוניברסיטת ייל ,עו"ד וחוקר, ג'רמי דאום, Jeremy Daum. הוא מסביר שבעוד שישנם כמה חוקים להגנת הפרטיות, ישנם אינספור סעיפים וחריגות המאפשרות לממשל לעקוף אותם לרבות ביקורת על המפלגה הקומוניסטית/ממשל ושימוש ברשת פרטית או כלים לגלישה באנונימיות.

אפל מנסים דרך יחסי ציבור ומסך עשן פרוגרסיבי לטייח ולייפות אל הדברים. אך מומחים מזהירים ובצדק שמדובר בצעד ענק אחורה, ואשר עלול להחמיר עקב מחזיקי המניות ויושבים במועצת המנהלים מטעם סין. וכעת, בעוד שלא חל חובה על משתמשים כרגע להרשם לענן כאשר הם מקבלים את המכשיר, אפל סרבה להגיב אם תהפוך את זה לברירת מחדל ללא אפשרות בחירה.

מה7 לאוגוסט. עיתון סיני הנתמך על ידי השלטונות מוציא מאמר הקורא/מאיים על חברת אפל apple לחלוק יותר את רווחי הפיתוח שלהם עם המדינה הסינית. הם טוענים שהחברה תשמש גם כקלף מיקוח במלחמת הסחר עם ארה"ב

אפל

עקב כך שאנו רואים כי apple אינה עומדת בלחצים של סין ונכנעת לטובת כניסה לשוק שלה, מה שבשנה שעברה הניב להם למעלה מ9 מיליארד דולר רווחים ודחף מעלה את הערכות שווי השוק של החברה אל עבר הטריליון דולר.

עוד טען העיתון כי השימוש בכח עבודה זול, ואנו נוסיף שכנראה בתנאים המחפירים ביותר שיש (כוללים רשתות למניעת התאבדות בקפיצה מהמפעל למשל), על אפל לחלוק יותר עם הסינים אם הם לא רוצים התקוממות נגדם במדינה והמשך גישה לשוק שלהם.

חברת אפל כמובן לא מגיבה, כמו גם במקרים דומים לפני שהגענו בהודעות קודמות.

אל תתפלאו כשחברת apple תתרום יותר ותתערב יותר בבחירות האמצע בארהב לנסות לדאוג שלא יהיה רוב לרפובליקנים לתמוך במלחמת הסחר של טראמפ נגד סין. זה רק טקטיקה אחת שלהם להתערב בבחירות האמצע, ואתם תראו את apple כנראה מעדיפים את העמדה הסינית על ארה"ב. רק לאחרונה, במקביל לגוגל אשר גם משתפת פעולה עם הדיקטטורה הדיגיטלית של סין ועוזרת לפתח אותה, שני החברות השתיקו את כל הערוצים של השדרן אלכס ג'ונס אשר לא הפסיק לדבר בדיוק על זה. זה תקדים להשתיק עוד קולות המושתקים לקראת בחירות האמצע בארה"ב.

יתר על כן, טים קוק מצדיק את המהלך לצנזורה הלה, בכך שאפל היא יותר Curator, זה אומר שהלקוחות מצפים שיש מישהו כמו עורך מלמעלה שמחליט מה ראוי ומה לא להיות בחנות האפליקציות, ובחדשות אפל שלהם, מדובר שוב על מעבר לכיוון של עריכת תוכן עבור קהל שהוא כרגע כמעט שבוי, ובתקווה יתערער עם תחרות בשוק החופשי לאחר הורדת מס החברות הדרסטית של טראמפ אשר אפשרה לחברות רבות להפנות עוד משאבים למו"פ ולהתחיל להתחרות בחברות הגדולות עלייהם הגן אובמה בחירוף נפש.

חברות הטק הגדולות אובמה עמק הסיליקון

 

המעבר מסין לצנזורת PC(תקינות פוליטית) בארה"ב והמערב

גוגל ״הצנזור הטוב״:

Image result for big tech china

מסמך של 85 עמודים המכונה "הצנזור הטוב" הודלף על ידי פטריוטים ואנשים טובים העובדים בתוך גוגל לעיתון ברייטברט.

גוגל מאשימה קשת רחבה של משתמשים בהתנהגות הכוללת "בריונות סייבר","גזענות סייבר", ו"הוצאת קיטור" כדי לכרסם באמונות "אוטופיות" כחלק מחופש הדיבור ברשת.

מדובר בתדרוך של חברת גוגל המזהה משתמשים אשר "מתנהגים בצורה לא נאותה", וטוען כי עקב כך יש לעשות "מעבר לצנזורה".

בכיר בחברה שהגיב להדלפה טען כי יש להתייחס למסמך כמחקר פנימי ולא עמדה רשמית של החברה.

בעמודים 25-35, המסמכים עוברים על רשימה של "התנהגויות רעות" אשר גוגל טוענים כי הן מצדיקות את עלייתה של תרבות הצנזורה בעמק הסיליקון. אחת מההתנהגויות המתוארות היא פשוט הבעת רגשות:

"כאשר אנשים כועסים, הם מוציאים את התסכול שלהם.אך בעוד שבעבר אנשים היו נוהגים לדבר עם המשפחה על חוויות רעות, האינטרנט מציע כיום קהל בלתי מוגבל עבור הקיטורים שלנו."

המסמך מכיר בכך שהפלטפורמות הגדולות של גוגל, פייסבוק וטוויטר בתחילת הדרך הבטיחו חופש ביטוי ללקוחות.

במסמך נכתב,

"האידיאל הזה של חופש הביטוי הוטבע בדי.אן.איי של הסטארטפים בעמק הסיליקון אשר כעת שולטים על מירב ההתקשרויות שלנו ברשת"

אך בהמשך, התדרוך טוען כי גוגל,פייסבוק, יוטוב וטוויטר כלואות בין הפטיש לסדן, בין "השוק החופשי של רעיונות בלתי מתווכים" לבין "מרחב מסודר ומאורגן לבטיחות ונימוסין".

הגישה הראשונה מבוססת על הגישה האמריקאית אשר נחה על חופש הביטוי גם במחיר הנימוס. הגישה השניה היא אירופאית יותר המקדשת "כבוד על פני חירות, ונימוסין על פני חופש". כך לפי הדוח.

נקודה חשובה נוספת העולה מהמסמך שדווקא עלולה להועיל לנו במלחמה על חופש הביטוי, היא שעד היום הפלטפורמות הגדולות, כל עוד לא עסקו בפרסום ועריכת תוכן שכולל תעדוף וצנזורה, היו מוגנות בחוק מפני תביעות. מדובר על סעיף בחוק שנקרא
Section 230 of the Communications Decency Act.

כעת יהיה ניתן לתבוע אותם על כל דבר קטן, כל דבר שנראה כי חורג מנורמה, או תמונה ללא זכויות יוצרים שפורסמה בכתבה ששמו על הפלטפורמה ועוד. זה יהיה להם כאב ראש בלתי נגמר אם המחוקקים יעשו את עבודתם ויתאימו את היחס בהתאם לשינוי שהחברות עוברות ובהתאם לאותו סעיף בחוק.

יתר על כן הם מאשימים את חופש הביטוי ברשת לעלייתו של טראמפ ותאוריות קונספירציה, ומציינים שאלה גרמו לחברה ערעור באמונה שלהם בחופש הביטוי. (עמודים 19-22). הם מציינים שם לדוגמא שטראמפ ציין כי גוגל מעלימים תוכן שפוגע בהילארי. דבר שאגב התברר כנכון במחקר בלתי תלוי של הפסיכולוג ד"ר רוברט אפשטיין.

עבודת השטח והמשאבים עבור התדרוך וחיבור המסמך היתה די נרחבת. יחד עם זאת המסמך מציע שכדי להמשיך להתרחב כחברה בעולם הם יאלצו להשתמש בצנזורה בפלטפורמה שלהם. מה שאכן קורה כבר היום עם מערכת מנוע החיפוש שגוגל בונים לסין אשר מצנזרת באופן קיצוני עבור המשטר שם, דבר שהביא לעצומה של אלף מהנדסים מהחברה . למנוע החיפוש קוראים פרוייקט Dragonfly.

נראה כי בסין גוגל מבצעים ניסוי ענק על אוכלוסיה גדולה לבניית הדיקטטורה הדיגיטלית שלהן בהנחיית הדיפ סטייט ותאוריות לוחמי הצדק חברתי המטורללים שנלמדים באקדמיה.

דיקטטורת הPC הרווחת בפייסבוק וגוגל:

 

Image result for facebook dictatorship

מהנדס בפייסבוק הכריז על התפטרות ביום רביעי בטענה שהתרבות והאוירה בחברה מונחלת דרך חשיבה קבוצתית (group think), ויתרה מזאת שהחברה משתמש בפייסנות אסטרטגית ליחסי ציבור ובו בעת תוקפת דעות שמרניות.

"אני עוזב כיוון שמאסתי מפייסבוק, מהאסטרטגיה שלנו, מהתרבות שלנו, ומהמוצר שלנו". כך כתב בריאן אמריג' בהודעה פנימית לעובדים בחברה.

עוד הוסיף

"אכפת לי יותר מידי מהתפקיד שלנו לתמוך בחופש הביטוי, ואפילו גיוון אינטלקטואלי, כדי שאוכל להמשיך אפילו לנסות לתת את כל כולי בענייני המוצר, וכך אני יודע שזה הזמן לעזוב".

אמריג' יעזוב רשמית מחר ביום שישי.

ההתפטרות שלו מגיעה לאחר שהוא כתב עוד תזכיר פנימי באוגוסט אשר הוציא את הכביסה המלוכלכת של החברה החוצה עם דברים אשר הגדיר כהתקפות כמו-אספסוף נגד כל מי שלא מקבל על עצמו את סדר היום הפוליטי של השמאל.

"אנו תרבות פוליטית אחידה… ממהרים לתקוף – לפעמים בהתקהלויות – כל מי שמייצג גישה אשר נראת מנוגדת לאידיאולוגיה הנוטה שמאלה".

התזכיר יצר קבוצה פנימית בתוך החברה הנקראת "אנשי פייסבוק למען גיוון פוליטי" (FB’ers for Political Diversity) עבור שמרנים שיהיו יכולים לדבר אחד עם השני בחופשיות יחסית.

יש דיווחים על עובדי פייסבוק שאפילו סרבו לעבוד עם אנשים אחרים בגלל הדעות הפוליטיות שלהם.

הדיווח מהביזנס אינסיידר על פייסבוק

תחקיר קודם חשפנו על ההתקשרויות של הנהלת פייסבוק, לרבות צוקרברג, עם הילארי קלינטון ומנהל המטה שלה פודסטה.כמו כן תוכלו לראות שם, במקרה מידע על כיצד פייסבוק השתיקה את המיליארדר הסיני שחשף סיפורי שחיתות על הממשל הסיני.

ויקיליקס חושפים: ממשלה עולמית דיקטטורית שמתכננים בפייסבוק עם חוסיין אובמה וג'ון פודסטה

 

 

ועכשיו למקורות שלנו מתוך פייסבוק ישראל.
אכן, ישנם פטריוטים בתוך החברה בעמדת מיעוט גם בארץ, הם מאשרים לנו כי התרבות הפוליטית גם בסניפים הישראלים היא אותו הדבר, שיש השתקה של אנשים עם דעות שמרניות וגיוון פוליטי אפסי המתנהל בתוך תיבת תהודה.

בטח הרגשתם את זה בעצמכם עם הצנזורה. עוד פרטים בעתיד לבוא.

בעבר כתבנו שגם לגוגל יש בעיה דומה עם התרבות בחברה, ועובדים אמריקאים התארגנו כדי להציע מדיניות חדשה במקום העבודה עקב חשש מבריונות דומה. המהנדס הידוע שכתבנו עליו כבר, ג'יימס דמור, כתב בתזכיר פנימי של החברה ביולי 2017 ביקורת על הגיוון בחברה וטען שישנה "תיבת תהודה אידיאולוגית" בארגון. גוגל כמובן בתגובה פיטרה את ג'יימס דמור בינואר 2018 מה שהוביל אותו לתבוע אותם בגין אפליה.

 

דיווח שלנו על ג'יימס דמור בגוגל בזמנו:

מותו של האינטרנט

 

נזכיר גם את הקלטת שדלפה לברייטברט מתוך התכנסות של מנהלי גוגל לאחר המפלה של הילארי בבחירות שם הם מביעים עצב ויגון עמוק ומתחילים לחשוב מה ניתן לעשות בנידון.

תזכורת קונספיל:

מחאת האוהלים: ׳הקשר להפלת שלטון הימין׳

 


קריאה רלוונטית:

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *