שואה אקדמית מחופשת לפיוט מסולסל

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

תוצאת תמונה עבור בנט לפיד

כי"ח – "תנועת ההשכלה" בארצות יהדות המזרח:

באליאנס, יודעים היטב היטב, שליוצאי עדות המזרח, לא ניתן להביא "רבות" פרוגרסיביות עם טלית צבעונית וקוביה על המצח, על מנת לשנות להם את התודעה,
אז ליוצאי עדות המזרח, מביא אליאנס עיצוב אוריינטאלי, עם מוזיקת רקע אנדלוסית ופיוטית, ורבנים שנראים אמיתיים, ועם שם משפחה מזרחי, על מנת שיוציאו אותם מדתם ומדעתם באופן מלא השראה.

זו ליגה אחרת לגמרי של מסע הפרופגנדה האנטישמי של הנחש הקדמון.

Image may contain: 1 person, smiling, text

"אליאנס – כל ישראל חברים" הוא הארגון היהודי הבינלאומי הראשון שנוסד בפריז בשנת 1860. החברה דגלה באמנסיפציה של האוכלוסיה היהודית והציגה את פעלה כביכול "למען הגנה על זכויות היהודים בכל רחבי תבל". מיד לאחר ייסודה החלה החברה להקים רשת של בתי ספר שבהם הנחילה את יסודות התרבות המערבית, בעיקר הצרפתית, לבנים ולבנות ודרסה את המסורת של כל הקהילות היהודיות בארצות המזרח.

ב-1862 החל הארגון לעסוק בחינוך ונוסד בית הספר הראשון בתטואן שבמרוקו. פעולות החינוך אז התמקדו בעיקר באפריקה הצפונית ובמזרח התיכון. בתי-הספר של כי"ח בארצות ערב היו הראשונים ששינו את המסורת היהודית המקומית ללמוד תורה מהגיל הרך למשך כל החיים, תוך היבדלות מהגויים. ארגון כי"ח יצר תקדים והכניס לבתי הספר לימודי חול (ליב"ה) (שאינם עוסקים ביהדות) וקטע את המסורת ארוכת השנים של הקהילות היהודיות. המקבילה הרעיונית של ארגון כי"ח בארצות אירופה, היתה תנועת ההשכלה, שצמחה בדיוק באותו הזמן, בתקופת האמנסיפציה. ארגון כי"ח חדר אל הקהילות היהודיות באיצטלה של ארגון שהגיע לסייע ליהודים ולחנכם לערבות הדדית.

הממשלות תמכו בבתי הספר של כי"ח כל עוד רמתם של היהודים לא עולה על זו של המוסלמים. עם השנים, יהודי מרוקו, שבתחילה קיבלו את כי"ח בזרועות פתוחות, החלו להתנגד לבתי הספר וזאת בטענה שרמת המורים נמוכה ושבתי הספר הללו גורמים לחילון ולהתרחקות מהיהדות.
בישראל קיימים מספר בתי ספר שנוסדו על ידי "כל ישראל חברים": בחיפה – כי"ח אליאנס חיפה, בתל אביב – בית הספר אליאנס ברמת אביב, בירושלים – תיכון גמנסיה-כרמיה.

כמובן, יש לציין את שני בתי הספר במקווה ישראל – תיכון ממלכתי ותיכון ממלכתי-דתי אליהם נוספה ב-2007 שלוחה נוספת של בית-ספר משותף צרפתי-ישראלי, שהוא פרויקט משותף של ממשלות צרפת וישראל. בנוסף, הוקם על ידי כי"ח בשנות השבעים "מכון כרם" להכשרת מורים. מכון פרוגרסיבי מהאסכולה הפילוסופית ההומניסטית (אסכולה שמאלנית רדיקלית חסרת כל קשר לאנושיות, מה שמטעה בשמה של האסכולה).מכון כרם להכשרת מורים פועל בשיתוף עם "קרן יד הנדיב" (הבונים החופשיים) ועם ארגון "פנים – העמותה להתחדשות יהודית בישראל".

ד"ר יהודה מימרן טבע את המונח "יהדות חברתית" לפני שש עשרה שנים. אז, במסגרת שנת היערכות להקמת המרכז למנהיגות חברתית, שילב את המושג באחד מן הדו"חות שכתב לקרן אבי חי. "זכור לי הרגע שבו קיבל המונח "יהדות חברתית" קיום עצמאי. דני דניאלי, אז מנהל הפרויקטים בקרן אבי-חי, הרים את ראשו מתוך הדו"ח, הביט בי ואמר: "יהדות חברתית… זה מוצא חן בעיני". ברגע זה המונח התקבע ונפרד מהטקסט שכתבתי אל החיים עצמם." היום, שש עשרה שנה אחרי, יהודה משמש כמנכ"ל 'כל ישראל חברים', ומוביל ארגון שפועל במאות בתי-ספר וקהילות ומשפיע על חייהם של עשרות אלפי בני-אדם בכל שנה, דרך מגוון תכניות חינוכיות. היהדות החברתית נמצאת במוטו של הארגון ובליבת העשיה.

בשנים האחרונות, הרחיב ארגון כי"ח את תחומי עיסוקיו ומאז 2001 הוקמו בו אגפים העוסקים בצדק חברתי בחינוך הפורמלי וכן הבלתי פורמלי, בזיקה לערכים המוגדרים "יהדות הומניסטית", "יהדות חברתית" ו"יהדות ישראלית" בשיתוף עם קרן אבי-חי שמקדמת כדבריה "התמקדות בסוכני שינוי" ייסדה כי"ח את הפרוייקטים הבאים:

"מורשה" – "הנחלת ערכים יהודיים לבתי ספר"

"ממזרח שמש" – "פיתוח מנהיגות בעיקר בקרב בני עדות-המזרח"

"החכם היומי" – פרוייקט מדהים, מושך ומפתה, שאינו אלא ניכוס חכמי יהדות המזרח אל תנועת ההשכלה הרפורמית המכונה כי"ח

"תכנית מארג" – תכנית מייסודה של קרן אבי חי. התכנית פועלת בשיתוף משרד החינוך "לקידום מצוינות בחינוך יהודי, ציוני ואזרחי בכל תחומי החיים של בית הספר (לימודי, קהילתי, תרבותי, פיזי וארגוני). להשפעה על עיצוב זהות יהודית, ציונית ואזרחית של התלמיד, להשפעה על יצירת בסיס תרבותי משותף בחינוך יהודי, ציוני ואזרחי בכל בתי הספר בארץ"

"שייכות יוצרת משמעות" – מפעלי החינוך מחדש של אליאנס-כי"ח, בשיתוף עם קרן אבי-חי (שמקדמת כדבריה "התמקדות בסוכני שינוי"), מפעילים בין יתר הפרוייקטים שלהם, ‏פרוייקט "שייכות יוצרת משמעות" בבתי-הספר.

"במחשב"ה" – "בית מדרש חברתי בשירות הקהילה""התכנית מבקשת להעצים את העבודה החברתית של מתנדבים בשנת השירות. לימוד המקורות היהודיים וקישורם לעשיה הקהילתית מציפים את התהליך האישי אותו חווים הצעירים בשנת השירות;, מסייע ליצירת שפה משותפת למתנדבים כקבוצה, ותומך בשינוי אופי פעולת ההתנדבות בקהילה"

מתוך אתר אליאנס:

"חינוך יהודי חברתי – יהדות רחבה ומכילה שמכבדת ערכים של צדק חברתי ומממשת אותם בחיי היומיום תשחרר את החברה הישראלית מהתפיסה המוטעית, שמשקפת את ההפרדה בין חינוך ממלכתי וממלכתי דתי. ייצוג ראוי לזהות המסורתית יאפשר יצירת אקלים חינוכי, תחושת שייכות, מסוגלות, צמיחה אישית והישגים לימודיים. ליווי בתי הספר בקהילות ושיתוף פעולה איתם יאפשר ביסוס של חינוך יהודי ויפתח ערוץ תקשורת מפרה, בין מערכות החינוך, בתחום השיח במסורת היהודית"

"השיירה" – תכנית למורים בשנת שבתון, הנשלחים להנחות וללוות מורים ומנהלים בבתי-ספר יהודיים באירופה בתחומי יהדות וציונות, למשך חודשיים.

"שערי עוזיאל" – "מנהיגות רבנית חברתית"

"מחויבים" – "בית מדרש למנהיגות סטודנטים"

"נטועים" – "בית מדרש לצעירים בני מקום הנטועים בפריפריה. התכנית מבנה תהליכי למידה קבוצתיים, המעצבים זהות אישית והזדהות מקומית, תוך רתימתם לעשייה קהילתית. הצעירים לומדים בבית מדרש המתמקד בסוגיות חברתיות, באמצעותו הם מגבשים תפיסת עולם מוסרית המחויבת לתיקון עולם, תוך יזמת והפעלת פרויקטים קהילתיים"

"תדרשי" – "בית מדרש לנשים בעלות רקע קודם בלימוד תורה ובעשייה חברתית, הרואות במסורת היהודית מפתח לחיזוק אחריות חברתית. התכנית מבקשת לתת מענה לתופעת הדרת הנשים וההקצנה הדתית בחברה הישראלית, מתוך אמונה כי בכוחם של ערכי המסורת ברוח יהדות המזרח, לחולל שינוי שיחזק את המרחב הביתי והקהילתי – לתקן מבלי לפרק"

"קהילה של ערבות" – "מגמות מתגברות של ניכור וקיטוב לצד התרופפות ערכי סולידריות וקהילתיות בחברה הישראלית משתקפים במרחב החינוכי ובנטייה המתגברת בבתי הספר לקידום הישגים אישיים תוך דחיקת השיח הערכי- חברתי. בהיעדר שפה ערכית משותפת וקהילה תומכת, נמנעות מהתלמיד תחושות שייכות לקהילה ושותפות עם חבריה"

"יום מובילי חברותא" – "במהלך השנה, התלמידים מובילי החברותא עוברים הכשרה מטעם מנחה מורשה ורכז בית-הספר. בנוסף להכשרה, מתקיים יום עיון שנתי לקבוצות מובילי החברותא מכל רחבי הארץ. מטרת המפגש הארצי היא לפתח את כישורי ההנחיה של התלמידים, לאפשר להם להתנסות בשיתוף עמיתים ולמידה מהצלחות ומאתגרים ולהגביר את תחושת השותפות בתכנית רחבה ומשמעותית"
והיוזמה החדשה של כי"ח ביחד עם נפתלי בנט היא ועדת בנט-ביטון, ליישום תכניות לחינוך מחדש שהחל משנת הלימודים הנוכחית מעצבים את תודעת צאצאיהם של היהודים הטהורים שחונכו מחדש בהיותם בגלות.

 

בזמנו, אליאנס שימש כמפעל שחודר אל קהילות היהודים במסווה של סייען ומגן על זכויותיהם, תוך מטרה לרופף קשריהם ההדוק עם התורה.

כיום, אליאנס משמש כמפעל שחודר אל חינוך היהודים במסווה של זיקה למסורת והתחדשות יהודית, במטרה לרפרם את היהודים.

מאתר כי"ח:

"גם היום אנו מקדמים יהדות בעלת אופי מתון, מטפחים השכלה כללית, פועלים למען אחריות חברתית ומכבדים את האחר בחברה"

אני את שלי אמרתי.
אתם תעשו עם מחטף הנשמות הזה כרצונכם.

 

צילום מהאירוע של כל ישראל חברים וקרן פורד ישראל. על המסך בצד שמאל, ניתן להבחין בלוגו של קרן פורד ישראל.

הדוח מציין גם כי יש מקום להקים פקולטה חדשה למדעי הרוח בתחום לימודי יהדות המזרח, זאת על מנת להגביר משמעותית את נפח המחקר על חקר יהדות ספרד והמזרח באקדמיה. המלצה נוספת נוגעת להרכב המועצה ללימודים גבוהים (המל"ג), כך שתכלול גם נציגים מזרחיים מתחום מדעי הרוח המחויבים לנושא העצמת יהדות ספרד והמזרח.
יהודה מימרן, מנכ"ל כל ישראל חברים כתב כי "היום הוא יום היסטורי וחשוב לקראת ריפוי השסע והמתח הבין-עדתי בישראל. המלצות הוועדה אינן פוגעות ואינן מגיעות במקום המורשת האשכנזית-אירופאית, אלא להיפך, המלצות אלו ויישומן בשטח מגיעות כתוספת לחומר הלימודי לתלמידי ישראל שהיה במשך עשרות שנים חומר חסר."

ארגון "כל ישראל חברים (כי"ח) – אליאנס" – הוא ארגון מספר אחד האחראי על חילון תפוצות יהדות המזרח.

כדי להסוות זאת, הארגון מציג עצמו עכשיו, כאילו הוא הארגון המטפח את תרבויות יהודי המזרח.

 

.

 



תזכורת קונספיל:

הפוטש: על מי ועבור מי איילת שקד עובדת?

אליאנס

הקמת תת-ארגון "אליאנס" של הארגון הבינלאומי "הבונים החופשים" גם תרמו לגלי ההסתה ויצירת  ה"הפרוטוקולים של זקני ציון" שהוטמעו ברוסיה.

מי אתם ארגון אליאנס?

בן-צבי כתב על הקמת "בתי-ספר מודרניים לחינוך בניהם, הזמינו מורים מחו"ל, בעיקר מצרפת. שני בתי-ספר כאלו נוסדו בסלוניקי…רובו של הנוער היו חברים בלשכות 'הבונים החופשים' ". מדובר למעשה בבתי לימוד של "אליאנס" והשאלה היא מדוע הוא אינו מציין במפורש שהמורים מצרפת הגיעו מ"בית המדרש למורים" בפריז של "אליאנס", תת-הארגון של "הבונים החופשים" ומסיבה זו רובם של התלמידים הפכו במהרה להיות חברי "הבונים". יש לכך סיבה המוצדקת מבחינה טקטית, כי בזמן שהוא כתב את המאמר, עדיין מורי "אליאנס" עסקו בהוצאת ילדי ישראל לשמד באגן הים התיכון, במסווה של מורים חרדיים או דתיים ואולי לכן הוא לא רצה לחשוף את ההונאה האדירה, ש"אליאנס" הונו את כל הורי רבבות התלמידים.

ראשי התנועה הציונית הכריזו שהציונות היא השבתאות המודרנית.

רוב חילוני- "מעברות"- חרדים- מושבות- הברון רוטשילד- אליאנס- כפיה דתית אלימה.

מתוך הכתבה:

ביקורתו של הרב ליבונטין על השתלטות הסוציאליזם המרכסיסטי על הישוב בארצנו, באמצעות ההסתדרות הציונית והסתדרות הפועלים

מקור הפוסט:

■ שואה אקדמית מחופשת לפיוט מסולסל ■כי"ח – "תנועת ההשכלה" בארצות יהדות המזרח:באליאנס, יודעים היטב היטב, שליוצאי עדות…

Geplaatst door ‎דידי הללי‎ op Maandag 12 september 2016

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *