השימוע של ג׳יימס קומי מוכיח שוב כי אנחנו עומדים בפני וואטרגייט על סטרואידים

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

ומה קורה בינתיים בשימוע של ג'יימס קומי, ראש הFBI שפוטר על ידי טראמפ?

כידוע, המעקב אחר טראמפ על ידי הFBI החל בזמן הבחירות כשקומי היה ראש הFBI, וכאשר הוא גם דאג לסגור את התיק על השרת הפרטי והדוא"לים של הילארי שעכשיו מסתבר נפתח מחדש בגלל רשלנות יוצאת דופן אשר על פי שופט פדרלי יכולה להיות קנוניה מושחתת של פקידים (דיפ סטייט).

סוף סוף… שופט פדרלי הורה לפתוח מחדש את חקירת הדוא״ל של הילארי קלינטון

כדי להשיג צו מעקב אחרי אזרח אמריקאי, ישנו הליך מאוד מורכב כדי לדאוג שהממשלה לא פשוט מרגלת כמו האח הגדול אחרי כל מי שלא נראה לה, אך במקרה של טראמפ נראה שזה בדיוק מה שקרה, וזאת כיוון שהוציאו צו אשר הוארך פעם אחר פעם, המבוסס על תזכיר הנקרא דוסייר, שהוכן על ידי סוכן בשם כריסטופר סטיל (סוכן MI6 הבריטי לשעבר), ואשר מתברר כלא מאומת כלל. לאחר מכן התבססו על כתבה שסטיל הדליף ליאהו(Yahoo) בדיוק עם אותו מידע לא מאומת כיוון שיש צורך להאריך את הצווים כל כמה זמן עם "ראיות" חדשות.

מעקב אחרי מישהו אחד בקמפיין נותן יכולת האזנה לכל הקמפיין, וגם בזה נגענו בעבר.
מתוך כתבה שלנו עם כל ראיות והמקורות:

"כמו כן התגלה כבר לפני כמה חודשים שתוך כדי השגת צווי הFISA (צווי מעקב), שני עוזרות בכירות לאובמה, סמנתה פאוורס והיועצת לביטחון לאומי שלו, אשר הכחישה בהתחלה ואז הודתה, ביקשו להעביר אנשים בקמפיין טראמפ תהליך של "חשיפה" (unmasking) הנועד להוציא מידע ייעודי עלייהם בפרט שנשמר במאגרי האיסוף של סוכניות הביון. סוכנויות הביון אוספים הרבה מידע אך לא באופן פרטני, אלא בצורה כללית ולא מכוונת, המאגרים נאספים כדי שאחר כך יהיה ניתן לתשאל אותם בצורה ממוקדת (באישור הנדרש), וכך נעשה לאנשי הקמפיין של טראמפ, ושוב תוההים למה הכחישו בהתחלה."

 "Newsweek"
"Bloomberg"

ועכשיו, שימו לב מה מודה ראש הFBI לשעבר לגבי התשתית הראייתית שעליה התבססו כדי להוציא את צווי המעקב:

"הבוס של הFBI (קומי) הודה שהFBI לא אימת חלק ניכר מהמידע בתזכיר (דוסייר) של סטיל לפני שהגיש אותו כראייה לבית המשפט החשאי בשביל לתמוך בהוצאת צו מעקב אחר אזרח אמריקאי (FISA) כדי לרגל אחר היועץ לקמפיין טראמפ, קרטר פייג', בשבועות האחרונים של הבחירות."

"The Hill"

קומי הודה שהרבה מהתזכיר (דוסייר) נשאר לא מאומת יותר מחצי שנה אחר כך כאשר הנשיא טראמפ פיטר אותו

למאמר מסכם על כל עניין צווי הFISA והדוסייר:

תרגום ה-׳תזכיר׳ של טראמפ: מוכיח קנוניה נגדו מתוך מדינת העומק

חומרים מעניינים מהשימוע

הוצאנו לכם קצת חומרים מעניינים מהשימוע שראש הFBI לשעבר, ג'יימס קומי, עבר בדלתיים סגורות.
את כל השימוע תוכלו לראות כאן מתוך אתר ועדת המשפט של בית הנבחרים האמריקאי:

The transcript of Mr. Comey’s interview

 

גאודי: מתי נודע לך כי פיוז'ן GPS נשכר על ידי פרקינס קוי?

קומי: מעולם לא נודע לי על זה, בהחלט לא בזמן שהייתי מנהל.

גאודי: ובכן, מתי נודע לך שה- DNC שכרו את פרקינס קוי?

קומי: מעולם לא נודע לי זאת. שוב, בזמן שהייתי מנהל. אני חושב שקראתי את זה בתקשורת, אבל, כן, אפילו היום, אני לא יודע אם זה נכון.

גאודי: עכשיו, כאשר אתה אומר שלא נודע לך מזה אף פעם אבל אולי קראת על זה בתקשורת –

קומי: אחרי שעזבתי כמנהל.

גאודי: בזמן שהיית מנהל, אתה אף פעם לא ידעת שה- DNC שכר משרד עורכי ששכר חברת מחקר אופו[זיציה] ששכרה את כריסטופר סטיל?

קומי: לא, אני לא חושב כך. אין לי שום זיכרון שזה נאמר לי או שקראתי את זה או שנודע לי מזה בזמן שהייתי מנהל.

 


מדוז: תן לי לשאול שאלת הבהרה אחת, אם לא אכפת לך. דירקטור קומי, אמרת כי לא היה לך מושג כי פרקינס קוי היה מעורב בפועל עם הועדה הדמוקרטית הלאומית ומעורב בחקירה המסויימת הזו שבסופו של דבר יזם. האם זה נכון?

קומי: אני, כשהייתי מנהל האף.בי.איי, לא זוכר אפילו שמישהו סיפר לי משהו על פרקינס קוי. אני חושב שמאז קראתי דברים בתקשורת, אבל לא כשהייתי מנהל.

מדוז: אז אתה אומר שג'יימס בייקר, היועץ הכללי שלך, שקיבל מידע ישיר מפרקינס קוי, עשה זאת והעביר את זה לצוות שלך בלי ידיעתך?

קומי: אני לא יודע.

מדוז: מה זאת אומרת שאתה לא יודע? כלומר, הוא אמר לך או לא?

קומי: הו, אני — טוב –

מדוז: ג'יימס בייקר, יש לנו עדות המציינת שהוא קיבל מידע ישירות מפרקינס קוי; הוא ידע שהם מייצגים את הוועדה הדמוקרטית הלאומית, ושאכן אסף את המידע והעביר אותו לצוות החקירה. האם הוא אמר לך שהוא קיבל את המידע הזה מהם? ואני יכול לתת לך שם אם אתה רוצה לדעת ממי הוא קיבל את זה.

קומי: אני לא זוכר את השם פרקינס קוי בכלל.

מדוז: מה לגבי מייקל זוסמן?

קומי: אני חושב שקראתי את השם הזה מאז. אני לא זוכר ששמעתי את השם הזה כשהייתי מנהל FBI. אם כי עמדתי לשאול אותך בהמשך, כאשר אתה אומר "מידע זה", למה אתה מתכוון?

מדוז: ובכן, זה היה מידע סייבר בהקשר לחקירה.

קומי. כן, יש לי זיכרון מה של בייקר באינטראקציה עם – אמרת ה- DNC, אשר עורר זיכרונות שלי – עם ה- DNC לגבי המאמץ שלנו להשיג מידע על הפריצה הרוסית אצלם –

מדוז: כן, זה – זה לא – זה לא למה שאני מתכוון.

 

קומי: – אבל אני לא – אני לא זוכר שום דבר מעבר לזה.

מדוז: ואם כך אני יכול לתת לך משהו, כך שאתה – הסניגור שלך יוכל להסתכל על זה ולרענן את הזיכרון שלך, אולי, בזמן שאנו מסתכלים על זה, אבל אני מניח שהדאגה שלי היא בעדות מוקדמת שלך התנהגת כאילו זה היה חדשות בשבילך שפרקינס קוי ייצג את הוועד הלאומי הדמוקרטי, ובכל זאת, היועץ הכללי שלך לא רק ידע זאת, אלא קיבל מידע מהם שהועבר לאנשים אחרים בצוות החקירה. ואני מוצא את זה מעניין שהמנהל לא היה יודע על זה כי זה לא נורמלי שהיועץ הכללי שלך יהיה בעל מישמורת על ראיות. האם זה נכון? האם זה היה – זה היה נורמלי שאנשים חיפשו את היועץ הכללי שלך כדי לגרום להם להיות מודעים לחששות פוטנציאליים? האם זה נורמלי?

קומי: אני די חושב שזה לא נדיר כפי שאתה מתאר את זה.

מדוז: טוב, מר בייקר חשב שזה נדיר. הוא אמר שהוא אינו יכול להיזכר שאי פעם זה קרה קודם.

קומי: אני לא יודע מהו ה״זה״. עם מה שאני מתקשה להבין כאן הוא –

מדוז: כאשר מישהו פונה אל היועץ הכללי למסור ראיות ולומר שהם רוצים שה- FBI יבדוק את זה. הוא לא יכל לזכור עוד מקרה. ואתה אומר שזה לא נדיר.

קומי: זה היה קורה לי כל הזמן. אנשים היו שולחים לי דוא"ל, אומרים, תבדוק את זה, תבדוק את ההוא, אז

מדוז: זה יכול לקרות עם המנהל, אבל זה לא קרה עם היועץ הכללי.

קומי: בסדר. זה מפתיע אותי קצת, אבל בכל מקרה, אני לא זוכר שהוא העלה זאת. אני לא חושב שזה ראוי לציון במיוחד שהוא לא היה אומר לי, אבל איני יודע מספיק כדי להגיב על זה.

מדוז: אז הוא אומר מצב ייחודי שרק, במוחו, התרחש פעמיים בהיסטוריה שלו עם הלשכה, ואתה אומר שזה היה כל כך ייחודי שם ש – ובכל זאת הוא לא סיפר לך על זה? האם זו עדות שלך?

קומי: לא.

מדוז: זו לא העדות שלך?

קומי: לא.

מדוז: או שהוא לא סיפר לך?

קומי: לא. אני —  אני לא — – שמעתי אותך מאפיין את העדות שלי כאילו אני אומר שזה כל כך ייחודי. אני לא זוכר 

מדוז: אני אומר שהוא אמר שזה ייחודי; הוא סיפר לך?

קומי: אני נאבק כי לא ראיתי את עדותו. אז אולי אתה יכול לתת לי להסתכל על זה במהלך ההפסקה, ואז אני יכול לענות על בסיבוב הבא שלנו.

מדוז: כן, זה — זה רק שני — שני משפטים, ואני אקרא לך את זה: זה היה יוצא דופן בשבילי להיות הנמען של מידע ישירות מהציבור או מעורך דין או מכל אחד אחר לגבי האשמה על פשע , סוגר ציטוט.

 

 

קומי: אוקיי. אני מתכוון, אני מקבל את ההקראה שלך של זה. זה לא משנה את התגובה שלי שזה לא – אני לא זוכר את זה. שנית, זה לא נראה לי יוצא דופן, שאם זה היה קורה, הוא לא היה נותן לי את הפרטים.

מדוז: נגמר לנו זמן.
.
[הפסקה.]

 

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *