תרגום ה-׳תזכיר׳ של טראמפ: מוכיח קנוניה נגדו מתוך מדינת העומק

תרגום ה-׳תזכיר׳ של טראמפ: מוכיח קנוניה נגדו מתוך מדינת העומק

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

תקציר בכמה נקודות לאלה אשר רק הגיעו זה עתה ולא יודעים על הסיפור.

בזמן הבחירות לנשיאות 2016, הוצאו צווי מעקב אלקטרונים כנגד קמפיין טראמפ מטעם ממשל אובמה. הוצאת הצווים נעשית בבית משפט בשם FISC שהוא סמכות השווה בערכה פחות או יותר לבית המשפט העליון בגלל העיסוק הכה רגיש בזכויות הפרט העומד על הפרק(הזכות לפרטיות המעוגנת בחוקה), ולכן הוצאת צו מעקב FISA אחרי אזרח אמריקאי מבית המשפט הייעודי זה, הוא תהליך שהתקנים שלו הם מהמחמירים ביותר. מסתבר שהתהליך עבר השחתה פוליטית על ידי ממשל אובמה אשר השתמש בחומרים שמומנו וגובו על ידי קמפיין הילארי ומרכז המפלגה הדמוקרטית(ה-DNC) כדי להשיג את הצווים. השימוש במקור המגובה על ידי קמפיין הילארי והDNC לא הוצהר כראוי במהלך הוצאת צווי המעקב, עברה חמורה על החוק.

התזכיר מגלה שחיתויות יוצאות דופן של מושחתים במשרד המשפטים בכהונת אובמה והFBI. מדובר על השחתה של המערכת המודיעינית לצרכים פוליטיים של המלפגה הדמוקרטית. אחד מהצירים המרכזיים במתן האישורים היה סגן יו"ר הFBI אנדרו מקייב המוזכר בתזכיר… הוא התפטר בדיוק לפני כמה ימים עם הידיעה שהתזכיר הולך להתפרסם, וזאת למרות שהיה זמן קצר לפני סיום תפקידו, בכך שמר בביטחון על הפנסיה התקציבית שלו.

2 נקודות מתוך התזכיר המפריכות את כל הדיסאינפורמציה של כתבלבי הפייק ניוז בארץ:

"כפי שנדרש על ידי תקנון (U S C s1805d1 50),צו מעקב של FISA צריך לקבל חידוש על ידי בית המשפט הייעודי FISC כל 90 יום וכל חידוש דורש גילויים אחרים העומדים בקריטריונים של סיבה מספקת" –
זה מפריך את טענת הדיסאינפורמציה של התשקורת הבולשביקית כי היו כבר חשדות שעלו כנגד פייג’ מלפני קמפיין הבחירות, עצם הצורך בחידוש הצו עם ראיות חדשות מבטל את הטענה כליל.

ו – "יתר על כן, סגן ה-FBI אנדרו מקייב העיד לפני הועדה בדצמבר 2017 שלא ביקשו אף צו מעקב מה-FISC ללא מידע מהדוסייר של סטיל." –
זה הדוסייר שהFBI מודים שהוא בקושי אמיתי, מומן על ידי הילארי והדמוקרטים, ונשלח בבקשות הצווים עם השמטה של מקורות המידע(דמוקרטים וקלינטון).

אז הנה התזכיר כולו מתורגם. (שימו לב שהתשקורת הבולשביקית בארץ בהדממה ומבצע דיסאינפורמציה המחשיד אותם כבעלי נתח בשחיתות).

אהוד ברק מגן ומחפה על ה-טורף המיני של הוליווד

(מעט הערות שלנו בסוגריים עם הכיתוב 'קונספיל:')
תרגום
:

2 לפבואר, 2018

יו״ר, ועדת הבית הקבועה הנבחרת למודיעין
בירת ארצות הברית
וושינגטון‏ DC 20515

לכבוד היו״ר:

ב-29 לינואר, 2018, ועדת הבית הקבועה הנבחרת למודיעין (מעתה והלאה ״הועדה״) הצביעה לשחרר לציבור תזכיר המכיל מידע מסווג אשר סופק לועדה בהקשר שלה לסמכויות הפיקוח/ביקורת שלה (ה״תזכיר״ המצורף למכתב זה).כפי שמובא בסעיף 11(g) של חוק לX של בית הנבחרים, הועדה העבירה הלאה את התזכיר לנשיא בהתבסס על כך שהוא ישרת את האינטרס הציבורי.

החוקה מעניקה לנשיא את הסמכות להגן על סודות הנוגעים בביטחון הלאומי מלהיחשף. כפי שהכיר בכך בית המשפט העליון, זאת האחריות של הנשיא לסווג, להוציא מסיווג, ולשלוט על בקרת שליפת המידע המכיל מקורות, שיטות, והגנת המולדת של ארגוני המודיעין שלנו. ע״ע (Detp’t of Navy v. Egan, 484 U.S. 518, 527 (1988. בשביל לסייע לפיקוד ראוי של הקונגרס, הזרוע המבצעת יכולה להעביר מידע מסווג לועדות המתאימות בקונגרס, כפי שנעשה בהקשר לפיקוח הועדה בנוגע לפעילות המובאת פה. הזרוע המבצעת עושה זאת בהנחה שהועדה תגן באחריות על מידע מסווג מסוג זה, בהתאם לחוקים של ארה״ב.

הועדה עכשיו החליטה ששחרור הממורנדום יהיה ראוי. הזרוע המבצעת, לאורך כהונתם של נשאים משני צידי המתרס הפוליטי, פעלה לאמץ את הבקשות של הקונגרס להוריד את הסיווג הביטחוני של חומרים מסוימים אשר עומדים עם האינטרס הציבורי. אולם, שחרור לציבור של חומר מסווג על ידי פעולה חד-צדדית של הזרוע המחוקקת היא נדירה מאוד ומעלה חששות משמעותיות בנוגע להפרדת הרשויות. על פי כן, בקשת הועדה לשחרר את התזכיר מתפרשת כבקשה להוצאת הסיווג הביטחוני בעקבות סמכותו של הנשיא.

הנשיא מבין שההגנה על הביטחון הלאומי מייצגת את המחויבות שלו העומדת מעל הכל. על פי כן, הוא הנחה את עורכי הדין וצוות הביטחון הלאומי להעריך את חשיפת המסמכים ותהליך הוצאתם מהסיווג הביטחוני, בהתאם לתקנים שהותוו לניהול הטיפול בחומרים מסווגים, כולל אלה הנמצאים תחת סעיף 3.1(d) של הצו הנשיאותי 13526. התקנים הללו מאשרים להוציא מסיווג ביטחוני כאשר האינטרס הציבורי בגילוי הנאות עולה על כל שיקול אחר להגן על אותם מסמכים מגילוי. תהליך הבחינה של הבית הלבן הכיל גם דברים של משרד הדירקטור למודיעין לאומי ומשרד המשפטים. בהתאם לבקרה הזו, ותקנים אלה, הנשיא החליט שהוצאה מסיווג ביטחוני של התזכיר, היא ראויה.

בהתבסס על הערכה זאת ולאור העניין הציבורי המשמעותי בנוגע לתזכיר, הנשיא אישר את חשיפתו. כדי להיות ברור, התזכיר משקף את השיפוט של כותביו מהקונגרס. הנשיא מבין שפיקוח בנוגע לנושאים הקשורים בתזכיר עלול להמשך. למרות שהנסיבות מובילות לחשיפה דרך תהליך זה הם יוצאי דופן, הזרוע המבצעת עומדת בנכונותה לעבוד עם הקונגרס כדי להכיל בקשות לפיקוח בתיאום עם התקנים והתהליכים המקובלים, כולל הצורך בלהגן על מקורות ושיטות מודיעין.

בהוקרה,
דונאלד פ. מקגאהן II
יועץ לנשיא.

התזכיר:

18 לינואר, 2018
עבור לחברי הרוב בֹ-HPSCI
מאת צוות ה-HSPCI
נושא: שימוש לרעה בחוק המודיעין החוץ למעקב במשרד המשפטים והFBI

מטרה:
תזכיר זה מביא לחברים עדכון על עובדות משמעותיות הקשורות לחקירת הועדה המתמשכת בנוגע למשרד המשפטים (DOJ) וה-FBI, והשימוש שלהם ב-FISA (חוק מודיעין החוץ למעקבים) במהלך הבחירות לנשיאות ב-2016. התגליות שלנו, אשר מפורטות למטה, 1) מעלות חששות לגבי הלגיטימציה והחוקיות של אינטרקציות מסויימות של ה-DOJ וה-FBI עם בית המשפט למעקבי מודיעין חוץ (FISC) ו-2) מייצג תיאור מערער לתהליכים המשפטיים אשר הושתו כדי להגן על אזרחי אמריקה מהתעללות הקשורה בתהליך ה-FISA (קונספיל: הוצאת צו מעקב אחרי אזרח אמריקאי מבית המשפט הייעודי לעניין זה, תהליך שהתקנים שלו מאוד מאוד מחמירים).

עדכון בנוגע לחקירה

ב-21 לאוקטובר, 2016, ה-DOJ וה-FBI חיפשו והשיגו הצדקה להוצאת צו FISA (לא על פי סעיף VII) המאשר מעקב אלקטרוני (קונספיל: כמו האזנות למשל) על קרטר פייג׳ מבית המשפט FISC. פייג׳ הוא אזרח אמריקאי אשר שרת כמתנדב לייעץ לקמפיין הנשיאות של טראמפ. בתיאום עם הדרישות תחת FISA, הבקשה הייתה צריכה קודם לכן להיות מאושרת על ידי יו״ר או סגן יו״ר של ה-FBI (קונספיל: נזכיר שהסגן אנדרו מקייב התפטר ימים ספורים לפני חשיפת התזכיר). לאחר מכן נדרש אישור של התובע הראשי, סגן התובע הראשי (DAG), או עוזר לתובע הראשי המואשר על ידי הסנאט עבור המחלקה לביטחון לאומי.

ה-FBI וה-DOJ השיגו צו אחד ראשוני למעקב FISA המיועד כנגד קרטר פייג׳ ושלושה חידושים לצוי FISA עבור בית המשפט הייעודי FISC. כפי שנדרש על ידי תקנון (U S C s1805d1 50),צו מעקב של FISA צריך לקבל חידוש על ידי בית המשפט הייעודי FISC כל 90 יום וכל חידוש דורש גילויים אחרים העומדים בקריטריונים של סיבה מספקת (קונספיל: זה מפריך את טענת הדיסאינפורמציה של התשקורת הבולשביקית כי היו כבר חשדות שעלו כנגד פייג' מלפני קמפיין הבחירות, עצם הצורך בחידוש הצו עם ראיות חדשות מבטל את הטענה כליל). אז יו״ר ה-FBI ג׳יימס קומי חתם על שלוש בקשות FISA שהיו תחת ספק מצד ה-FBI, וסגן היו״ר אנדרו מקייב חתם על אחת. ה-DAG דאז סאלי ייטס, מי שהיתה DAG בפועל דנה בונט, ו-DAG רוד רוזנשטיין חתמו כל אחד על צו בקשת FISA אחד או יותר מטעם משרד המשפטים (DOJ).

לאור טבעם הרגיש של פעילויות מודיעין, בקשות FISA (כולל חידושם) לפני בית המשפט הייעודי, ה-FISC, הם מסווגים. אי לכך, אמון הציבור באמינות תהליך הוצאת FISA תלוי ביכולת בית המשפט להעמיד את הממשלה בסטנדרטים המחמירים ביותר – בייחוד כשזה נוגע למעקב אחר אזרחים אמריקאים. למרות זאת, בית המשפט FISC המקפיד בשמירה על זכויות האמריקאיים, המתוחזק על ידי חידוש הצווים כל 90 יום, בהכרח תלוי בהפקה של הממשלה את כל החומרים הרלוונטים והעובדות. זה אמור לכלול גם חומרים העלולים להיות לטובת המטרה של בקשת צוי ה-FISA אשר ידוע לממשלה. במקרה של קרטר פייג׳, לממשלה היה לפחות ארבע הזדמנויות שונות לפני בית המשפט FISC להביא את העובדות הרלוונטיות בצורה מדויקת. אולם, הממצאים שלנו מראים כי, כפי שמתואר למטה, החומר והמידע הרלוונטי הושמט.

1) ה״דוסייר״ (התיק של חברת FUSION GPS שהופרך) אשר חובר על ידי כריסטופר סטיל (הדוסייר של סטיל) בעבור המועצה הלאומית הדמוקרטית (מרכז המפלגה הדמוקרטית) וקמפיין הילארי קלינטון היה חלק מהותי מבקשות ה-FISA עבור קרטר פייג׳. סטיל היה מקור FBI מזה זמן רב, ושילמו לו למעלה מ-160 אלף דולר על ידי מרכז המפלגה הדמוקרטית וקמפיין קלינטון, דרך הפירמה המשפטית ׳פרקינס קויי׳ ופירמת המחקר פיוז׳ן GPS, כדי להשיג מידע משפיל על הקשרים בין דונאלד טראמם לרוסיה.

א) לא הבקשה הראשונית באוקטובר 2016, ולא אף אחד מהחידושים, הצהירו או מתייחסים לתפקיד מרכז המפלגה הדמוקרטית, קמפיין קלינטון, או כל קמפיין/מפלגה במימון המאמצים של סטיל, אפילו שהמקורות הפוליטיים של הדוסייר של סטיל היו ידועים אז למשרד המשפטים DOJ ולבכירי ה-FBI.

ב) הבקשה הראשונית לצו FISA מראה שסטיל עבד עבור איש אמריקאי, אך אינו נוקב בשם פיוז׳ן GPS והראש גלן סימפסון, אשר קיבל תשלום מידי פירמת המשפטים האמריקאית (פרקינס קויי) המייצגים את מרכז המפלגה הדמוקרטית (DNC), (זאת למרות שהיה ידוע למשרד המשפטים באותו הזמן ששחקנים פוליטיים היו מעורבים בדוסייר של סטיל). הבקשה אינה מזכירה את סטיל אשר בסוף של דבר עבד עבור – ובתשלום מ – מרכז המפלגה הדמוקרטית (DNC) וקמפיין קלינטון, או שה-FBI אישר בנפרד תשלום עבור סטיל בעבור אותו המידע.

2) צו ה-FISA שהוצא לקרטר פייג׳ ציין נרחבות ידיעת חדשות ביאהו (YAHOO!) שנכתב על ידי מייקל איסיקוף, אשר התמקד בטיול של פייג׳ למוסקווה ביולי 2016. כתבה זאת אינה מאמתת/מרחיבה על הדוסייר של סטיל כיוון שמקורו במידע שהודלף על ידי סטיל לחדשות יאהו. בקשת צו ה-FISA עבור פייג׳ מעריך באופן שגוי שסטיל לא העביר ישירות מידע לחדשות יאהו. סטיל הודה בבתי דין בריטיים שהוא נפגש עם חדשות יאהו – ומספר נוסף של חברות – בספטמבר 2016 בהנחיית פיוז׳ן GPS. פרקינס קויי היה מודע לקשרים הראשוניים של סטיל עם התקשורת כיוון שהם הובילו לפחות פגישה אחת בוושינגטון DC ב-2016 עם סטיל ופיוז׳ן GPS היכן שעניין זה עלה לדיון.

א) סטיל הושעה ואז הופסק מלהיות מקור של ה-FBI בעבור מה שה-FBI מגדיר כהפרות החמורות ביותר – גילוי נאות שלא אושר לתקשורת בנוגע ליחסיו עם ה-FBI ב-30 לאוקטובר 2016, בכתבה ב-Mother Jones שנכתבה על ידי דויד קורן. סטיל היה אמור לסיים תפקיד זה בגלל קשריו הלא מדווחים עם Yahoo ועוד חברות בספטמבר – לפני הגשת בקשות הצו עבור פייג׳ לבית משפט ה-FISC באוקטובר – סטיל אף הסתיר באופן לא ראוי ושיקר ל-FBI בנוגע לאותם קשרים.

ב) המפגשים הרבים של סטיל עם התקשורת מפרים את הכלל הקרדינלי של תפעול מקור – שמירה על חשאיות – ומראה שסטיל הפך למקור פחות מהימן עבור ה-FBI.

3) לפני ואחרי שסטיל סולק כמקור, הוא קיים קשרים עם משרד המשפטים באמצעות המשנה לתובע הראשי, ברוס אוהר, פקיד בכיר במחלקת המשפטים שעבד בצמוד עם המשנה לתובע הראשי ייטס ומאוחר יותר עם רוזנשטיין. זמן קצר אחרי הבחירות, ה-FBI החל לראיין את אוהר, תוך תעוד מגעיו עם סטיל. למשל, בספטמבר 2016, סטיל אישר בפני אוהר את תחושותיו כלפי המועמד טראמפ כאשר סטיל אמר שהוא ״נואש שדונלד טראמפ לא ייבחר והיה רגשי לגבי אי בחירתו לנשיא.״ הוכחה ברורה זו למשוא פנים של סטיל הוקלטה ע״י אוהר בזמנו ומיד לאחר מכן במסמכים רשמיים של ה-FBI- אבל לא קיבל ביטוי באף אחת מבקשות לצו מעקב FISA עבור פייג׳.

א) באותו הזמן, אישתו של אוהר הועסקה על ידי פיוז׳ן GPS כדי לעזור בפיתוח מחקר האופוזיציה נגד טראמפ. אוהר לאחר מכן סיפק ל-FBI את כל מחקר הנגד של אישתו, אשר שולם על ידי מרכז המפלגה הדמוקרטית (DNC) וקמפיין קלינטון דרך פיוז׳ן GPS. יחסי אוהר עם סטיל ופיוז׳ן GPS היו מוסתרים באופן שלא ניתן להסביר מבית המשפט הייעודי FISC.

4)על פי ראש מחלקת מודיעין-נגד של ה-FBI, סגן יו״ר ביל פריסטפ, וידוא הדוסייר של סטיל היה ב״חיתוליו״ בזמן בקשת צו ה-FISA הראשונית עבור פייג׳. לאחר שהופסקה הפעילות של סטיל, דוח וידוא מקור שהתבצע על ידי מחלקה עצמאית בתוך ה-FBI העריכה את הדיווחים של סטיל כמאומתים אך ורק מינימלית. למרות זאת, בינואר 2017, דירקטור ה-FBI ג׳יימס קומי את הנשיא הנבחר טראמפ בנוגע לסיכום הדוסייר של סטיל, למרות שהיה – על פי עדותו ביוני 2017 – ״שערורייתי ולא מאומת״. בעוד שבקשת ה-FISA הסתמכה על עברו של סטיל אשר היה בעל דיווחים אמינים בעבר בנושאים אחרים ובלתי קשורים, הוא הסתיר את המניעים הפיננסיים (מימון) והאידיאולוגיים שלו כנגד טראמפ. יתר על כן, סגן ה-FBI אנדרו מקייב העיד לפני הועדה בדצמבר 2017 שלא ביקשו אף צו מעקב מה-FISC ללא מידע מהדוסייר של סטיל.

5) בקשת צו ה-FISA עבור פייג׳ מזכירה גם מידע בנוגע ליועץ חבר של קמפיין טראמפ, ג׳ורג׳ פאפאדופולוס, אך אין שום ראייה של אף שיתוף פעולה או קשירת קשר בין פייג׳ לפאפאדופולוס. המידע על פאפאדופולוס הצית את פתיחת החקירה של מחלקת מודיעין הנגד של ה-FBI ביולי 2016 על ידי סוכן ה-FBI פיט סטרוזק. סטרוזק הועבר מתפקידו על ידי משרד המועצה המיוחדת לכוח אדם ב-FBI בגלל הודעות טקסט בלתי הולמות עם המאהבת שלו, משפטנית ה-FBI ליסה פייג׳ (ללא קשר ידוע לקרטר פייג׳), היכן ששניהם הביעו הטיה ברורה כנגד טראמפ ובעד קלינטון, אשר סטרוזק חקר גם כן. התכתבות הטקסט בין סטרוזק לליסה פייג׳, משקפים גם הם דיון ארוך על החקירות, כיצד לתזמר הדלפות לתקשורת, וכלל פגישה עם סגן היו״ר מקייב (קונספיל: שהוזכר לא פעם לעיל) כדי לדון על ״תעודת ביטוח״ כנגד בחירתו של הנשיא טראמפ.

לינק למזכר המקורי

 

כל כך חשוב! (הכל על הדוסייר המושחת מהתזכיר)

אהוד ברק מגן ומחפה על ה-טורף המיני של הוליווד

 

 

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *