הדו"ח הסופי על הירי ההמוני החמור בהיסטוריה האמריקנית: ׳לא הצלחנו לקבוע מניע לירי׳

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…


משטרת לאס וגאס והרשויות הפדרליות פרסמו את הדו"ח הסופי על הירי ההמוני החמור בהיסטוריה האמריקנית, והודו כי לא הצליחו למצוא שום מניע מאחורי הטבח שביצע סטפאן פאדוק.

Sheriff Joe Lombardo answers questions during a news conference to announce the release of the final report on the Oct. 1 shooting at Las Vegas Metropolitan Police Department headquarters on Frida ...

 

שריף מחוז קלארק ג'ו לומברדו פירסם ביום שישי את הדו"ח הסופי של המשטרה המטרופוליטנית על הטבח, אך החוקרים לא הצליחו לקבוע מניע לירי האקראי הקטלני בהיסטוריה המודרנית של ארה"ב.

"מה שהצלחנו לענות עליו הוא שאלות של מי, מה, מתי, איפה ואיך", אמר לומבארדו בתדרוך של יום שישי. "מה שלא הצלחנו לענות עליו הוא "למה סטפאן פאדוק ביצע את המעשה הזה".

 

פאדוק, בן 64, פתח באש באמצעות רובים משודרגים ורבי עוצמה על משתתפי קונצרט בפסטיבל הקאנטרי "Route 91 Harvest". את הירי ביצע מהקומה ה -32 של סוויטת מנדליי ביי.

הדו"ח שפורסם ביום שישי כלל סיכום מקיף של ההרוגים והפצועים. החוקרים זיהו 869 אנשים עם פגיעות גופניות מתועדות, כולל 413 פצועים מכדורים או מרסיסים.

31 אנשים מתו במקום, ועוד 27 מתו בבתי חולים באזור.

החוקרים גם חקרו כל כדור שנורה, סה"כ 1,058 מ -14 כלי נשק שונים. רובם היו מכוונים למתחם הקונצרט. כמה מהם נורו במסדרון המלון, ופצעו את מאבטח מאנדליי ביי חסוס קאמפוס. שמונה יריות בודדות נורו לעבר מיכלי דלק בצד המערבי של נמל התעופה הבינלאומי מק'קאראן, ופגעו וחדרו את אחד הטנקים, אך לא גרם לשריפה או לפיצוץ.

פאדוק השתמש באקדח כדי לירות את הכדור האחרון לתוך ראשו, וכך סיים את ההתקפה.

בתוך הסוויטה שלו, המשטרה מצאה כ -5,280 כדורים ועוד 10 רובים שלא נורו.

"מצב נפשי ירוד"

פאדוק פעל לבדו ולא השאיר שום מכתב התאבדות או מניפסט, והמשטרה לא מצאה כל הוכחה שהוא שייך או תמך בכל קבוצת שנאה או ארגון טרור, מקומי או זר. לא היה לו עבר פלילי, ומבחינה כלכלית, הוא לא היה חייב לאיש, כך גילתה החקירה.

לומבארדו הוסיף כי פאדוק הראה סימנים ל"מצב נפשי ירוד" בשנים האחרונות, אך לא אובחן כחולה במחלת נפש.

"ראיון עם הרופא שלו הראה סימנים למצב נפשי מוטרד, אבל שום התנהגות מטרידה שתביא לפניה לרשויות אכיפת החוק", אמר השריף.

המשטרה לא פרסמה את שמו של הרופא מלאס וגאס שרואין על ידי ה- FBI ומסר להם את התיק הרפואי של פאדוק על פי לצו פדרלי של חבר מושבעים גדול.

על פי הדיווח, הרופא תיאר את פאדוק כמישהו מוזר וכמעט חסר רגש וחשב שאולי יש לו הפרעה דו קוטבית. הוא אמר שפאדוק נראה מפוחד מתרופות וסירב לקחת תרופות נוגדות דיכאון, אם כי הוא קיבל מרשמים לתרופות נגד חרדה.

תרופות אלו נמצאו בגופה שלו במהלך הנתיחה שלאחר המוות. בדיקה נפרדת של מוחו שנעשתה באוניברסיטת סטנפורד לא מצאה כל חריגה משמעותית.

"בהתייחסות ל -2000 כיווני חקירה, 22,000 שעות של וידאו, 252,000 תמונות שהושגו וכ -1,000 תהליכים משפטיים, לא נמצא דבר המצביע על מניע מצד פאדוק או על האפשרות שהוא פעל עם כל אדם אחר", נכתב בדו"ח.

"אינדיקטורים של כוונה"

החוקרים זיהו את מה שהם כינו "אינדיקטורים של כוונה", שרובם דווחו בעבר.

אינדיקטורים אלה כללו חדר שפאדוק שכר באוגוסט 2017 אך מעולם לא עשה צ׳ק אין אליו' אשר השקיף על פסטיבל המוסיקה ״Lollapalooza״ באוויר הפתוח במרכז העיר גראנט פארק של שיקגו.

המשטרה הצביעה גם על שלושה חדרים שונים ששכר פאדוק בספטמבר המשקיפים על פסטיבל במרכז העיר לאס וגאס. הוא נשאר בחדרים האלה, וצילומי מצלמות מעקב מראים אותו כשהוא נושא כמה מזוודות לכל אחד מהם בזמן שהותו, בדומה למה שעשה במפרץ מנדליי.

"החוקרים לא הצליחו לקבוע אם פאדוק התכוון לתקוף במהלך הפסטיבל או אם השתמש בו כאמצעי לתכנון פיגוע עתידי", נכתב בדו"ח הסופי.

היסטוריית החיפושים באינטרנט של פאדוק כללה גם מונחים הקשורים לאתרים פתוחים נוספים, טקטיקות ה- SWAT של משטרת לאס וגאס, חנויות נשק שונות והשתתפות ב“Route 91 harvest festival 2017”. הוא החל בבניית ארסנל של כ -55 כלי נשק באוקטובר 2016, בעלות של כ-$95,000 על כלי נשק שונים ותחמושת, על פי הדו"ח.

אדם מאריזונה החשוד שסיפק לפאדוק כדורים חודרי שריון הוא האדם היחיד שיועמד לדין בקשר למקרה. דאגלס הייג עומד בפני אישומים פדרליים של קשירת קשר לייצר באופן בלתי חוקי ולמכור את תחמושת.

לומבארדו אמר שהוא לא צופה מעצרים נוספים.

LVMPD Oct. 1 Final Report

LVMPD Sheriff Joe Lombardo holds a press conference to discuss the final report of the Oct. 1 mass shooting on the Las Vegas Shooting. READ MORE: Final police report on Las Vegas shooting unable to determine motive→rjnews.is/2KmfWrr

‎Posted by Las Vegas Review-Journal on‎ שישי, 3 באוגוסט 2018

שריף מגן על מכשירי רדיו

הדו"ח הסופי של 187 עמודים אינו מתייחס לטקטיקות המשטרה או לתגובה למצב החירום ולפיגוע.

השריף גם הגן על תפקוד מערכות התקשורת במהלך התוהו ובוהו של הירי ותוצאותיו.

לומברדו אמר כי יחידת ניתוח ההתנהגות של ה- FBI צפויה לשחרר את סקירתה המפורטת על "הפסיכופתולוגיה" של פאדוק עד סוף השנה.

סמל. ג'רי מקדונלד, שעזר להוביל את החקירה, אמר כי הוא אינו צופה שהדוח יגלה את המניע.

מקור: ״לאס-וגאס רוויו ג׳ורנל״

תזכורת:

פרוייקט MK-ULTRA


קריאה רלוונטית:

 

 

 

 

 

 

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *