שובו של הקוזאק הנגזל: איתי לשם הגיש תביעת לשון הרע נגד ׳אדם גולד׳ ו׳פייסבוק׳

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

אז הגשתי היום תביעת לשון הרע נגד פייסבוק עם בקשה לסעדים שיחייבו אותה לספר לכולנו את כל הידוע לה על המניפולציה בשם אדם גולד ועל זהות המפעילים שעומדים מאחוריה וכן שתפצה אותי במיליון ש"ח.

מה פתאום לשון הרע נגד פייסבוק? אז ככה, בדר"כ אין לפייסבוק אחריות על תכנים שמוציאים דיבה של אחרים כאן אבל במקרה שלי היו נסיבות מאוד נדירות שמטילות את האחריות על פייסבוק.

זוכרים מה התרחש כאן במרץ השנה?
אני פניתי בפוסט פומבי למנכ"לית פייסבוק ישראל וסיפרתי לה ולכולכם על המניפולציה שחשפתי וביקשתי שיטפלו בה. זה עשה הרבה רעש ואז אחרי שבועיים החשבון של אדם גולד נחסם כשהתקשורת נתנה לי את "הקרדיט" על חסימתו. אבל אחרי יומיים אדם גולד חזר לאוויר עם שינוי השם לשרון חורש.

אתם יודעים מה גולד עשה כמה דקות אחרי שפייסבוק החזירה אותו לאוויר? הוא כתב עלי פוסט בו טען שהחסימה הקצרה שלו נעשתה בגלל שהפצתי לכולכם קונספירציות שקריות, הזויות וחסרות כל ביסוס או הבנה מצידי. תכלס הוא הוציא אותי אדם אידיוט, נבזי ושקרן.

צוות גולד ידע כמובן שאני פגעתי בול לגביו אבל אני בהחלט יכול להבין את כל מי שקרא את הפוסט שלו עלי והשתכנע. הרי אין שום מצב שפייסבוק כחברה אחראית ורצינית הייתה קוראת את הטענות שלי לגבי גולד, הבינה שאני צודק, הורידה אותו ליומיים ואז החזירה אותו לאוויר כאילו לא קרה כלום. כך שכל אדם סביר צריך היה להסיק שפייסבוק בחנה את הטענות שלי לגבי מניפולציה חמורה, הבינה שאני קשקשן ואז החזירה את גולד לאוויר.
כלומר פייסבוק בהחזרתו של גולד לאוויר שעה לפני שנכתב עלי הפוסט העניקה לטענות השקריות שלו לגבי חותמת אמינות אולטימטיבית ורשמית. אז מבחינתי הם פעלו ביחד ומאחר ואין לי מושג מי זה גולד נשארתי עם לתבוע את פייסבוק.

אני מעריך שגם פייסבוק התרשמה מהקייס שלי כי אותה תביעה שהגשתי היום שוכבת אצלה כבר מעל חודשיים ורק שמעתי ממנה שהיא לוקחת מאוד ברצינות את הטענות שלי, מבצעת חקירה מקיפה ותחזור אלי בהקדם. כמובן שלא שמעתי הכחשה של עובדה או טענה אחת ממנה וברור שטיוטת כתב התביעה שלי הספיקה בסופו של דבר בשביל להעיף מכאן לכל הרוחות את אדם גולד לפני שבועיים.

מה שיפה בתביעת לשון הרע (תשאלו את בנימין נתניהו ואת יגאל סרנה) זה שאני לא צריך להוכיח דבר מלבד ששמי הטוב נפגע, אם פייסבוק סבורה שאני אכן קשקשן ושקרן היא תקבל הזדמנות כמובן להוכיח זאת לשופט. אבל אני לא סבור שהיא מתכוונת לעשות זאת, היו לה כבר חודשיים לספר לי את זה אבל היא נמנעה מכך כי היא יודעת את האמת הרבה יותר טוב ממני והיא לא הולכת לשקר בבית משפט בשביל להציל את המפעילים של גולד.

אגב אני ממש לא יכול לקחת את כל הקרדיט על הקייס החזק שיש לי. "המשפטן" הבכיר אדם גולד עזר לי מאוד עם הפוסט ההוא. סייעו לי גם אותם 185 הגולשים כאן ששיתפו את הפוסט שלו נגדי (שולח תודה אישית לאחד רועי עידן) ולא פחות מכך עזרו (ועדיין עוזרים לי) כל אותם אלפי גולשים וצייצנים שמתעקשים לטעון שאני בולשביק הזוי ושמאלני סותם פיות ושקרן.

כל ציוץ כזה לגבי, גם היום, מחזק את הטענות שלי בתביעה כי בוצעה על ידי פייסבוק כנגדי הוצאת לשון הרע עצומה ואפקטיבית שגרמה לעשרות ומאות אלפי אנשים להאמין בטענות של גולד לגבי. זה לא שאני מעודד אתכם להמשיך כמובן אבל בטח שאל תמנעו מעצמכם לממש את זכות הביטוי שלכם רק בגלל שבמקרה היא גם עוזרת לי נקודתית בהליך המשפטי.

מה שכן, עם כל כך הרבה שקרים וכינויי גנאי שהופצו ומופצים נגדי, כולל על ידי כמה שדרני רדיו מה הפלא שאני בדעה שהדרך היחידה לנקות את שמי היא לחייב את פייסבוק לספר לכולכם את כל הידוע לה לגבי אדם גולד ומי עומד מאחוריו, בלי להסתיר מאיתנו אפילו פסיק אחד?

אז בטחון יש לי אבל בכל זאת מדובר בבית משפט והכל יכול עוד לקרות, יכולים לנסות להעיף אותי מהמדרגות של בית המשפט השלום כבר מחר על משהו שלא צפיתי.
דבר אחד בטוח אני לא מתכוון לוותר כך שהסירו דאגה מלבכם, האמת סופה לנצח.

 

** עוד לא העלתי את הסריקה של כתב התביעה אונליין – אבל אם יש במקרה אנשי תקשורת שמתעניינים בסיפור הזה, פנו אלי ואשלח לכם בינתיים את הטיוטה במייל **

תזכורת:

מי זה Q?

מקור הפוסט:

אז הגשתי היום תביעת לשון הרע נגד פייסבוק עם בקשה לסעדים שיחייבו אותה לספר לכולנו את כל הידוע לה על המניפולציה בשם אדם…

‎Posted by Itai Leshem on‎ יום רביעי, 8 באוגוסט 2018

קריאה רלוונטית:

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *