מבחן לפייסבוק: דיווחתי על הפרופיל של ׳אישתון׳, שלו 20,700 עוקבים, כפרופיל מזויף

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

מדיניות האפליה של פייסבוק – סערת הפרופיל המזויף של אדם גולד, ומחיקתו החוזרת ונשנית מפייסבוק, הובילה כמה אישים שונים למסקנה כי אין אדם ששמו האמיתי הוא "אדם גולד", אלא מדובר בצוות כלשהו, המונע ממטרה פוליטית-מפלגתית, הצוות הנ"ל מקבל תשלום בגין מעשיו, והוא עושה שימוש בפלטפורמת פייסבוק ככלי שרת של השלטון.

המסקנה שנובעת מכך לדברי חסידי אותה תיאוריה, היא כי קיימת חשיבות ממדרגה ראשונה להביא לחסימתו של גולד, כל זאת בשם חופש הדיבור והדמוקרטיה.

הפרופיל של גולד הואשם ב – 3 עבירות על כללי הקהילה של פייסבוק:

א. התחזות לפרופיל מזויף.
ב. עשיית שימוש בפרופיל המזויף שלו כדי לקדם מטרות מפלגתיות.
ג. הסתה והפצת שנאה.

החלטתי להעמיד את הדברים למבחן ההגינות של פייסבוק, ודיווחתי על הפרופיל של אישתון, שלו 20,700 עוקבים, כפרופיל מזויף, החל מיום שישי הזה, במשך כל יום.

נכון לזמן כתיבת שורות אלו, הפרופיל של אישתון טרם הוסר.

הבה נבחן את הפרופיל של אישתון לפי קני המידה על-פיהם נבחן אדם גולד, נחסם, והתנהל נגדו מסע דה-לגיטימציה:

1. זיוף – אין כל ספק כי מדובר בפרופיל מזויף. עוד בתאריך 29.2.12 קיים מגזין "העין השביעית" ריאיון עם אישתון תחת הכותרת "לציבור אין מושג מי הם חלליו", בו הבהיר המגזין כי מדובר בשם פיקטיבי, וכי בעל השם מסרב להזדהות בשמו האמיתי מסיבות אידיאולוגיות. אישתון עצמו הצהיר על כך באותו ריאיון.

2. קידום מטרות מפלגתיות מצדו של בעל הפרופיל המזויף – ביום 3.3.17 פרסם אישתון פוסט שבסופו נכתב:

"אמרתם שעל סיגרים לא מפילים ממשלה? בסדר. אבל פה, במקום בו כל הממשל שלנו משרת את טובתם של הגרמנים, האיראנים וקומץ מקורבים לרה"מ, תוך סיכון ביטחוני ותקציבי, צריך להימתח הקו הבלתי-מפלגתי, החוצה מחנות פוליטים.. אשם או זכאי, ר"מ הבוחר להקיף את עצמו במושחתים – נתניהו צריך ללכת הביתה" (כל הטעויות במקור).

הפוסט מלווה בתמונתו של נתניהו שבסופה כיתוב: "נתניהו לא יכול להמשיך לכהן בתפקידו".

3. הסתה והפצת שנאה מצד בעל הפרופיל המזויף – ביום 24.2.17 העלה אישתון פוסט בו הוא מתייחס לסוגיית ה BDS. הפוסט מתייחס ל'פייק ניוז' שפורסם, לכאורה, ע"י כתב מידה, גלעד צווייק.

בתגובה לטענות צוויק, קובע אישתון כי אין לראות בתנועת ה – BDS תנועה אנטישמית:

"..מרבית ההפגנות של ה-BDS ושאר הפגנות האנטי-ציוניות (הן אפילו לא אנטי-ישראליות), אינן אנטישמיות אלא פוליטיות ומתנגדות לפעילות ישראל בשטחים ובעזה..".

"..מקריאת המניפסט של תנועת החרם, אין קריאה לשלילת קיומה של מדינת ישראל.. התנועה מקיפה מיליוני תומכים. הגם שיש טענה מוסרית נגד הקמת מדינת ישראל, אין טענה כללית נגד קיומה הנוכחי בגבולות 67', תחת הסכם עם הפלסטינים ושוויון זכויות לפלסטינים הישראלים..".

כאשר עומת אישתון עם סרטון של עומר ברגותי, מייסד תנועת ה – BDS, הקורא לשלילת זכות קיומה של מדינה יהודית, הוא הגיב:

"..הם תומכים בזכות השיבה וחלקם מתנגדים למדינה יהודית – לא למדינת ישראל בגבולות 67', אלא למדינה יהודית. זה לא אומר גירוש וזה לא אומר השמדה או לא יודע מה שאתה מנסה לעוות מתוך זה. הוא גם אומר שם בפירוש שהוא מתנגד גם למדינה נוצרית או למדינה מוסלמית. והוא מסביר שהכוונה היא למדינה המקנה זכויות יתר לסוג מסויים של אנשים ובמיוחד, בהקשר הפלסטיני, למדינה המעניקה זכויות יתר ליהודים על פלסטינים.."

הדברים של אישתון סותרים אמירות מפורשות של ברגותי עצמו.

במאמר שפרסם ברגותי ביום 12.12.03 במגזין CounterPunch, תחת הכותרת "Relative Humanity, the Essential Obstacle to a Just Peace in Palestine", מבהיר ברגותי כי הוא מתנגד נחרצות לחזון שתי המדינות, וכי תנועת ה – BDS קוראת להקמת מדינה אחת "מהירדן ועד הים התיכון". ברגותי שלל ושולל נחרצות גם את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית וגם כמדינת לאום ככלל של העם היהודי, בכל גבול שהוא, גם בגבולות 67'.

ברגותי קורא לשיבה מוחלטת של כלל הפליטים הפלסטינים (מדובר במספר של כ – 12 מיליון איש), מצב שיהפוך את היהודים למיעוט בארצם.

כך גם בספרו של ברגותי משנת 2011, "BDS: חרמות, הפסקת השקעות, סנקציות: המאבק העולמי למען זכויות הפלסטינים", קובע ברגותי:

"..על איזו תנועת שלום ישראלית אתם מדברים? אין יצור כזה.. תנועות השלום לכאורה פועלות, באופן כללי, על מנת לשכלל את אמצעי הדיכוי כנגד הפלסטינים, ולא כדי לחסל אמצעי דיכוי אלו, כאשר מטרתן היא להבטיח את עתידה של ישראל כמדינה "יהודית" – כלומר, בעלת מאפיינים אקסלוסיביים. הדמויות והארגונים הרדיקליים ביותר מבין ה"שמאל-הציוני" הם עדיין ציוניים ותומכים ברעיון הגזעני של הציונות..

..כך למשל, הכותבים הישראלים הידועים, א.ב. יהושע ועמוס עוז כתבו: 'לעולם לא נסכים לשיבת הפליטים אל תוך גבולות ישראל, משום שמשמעות הדבר תהיה חיסולה של מדינת ישראל..'

..לאור האמור לעיל, הלוחמים האמיתיים היחידים לשלום בישראל הם אלו שתומכים בשלושת זכויותינו הבסיסיות: זכות השיבה של הפליטים הפלסטיניים, שוויון זכויות מלא לאזרחים הפלסטיניים בישראל, והפסקת הכיבוש והשלטון הקולוניאלי.." (עמ' 144-149).

ברגותי כופר באופן מוחלט בכל סוג של ריבונות ישראלית או רוב יהודי, והוא אינו מכיר בתנועות השלום הישראליות כבעלות תוקף כלשהו, מאחר והן נאמנות לחזון שתי המדינות. מעבר לכך, "הפסקת הכיבוש" היא רק המטרה השלישית בחשיבותה אליה מתייחס ברגותי. שתי הראשונות אותן מדגיש ברגותי הן: זכות השיבה, ו"שוויון זכויות מלא לאזרחים הפלסטיניים בישראל".

בדברי אישתון יש, אם כן, סילוף של דבריו של ראש ארגון ה – BDS, מהם עולה קריאה ברורה לחיסול מדינת ישראל כמדינה יהודית, וכמדינה עצמאית בכל צורה שהיא, בכל גבול שהוא.

דבריו של ברגותי מהווים אנטישמיות האסורה במקומות שונים באיחוד האירופי, ובדבריו אישתון מעניק לגיטימציה – עקיפה או ישירה – לאנטישמיות זאת, תוך סילוף עובדות, שנאמרו, הופיעו ונכתבו ע"י ראשי הארגון אליהם הוא מתייחס, שנים רבות לפני שהוא התייחס לפעילותם.

לאור האמור לעיל, נותר רק לחכות ולראות האם פייסבוק יפעל כנגד אישתון כפי שפעל כנגד גולד.

נכון לעכשיו מדיניות האפליה נמשכת.

 

‎Posted by ‎Eishton אישתון‎ on‎ שבת 25 פברואר 2012

תזכורת:

מי זה Q?

הפוסט של עדי בן חור:

מדיניות האפליה של פייסבוק – סערת הפרופיל המזויף של אדם גולד, ומחיקתו החוזרת ונשנית מפייסבוק, הובילה כמה אישים שונים…

‎Posted by Adi Ben Hur on‎ יום שלישי 3 אפריל 2018

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *