סגן ראש ה- FBI המודח דורש חסינות כדי להעיד בשימוע של הקונגרס על הטיפול בחקירת קלינטון

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

ב- 18 במאי הנשיא טראמפ צייץ:

מדוע הפקיד המביש אנדרו מקייב לא נחקר על $700,000 שהילארי המושחתת והדמוקרטים בוירג׳יניה, בהובלת חברה הטוב של קלינטון, טרי מק'אוליף (תחת חקירת אפ-בי-איי שהם המיתו!) נתנו לאישתו של מקייב בריצתה לתפקיד? ואז סגרו את התיק על קלינטון

מייקל ר. ברומיץ', עורך דינו של מקייב צייץ בתגובה:

מה מניע אותך להשמיץ את המקייבס כל כשבועיים? לא היה שום יחסי תן וקח, כפי שאתה טוען באופן שקרי. לא היה שימוש לרעה בכספי הקמפיין, כפי שטענת שוב ושוב באופן שקרי. אתה צריך להפסיק לשקר על המקייבס.

אז זהו שאתמול נודע כי סגן מנהל ה- FBI המודח ו׳המביש׳, כפי שטראמפ מכנה אותו, אנדרו מקייב, דורש חסינות תמורת עדותו – בהקשר להמלצה אפשרית של משרד המשפטים על הגשת כתב אישום – טרם עדותו בשימוע בקונגרס בנושא הטיפול בחקירת הדוא״ל של קלינטון במהלך הבחירות לנשיאות ב -2016.

עו״ד מייקל ברומיץ׳, שיגר ביום שלישימכתב ליו״ר ועדת המשפט של הסנאט, צ'אק גראסלי, בדרישה לקבלת חסינות למקייב בתמורה לעדות סביב דו"ח המפקח הכללי, כי הוא הדליף מידע ושיקר לגביו למנהל ה- FBI ג'יימס קומי.

גראסלי זימן את מקייב ופקידי FBI אחרים לשימוע שנקבע לחודש יולי לערך, לאחר השחרור הצפוי של דו"ח מפקח משרד המשפטים על הטיפול של ה- FBI בחקירת הדואר האלקטרוני של הילרי קלינטון.

ברומיץ' אמר לסנאטור, "מקייב מברך על הזמנתך להעיד, והוא חפץ לענות על כל שאלה שלך או של חברי הוועדה האחרים," והוסיף כי בשל "ההמלצה הפלילית" של המפקח הכללי, יתכן כי הוא יועמד לדין.

"אנו מבקשים בזאת כי ועדת המשפט תאשר מתן חסינות למר מקייב", והוסיף כי "שלא ניתן יהיה לעשות שימוש,  בעדותו או בכל מידע אחר שיתקבל ממר מקייב, כנגדו בשום הליך פלילי".

כזכור מקייב פוטר במרץ, ימים ספורים לפני הפרישה על ידי התובע הכללי ג'ף סשנס, לאחר שנחשף כי הוא הדליף מידע לא מורשה לעיתונות ומאוחר יותר שיקר בעניין זה לקומי.

תרגום ה-׳תזכיר׳ של טראמפ: מוכיח קנוניה נגדו מתוך מדינת העומק

אבל ברומיץ' מסר, במכתבו לגראסלי, מידע על מכתבי תוא״ל ש"הוכיחו כי מר מקייב הודיע למנהל לשעבר קומי, באוקטובר 2016, כי מר מקייב עבד עם עמיתים מה- FBI כדי לתקן אי-דיוקים לפני שפורסמו כמה כתבות בתקשורת".

לדברי פרקליטו, מקייב נמנע מלספק את מכתבי הדוא״ל עצמם בשל הסכם אי-גילוי עליו הוא אולץ לחתום על ידי ה- FBI עם סיומו בתפקיד, ומידע נוסף ממנו לא סביר להתקבל אלא אם כן הוא יקבל חסינות.

"אם הוועדה הזאת אינה מוכנה או אינה מסוגלת להשיג צו כזה, אזי למקייב לא תהיה ברירה אלא לממש את זכותו להשתמש בתיקון החמישי נגד הפללה עצמית", הוסיף ברומיץ'.

קומי טען בעבר שמקייב מעולם לא הודיע לו על ההדלפה.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *