חיל החינוך מחד״ש של צה״ל מזהה תהליכים

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

ייתכן שיש בינינו אנשים שעדייו תוהים על הסיבות שבגללן החליטה גרמניה להשמיד את כל יהודי העולם, וכיצד אפשר למנוע שואה שניה. לא עוד. לחיל החינוך יש תיאוריה משלו, והיא הופצה באוגדן למפקד מטעם חיל החינוך שממנו עולה שצה"ל מודאג בעיקר מהאפשרות הכל-כך ריאלית, כל כך לא מטורללת, שחיילי צבא ההגנה לישראל יהפכו לנאצים בעצמם, וזה הרבה לפני יאיר גולן והתהליכים שלו.

במערך שיעור ליום השואה של חיל חינוך (קישורים למטה) מצטווים המפקדים להראות לחיילים את התמונה המפורסמת של נאצי מוציא להורג אם החובקת את ילדה ואז לפנות לדגשים הבאים:

"כבוד האדם כערך יסוד בצה"ל, שמירה על מוסר לחימה וגבולות הכוח, לחימה בשטחי אוכלוסיה אזרחית וגבול הציות לפקודות".

נראה שיותר מחמאס, חיזבאללה ואיראן – מדינה שהצהירה בגלוי על מחויבותה למחוק את ישראל מהמפה – ביום השואה צריך לחשוש שחיילי ישראל עלולים להיות בני דמותם המודרניים של רוצחי ההמונים מגרמניה הנאצית.
מזל שחיל החינוך של צה"ל, בהיותו משכיל, מעודכן ומעודן, יודע מהן הסיבות להשמדת העם היהודי. וכשאני אומרת "סיבות" אני מתכוונת ל"תהליכים":

"השתלטות המפלגה הנאצית על גרמניה והתחלת ההפלייה וההדרה של היהודים שהביאה בסופו של דבר אל הפיתרון הסופי התאפשרה תוך הידרדרות של שלטון החוק ושחיקת הדמוקרטיה. במהותה מבקשת הדמוקרטיה להגן על כל אדם באשר הוא אדם ולשמור על זכויותיו וכבודו. סיפור הידרדרותה של הדמוקרטיה הגרמנית ועלייתו של היטלר לשלטון, מעיד על חשיבותם הרבה של המוסדות הדמוקרטיים ועל מערכת האיזונים והבלמים המגינה על השיטה הדמוקרטית".

בהחלט. הבעיה של גרמניה היתה של איזונים ובלמים בין השלטון לבתי המשפט, והעובדה של הבינו מהי דמוקרטיה מהותית, וכמו כן הפלייה והדרה של יהודים. נגיד משהו כמו: קודם הגרמנים לא נתנו ייצוג ראוי ליהודים בטקס הדלקת המשואות, אחר כך הציעו פיסקת התגברות ובסוף תראו מה נהיה מהם: אנשים שהמפקדים שלהם לא דנו איתם מספיק לעומק על פקודות בלתי חוקיות בעליל.

בכל דור ודור יימצאו הפסיכים שיחשבו שלקח השואה הוא שניזהר טוב-טוב לא להיות נאצים בעצמנו כי אנחנו או-טו-טו שם. אבל הלקח שלי היה ונשאר:

תנסו לעשות לנו את זה שוב – ותחטפו את מפעל הטקסטיל של דימונה על הראש.
אולי גם את זה כדאי להכניס למערכי השיעור של חיל החינוך.

קישורים:

מסר לחיילים-כולנו עלולים להיות נאצים

שיעור ליום השואה של חיל חינוך

ייתכן שיש בינינו אנשים שעדייו תוהים על הסיבות שבגללן החליטה גרמניה להשמיד את כל יהודי העולם, וכיצד אפשר למנוע שואה שניה….

‎Posted by ‎עירית לינור‎ on‎ יום רביעי 11 אפריל 2018

 

תזכורת לסרטון שפרסם ארגון לביא באוגוסט 2016 בו חושף את חדירת הקרן החדשה לצה"ל.

סרטון חדש שמפרסם היום ארגון לביא חושף את חדירת הקרן החדשה לצה"ל. הסרטון חושף את פעילותם של מספר מכונים וארגונים שפועלים בתוך צה"ל וממומנים על ידי הקרן החדשה לישראל. המכונים והארגונים מעבירים סדנאות וסמינרים לאלפי קצינים בכירים וחיילים, שבהם לומדים החיילים על התנהלות בעת לחימה ורוח צה"ל מפי מרצים שדעותיהם בנושאים הללו לא ממש מקובלות על כלל הציבור הישראלי. כך למשל, מצוטט עמית בכיר במכון הרטמן כמי שאמר (מחוץ למסגרת צה"לית) כי "לעתים תבוסה היא הכרח מוסרי. הרג כרוך בדה הומניזציה של ההורג. עלינו מוטלת החובה לנהל את המלחמה הזו לפי הערכים ש'חביב אדם שנברא בצלם'".

הסרטון מלמד כיצד מצליחה הקרן החדשה לישראל – אותה קרן שמממנת באדיקות ארגוני שמאל קיצוני כ"שוברים שתיקה" ו"בצלם" – לחדור לעמדות השפעה בצה"ל באמצעות מימון נדיב לארגונים שמעבירים תכנים חינוכיים לחיילי וקציני צה"ל.

בין היתר, מפורטת פעילות ארגון "בינה" שזכה במכרז מטעם משרד הביטחון להעברת סמינרים לקצינים בדרגות סרן ורב סרן, ולטענת ארגון לביא, ההשתתפות בסמינרים היא תנאי לקבלת דרגת רב סרן.

הסרטון חושף התבטאויות שונות של אנשי ארגון "בינה", התבטאויות שבוודאי אינן מקובלות על חלקים גדולים בציבור הישראלי. "ליברמן הוא איש קיצוני שלא מקבל את ערכי רוח צה"ל", מצוטט בסרטון ליאור טל, ממסיידי "בינה", "הנוכחות של איש כל כך מסוכן בתפקיד שר ביטחון תייצר על השר פיקוח, ביקורת ואיזונים חריפים".

גם "מכון שלום הרטמן", ממומן על ידי הקרן החדשה לישראל ופועל בשורות צה"ל. המכון מפעיל תכנית המיועדת לקצונה הבכירה בצה"ל, לאחר שזכה במכרז להפעלתה במשך שלוש שנים. עד כה השתתפו בתכנית למעלה מ-5,000 קצינים בכירים בצה"ל.

אנשי המכון מצוטטים בסרטון כמי שתומכים בהימנעות מפגיעה באזרחים במהלך לחימה, גם במחיר של סיכון חיילי צה"ל, ובנוסף מצוטטים במספר תחומים הקשורים לרוח הלחימה של צה"ל. "לעתים תבוסה היא הכרח מוסרי", מצוטט בסרטון פרופ' יצחק בנבג'י, עמית בכיר במכון הרטמן, "הרג כרוך בדה הומניזציה של ההורג… עלינו מוטלת החובה לנהל את המלחמה הזו לפי הערכים ש'חביב אדם שנברא בצלם'".

בארגון לביא מכוונים את הקמפיין החדש למכרז החדש שאמור לצאת בקרוב וייקבע מי יקבל לידיו את חינוך אלפי קצינים וחיילים בצה"ל. "האם גם הפעם הקרן החדשה לישראל תזכה במכרז ותחנך את הבנים שלנו כיצד להילחם בשדה הקרב?", שואלים בארגון לביא.

מארגון לביא נמסר כי "בשנים האחרונות ארגוני הקרן החדשה לישראל זכו במכרזי ענק, לחינוך אלפי קצינים בכירים בצה"ל באמצעות סמינרים ממושכים. אישים בכירים ביותר בארגונים אלו מסיתים כנגד נבחרי הציבור וכנגד ציבורים שלמים במדינת ישראל ואינם ראויים לחנך את קציני צה"ל. אנו מקווים שראשי מערכת הביטחון יעצרו את כניסת הקרן החדשה לתוך צה"ל ויבהירו באופן חד משמעי כי צה"ל הינו צבא ממלכתי ולגורמים קיצוניים המפלגים את החברה הישראלית אין מקום בצה"ל".

מקור

 

תזכורת המועצה ליחסי חוץ (CFR):

״בוואקום בישראל, צה”ל הוא מגן הדמוקרטיה״

ניצני הפיכה צבאית פאשיסטית של ארגון 'דרכנו' ו'הסדר העולמי החדש' – חלק א'

 


קריאה רלוונטית:

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *