בכיר לשעבר באו״ם: בין עובדי הארגון 3,300 פדופילים – 60 אלף מקרי אונס בעשור האחרון

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

דו״ח של בכיר לשעבר בארגון האומות המאוחדות טוען כי עובדי האו"ם אנסו 60 אלף איש בעשור האחרון והשתמשו בעמדותיהם כדי לנצל את האנשים הפגיעים עליהם אמורים להגן. הוא גם טוען כי 3,300 פדופילים עובדים עבור סוכנויות האו"ם.

 

A whistle blower has claimed UN staff could have carried out 60,000 rapes in the last decade

 

מתוך הסאן הבריטי:
אנדרו מק'לאוד, מחבר הדו״ח, לשעבר מפקד המבצעים של מרכז התיאום של האו"ם:

"אונס ילדים ממומן בשוגג על ידי משלם המסים בבריטניה".

הסאן מדווח כי מקלאוד שיתף את הדו״ח שהכין על מגפת האונס המשתוללת עם מחלקת הפיתוח הבינלאומי של בריטניה לפני שנה. הוא מסר להם עותק.

"יש עשרות אלפי עובדי סיוע ברחבי העולם עם נטיות פדופיליות, אבל אם אתה לובש חולצת טריקו של יוניסף, אף אחד לא ישאל מה שאתה עושה", הוא אומר. "יש לך חסינות לעשות מה שאתה רוצה."

"בעיה זו והשתקתה היא כרונית לאורך כל תעשיית הסיוע ברחבי העולם", אמר מקלאוד.

פרופסור מקלאוד עבד כמנהל סיוע של האו"ם בכל רחבי העולם, כולל משרות גבוהות בבלאקאן, רואנדה ופקיסטן – שם הוא היה מפקד פעולות מרכז התיאום של האו"ם.

הוא מקיים בדיקות רבות יותר על עובדי הסיוע בשטח, כמו גם המתעללים ביניהם כדי להעמידם לדין, ומצפה שבריטניה תוביל את המאבק.

 

Last year UN Secretary General Antonio Guterres’s admitted that UN peacekeepers and civilian staff abused 311 victims in just one 12 month period over 2016

 

מקלוד מעריך כי מעט מאוד מקרי אונס על ידי עובדי האו"ם במדינות מתפתחות מדווחים, וציין כי גם במדינות המערב מספר הדיווחים על אונס נמוך.

 

לדו״ח המזעזע הזה קדמה שערוריית אוקספם:
במשך שנים אנסו עובדי ארגון הסיוע הבינלאומי נשים רבות והטרידו מינית נשים וקטינות – וראשי הארגון שתקו וטייחו.

 תוהו ובוהו נוסף לאחר שראש הקרן הבינלאומית שלו נעצר במסגרת חקירת שחיתות.

 (צילום: רויטרס)

 

במשך שנים סיפקו ארגון אוקספם סיוע לאזרחים במדינות עולם שלישי, כולל בשטחים הפלסטיניים, נקלע לאחרונה לשערוריית ענק כאשר נחשף כי במשך שנים אנסו עובדי הארגון נשים רבות והטרידו מינית נשים וקטינות, כאשר ראשי הארגון ידעו על הדברים, שתקו וטייחו.

ארגון הצדקה הבינלאומי ״אוקספם״, המוכר לנו מהחרם שניהל בעבר נגד חברת ״סודה-סטרים״ הישראלית.

עובדים רבים של הארגון שכרו עובדות מין במדינות עולם שלישי, שידלו אחרות לזנות ובמקרים רבים שילמו לנשים בכספי סיוע, במזון או בבגדים שהארגון מעניק כסיוע,  אולם ראשי הארגון לא עשו דבר. דווח על מסיבות מין, שבהן השתתפו נשים מקומיות, שחלקן, על פי החשד, היו קטינות.

מנתוני סקר שהתפרסם יודעים כי עשרה אחוזים מעובדי הארגון עצמו נפלו קורבן להטרדה מינית או היו עדים או שמעו על מקרי אונס או ניסיון לאונס על ידי הקולגות שלהם.

גם בבריטניה, בה קיימות חנויות יד שניה של הארגון, הן הפכו למלכודת להטרדות מיניות. נערות שהתנדבו בחנויות על מנת לסייע נאנסו על ידי מנהלי החנויות או חוו הטרדות מיניות בוטות.

כאמור, העדויות והתלונות בהקשר זה נקברו, טויחו או זכו להתעלמות מוחלטת.

״אוקספם״ נהנית מתקציב עתק בסך 32 מיליון ליש"ט בשנה, רק מממשלת בריטניה. בעקבות הפרשה החמורה עולות קריאות מחלק מחברי הפרלמנט של המפלגה השמרנית לקצץ את הסיוע הבינלאומי שמעבירה בריטניה למדינות עולם שלישי ולהשתמש בכסף לצרכים חברתיים בתוך בריטניה.

 

אם לא די בשערוריית המין תמורת צדקה,  אוקספם צוללת לתוהו ובוהו נוסף לאחר אחד מראשי הקרן הבינלאומית שלו נעצר במסגרת חקירת שחיתות.

חואן אלברטו פואנטס נייט, יו"״ר מועצת המפקחים של אוקספאם אינטרנשיונל ושר האוצר לשעבר, נעצר יחד עם נשיא המדינה לשעבר במסגרת חקירה על עסקת אוטובוסים ציבורית.

 

יובנל מואיזה, נשיא האיטי, אמר כי ״ההגינות האנושית הבסיסית״ הופרה בהמשך לרעידת אדמה הרסנית שהותירה יותר מ -100 אלף בני אדם שנהרגו בשנת 2010. ״אין דבר מביש יותר מטורף מיני המשתמש באסון הומניטארי כאמצעי לנצל את הנפגעים ברגעים בהם הם חסרי ההגנה״, אמר. ״המקרה הזה גם מייאש, כי הכספים שמאפשרים פשעים אלה ניתנו בשם העם הבריטי ועם כוונה אלטרואיסטית״.

 

 

 

____________
קריאה רלוונטית:

 

הנסיך טלאל, כת הנאורים של פדוגייט והירי בלאס ווגאס

הנסיך בן טלאל והפיגוע בוגאס

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *