והסייבר היה תוהו ובוהו וחושך (מודיעיני) על פני תהום

והסייבר היה תוהו ובוהו וחושך (מודיעיני) על פני תהום

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

1. מ2021-2022 החל ממשל ביידן להכניס רגולציה מאסיבית לתעשיית הרוגלות בעולם.

דרך שורה של רשימות שחורות, צווים, ועוד נכנסו יותר ויותר חברות סייבר התקפי לרשימה שחורה שאסרה על השימוש בהם בארה״ב והשפיעה גם על שימוש באותם כלים אצל בני בריתה.
https://www.commerce.gov/news/press-releases/2021/11/commerce-adds-nso-group-and-other-foreign-companies-entity-list

https://www.federalregister.gov/documents/2022/05/26/2022-11282/information-security-controls-cybersecurity-items

https://www.lawfaremedia.org/article/biden-s-spyware-order-a-needed-first-step

2. בזמן ממשלת בנט לפיד, שר הביטחון בני גנץ נלחץ ליישם את מדיניות ביידן ובכך צימצם משמעותית את תעשיית הסייבר ההתקפי הישראלית, מה שפגע בהרבה חברות ישראליות והביא לסגירתן. ההשלכות על מערכת המודיעין הישראלית היו שתוך כמה חודשים נוצר חושך מודיעיני כיוון שחברות רבות שעליהן נסמכו, נסגרו.

https://carolineglick.com/ehud-baraks-complicated-position-in-israeli-politics-and-industry/

https://www.gly.co.il/item?id=15674

https://www.intelligenceonline.com/government-intelligence/2023/01/16/netanyahu-s-cabinet-pushes-for-changes-to-cyber-export-rules,109902045-art (ראו תרגום מאמר זה בסוף הכתבה)


3. ככל שעבר הזמן, ועם התגברות המחאות נגד הרפורמה המשפטית בארץ, נפגעו עוד ועוד חברות ישראליות. נראה שהדברים לא היו רק בקורלצייה מקרית. בזמן המחאה ממשל ביידן הידק קשרים ויצר פרויקטים משותפים עם ארגונים בראשות מארגני המחאה:

יוזמות אברהם -פטרושקה, מרכז פרס לשלום – חמי פרס, התנועה לאיכות השלטון, והודגמה הגסה ביותר, המכון למחקרי ביטחון לאומי, שהכנס שלו מומן על ידי שגרירות ארה״ב בזמן שהשגריר ניידס נאם באותו כנס נגד הרפורמה.
https://www.guidestar.org.il
תקציבים ופרוייקטים עם גישה לבית הלבן לארגונים אלה יובשו במהלך הקדנציה של טראמפ.

אהוד ברק נראה ״תוגמל״ בקשר הכי ״יוקרתי״, מה שהסתמן כמונופול רוגלות, לא רק בארה״ב, אלא ברחבי העולם. כך אפילו סינגפור שאינה נתפסת ממש כדמוקרטיה על ידי ממשל ביידן, נאלצה להחליף חברה ישראלית אחת שנכנסה לרשימה השחורה של ביידן (קנדירו) עם החברה פארגון, חברת הרוגלות של ברק[4].
https://www.israeldefense.co.il/node/57517
כפי שדיווח בזמנו אלון בן דוד על קריסת התעשייה והנזק המודיעני שזה יגרום, לא כל החברות הישראליות בכו על המתרחש״: – "למרבה הצער, היו חברות ישראליות, שבתאוות המכירות שלהן נתנו לאמריקנים את התירוץ." הוא רק לא הזכיר את פארגון. [5]

4. ב27 למרץ השנה, היום בו המחאות הגיעו לשיאן והביאו לדחיית הרפורמה, ממשל ביידן הוציא צו נשיאותי שמעגן את אותו מונופול בכך שהוא גם מעגן את הסמכות העליונה לקביעת הכללים למי מותר להשתמש באותם כלים ואיזה חברות ייכנסו לרשימה השחורה, כולל דרישה ליישום בפורומים בינלואמיים ומדינות אחרות. במקרה זה הכללים קבעו שהסמכות העליונה תהיה ראש מערך המודיעין הלאומי באמריקה (DNI), אבריל היינס.
בעיה קשה נוצרת עם מהלכים אלה כיוון שמערך היועצים של פארגון הגיע מחברה בשם west-exec  שם ישבו אנתוני בלינקן, ואבריל היינס שייעצו לחברת פארגון והיום יושבים בממשל ביידן ומחליטים בדיוק בסוגיות אלה.
https://www.whitehouse.gov/briefing-room/presidential-actions/2023/03/27/executive-order-on-prohibition-on-use-by-the-united-states-government-of-commercial-spyware-that-poses-risks-to-national-security/
ֿ

מדובר בדלת מסתובבת ברורה. וברק ופארגון סרבו להגיב על תחקיר הפייננשנל טיימס בנושא.
https://www.ft.com/content/11cb394d-a13e-4826-b580-823b9367fedb

זה אף יותר בעייתי כשחושבים מי הוא הבכיר מאוד בשב״כ שהוא בן זוגה של אחת ממובילות המחאה.
https://www.youtube.com/watch?v=uEHn56BQ0Bs
כעת הטענה של אותה דוברת עבור אותם גורמים אלומים, שיקמה ברסלר, היא שממשלת ישראל ידעה על המחדל ולא סיפרה.

שימו לב למטה המרכזי, וצינור הכספים שלו.
https://conspil.com/2023/01/fallula-leaks-mate-hamavak/

העיוורון המודיעני שיצירת המונופול רוגלות לאהוד ברק יצר, אשר נוצר בקורלציה למחאות נגד רפורמה משפטית שמחלישה את השפעת ארה״ב על הממסד הישראלי דרך בית המשפט העליון, יכול מאוד שגרם והיה קריטי באסון שקרה למדינת ישראל. על גבי כל זה נעשתה המרדה והצהרות על הפסקת התנדבות של אותו מערך שדיבררה שיקמה, מה שבעצמו יכל לתרום לעיוורון המודיעני, וכמו כן לאותת לאויב שעכשיו שעת כושר. תנועת מלקחיים כזאת בהחלט יכולה לתרום לאירוע מחריד כפי שראינו. אך מנקודת מבט של מחדל, יש כאן שני שחקנים מרכזיים שהביאו לרמיסת תעשיית הסייבר ההתקפי – מה שגרם לחושך המודיעיני. בני גנץ ואהוד ברק.

לילה לפני המתקפות המחרידות, יצאה הודעה לא ברורה, ואולי מסר:

האקרים איראנים טוענים: "אלה תמונות אישיות של ברק וגנץ"

ראש הממשלה לשעבר ויו"ר המחנה הממלכתי נראים בבגדי ים, שותים יין ומשתזפים • ככל הנראה מדובר בהאקרים איראניים שהשיגו את התמונות ומאיימים לפרסם חומרים נוספים


בערוץ הלבנוני אל-מיאדין שמקורב לחיזבאללה ניסו לספק הסברים למקור התמונות – וציטטו "גורם ביטחוני איראני" שטען כי מדובר במידע שהגיע מתוך לשכת נתניהו – ונמצא כעת בידי "סוכנות הביטחון האיראנית" (הכוונה, כנראה, למשרד המודיעין). נדגיש כי לא הוצגו כל ראיות לטענה זו, ואל-מיאדין שימש לא פעם בעבר להפצת תעמולה לא-מבוססת. מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה לטענות.

אסיים בדו״ח מודיעיני של ירחון מקצועי בתשלום, אשר מרחיב על הפגיעה בסייבר הישראלי בעקבות אימוץ תקנות חדשות בלחץ אמריקאי בזמן ממשלת לפיד גנץ, והנסיון של נתניהו להפך את המגמה מיד כשנכנס לתפקידו:

הקבינט של נתניהו דוחף לשינויים בכללי יצוא הסייבר

הממשל החדש של ישראל בוחן הקלות על הכללים המסדירים את הייצוא של כלי סייבר פוגעניים, אשר הוחמרו בשנת 2021 בעקבות זעקה בינלאומית על השימוש בתוכנת הריגול של NSO – פגסוס.

פורסם ב-16.01.2023 בשעה 06:00 GMT

הקבינט של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו נמצא בעיצומו של חשיבה מחודשת על תקנות ייצוא כלי סייבר. מסגרת חדשה עדיין לא נוצרה, אך מספר מקורות אמרו לIntelligence Online כי הקבינט, המורכב מהשרים וראשי שירותי המודיעין הראשיים, מקווה למצוא הסכמה בשבועות הקרובים.

הקבינט החדש ירש את התיק הזה מקודמו של נתניהו, יאיר לפיד. הסכם החל להתגבש, לפחות על השפעת הרפורמה שהוחלה בפזיזות בנובמבר 2021. הכללים המחמירים אומצו בתגובה לזעם של ארה"ב שמצאה עקבות לתוכנות הריגול של קבוצת NSO ותוכנות אחרות בטלפונים של דיפלומטים בארה"ב. בעקבות זאת הכניסה ארה״ב את NSO לרשימה שחורה באופן מיידי יחד עם חברת הסייבר הישראלית Candiru בנובמבר 2021.

החוקים הנוקשים יותר של משרד הביטחון נטשו את "המסלול הירוק" הפשוט ליצוא למדינות שלא דרשו רישיונות מכירה ושיווק אלא רק רישיונות יצוא, מה שגרם לכך שספקי רוגלה נאלצו כעת להגיש בקשה שיטתית לקבלת רישיונות יצוא.

בשנת 2022 ההגבלות החלו להיכנס לתוקף. ראשית, הדבר נעשה כדי לספק את הממשל האמריקאי. כך ישראל מנעה מעצמה כלי דיפלומטי-ביטחוני רב עוצמה וכלי מודיעיני הודות לנוכחות הספקים שלה במדינות לקוחות. זו הייתה שנה רעה גם מבחינה כלכלית למגזר הסייבר, מה שגרם לחברות רבות לקצץ בכוח אדם, ומה שאיים על מאגר הכישרונות איתו עובדים שירותי המודיעין הישראלי.

ממשלת ישראל תצטרך לשכנע את וושינגטון ביתרונות של הקלת ההגבלות. טיעון אחד שניתן להעלות הוא שספקים רוסים וסיניים נכנסו להחליף חברות ישראליות במדינות מסוימות.


אז עכשיו ינסו להגיד שהערפל המודיעני קרה בגלל הרפורמה המשפטית, והרבה כסף נשפך מהמטה המרכזי לבסס נארטיב כזה, בפועל עכשיו אתם יודעים טוב יותר. יש לנו עוד הרבה חומרים, בשש אחרי המלחמה נסגור מה שצריך. עד אז, בהצלחה לכולנו, עם ישראל חי, ואויבנו יצטערו על היום שנולדו.


אפילוג – הצבא חוזר לחברות הסייבר ההתקפי שנהרסו כדי שיעזרו במאמץ המלחמתי:

סוכנות בלומברג: החברות "קנדירו" ו-NSO משתפות פעולה בעקבות בקשות של מערכת הביטחון • "קנדירו": מוכנים לסייע בכל דרך למאמץ המלחמתי.
על פי ארבעה מקורות בתחום הסייבר, שתי החברות שנמצאות ברשימה השחורה בארה"ב, נתבקשו לשדרג במהירות את יכולות הריגול שלהן כדי לעמוד בדרישות של מערכת הביטחון. קנדירו ו-NSO עובדות יחד על הבקשות ומציעות את מרבית שירותיהן בחינם.

ה -Intercept מדווחים:

״חברת תוכנות הריגול הישראלית NSO Group ספגה מכה גדולה בשנתיים האחרונות לאחר שהוכח כי תוכנת הפריצה לטלפונים שלה משחקת תפקיד בהפרות חמורות של זכויות אדם.

כעת, בתוך מלחמת עזה, NSO עושה שתדלנות לפגישה דחופה עם בלינקן. בזמן המלחמה הגואה נגד החמאס, NSO ראתה שפע של עיתונות חיובית בשל עבודתה עם הצבא הישראלי בעזה.״

https://www.israelhayom.co.il/news/defense/article/14756661

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *