הקאטרי אקספרס של קרן וקסנר ליאיר לפיד

הקאטרי אקספרס של קרן וקסנר ליאיר לפיד

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

הוצאנו את דוח פירוט הנסיעות של חכ"ים מהכנסת. להלן כמה טיסות מעניינות של יאיר לפיד.

לפיד ביקר במכון ברוקינגס במימון המכון ב2015, וממש לאחרונה ב2018. אבל למה זה חשוב? כיוון שזה מכון הממומן על ידי קאטר.

ב-2014 כתבה בניו יורק טיימס הראתה שהתורם הגדול ביותר למכון היא ממשלת קאטר, והביאה עדות של חבר אשר סיפר כי בראיון נאמר לו שאסור להיות ביקורתיים כלפי הקאטרים. יתר על כן ב2017 נמצא שהממשל הקאטרי הוא בין המממנים הגדולים ביותר של המכון, ואכן אחד משלושת המרכזים העולמים של המכון יושב בקאטר. כלומר, כסף קאטרי מעורב בטיסות של לפיד שנתן לו מעמד בין לאומי במכון יוקרתי בארה"ב.

Brookings Institution

לא ייאמן אבל עוד תורם ואחד שיושב בדירקטוריון של מכון ברוקינגס הוא ויקטור פינצ'וק. לא במקרה פינצ'וק הרחיב משמעותית מ2016 את עסקי חברת הצינורות שלו (לרבות אנרגיה) בקאטר. פינצ'וק הוא אחד הארכיטקטים של צינור גז קאטרי האמור להכנס לאירופה דרך ירדן וטורקיה, ולהתחרות (ובמקור להיות במקום) צינור הגז הישראלי שנתניהו הולך להכניס לאירופה דרך יוון וקפריסין. כל זאת במקום שהכסף יזרום לקאטר אשר הצינור שלה בקלות מתרחב לאיראן השכנה שלה הנמצאת איתה בקשרים עסקיים הדוקים בניגוד למדינות מפרץ אחרות איתם היא ביריבות.

Construction Week online

לא מפתיע אם כך שלפיד מוביל מאמץ לחבל בפרוייקט הגז הישראלי יחד עם מפלגתו כחול לבן. מבלי להזכיר את מיקי חיימוביץ' מהמפלגה, הטוענת שהגז היה אמור "להשאר באדמה", בבחירות האחרונות כחול לבן הציעו לסכל את פעילות האסדה של לוויתן בטענות סביבתיות מגוחכות שנדחו על הסף ממשרד לאיכות הסביבה ועד לארגונים כגון "אדם טבע ודין" אשר מחזיקים בתפיסה הגובלת באקופאשיזם.
Themarker


לפיד ויש עתיד הצביעו נגד מתווה הגז עם המפלגות הסוציאליסטיות בכנסת:

Globes


ופה נכנסת עוד בוגרת קרן וקסנר במפלגת כחול לבן, אורית פרקש הכהן.

מה היה הפעילות של פרקש כחלק משלטון הפקידים של כת הנאורים? היא היית להזכירכם יו"ר רשות החשמל בזמן שהרשות שינתה בכוח את הצמדת המחירים הסטנדרטית לנפט של הסכם הגז עם שותפות תמר. הרשות בהנהגתה שינתה את ההצמדה למדד המחירים לצרכן האמריקאי, ומבקר המדינה מצא בדיוק בכך ליקוי שעלה למשק הישראלי הרבה כסף.

מה עשתה פרקש לאחר מכן? הפכה לגיבורת מחאת "שוד הגז" של ארגוני החברה האזרחית ששרתה את האינטרסים של ממשל אובמה לפרק את הסכם הגז הישראלי הנותן מנוף כלכלי וגיאו פוליטי אסטרטגי שמחליש את תלות ישראל בארה"ב ומתחרה בצינור גז אחר שאובמה כן היה חפץ בו מטורקיה כפי שמרחיב ג'ורג' פאפאדופולוס, אחד מאנשי הקמפיין של טראמפ אשר היה מהמובילים בפיתוח משק הגז בישראל ואשר לאחרונה הוציא ספר וכתב בנושא לאחר שנרדף גם הוא בציד המכשפות של רוברט מיולר נגד טראמפ והקמפיין שלו.

אכן ההצמדה למדד במקום לנפט ייקרה את הגז, אך הוא עדיין מהנמוכים בעולם לגז מקידוח מים עמוקים ורק לאחר שנראה מה נהיו מחירי הנפט נוכל לדעת כמה הרווחנו או הפסדנו.

ידידנו אמיר פוסטר, מומחה למשק האנרגיה, על התכסיס הארסי של פרקש:

Mida

על פרקש והכשרתה:

Wikipedia

פאפדופולוס על הדיפ סטייט ומשק הגז:


תוכלו לראות שלפיד, עמית מחקר במכון הINSS, גם טס על חשבונם לארה"ב לאירוע שלהם. העניין קשור כיוון שמנהל קרן וקסנר בארץ אשר הקים את המכון בהנהלת עמוס ידלין (בוגר קרן וקסנר) הוא איתמר רבינוביץ', במקרה הוא גם דירקטור במכון ברוקינגס (יחד עם דירקטור בקרן החדשה לישראל, מרטין אינדיק, אותו פגש לפיד בביקורו).

תכנית נסיגה חד צדדית של ישראל, אשר ניתן לשער שקאטר מעוניינת לקדם, נכתב עבור מכון הINSS על ידי בוגי, גנץ ואשכנזי לפני קום המפלגה. כדי לקדם בתודעה הציבורית לפני הבחירות הראשונות את הקמת המפלגה, יצא קמפיין שקרא לכל אלו להתאחד ומומן על ידי ג'פרי אפשטיין(מנהל קרן וקסנר עד 2008), בניהול מקורבי אהוד ברק דרך עמותת "אחריות לאומית".

בכירה נוספת בעלת מעמד גבוהה במכון INSS היא וונדי שרמן, ראש המחלקה בהארוורד המכשירה את בוגרי קרן וקסנר. וונדי גם היית המתווכת הראשית של אובמה בהסכם הגרעין האיראני. מפלגת כחול לבן היא מפלגת הסכם הגרעין האיראני.


לא מפתיע אם כך שהסכם הגרעין האיראני יקר גם עבור מכון ברוקינגס. המכון היה חלק מתיבת התהודה של שדולה איראנית וארגונים אשר שימשו עבור ממשל אובמה תיבת תהודה של מסרים פרו איראנים והסכם הגרעין, וכל זאת במימון ג'ורג' סורוס התורם לאסטרטגיית דרבן של הBDS, וקרן רוקפלר התורמת ממש לארגוני BDS.

ביולי 2015 לפיד יושב לשולחן עגול עם מכון ברוקינגס. ביוני הוא כבר קורא לועדת חקירה על מה שנתניהו עשה בנוגע לעסקת הגרעין. ולמי יש אינטרס לועדת חקירה כזאת אם לא למכון ברוקינגס שהיה חלק מתיבת התהודה של איראן, קרי, אובמה וסורוס? כל זאת בעוד שהוא שר אוצר פותח ערוץ עוקף הממשלה לשיחות עם קרי והבית הלבן.


אז איך לכל הרוחות כנסת ישראל מאפשרת ללפיד לטוס במימון קאטרי? הכירו את אייל ינון, היועמש של הכנסת מאז 2010 (מהפקידים של הדיפ סטייט אשר לא מתחלפים לא משנה איזה שלטון יש). הוא בוגר קרן וקסנר.
Globes


כיאה לבוגר קרן וקסנר הפדו שבתאית, הוא טוען כי "הממשלה מסכנת את הכנסת הרבה יותר מבית המשפט".

לפיד לא זר לקרן וקסנר, אבא שלו, טומי, ישב בועדת הקבלה של הקרן בארץ, וכמו כן היה חבר קרוב וציר העסקים המרכזי של רוברט מאקסוול, אבא של ג'יסליין מקסוול הנמצאת תחת חקירה בארה"ב בגין חלקה בסחר בקטינות עבור הפדופיל המורשע ג'פרי אפשטיין אשר היה מנהל קרן וקסנר בארה"ב עד 2008 כשנכנס לכלא.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגובה אחת

  1. פרח 2022-10-13

    בגלל הדמיון בין המילים, בעברית, נהוג להבדיל בין קטר, קטאר וקאטר.
    קטר = קרון המנוע של הרכבת.
    קטאר = מדינה במפרץ הפארסי.
    קאטר = כלי ידני לחיתוך מתכות.
    זה מפריע לקרוא כתבה שלמה כשבכל פעם שקוראים את המילה קאטר, צריך לעשות טרנפורמציה בראש למילה הנכונה.
    כל הכבוד על התכנים. משמעותיים וחשובים.