עדויות הקונגרס: התובעת הכללית של אובמה ׳נראתה כסובלת מאמנזיה׳

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…



עוד חשיפות מהעדויות בדלתיים סגורות שניתנו בפני הקונגרס – הפעם של לורטה לינץ׳:

התובעת הכללית לשעבר, לורטה לינץ', אמרה לחוקרי הקונגרס בדלתיים סגורות כי למרות שמחלקת המשפטים שלה אישרה את צו ה- FISA ואת חידושיו כדי לרגל אחרי קרטר פייג' מקמפיין טראמפ, היא [התובעת הכללית] לא זוכרת את הבקשות, לא זוכרת את הפרטים הכלולים בבקשות או את הנסיבות סביב השיחות על הצו.

לינץ '"נראתה כסובלת מאמנזיה" בעת עדותה בחודש דצמבר מול ועדות המשפט והפיקוח.

בהקשר לפגישה המפורסמת בינה לבין ביל קלינטון במסלול המטוסים:

במהלך 2016, כאשר לינץ', אז התובעת הכללית של אובמה, היתה תחת מתקפה בשל הפגישה המפורסמת שלה בשדה התעופה של פיניקס עם הנשיא לשעבר ביל קלינטון.

פגישה זו התקיימה ימים ספורים בלבד לפני שראש ה- FBI לשעבר, ג'יימס קומי, הודיע שלא יוגש כתב אישום נגד הילארי קלינטון בגין הטיפול בהודעות ממשלתיות מסווגות על שרת פרטי לא מאובטח.

לינץ' התעקשה תמיד לטעון שהפגישה היתה ״מקרית״ ושהיא וקלינטון דנו רק בענייני הנכדים ושאר זוטות.

עוד על אותה פגישה וה״עיסקה״המושחתת לשמה התקיימה בכתבה שלנו מאתמול:


עם זאת, בזמן החקירה במהלך הדיון בדצמבר, לינץ' לא רק התחמקה משאלות לגבי המפגש אלא אף סרבה לגלות כל מידע לגבי אישור מחלקת המשפטים ל- FBI לרגל אחר קרטר פייג׳.

זה יכול להיות שבגלל שסגניתה של לינץ דאז, סאלי ייטס, חתמה על בקשת צו ה- FISA. אחרים שחתמו על צו ועל החידושים שלו היו ראש ה- FBI לשעבר, ג'יימס קומי, סגנו אנדרו מקייב וסגן התובע הכללי רוד רוזנשטיין.

אבל לינץ' ציפתה שחוקרי הקונגרס יאמינו כי היא מעולם לא היתה מודעת לכך שחבר לשעבר בקמפיין טראמפ היה המטרה של חקירת FBI או של צו שיאפשר להם לרגל אחריו.

תחת חקירה של יו״ר ועדת המשפט, בוב גודלאט, היא מנתה את הנהלים הסטנדרטים המפורטים הנדרשים מהתובע הכללי כאשר ה- FBI מגיש בקשה לצו מעקב על פי חוק הפיקוח על המודיעין הזר כדי לרגל אחר אזרח אמריקני.

"על פי החוק, התובע הכללי הוא החותם הסופי על בקשות FISA", הצהירה לינץ' בוועדה. "על פי התקנה, סמכות החתימה מואצלת – יותר נכון אומר, משותפת – עם המשנה לתובע הכללי וראש חטיבת הביטחון הלאומי, כל עוד בעלי התפקידים האלה הינם מינויים נשיאותיים שאושרו ע״י הסנאט."

אז לינץ׳ יודעת את החוקים והתקנות אבל כאשר נשאלת בפירוט רב יותר על תהליך אישור הבקשה של ה- FBI לרגל אחר קרטר פייג׳ היא קופאת:

"לא הייתי מעורבת בתהליך ה- FISA של פייג׳ ואני יכולה לתאר את התהליך בשבילך אבל אין לי (ידע) אישי על זה,"

"אין לי שום זיכרון שתודרכתי על הבקשה של פייג׳ או שחתמתי על זה"

"אין לי זיכרון למעורבות ב-FISA עבור מר פייג' בכלל"

Sara Carter

 

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *