תבינו – מתנגדי הגז, כשמם כן הם – הם מתנגדים לכל מה שקשור בגז, והם כבר איכשהו ימצאו סיבה

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

שמתם לב שבכל פעם שאני מעלה עובדות ומספרים לגבי תחום הגז, אני חוטף הכפשות? האמת, כבר התרגלתי. אני יחצן, אני לוביסט, אני מסתנן, אני מתחזה, אני שקרן – עבור מתנגדי הגז אני בגדול ג׳ק המרטש.

אז בואו אגיד לכם משהו: לא אכפת לי שישמיצו. אני עומד מאחורי כל מילה ומספר שאני כותב, אם אני מגלה שטעיתי במשהו אני תמיד מתקן, ומי שעוקב אחרי בקביעות יודע את זה. ספינים זה לא השטח שלי. אני חננה של מספרים. אני מבין שיש אנשים שלא רוצים לדבר על המספרים והנתונים, ולכן מנסים לעשות לי רצח אופי. שיבושם להם.

תבינו – מתנגדי הגז, כשמם כן הם – הם מתנגדים לכל מה שקשור בגז, והם כבר איכשהו ימצאו סיבה. יום אחד גורמים לעיכובים וטוענים שעדיף שהגז יישאר באדמה, ויום אחרי זה מתלוננים שהמאגר לא מפותח בקצב מספיק מהיר. יום אחד טוענים שאף אחד לא יקנה את הגז שלנו, למחרת אומרים שזה ספין כשנחתמים הסכמי יצוא עם מצרים וירדן. במשך שנים הם טענו שהמחיר בישראל הוא הכי יקר שיש, אבל עכשיו שברור שמחיר הגז בישראל הוא מהנמוכים בעולם, פתאום הם טוענים שמחירי הגז בעולם לא רלוונטיים לדיון. עכשיו זאת הרווחיות שמעצבנת אותם. וכן – כמובן שהם מיד משמיצים ומכפישים את כל מי שלא מהנהן בהתלהבות ומסכים איתם.

אז אני חוזר ואומר – אפשר לעשות כל מניפולציה שרוצים על המספרים, ואתם מוזמנים לבדוק אותי גם לאחור, ולראות שאני עקבי לאורך כל הדרך במה שאני אומר:
1. מחיר הגז בארץ הוא נמוך יחסית לעולם, ועדיין רווחי עבור חברות הגז, וטוב שכך. כשאין רווח מספיק, אין פיתוח!

2. האם הרווח שערוריתי? אחרי מיסוי שישנסקי ובבחינה לאורך כל חיי המאגר – חד משמעית לא. שיעור התשואה של תמר לא יעלה על 22%, ושיעור התשואה בלוויתן יהיה 18-19%. ממוצע שיעורי התשואה בעולם הוא 22-25%.

3. זה נכון שעלות הפקה תפעולית ליחידת חום היא 30 סנט, והמחיר בחוזה עם חברת חשמל הוא סביב 6 דולר (בעוד שהמחיר הממוצע של הפרויקט הוא 5.4 דולר, וזה בגלל הצמדה שדרשה בזמנו רשות החשמל). זה נכון שמס שישנסקי (מס עתק שיעלה את המיסוי השנתי הכולל ל62-70%) ייכנס לתוקף רק אחרי שהיקף ההכנסות בפרויקט יהיה כפול מהיקף ההוצאות, וזה נכון שההכנסות בתמר עברו את היקף ההוצאות לפני כשנה. אבל כך זה תוכנן על ידי אנשי מקצוע מהטובים שיש בארץ, שעבדו על מבנה התשואות הזה במסגרת ועדת ששינסקי במשך חודשים. אפשר לזרוק מיליון מספרים לאוויר ולשנוא את הפרויקט הלאומי הכי מרשים שהיה פה בעשור האחרון, אבל זה לא ישנה את העובדה שהתשואה הפרויקטאלית של תמר היא 22%.

4. ההתייקרות הצפויה בחשמל אינה קשורה לגז, ואני שם פה קישור לפוסט שלי שמסביר בדיוק ממה היא נובעת

תשמעו, קשה לי כל פעם מחדש עם הפוליטיקה הפופוליסטית שמטרללת כאן את האנשים. כמה שטחיות, כמה שטויות נזרקות לאוויר, אלוהים….

Geplaatst door ‎אמיר פוסטר‎ op Zaterdag 15 december 2018

אני גם מצרף לכם הסבר של פרופ׳ אבי שמחון שמסביר למה מחיר החשמל רק ירד מאז שיש גז ישראלי
מה לעשות – אלה העובדות.

מי שרוצה לשאול או שאבהיר משהו – מוזמן.

ואגב, אתם מוזמנים גם לבדוק את העבר שלי ככל שתרצו, כי גם זה אף פעם לא השתנה:
הייתי אנליסט אנרגיה במשך שנים בשוק ההון (דש, היום מיטב-דש ופעילים). לאחר מכן פתחתי משרד ייעוץ ומחקר עצמאי ועבדתי עבור חברות אנרגיה זרות ומקומיות, אך *לא* עבור דלק ונובל. בשלוש השנים האחרונות אני שכיר – מנהל מחקר ואסטרטגיה עבור איגוד הגז והנפט. פיננסים ואסטרטגיה של תחום האנרגיה זה המקצוע שלי. אני לא טוב בתאוריות קונספירציה וגם לא רוצה להיות טוב בתאוריות קונספירציה או התנצחויות. מי שרוצה להתווכח איתי עניינית על מספרים אני תמיד שמח לעשות זאת. ואני שוב חוזר: הגז הוא פרויקט לאומי מדהים. אז חלאס כבר עם השנאה והמניפולציות.


מקור הפוסט:

שמתם לב שבכל פעם שאני מעלה עובדות ומספרים לגבי תחום הגז, אני חוטף הכפשות? האמת, כבר התרגלתי. אני יחצן, אני לוביסט, אני…

Geplaatst door ‎אמיר פוסטר‎ op Zaterdag 22 december 2018

קריאה רלוונטית:

אמיר פוסטר עבר על חוות הדעת של מומחה מתנגדי אסדת לוויתן: ׳האם מדובר באדם שמבלה את זמנו בקריאת ספרי פנטזיה ומדע בדיוני?׳

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגובה אחת

  1. Maiki 2022-02-10

    אין עליך גאון
    מעריצה שלך 🙏
    מייקי