ועדת המודיעין של הסנאט האמריקני פנתה לאסאנג׳ להעיד בפניה בדלתיים סגורות

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

US Senate Intelligence Committee calls Julian Assange to testify - WikiLeaks

  • ועדת המודיעין של הסנאט בארה״ב פנתה במכתב לעורך ויקיליקס, ג׳וליאן אסאנג׳, להעיד בפני צוות הוועדה החוקרת את ״המעורבות הרוסית״ בבחירות 2016.
  • במכתב שנשלח לאסאנג׳ לשגרירות אקוודור בלונדון, ביקש יו"ר הוועדה, ריצ'רד בר, כי אסאנג' יעיד בדלתיים סגורות "בזמן ובמקום מוסכמים".
  • הצוות המשפטי של ויקיליקס מסר כי ״הם שוקלים את ההצעה, אבל העדות צריכה להתאים לסטנדרטים אתיים גבוהים״.

אסאנג' ברח לשגרירות אקוודור בלונדון ב -2012, וביקש מקלט מפני הסגרה אפשרית לארה"ב, שם הוגש נגדו כתב אישום

על הריגול בשל פרסום מסמכי ממשלה מודלפים. מאז מעצר הבית דה פקטו בשגרירות, ויקיליקס פרסמה את הודעות הדואר האלקטרוני של הילארי קלינטון והודעות מודלפות מהשרתים הפנימיים של המפלגה הדמוקרטית ב -2016.

יותר מחודש לפני שמכתב ועדת המודיעין של הסנאט הגיע ללונדון, עשרה סנטורים דמוקרטים שלחו מכתב לסגן הנשיא מייק פנס ודרשו ממנו ללחוץ על ממשלת אקוודור כדי לבטל את מקלטו של אסאנג'.

פנס ביקר באקוודור זמן קצר לאחר מכן, ונפגש עם נשיא המדינה, לנין מורנו. לאחר הפגישה עם פנס, דיווח מורנו על פינוי אפשרי של אסאנג׳ מהשגרירות. אסאנג׳ קיבל מקלט מקודמו של מורנו, והנשיא החדש תיאר את העיתונאי האוסטרלי כ"בעיה שירש".

ארגון Human Rijghts Watch קרא לממשלת בריטניה לאפשר לאסאנג׳ לעזוב את השגרירות ללא איום הסגרה לארה"ב, שם הוא עלול לבלות את חייו בכלא. בשנת 2016, קבע צוות מטעם האו"ם כי השהות של אסאנג' בשגרירות היא "שלילה שרירותית של חירות"[מתוך כתבה ששיתף אסאנג׳ בציוץ]:

שש שנים עברו מאז שג'וליאן אסאנג', מייסד ויקיליקס, נמלט לשגרירות אקוודור בלונדון כדי לחפש מקלט מפני הסגרה אפשרית לארצות הברית לשם הגשת כתב אישום נגדו על פי חוק הריגול האמריקני.

באותה עת, אסאנג', אזרח אוסטרלי, היה מבוקש על ידי שבדיה לחקירה על האשמות בעבירות מין. אסאנג' גם שבר את תנאי הערבות של בריטניה. מאז, הוא הפך להיות עוד יותר שנוי במחלוקת, מאחר שפרסם את הודעות דוא"ל של מזכירת המדינה הילארי קלינטון ושל פקידי המפלגה הדמוקרטית.

בעוד יש מעריצים ויש מתעבים את אסאנג', אף אחד לא אמור לתת את הדין תחת חוק ריגול מיושן בשל פרסום מסמכים ממשלתיים שדלפו. חוק זה משנת 1917 נועד להעניש אנשים שהדליפו סודות לממשלה זרה, לא לתקשורת, ואינו מאפשר הגנה או הפחתת עונש על בסיס שהאינטרס הציבורי בהדלפות העלולות לסכן את הביטחון הלאומי.

חקירת אסאנג׳ ע״י חבר מושבעים גדול בארה״ב במסגרת "חוק הריגול" התבססה ככל הנראה על פרסומו של ההדלפות, שעליהן הורשע צ'לסי מאנינג, חייל צבא ארה"ב לשעבר. גזר הדין שלה הומתק.


"התובעת הראשית מריאן ני החליטה היום להפסיק את החקירה המקדימה בנוגע לאונס על חשד לג'וליאן אסאנג '", נכתב בהודעה שפרסמה סוכנות הידיעות רויטרס.

באוגוסט האחרון נסעה חברת הקונגרס דנה רוהרבאצ'ר ללונדון עם העיתונאי צ'רלס ג'ונסון לפגישה עם אסאנג', ולאחר מכן אמרה רוהרבאצ'ר כי מייסד ויקיליקס הציע מידע "ממקור ראשון" המוכיח כי קמפיין "טראמפ" לא עשה קנוניה עם רוסיה, מידע אשר היה מפריך את תיאוריית המעורבות הרוסית.

לאחר שטראמפ הכחיש שידע על העסקה הפוטנציאלית, רוהרבאצ'ר זעמה על ראש הצוות של טראמפ, ג'ון קלי, בשל בניית "חומה" סביב הנשיא טראמפ על ידי "אנשים שלא רוצים לחשוף את ההונאה הזאת".

ובנובמבר 2017, פנה צוותו המשפטי של ג'וליאן אסאנג׳ אל הלוביסט אדם ולדמן, כדי לראות אם מישהו בממשל טראמפ ינהל משא ומתן עם מייסד ויקיליקס – בסוף ג'יימס קומי הרג את העסקה. [״זירוהדג׳״]

תזכורת:

ראש ה- FBI קומי דאג לחסל את עיסקת החסינות לאסאנג׳ כדי למנוע ממנו להוכיח שהמודיעין המפליל לא הגיע ממקור רוסי, כטענת קמפיין קלינטון, אלא מהדוא"ל של הוועדה הדמוקרטית הלאומית.

מסמך ׳לא מאומת׳ אחד שה- FBI לא ידליף: המסמך המפליל את לורטה לינץ׳

ולדמן, ששימש כמתווך בין השנים 2009-2009 בין האוליגרך הרוסי אולג דריפסקה לבין ה- FBI, עבד עבור אסאנג ׳פרו בונו׳. קלף המיקוח של אסאנג׳ היה ארכיון מסמכים של ה- CIA המכונה "Vault 7", שפירט את ארסנל הלחימה הקיברנטי של הסוכנות. [״זירוהדג׳״]

ספייגייט-פיצהגייט: כתב אישום חמור נגד מדליף ארסנל כלי הפריצה של ה- CIA לויקיליקס

לאחר שהצוות של אסאנג׳ יצר קשר, וולדמן פנה אל ברוס אור – פקיד במשרד המשפטים, אשר הורד בדרגה מאוחר יותר בדצמבר 2017, בשל אי-גילוי פגישות חשאיות עם מייסד פיוז'ן GPS, גלן סימפסון. אשתו של אור, נלי אור נשכרה על ידי פיוז'ן GPS כחלק מהמאמצים המתמשכים נגד טראמפ. פיוז 'ן גם הפיה את "תיק סטיל" (הדוסייר), שנכתב על ידי המרגל כריסטופר סטיל.
[״זירוהדג׳״]

ולדמן ואור נפגשו ב3 בפברואר 2017 בוואשינגטון, בזמן שולדמן ואסאנג׳ נפגשו 3 פעמים בלונדון

 

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *