ספייגייט-פיצהגייט: כתב אישום חמור נגד מדליף ארסנל כלי הפריצה של ה- CIA לויקיליקס

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

הוגש כתב אישום חמור נגד מהנדס מחשבים של הCIA לשעבר בגין דליפת ארכיון יכולות ההאקינג של ה- CIA, ביניהן היכולת להפליל סוכנויות ריגול זרות…

 

כתב האישום החמור נגד ג׳ושוע אדם שולטה בגין ביצוע הדליפה הגדולה ביותר של מידע מסווג בתולדות סוכנות הריגול האמריקנית כולל 13 סעיפים שדינם 135 שנות מאסר.

שולטה, שיצר תוכנות זדוניות עבור ממשלת ארה"ב כדי לפרוץ למחשבים במדינות זרות, יושב בכלא מאז מעצרו באוגוסט 2017 בגין אישומים אחרים של אחזקה והעברת פורנוגרפיה של ילדים – דבר שהתגלה בחיפוש בדירתו בניו יורק לאחר שהפך לחשוד העיקרי למקור הדליפה שויקיליקס פרסמה תחת השם –  "Vault 7" – ארכיון כל יכולות ההאקינג של סוכנות הריגול.

אסאנג'. "רצינו לעורר דיון בכוח שיש ל-CIA" (צילום: AFP) (צילום: AFP)

בארכיון 8,761 מסמכים סודיים של ה-CIA המתארים לפרטי פרטים את שיטות הריגול המקוון של הסוכנות. בין יכולות ה-CIA לדוגמא, פרוייקט ״מרבל״ המאפשר "לזייף" תוכנות זדוניות כך שיראה כאילו הן נוצרו ונשתלו על ידי סוכנויות מודיעין זרות (כמו רוסיה, למשל), כמו גם כלים נוספים המקנים את היכולת להשתלט על מכשירי סלולר, מערכות כלי רכב, טלוויזיות חכמות ומחשבים שולחניים ולעקוב אחר מטרות באמצעות מתג כיבוי מזוייף, שבו המכשיר נראה ככבוי אך ממשיך להאזין.

ויקיליקס:

״קוד המקור מראה של״מרבל״ יש מבחני ניסוי לא רק באנגלית אלא גם בסינית, רוסית, קוריאנית, ערבית ופרסית, דבר שיאפשר משחק כפול בייחוס פלילי, למשל על ידי העמדת פנים שהשפה המדוברת של יוצר התוכנה הזדונית אינה אנגלית, אלא סינית, אך לאחר מכן מראה ניסיונות להסתיר את השימוש בסינית, ומובילה ביתר שאת את החוקרים למסקנה שגויה, — אבל יש אפשרויות אחרות, כגון .הסתרת הודעות שגיאה מזויפות״

 

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *