נראה שהנשיא המקסיקני הנבחר אימץ את דף המסרים של טראמפ בנושא המסתננים

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

  • הדגש החדש בהטלת חלק מהאשמה על ההגירה ממרכז אמריקה דרך מקסיקו בדרכה לארה"ב, על פקידים מקסיקנים מושחתים, נראה כלקוח מתוך דף המסרים של טראמפ

  • נשיאה הסוציאליסט הנבחר של מקסיקו מתכוון להקים משמר גבולות חדש שיילחם בגלי ההגירה הבלתי חוקית, הסחר בסמים והסחר בבני אדם המגיעים ממרכז אמריקה.

  • האם הסיבה להצגתו כ״פופוליסט״ ו״אנטי ממסדי״ משמעותה שאין לכוחות ה״פרוגרס״ שליטה עליו?

  • אוברדור ייפגש ביום שישי עם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפיאו, וצפויים לדון בנושא ההגירה

אנדרס מנואל לופז אובראדור, הנשיא הנבחר של מקסיקו, מתכוון להקים משמר גבולות חדש במטרה להאבק נגד גלי ההגירה הבלתי חוקית, הסחר בסמים והסחר בבני אדם המגיעים ממרכז אמריקה,  כך לפי דיווח של בלומברג מתוך ראיון עם ראש אגף הביטחון הציבורי, אלפונסו דוראסו.

דוראסו ציין כי הקמת משמר גבולות חדש הינו חלק ממאמץ אזורי רחב בהרבה לצימצום העוני והאלימות המכים במדינות רבות במרכז אמריקה, ואשר בסופו של דבר מובילים למבול משפחות החוצות את הגבול למקסיקו. הוא אמר כי משמר הגבולות החדש יהיה גדול למדי ויוצב בגבול הדרומי של המדינה.
דוראסו סירב למסור פרטים נוספים, אך הוא ציין כי המשמר ישמש גם להבטחת הגבול הצפוני עם ארה״ב.

 

"אנחנו עומדים ליצור משמר גבולות שיהיה בעל מומחיות גבוהה," אמר דוראסו לבלומברג.

למרות שכוחות השיטור היו תמיד מחוייבים ליישם את החוק נגד הגירה בלתי חוקית וסחר בבני אדם, לעתים קרובות הדברים התרחשו תחת פיקוח של פקידים מושחתים. על כן הוא מציע שהכוח החדש יוקם על בסיס שיפור משמעותי בשכר השוטרים, דבר אשר יעזור לא להזדקק בכספי שוחד כדי להתקיים.

לופז אוברדור ומפלגת השמאל ה״פופוליסטית״ שהקים ב -2014 זכו בבחירות לנשיאות בניצחון סוחף בשבוע שעבר לאחר שהמצביעים מאסו באלימות הקרטלים, בקהילות מוכות העוני, ובעומק השחיתות של המפלגות הממסדיות של המדינה.

למרבה האירוניה, אוברדור קיבל תמיכה רבה מהבוחרים כאשר התחייב להגן על המקסיקנים נגד הסנקציות שיוטלו על המהגרים הבלתי חוקיים על ידי הנשיא דונלד טראמפ.

הדגש החדש של אוברדור בעניין המלחמה בהגירה הבלתי חוקית נראה כלקוח מתוך דף המסרים של הנשיא טראמפ, קרי, הטלת חלק מהאשמה על פקידי השלטון המקסיקנים על גלי ההגירה ממרכז אמריקה העוברים דרך מקסיקו בדרכם לארה"ב.

כזכור, עם פרסום דבר ניצחונו של אוברדור, הנשיא טראמפ אמר:

״אני חושב שהוא [נשיא מקסיקו] הולך לנסות לעזור לנו עם הגבול״

המשימה הבאה של אוברדור תהיה הבטחת הגבול הדרומי של המדינה, תוך הימנעות מביקורת חריפה עליו, ביקורת כמו זו שהוא עצמו השמיע נגד הנשיא טראמפ.

בלומברג מציין כי אוברדור ייפגש ביום שישי עם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפיאו, וצפויים לדון בנושא ההגירה.

מקורות:
בלומברג וזירו-הדג׳

 



תזכורת:

השמאל ׳שלנו׳ כואב את חיסול מחבלי החמאס? השמאל האמריקני תובע את עלבון כנופיית MS-13

הדו״ח החדש של המפקח הכללי במחלקת המשפטים האמריקנית חושף עוד מהשחיתות של הFBI וממשל אובמה בזמן הבחירות

פדו-גייט: השחקן קווין ספייסי תקף מינית נער בן 14 

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *