האם תמר זנדברג צריכה לשבת בכלא?

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

 

האם תמר זנדברג צריכה לשבת בכלא? –

כפי שחשפתי, עמותת "מחזקים" ביצעה תעמולת בחירות לבחירות המקדימות של מפלגת מרצ, עבור 3 מועמדים, כאשר עיקר הדגש היה על קידומה של תמר זנדברג.

כאן המקום להזכיר כי בשנת 2006 גזר בית המשפט 9 חודשי מאסר על עומרי שרון (אשר לאחר מכן הופחתו ל – 7 חודשי מאסר) וקנס של 300,000 ש"ח בגין עבירה על חוק המפלגות ורישום כוזב במסמכי תאגיד, לשם קידום מועמדותו של אביו, אריאל שרון, בבחירות המקדימות שנערכו אז למפלגת הליכוד.

בשנת 1999 נרשם גבריאל גנור כמנכ"ל חברת אננקס בע"מ שמטרתה הוגדרה כ"..בהנחלה וקידום של עקרונות דמוקרטיים בחיים הציבוריים, המפלגתיים וההתיישבותיים בישראל..", אך מטרותיה האמיתיות היו העברת כספים לקמפיין של אריאל שרון בבחירות המקדימות, אשר הועברו לעומרי שרון.

כפי שנקבע בגזר הדין: "בין מטרותיה של חברת אננקס ככל שפורטו בתזכיר ההתאגדות לא נאמר דבר וחצי דבר באשר לעיסוק בתרומות ובהוצאות של הבחירות המקדימות למועמד אריאל שרון."

מקרהו של עומרי שרון ואננקס מזכיר את עניין תמר זנדברג ועמותת "מחזקים", שציינה ב"תזכיר ההתאגדות" שלה כי מטרותיה הן "קידום וחיזוק השלום והדמוקרטיה.. והמלחמה בשחיתות".

שני התאגידים הצהירו בפני הרשמים כי מטרותיהם הן "הנחלה" ו"חיזוק" הדמוקרטיה, אך "בתזכיר ההתאגדות לא נאמר דבר וחצי דבר באשר לעיסוק" בבחירות הכלליות ו/או המקדימות. במקרהו של עומרי שרון נקבע כי בוצעה עבירה על החוק, והוא אף ישב בכלא בגין מעשיו.

עיון בפרסומי העמותה מדגים זיקה ברורה בין פעילותה לפעילותה של זנדברג.

ביום 11.1.18 פרסמה זנדברג פוסט בפייסבוק בו הודיעה על התמודדותה לראשות מרצ.

באותו יום פרסם מגזין "השקפה" של העמותה, שמייסדו ועורכו הוא יו"ר העמותה אורי קול, את דבר ההתמודדות, תחת הכותרת: "גידי גוב: "אני אוהב את מרצ, אני מקווה שתמר זנדברג תיבחר", עם קישור לפוסט.

בסוף ה"מאמר" של מגזין "השקפה" נכתב "הבחירות לראשות מרצ יתרחשו ב22/3, והמועד האחרון להתפקדות (על מנת להצביע) הוא ב17/2.".

שבוע בלבד לאחר מכן, ביום 18.1.18, ערכה העמותה שידור חי בן 46 דקות בערוץ העמותה בפייסבוק, בו קראה זנדברג לציבור הרחב להצביע עבור מפלגת מרצ, עבורה בבחירות המקדימות, ואף שמה קישור בתגובות לערוץ העמותה, בו קראה לאנשים להתפקד למרצ, על מנת שיוכלו להצביע עבורה.

במהלך הסרטון אמרה זנדברג: "אני מזמינה את אורי קול מערוץ מחזקים להנחות" עימות בין המתמודדים השונים לבחירות המקדימות של מפלגת מרצ.

הזיקה בין זנדברג לעמותה היא ברורה וחד משמעית. זנדברג ידעה על פעילות העמותה עבורה, ושיתפה פעולה עם פעילות זאת. יובהר כי על-פי חוק נאסר על מועמד לבחירות מקדימות לקבל תרומה מתאגיד (עמותה או חברה), ומעשה כזה מהווה עבירה פלילית.

קריאת גזר הדין של עומרי שרון והתנהלות חברת אננקס בע"מ, ובחינת מעשיה של תמר זנדברג ומעשיה של עמותת "מחזקים", מעלות נקודות זיקה רבות.

כותב שורות אלו פנה למבקר המדינה ולרשם העמותות, ודיווח על עבירות אלו לכאורה.

בהקשר זה ראוי לציין את הדברים שקבע בית המשפט בגזר דינו של עומרי שרון:

"כבר נאמר לא אחת, כי ביצוען של העבירות אשר יסוד של שחיתות במובן הרחב טבוע בהן, הינן בחינת סכנה לחברה ולסדרי הממשל. וכפי שאמר כב' הנשיא ברק "הן מכרסמות בעבותות הקושרות אותנו כבני חברה אחת, הן מפירות את האמון של פרט בפרט ושל הפרט בשילטון… זוהי פגיעה בקונצנזוס המשפטי ובאתוס החברתי של החברה הדמוקרטית שלנו".


 

קריאה רלוונטית:

פרשת העמותות של מר״צ: האם מבקר המדינה ימליץ על הגשת כתב אישום כנגד ח״כ תמר זנדברג?

האם קיים קשר בין עמותת ׳מחזקים׳ ל׳מרצ׳ באופן המאפשר למפלגה לעבור על חוק מימון מפלגות?

עמותת ׳מחזקים׳ מסיתה לאלימות באופן פלילי

עמותת ׳מחזקים׳ פועלת באופן פוליטי בניגוד לדיווחיה אצל רשם העמותות~

׳ארגוני חברה אזרחית׳ – נתקלת בעמותה שפועלת תוך הטעיית הציבור ו/או בניגוד למטרותיה? פנה אליי בפרטי 

מקור הפוסט:

האם תמר זנדברג צריכה לשבת בכלא? – כפי שחשפתי, עמותת "מחזקים" ביצעה תעמולת בחירות לבחירות המקדימות של מפלגת מרצ, עבור 3…

‎Posted by Adi Ben Hur Adv on‎ שבת 2 יוני 2018

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *