פרשת העמותות של מר״צ: האם מבקר המדינה ימליץ על הגשת כתב אישום כנגד ח״כ תמר זנדברג?

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

 

תזכורת: עמותת "מחזקים" ערכה תעמולת בחירות לבחירות המקדימות לח"כ זנדברג, אבי דבוש ואבי בוסקילה, בתקופת הבחירות המקדימות שנערכו למפלגת מרצ ביום 22.3.18, כאשר עיקר הדגש היה על קידומה של ח"כ זנדברג.

לאור העובדה כי העמותה מתגאה בכך ש – 2 מיליון אנשים נחשפו עד כה לפרסומיה, ועשרות אלפי אנשים, אם לא למעלה לכך, צפו בסרטוני התעמולה שהפיקה עבור המועמדים השונים, והללו זכו למאות שיתופים, הרי שמדובר בפרסום בהיקף שערכו נאמד במאות אלפי ש"ח.

מבדיקה שערך כותב שורות אלו התגלה כי אף אחד מן המועמדים הנ"ל לא דיווח למבקר המדינה על תרומה זאת, דבר המהווה עבירה, לכאורה, על סעיף 24 לחוק המפלגות, הקובע כי על מועמד לדווח על תרומה תוך 14 יום מיום קבלתה.

עובדה זאת לא מתמיהה, מאחר וסעיף 28ד(א) לחוק המפלגות קובע כי למתמודד בבחירות מקדימות אסור לקבל כל תרומה שהיא (ודאי לא בהיקף של מאות אלפי ש"ח) מתאגיד, וזה בדיוק מה שעשו שלושת המועמדים הנ"ל. עמותת "מחזקים" מהווה תאגיד, שאסור היה למועמדים לקבל תרומה ממנה.

ראוי לציין בהקשר זה כי החוק אוסר גם על המועמד וגם על התאגיד כאחד לקבל או להעניק תרומה, ולשון החוק מחייבת את המועמד והתאגיד כאחד:

"מועמד לא יקבל תרומה מתאגיד בארץ או בחוץ לארץ, ותאגיד כאמור לא ייתן תרומה למועמד.."

קצת רקע על שני המועמדים האחרים:

1. אבי דבוש – מסוף 2005 ריכז קואליציות חברתיות וסביבתיות בשתי"ל, הזרוע הביצועית של הקרן לישראל חדשה, וכעת חבר מפלגת מרצ. פרש מהבחירות המקדימות לראשות מרצ 10 ימים לפני סופן, והודיע על תמיכתו בח"כ זנדברג, שזכתה בהן בסופו של דבר.

2. אבי בוסקילה – לשעבר מנכ"ל "שלום עכשיו".

בהקשר זה יוער כי בדו"ח מבקר המדינה שפורסם בשנת 2015, קרא מבקר המדינה להגיש כתב אישום נגד ח"כ אורן חזן, מאחר וזה הגיש תצהיר שקר בנוגע להכנסותיו והוצאותיו לבחירות המקדימות של מפלגת הליכוד.

מבקר המדינה קבע כי הגשת תצהיר שקר היא עבירה שדינה הוא מאסר של 3 שנים.

מקרהו של ח"כ חזן מזכיר במידה רבה את המקרה של ח"כ זנדברג ושאר המתמודדים. באם אכן לא דיווחו הללו במועד למבקר המדינה, כפי שנראה הדבר, הרי שהם ביצעו עבירה פלילית, לכאורה.

כותב שורות אלו שלח תלונה לרשם העמותות ומבקר המדינה, והליכים משפטיים ינקטו בהמשך כנגד המעורבים בסוגיה, מתוך מטרה להביא למיצוי חוקי של הדין מול כל הנוגעים בדבר.

*הכותב הוא עו"ד. אין לראות בדברים המובאים לעיל ייעוץ משפטי בכל צורה ואופן שהיא, והעושה כך עושה זאת על אחריותו שלו בלבד.

מה בין V15 לעמותת "מחזקים"? –

התגובה הראשונה המובאת להלן היא של איתמר ויצמן, מייסד ארגון V15 ש"התמזג" עם ארגון "קול אחד". "קול אחד" קיבל ממחלקת המדינה האמריקאית 300,000 דולר כדי לקדם דיאלוג בין יהודים לערבים, אך לפי דו"ח ועדת הסנאט עשה שימוש בכסף כדי להתערב בבחירות בשנת 2015.

התגובה לקוחה מהפוסט של אורי קול, ומטרתה לחזק את יו"ר העמותה שבאמצעותה מפלגת מרצ ביצעה תעמולת בחירות פסולה, לכאורה, כפי שחשפתי היום בתכניתו של אראל סג"ל.

התגובה השנייה לקוחה מהוול שלי, שם מכנה ויצמן סא"ל במיל. "בוגד עלוב".

בשם הדמוקרטיה והשמירה על שלטון החוק.

מדוע מייסד V15 רואה לנכון לחזק את יו"ר עמותה שאפשרה למפלגה לבצע תעמולת בחירות בניגוד לחוק, לכאורה?

 

No automatic alt text available.

 

תזכורת מי היא "מחזקים" –

אורי קול, מייסד עמותת "מחזקים", הגיב לדברים שלי בהם חשפתי את העבירה על חוק מימון מפלגות, לכאורה, שביצעה מרצ באמצעות העמותה שהוא עומד בראשה, מאחר וטענתי כי סרטוני התעמולה של העמותה למען מפלגת מרצ הורדו לאחר הריאיון שלי אצל אראל סג"ל. כאשר אני ניסיתי לגשת אל הסרטונים הם לא היו זמינים. כעת הם זמינים. קול ביקש שאתנצל ואבהיר כי הוא לא מחק את הסרטונים.

אני אכן מתנצל. הסרטונים המהווים הוכחה לעבירה על החוק, לכאורה, מצדה של עמותת "מחזקים" ומפלגת מרצ מצויים בקבוצת העמותה. זה לא נבון מצדו של עו"ד לטעון כי ראייה לכך כי עמותה ומפלגה ביצעו עבירה, לכאורה, אינם קיימים. הראייה עדיין קיימת.

גם הדברים מצ"ב מיום 11.5.18 שפורסמו בדף הפייסבוק של העמותה לא הורדו. הנה חלק מהדברים שנכתבו בדף העמותה שחברי מרצ בחרו לעשות תעמולת בחירות פסולה לכאורה, באמצעותה:

"..אין מהפכה בלי אלימות. אין מאבק בלי אלימות.. אתם זוכרים מה קרה אחרי שניפצו כמה חלונות של בנקים? פתאום האדמה רעדה? זוכרים כמה איציק שמולי צרח "בלי אלימות"? כי איציק שמולי הוא הסדר הישן, הילד הטוב..".

אז אני שולח מכאן את התנצלותי. הסרטונים הנ"ל מופיעים בקבוצת הפייסבוק של העמותה, ומפלגת מרצ בחרה לעשות שימוש בעמותה שקובעת כי "אין מהפכה בלי אלימות" כבמת תעמולה, זאת בזמן שמטרות העמותה מוגדרות אצל רשם העמותות "חיזוק וקידום השלום והדמוקרטיה.. והמלחמה בשחיתות", ללא כל אזכור לכך כי מטרות העמותה היא לקדם את מפלגת מרצ ו/או את תמר זנדברג, דבר המהווה דיווח כוזב במסמכי תאגיד, לכאורה.

שוב – מתנצל. מקווה שרגשותיו של אף מהפכן לא נפגעו, כי "אין מהפכה בלי אלימות", ואני יודע לפעול רק במסגרת החוק.

סליחה.

*נוסף בעריכה עבור המתקשים בהבנת הנקרא: כותב שורות אלו לא באמת מתנצל. מי שלא הבין זאת מוזמן לעיין בערך "סרקזם" במילון.

 

Image may contain: text

Image may contain: text

 

פרשת העמותות של מרצ –

לבקשת ציבור העוקבים, מובא הריאיון המלא שנערך עמי היום בתכניתו של אראל סג"ל בנוגע לחשיפה שלי את הקשרים בין עמותת "מחזקים" למפלגת מרצ.

 


סעיף המטרה של העמותה אצל רשם העמותות קובע כי מטרתה היא "לקדם ולחזק את השלום והדמוקרטיה".

הלכה למעשה, העמותה ביצעה תעמולה מפלגתית בוטה עבור מפלגת מרצ.

כך ביום 19.1.18 העבירה קבוצת הפייסבוק של העמותה שידור חי בן 46 דקות, במהלכו ניתן היה לשאול את תמר זנדברג שאלות. בזמן שידור סרטון התעמולה של עמותת "מחזקים", זנדברג התמודדה לראשות מפלגת מרצ. יו"ר העמותה, אורי קול, היה האחראי לארגון סרטון התעמולה, וזנדברג מזכירה אותו בשמו במהלך הסרטון, כפי שמזכירים אותו מתמודדים אחרים לראשות מרצ – אבי בוסקילה ואבי דבוש – אשר סרטוני תעמולה דומים הועלו לקבוצת הפייסבוק של העמותה.

בין שאר הדברים שאמרה זנדברג במהלך הסרטון המופיע בדף הפייסבוק של עמותת "מחזקים":

"אני רוצה לקרוא לכל אחד ואחד מכם אישית להצביע מרצ בבחירות הבאות.. תתפקדו למרצ. אני אשים כאן בתגובות לינק וביחד נהפוך את מרצ ל – 10 מנדטים..

מרצ צריכה לעשות את זה אם היא תהיה גדולה יותר, אם היא תהיה 10 מנדטים ומעלה, ואני מאמינה שאם אני אעמוד בראשה, אני אצליח לעשות את זה..".

לאור העובדה כי העמותה לא דיווחה לרשם העמותות כי מטרתה היא לבצע תעמולה מפלגתית עבור מפלגת מרצ בכלל ותמר זנדברג בפרט, הרי שיש במעשיה משום דיווח כוזב במסמכי תאגיד לכאורה, ולאור ההיכרות שזנדברג מפגינה במהלך הסרטון עם יו"ר העמותה קול, מרצ בכלל וזנדברג בפרט ביצעו עבירה על חוק מימון המפלגות, לכאורה.

למרות רצוני, אף אחד מנציגי העמותה לא היה מוכן להתעמת עמי בתכניתו של סג"ל.

הבהרה: במהלך הריאיון לא נאמר ע"י כותב שורות אלו כי העמותה עורכת תעמולה פוליטית עבור חד"ש או כי היא מקבלת תרומות מחו"ל.

 


קריאה רלוונטית:

 

מקור הפוסטים:

האם מבקר המדינה ימליץ על הגשת כתב אישום כנגד ח"כ תמר זנדברג? – חשיפת פרשת העמותות של מפלגת מרצ אותה חשפתי, צריכה להביא,…

‎Posted by Adi Ben Hur Adv on‎ חמישי 31 מאי 2018

מה בין V15 לעמותת "מחזקים"? – התגובה הראשונה המובאת להלן היא של איתמר ויצמן, מייסד ארגון V15 ש"התמזג" עם ארגון "קול אחד"…

‎Posted by Adi Ben Hur Adv on‎ יום רביעי 30 מאי 2018

תזכורת מי היא "מחזקים" – אורי קול, מייסד עמותת "מחזקים", הגיב לדברים שלי בהם חשפתי את העבירה על חוק מימון מפלגות,…

‎Posted by Adi Ben Hur Adv on‎ יום רביעי 30 מאי 2018

פרשת העמותות של מרצ – לבקשת ציבור העוקבים, מובא הריאיון המלא שנערך עמי היום בתכניתו של אראל סג"ל בנוגע לחשיפה שלי את…

‎Posted by Adi Ben Hur Adv on‎ יום רביעי 30 מאי 2018

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *