כמה שקרים ותעמולה התקשורת הישראלית יכולה לפלוט בסופ”ש בודד

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

יוני בלונדי שואל ומסביר בפוסט הבא:

לפעמים אני נדהם כמה שקרים ותעמולה התקשורת הישראלית יכולה לפלוט בסופש בודד.

קצת עובדות ורקע:

טראמפ הסיר את הסיווג הבטחוני (בהתאם לסמכותו) ממסמך הקרוי "מזכר נונס", המזכר מציין מצביע מידע מודיעי, שבו סגן ראש הFBI שהיה מינוי פוליטי של אובמה (מינוי סטטוטורי, לא קימבון), היה מעורב בהוצאת צווי ציתות נגד טראמפ המועמד, על בסיס מידע מזויף.

זה ווטרגייט 2, נשיא מכהן (אובמה) משתמש בFBI נגד מועמד לנשיאות, רק שהפעם יש גם נסיון לתפור תיק, ולא רק לצוטט. אז זה ווטרגייט 2 על סטרואידים.

ההבדל שהפעם (בניגוד לווטרגייט) מדובר בימין נגד שמאל, אז לצערינו השמאל מוציא את התותחים הכבדים שלו: התקשורת המגויסת והתחמושת הכבדה: דיס-אינפורמציה, הכפשה, ספינים, פרסונליזציה.

התקשורת הישראלית, כהרגלה, מתרפסת לרגלי התקשורת האמריקאית, מתרגמת פרורים, ומעלה בריבוע.

טמקא והארץ אינם מפרסמים מילה מהמסמך המקורי (!), אין אף התיחסות לתוכנו, רק ציטוטים על תגובות ופרשנויות של סוכני הבורות, וסוכני הברות עושים כאן את מלאכתם נאמנה.

1) שפה, התקשורת משתמשת פה בשפה נלוזה, המזכר אינו "שנוי במחלוקת", "שנוי במחלוקת" אינה תכונה של המסמך, העובדות במסמך יכולות להיות שנויות במחלוקת, אבל ה"עיתונאים" לא רוצים להתייחס לעובדות, אז הם תוקפים את הרעיון הערטילאי "המסמך".
זוהי תעמולה עדינה מאוד, ועל כן הרסנית מאוד, הם גם גורמים לצד השני להתבנקר.
הדוגמא הכי טובה לאיך תעמולה כזאת עובדת, תחשבו על הביטוי: "חיסונים הם שנויים במחלוקת", עכשיו לך תוכיח שזה לא נכון, כי כל פעם שתציג עובדה, הצד השני רק יגיד שזה "שנוי במחולוקת", מבלי שיצטרך להסביר או להציג דבר.

2. הדבר השני הוא דה-לגיטימציה של הדובר, מצטטים את מקיין, שבמקרה הפוך הוא היה נחשב ל"חשוד בפרשה", כאן הוא מוצג כ"מגיב", עם אפס סמכות תוקף מקיין את טראמפ כאילו הסרת הסיווג על המסמכים אינו אינטרס אמריקאי עליון, טראמפ חושף את ערוותו של מקיין, ומקיין מדבר על כך שזה "משרת את הרוסים", נעזוב שניה בצד את חוסר ההגיון באמירה, יש פה דה ליגיטימציה של המוסדות הנבחרים.

למה זה דומה? תארו לכם שמסעדה מתנגדת לפרסום דוחות משרד הבריאות כי זה "משרת את החיידקים", כן, זה בדיוק מה שמקיין התכוון אליו.

3. בהארץ נאמר שטראמפ גרם לסיו"ר הFBI להתפטר, זה שקר מוחלט!
הסיו"ר היה חודש מפרישה, והוא המרכז של החקירה באובמה גייט הזה או איך שההיסטוריה תקרא לזה. הסיו"ר בחר להתפטר בשביל לשמור על הפנסיה שלו ולהמנע מהליכים משמעתיים, זה הכל. לא פיטורים, לא אילוצים ולא נעליים, בריחה עם הזנב בין הרגליים.

למה אני מספר לכם את כל זה? זה אומנם אחד הסיפורים החשובים ביותר כיום, אבל זו לא הסיבה, הסיבה היא שאני רוצה להראות לכם איך תקשורת יכולה לקחת עובדה, ולעקר אותה ע"י ביטוי כמו "שנוי במחלוקת", שהיא יכולה להספין ולרמות, ושהיא משרתת את סוכני הבורות ולא אתכם.

בארה"ב זה פחות בעיה, כי יש שם תקשורת משמאל ומימין, והעם שם בוחר עם השלט.

אבל אנחנו בסכנה, הבורות, בעזרת סוכניה שולטת ברדיו, בחדשות, בעיתונים, סוכני הבורות מפמפמים לנו שקרים וספינים בקצב של מכונת יריה, ואנחנו צריכים להיות מודעים לכך.

הדבר השני שחייבים להיות מודעים אליו, הוא העובדה שגורמי אכיפת החוק אינם גופים אוביקטיביים, הם תמיד היו שחקן, ותמיד יהיו שחקן פוליטי.

אז תקראו חדשות מכמה שיותר כיוונים, תהיו ביקורתיים, תלמדו לזהות תעמולה לפי סגנון, ולחמו בסוכני הבורות.

מלבד זאת, אני סבור, שיש להחריב את ההסתדרות.

לפוסט המקורי:

לפעמים אני נדהם כמה שקרים ותעמולה התקשורת הישראלית יכולה לפלוט בסופש בודד.קצת עובדות ורקע: טראמפ הסיר את הסיווג הבטחונ…

‎Posted by Yoni Blondi on‎ שבת 3 פברואר 2018

זו הסיבה בגללה החלטנו בקונספיל מיד לפרסם את המזכר בתרגום לעברית.

כדי להתחיל ולהבין מה מתרחש כאן ובתקשורת בארה״ב, הנה הדוגמא הזו:

בואו ניזכר בתרשים הבא שפרסמנו לפני ימים בכתבה על המועצה ליחסי חוץ (CFR) והתקשורת ונתחיל להפנים את מה שמתרחש, בעיקר לאור העובדה שארגון זה רואה בטראמפ אוייב הסדר העולמי החד״ש

——————-
קריאה רלוונטית:

אהוד ברק מגן ומחפה על ה-טורף המיני של הוליווד

זרועותיה הארוכות של סוכנות הביון האמריקאית

מחלקת ההנדסה חברתית של הנאצים ב-CIA ונשק ה-LSD ליצירת ההיפים והשמאל החדש

מחלקת ההנדסה חברתית של הנאצים ב-CIA ונשק ה-LSD ליצירת ההיפים והשמאל החדש

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *