מחלקת ההנדסה חברתית של הנאצים ב-CIA ונשק ה-LSD ליצירת ההיפים והשמאל החדש

מחלקת ההנדסה חברתית של הנאצים ב-CIA ונשק ה-LSD ליצירת ההיפים והשמאל החדש

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

סיפורנו מתחיל עם מבצע 'ציפור כחולה'(Blue bird) אשר ידוע יותר כמבצע 'מהדק נייר'(Operation PaperClip) של ה-CIA. 'ציפור כחולה' היה שם קוד אשר ניתן לתכנית של ניסויי שליטת תודעה בבני אדם, בחלק מהמקרים בלתי חוקיים, אשר בוצעו על ידי סוכנות המודיעין המרכזית של ארה"ב. המטרה המוצהרת היית לזהות ולפתח סמים ויישומים שונים בשימוש בחקירה ועינוי כדי לשלוט בתודעה של נחקרים(פרוייקט MK-ULTRA).

במהלך הפרוייקט הוקמו כמה אגפים למדענים נאצים אשר ייובאו בזמן הקמת הCIA, בין היתר אגף תעמולה ושטיפת מוח, שם חקרו גם את סם הLSD. לנאצים כבר היה נסיון בניסויים מסוג זה שהם ביצעו במחנות ריכוז עם מסקלין על יהודים כדי גם למצוא בין היתר סם אמת.המפקח על מבצע 'מהדק נייר' היה ראש הסוכנות, אלן דאלס, ודרכו ניתן לקבל גישה ,אולי אפילו ממעוף ציפור, כיצד התפתחה תרבות ההיפים ומה ניסו לעשות איתה כחלק מהפרוייקטים לשליטת תודעה ושימוש ב-LSD.

בזמן מלחמת העולם השנייה הפעיל דאלס שניי סוכנים בולטים שעזרו לארה"ב תוך כדי המלחמה מול הנאצים, היו אלה קארל גוסטב יונג, שנתן בין היתר איבחונים פסיכולוגים לגבי מצבו הנפשי של היטלר ואף הצליח לחזות כי יתאבד בסבירות גבוהה(או האם?), ורשת של מניהיגי ה"וונדרווגל" הגרמנים בראשות פריץ קולב. לפי השתלשלות האירועים אשר נציג, לא קשה לראות כיצד יכלו הוונדרווגל בעצם להוות 'ארכיטיפ'(רעיון יונגיאני שילווה את השתלשלות האירועים) או אפילו הפרוטוטיפ לתרבות ההיפים.

הוונדרווגל היו בתחילת שנות ה20 קבוצת "חזרה לטבע" אשר התנגדה לתיעוש ולכיוון החברה המערבית והשפע עם הרווחה שהיא מייצרת, אותה קבוצה היית נודדדת ללא הרף ממקום למקום בשטחים פתוחים בטבע, וחברייה שהסתובבו עם שיער ארוך וגיטרות, ניסו לחיות קרוב ככל האפשר אל דרך האדמה (נודדי האדמה הוא פירוש שמם- Wander-vogel). מאחור יותר ,רבים מחברי התנועה עברו לקליפורניה סביב סן פרנסיסקו, שם הם בעצם היוו את אחד המרכזים התרבותיים להתפתחות אותה תרבות הנגד ההיפית, כאשר גם כל ההוגים הגדולים המשפיעים עלייהם היו אותם הוגים שהשפיעו על מנהיגי ההיפים (טימותי לירי ושות'), אנשים כגון הרמן הס ומי שהזכרנו לעיל, קארל גוסטב יונג, שהגדיר אז את רעיון הארכיטיפ.

אלן דאלס הכיר את הרוח הזאת של הוונדרווגל היטב, ואף כתב בספרו Germany's underground, כי הם היו כר פורה לעליית התנועה הנאצית בגרמניה. היטלר השתמש בהם כאשר הקים את תנועת הנוער ההיטלראי אשר היית מורכבת מאנשי וונדרווגל, בעוד חלק לא הסכימו להטמא בפנים ויצאו חוצץ, וחלק גם עזרו לדאלס כפי שהזכרנו. הרבה עקרונות משותפים היו לתנועה הנאצית והוונדרווגל, ובמרכזם עמד ערך החזרה לטבע והשורשים, מה שהתבטא אצל הנאצים בשמירה על מרקמי טבע פתוחים ובלתי נגועים על ידי ציבליזציה ובטח שלא על ידי גזעים שנחשבו פחותים (שמירה טהורה בידי הגזע הארי). נזכיר כי באותה תקופה של המשטר הנאצי היה הקידום פורץ דרך של חוקים לשמירה על הסבביה(הראשונים בהיסטוריה לחוקק שימור של הטבע), זכויות בעלי חיים וצמחונות(הקצבות לבשר), חוקים נגד עישון, ובכלל הדגשת מהות האדמה כחלק מהתמה המרכזית של המפלגה. ללא ספק המדענים הנאצים שיובאו לארה"ב הכירו היטב את הוונדרווגל.

ובכן, כך יוצא שאלן דאלס, ראש ה-CIA, הביא במבצע 'מהדק נייר' מדענים נאצים לעבוד במחלקה של תעמולה ושטיפת מוח, חלק ממנה הוקדש למחקר בשימוש בLSD, ובאותה העת קבוצה שהפעיל מרחוק בזמן המלחמה, הוונדרווגל, אשר היו בעצם ההיפים הראשונים בקליפורניה, מגיעים ומפיצים את סגנון החיים שלהם. כך נזרע הארכיטיפ.

* מתוך אתר ה-CIA על מהדק נייר, ציפור כחולה, ומ.ק.אולטרה

מפיצים את הבשורה הפסיכדלית להמון:

במרכז סיפורנו עומד לו מועדון בוהמי של אומנות בשם ה- Century association(אגודת המאה) בו התגופפו האליטה בארה"ב, ושם אלן דאלס הסתובב עם חבריו הקרובים:

  • הנרי לוס            – מנהל מגזין Life וחבר בגולגולות והעצמות(אגודה שמזוהה עם הקמת ה-CIA)
  • גורדון וואסון       – מנהל חטיבת היחסיציבור\פרופגנדה של ג'יי פי מורגן ומי שצרף את דאלס למועדון,
  • משפחת רוקפלר – בעלי קרנות מזוכות ממס בשותפות עם מורגן^ אשר ממנו פעילות שתוזכר בהמשך, לרבות מימון                                    פרוייקט mkultra(ראו ספר המלחמה התרבותית הקרה) וסינתוז כימיקל Lysergic acid שהיה פעיל                              בפטריית הארגות ושלאחר מכן סונטז לLSD במעבדות Sandoz על ידי ד"ר הופמן.

כאן, באגודה זו, ייתכן, ואף ישנן ראיות חותכות להראות, כי נקשר הקשר של הסדר העולמי החדש ליצור את פרוטוטיפ ההיפים. מעניין לציין כי גורדון וואסון היה חבר של אדוארד ברנייס, ואף יצא להם לפגש לעיתים תכופות בשנים 1943-4, וזאת לאור העובדה שברנייס הוא ממציא שיטת הפרופגנדה המודרנית, מתוך אמונה כי סוג זה של פרופגנדה אגרסיבית הוא תנאי הכרחי בחברה דמוקרטית כדי ל'נתב' את ההמון במסלול ה"נכון" על ידי האליטה.

בהמשך חייו, בשנות ה-50, יצא וואסון, הפעם כאתנומיקולוג חובב, למקסיקו בחיפוש אחר פיטריות הקסם של התרבויות הקדומות, ושם אכן הוא מצא את פטריית הפסילוסיבין משנת התודעה אצל העשבונאית הקורנדרית מריה סבינה(**). הנרי לוס שמע על אותו מסע באותה אגודת ה-Century association, וממש שם, יחד עם וואסון, החליטו השניים לפרסם את אותו טיול וחוויה במגזין Life בבעלות לוס.  ב-"חיפוש אחר המועמד המנצ'ורי: ה-CIA ושליטת תודעה"(עמ' 99-102) ג'ון די. מארקס אף טוען כי המסע של וואסון מומן מתוך פרוייקט Mk-ultra הנ"ל תחת תת-מבצע 58 (SubProject-58) כאשר מימון הועבר מצינור של הארגון דרך ה-Geschickter Fund לוואסון. הספר נכתב לאחר מחקר ונבירה בכ-16,000 מסמכים מתוך פרוייקט מ.ק.אולטרה ושלל ראיונות. מארקס הוא קצין לשעבר במחלקת המדינה של ארה"ב וכותב הספר "כת המודיעין" יחד עם ויקטור מרצ'טי, בעצמו מהCIA לשעבר ואף יועץ לריצ'ארד הלמס אשר פיקח על פרוייקט MK-ULTRA.

(**)נזכיר כי ביקורו של וואסון הביא לחורבן התרבות המקומית אשר במהרה הוצפה בכמויות גדולות של היפים שחיפשו להדלק סתם. הניתוק של החומרים הפסיכדליים מהתרבויות שחיו אותן דורות על גבי דורות גרם לעיוותים שיתבררו בהמשך.

-להלן עיתון הטיימס מספר על תפקידו כמתואר לעיל: When the Elite Loved LSD By John Cloud Monday, Apr. 23, 2007

למאמר הבוחן את הסיקור של העיתונים של הנרי לוס:  "Henry Luce's Strange Trip: Coverage of LSD in Timeand Life, 1954-68" 

– Prof. Paul May School of Chemistry University of Bristol December 1998 לגבי ההיסטוריה של סינטוז הLSD ומעורבות קרן רוקפלר.

אותה כתבה של וואסון היית לא פחות מפורצת דרך,וכל המי ומי מאלדוס האקסלי ועד האישיים הכי מרכזיים בסצנה הפסיכדלית כגון טימותי לירי ואלברט הופמן (כתב מאמר מיוחד עם וואסון בנושא "הדרך לאלוסיס") מצביעים על אותה כתבה כיריית הפתיחה שהכירה להם את הסמים משני התודעה והפוטנציאל של אותם חומרים, כל אחד מנק' המבט שלו, כאשר לירי היה מי שהוביל את השימוש באסיד ליצירת תרבות נגד שלימים תסחוף את ארה"ב תחת הססמה "הדלק, התכוונן, נשור" וד"ר הופמן יחל, בעקבות המאמר, לסנטז את כימיקל הפסילוסיבין הפעיל בפטריה משנת תודעה שהתנסה בה וואסון(שעבר כמובן גם לידי ה-CIA ויתגלגל בהמשך ללירי).

באותה תקופה ובהמשך אנו נראה שכל תרבות הנגד קמה בפיקוח ישיר של סוכנות המודיעין המרכזית של ארה"ב, המסע יחסי ציבור שהחל עם פרסום המסע של וואסון אל עבר מיסתורי פטריית הפסילוסיבין המשיך הלאה בסיקור אוהד עד אמצע שנות ה60 לסם ה-LSD במגזינים שהיו באחזקת הנרי לוס (Time ו-Life) אשר התנסה באופן חיובי עם הסם פעם אחת (הוא מספר שהרכיב סימפוניות שלמות בראשו), בעוד שאישתו התנסתה בסם מספר רב של פעמים ואף הודתה כי הוא "הציל להם את חיי הנישואים". לימים אבי הופמן, ראש פלג ה-'ייפים', הראדיקליים השמאלנים של ההיפים, טוען באוטוביוגרפיה שלו כי לדעתו הנרי לוס עשה הכי הרבה ואף יותר מלירי כדי להפיץ את בשורת הLSD ולהפוכו פופולארי והלה הסכים איתו.

נזכיר מפה את אחד המקורות המצויינים שעשו את המחקר ההיסטורי המקיף בנוגע לLSD והCIA, ספר היסטורי מפורט על רוב הנושאים שמועלים במאמר:
Acid Dreams-THE COMPLETE SOCIAL HISTORY OF LSD: THE CIA, THE SIXTIES, AND BEYOND

טימותי לירי:

פרופ' טימותי לירי היה מומחה גדול בתחום הפסיכולוגיה הקלינית ובין השנים 1954-9 כיהן כדירקטור במחקר הקליני ופסיכולוגי של בית החולים ע"ש קרן קייזר באוקלנד קליפורניה. לירי כתב מספר רב של מאמרים שהעלו אותו להיות בר סמכא בתחום הביהייביוריזם (פסיכולוגיה התנהגותית), והוא אף פיתח מבחן אישיות על שמו אשר היה בשימוש על ידי סוכניות שונות לרבות ה-CIA. בשיאה של אותה תקופה הגיע לירי להיות מרצה במחלקה לפסיכולוגיה בהרווארד היכן שבמשך שנים סטודנטים ומרצים רבים היוו עכברי ניסויים עבור סוכנות הסיאייאיי.

שנתיים לאחר פרסום המאמר של וואסון החליט לירי ב1960 להתנסות בפטריה בעצמו לאחר משבר שעבר במהלך חופשה במקסיקו שם שקל את המשך המסלול המקצועי של חייו. לירי מספר על הפטריה – "יותר מכל, זאת היית החוויה הדתית המשמעותית והמעמיקה ביותר של חיי". על פי לירי, במהלך הטריפ הוא הבין שהאדם חי בתודעה הנמצאת במעין מעגל סגור, קפוא וחזרתי, ומאותו רגע ואילך החליט להקדיש את שארית חייו לחקר חומרים משני התודעה שיכולים לחווט את תפיסת המציאות בנתיבים אחרים. כאשר חזר, הקים מחלקה לחקר הפסילוסיבין יחד עם יו"ר המחלקה למדעי החברה בהרווארד, ד"ר הארי מורי, אשר בעצמו ניהל את איבחון האישיות של מועמדים בOSS(הארגון שקדם לCIA שהוקם בפרויקט מהדק נייר עם המדענים הנאצים שיובאו).

כדי לקבל פרספקטיבה על אותה תקופה נצלול אל תוך האוטוביוגרפיה של טימותי לירי, Flashbacks, היכן שהוא מתאר מפגש עם אחת מרי פינושה מאייר שהיית אישתו של סוכן הCIA הבכיר קורד מאייר(Cord Meyer) אשר יחד עם לירי היה פעיל באגודה אמריקאית למען ותיקי\משוחררי צבא. מארי וקורד התגרשו ב59 לפני המפגש המתואר בסתיו 1962, מרי מספרת:

"אתה אולי לא יודע אבל ארגונים חתרניים באקדמיה נשלטים גם הם. ה-CIA יוצר את הז'ורנלים הראדיקליים וארגוני הסטודנטים ומנהל אותם עם סוכנים סמויים עמוק בפנים"

"אוי באמת מרי" אמרתי "זה נשמע לי די פרנואידי"

"צר לי להיות זאת שמבשרת לך את החדשות, אתה זוכר את 'ועד יוצאי הצבא האמריקאי'(AVC), הארגון הצבאי הליברלי שהשתייכת אליו לאחר המלחמה? ה-CIA החל את זה. כמו שטדי רוזוולט הקים את הלגיון האמריקאי לאחר מלחה"ע הראשונה. זוכר את החבר הליברלי שלך גילברט האריסון? הוא גרש את הראדיקלים הרחק מה-AVC. לאחר מכן הוא קנה את ה-New Republic- המגזין הידוע כפרוגרסיבי- ממייקל סטרייט, הגיבור שלך. יודע למה מייקל סטרייט תמך בהנרי וואלס לנשיאות ב-1948? להסיט קולות מטרומן?"

"איך את יודעת את כל זה? איך ידעת שהייתי חבר של מייקל סטרייט?"

"היממתי אותך עם כל העובדות האלה כדי לתפוס את צומת הלב שלך. זה תרגיל מודיעיני שגרתי. אני יכולה לספר לך אינספור סיפורים קטנים כאלה."

היא הגישה את הכוס שלה פעם נוספת, מילאתי אותה, הרמתי ומזגתי את שלי.הראש שלי היה מסוחרר.

"ונחש במה החבר'ה האלה מתעניינים עכשיו?"

"סמים אני מניח"

"תפסת. לפני כמה שנים הם נהיו אובססיביים לגביי הרוסים והסינים ששכנעו את החיילים האסורים שלנו בקוריאה לערוק בעזרת שטיפת מח שעשו להם בעזרת LSD ומסקלין"

"זה בהחלט אפשרי עם מה שגילינו על סט וסטינג(set & setting), אנו יודעים שכמעט כל סוג של נפש יכולה להפוך עורה לכל כיוון אפשרי"

"כל כיווון?"

"על ידי מינימום של מידע על החיים האישיים של המועמד ושניים שלושה טיפולי LSD, ניתן לגרום לאדם הסביר ביותר לעשות מעשים מזעזעים"

"ונניח האיש רוצה להיות שטוף מח בכיוון מסויים. רוצה לשנות עצמו?"

"אפילו קל יותר. המחקר שלנו חד משמעי בנידון. שינוי התודעה שלך, פיתוח תפיסת מציאות חדשה, היא פשוטה וישירה. כמובן ששינוי התודעה שלך זה דבר אחד.שינוי העולם בחוץ להסתגל לחזון החדש שלך הוא הדבר שקשה עבורנו, אנו ה-…"

חיפשתי מילה מתאימה,

"אוטופיאטים".(utopiates – הלחם של אוטופיה וסוג הסמים ה-אופאיטים).

מרי מחאה כפייה יחד כמו נערת יום הולדת

"אוטופיאטים! יפייפה. על זה מדובר בסוף, לא? להפוך את העולם לטוב יותר." היא התיישבה ליידי והחזיקה את ידיי. "בוא נעשה הסכם כאוטופיאט אחד לרעהו. אומר לך דברים מסויימים עלייך שהם חשובים מאוד, ואתה תאמר לי אותו הדבר".

"מה את רוצה לדעת?"

היא צחקה.

"תן לי להתחיל, כיוון שמחקר בסמים נמצא בעדיפות עליונה בעבור סוכנות הביון המרכזית של המדינה הזאת, יאפשרו לך להמשיך במחקרים\ניסויים שלך כל עוד תשמור על שקט. אתה עושה עבודת מחקר שה-CIA ניסו לעשות ב1950, אז הם יותר משמחים שאתה עושה עבורם את המחקר. כל עוד זה לא יוצא מכלל שליטה."

"מה זאת אומרת מכלל שליטה?"

"טימותי, תחשוב, אתה מעורב במשחק הגדול פה. שינוי תודעה זה המפתח לכח. הם יטפלו בך בערך באותו האופן שבו סובייטים היו מטפלים במדען גרעין עם אידיאליים ליברלים\ליברטריאנים. הם יתענגו על הפנטזיות האוטופיות שלך. הם יודעים שמדענים יצירתיים נוטים להיות חושבים חופשי. הם יפעילו אותך עם חבל משי רפוי כל עוד לא תתסיס את ההמון."

"אוקי, אשתדל לא להתסיס את ההמון. ומה אוכל לעשות עבורך?"

"אמרתי לך בפעם הראשונה שנפגשנו , אני רוצה ללמוד לשטוף את המוח".

"זה לא מעשה נאה עבור גברת".

לירי מספר על עוד שיחה שהיית לו עם אלדוס האקסלי ובמרכזה מחלוקת שבה תמך האקסלי בגישה אלטיסטית שכדאי כי אותם חומרים משני תודעה עוצמתיים יחלחלו מטה לציבור הרחב דרך האומנים והאליטה, בעוד לירי נטה לכיוון היותר פופוליסטי של הפצה חופשית בקרב ההמון. מעניין לקרוא את השיחה שלו עם מרי פעם נוספת, ולקרוא את ההתנהגות שלה לאור הייתכנות שדווקא רצתה לדחוף\לשכנע אותו להשפיע על ההמון, לפחות באזור קליפורניה כפי שיתבהר בהמשך. הסיפור של מרי פינושה מאייר הוא מאמר בפני עצמו על כיצד רצתה לנסות להדליק בעלי השפעה בוושינגטון לרבות מאהב אחד שלה, ג'ון אף קנדי, ולשנות את העולם לפי ההשקפה ה"אוטופיאטית".

ובכן, בסוף שנות ה60, מ67 כאשר החל האיסור על הסם ופנימה אל שנות ה70, היית הפצה נרחבת של אל אס די(וחשיש), בעיקר בקליפורניה, שנוהלה על ידי אחוות האהבה הנצחית (Brotherhood of eternal Love) אשר הוקמו במחאה נגד האיסור בחוק והיו תחת חסותו של היצ'קוק מלון ממשפחת מלון הידועה, אחת משלושת המשפחות העשירות בעולם אז. טימותי לירי שסקרנו את קשריו לסוכנות הביון המרכזית לעיל יכל להרגיש בנוח כנראה בזמן פעילותו במסגרת האחווה, וזאת כיוון שמשפחת מלון שמרה על קשר הדוק עם ראש הסי איי איי ריצ'ארד הלמס(מפקח על מבצע Mk-ultra) בדיוק באותם שנים. היצ'קוק מלון כיבס את הכספים למימון הפצת האל אס די אורנג' סאנשיין דרך בנק להלבנת הון של הCIA באיי הבהמה. לימים כאשר עזב, הקבוצה עברה לראשות רונאלד סטארק שהיה בעצמו סוכן סי איי איי,אך בהחלט דמות מאוד מחוכמת,חמקמקה ובעיקר מעניינת, סיפור בפני עצמו.

כאשר טימותי לירי נעצר ונכנס לכלא, רונאלד סטארק העביר עם האחווה כסף לפלג השמאלני ראדיקלי, SDS (-מחתרת מזג האוויר), דרך הפנתרים השחורים, בשביל שישחררו ויבריחו אותו ממאסר. בזמן שהוברח דרך אלג'יריה, פגש לירי בירוקרט אלג'ירי אשר לא הסתיר את קשריו לCIA, הוא עזר לסדר ללירי כרטיסי יציאה לאתיופיה, היכן שהיית לו הזמנה להרצאה והבטחה שלא ייעצר, כאשר נשאל טימותי לגבי קשריו של עלי ל-CIA, הוא ענה לבת לוויתו- "זה המאפיה הליברלית ב-CIA", והוסיף- "זאת המאפיה הכי טובה להיות בה".

(נזכיר את הSDS בהמשך)

MK-ULTRA: ערס תרבות הנגד 

מתחילת הזרמת האסיד ועד אמצע שנות ה60, כאשר תרבות הנגד של ההיפים והשמאל החדש המטורלל היית בעיצומה(הם שני פלגים נפרדים ואף קוטביים), ה-CIA היו פחות או יותר הספק הבלעדי של הסם בארה"ב והצומת שדרכה כל מי שהתעסק בסם היה צריך לעבור ולתת את הדין. הסי איי איי החל תחת מטריית ניסוי שטיפת המוח עם הנאצים לעסוק בניסויים באל אס די אשר פחות או יותר אם לפשט את העניין, פעלו באותם שנים ב4 חזיתות בולטות:

1. ניסויי גרעין קשה של מיינד קונטרול הרסניים אשר ממש דחקו את ההשפעות הקיצוניות והרעות של הסם לקצה, כל זאת בשילוב עם היפנוזה וטכניקות נוספות במטרה לנסות למחוק זיכרונות, לבחון אפשרות ליצירת מתנקש (מועמד מנצ'ורי), חקירות, ועוד.

2.ניסויים שבוצעו באוניברסיטאות, על חיילים, ומכונים כאלה ואחרים אשר בחנו את השפעות הסם תחת תנאי מעבדה, מאנשים פשוטים רגילים ועד לקשת רחבה של סופרים ואומנים.

3.ניסויים הזויים של פשוט נתינת הסם לאנשים מבלי שידעו ונטילתו על ידי סוכנים רבים בסוכנות (למען האמת חלק נכבד מסוכנות הביון היה מתנסה הרבה מאוד בסם), כאשר אולי פרוייקט הדגל נקרא "Window climax"  (ראו בהמשך).

4. מעקב צמוד אחר הניסויים של מייסדי ומכונני תרבות הנגד, בין עם זה אלדוס האקסלי, אלן גינסברג, קן קיזי, ומעקב מאוד מאוד צמוד אחר טימותי לירי.

תת פרוייקט מעניין התנהל באוניברסיטה, הפעם לא הארוורד, אלא סטנפורד שבקליפורניה, היכן שה-CIA תפסו את קן קיזי להתנדב לפרוייקט MK-ultra. קיזי נשלח להתנסות ב LSD (ועוד סוגים פסיכואקטיבים כמו פיוטה) במכון הפסיכיאטרי ליוצאי צבא במנלו פארק שבקליפורניה שם התנסה רבות בסם וגיבש את תפיסת עולמו ההיפית. בנוסף על כך שהה קיזי במחצתם של נבדקים אשר הוגדרו כ"חולי נפש" על ידי החברה, והחוויות שעבר תחת אותו פרוייקט של הCIA, עזרו לו לגבש ולכתוב את ספרו הידוע "קן הקוקיה" אשר זכה לשבחים רבים, ושבאופן אירוני תוקף את מוסד הפסיכאטריה, על אף שתאגיד התרופות הפסיכיאטריות Eli lilly בעצם סיפקו ופיקחו על הניסויים התודעתיים אשר עבר.

קן קיזי הוא דמות חשובה בכל הקשור להתהוות התרבות ההיפית, הוא אף מכונה אבי התנועה וזכור בעיקר בזכות הקבוצה שהקים בקיץ 1964, ה-'מרי פרנקסטרס', אשר החלה במסע פסיכדלי עם האוטובוס שלהם שעצר בתחנות וארגן מסיבות מהולות בסם האסיד. באותה תקופה נפגש קיזי עם כל השחקנים המרכזיים הידועים בסצנה הפסיכדלית של ההיפים לרבות כנופיית האופנוענים Hell's angels שהוזכרה לעיל בקשריה עם אחוות האהבה נצחית, אך לא ממש יצא להם לפגוש את לירי. יחד עם קיזי, בין המסיבות הסתובבו להקת הוורלוקס, לימים הגרייטפול דד, ומה אנחנו יודעים על הלהקה הבולטת ביותר בסצנת הLSD של סן פרנסיסקו? ובכן… ניחשתם נכון, גם השימוש בLSD של הלהקה, אשר העביר את הסגנון הפולק-בלוגראס-בלוזי שלהם אל עבר מחוזות הרוק הפסיכודלי, מקורו בפרוייקט MK-ultra של הCIA.

הסיפור החל עם רוברט האנטר, חברו הטוב של הגיטריסט-זמר הידוע של הדד, ג'רי גרסיה. גרסיה והאנטר ניגנו יחד בתחילת ה-60's לפני שהגרייטפול דד הוקמו, אך באותם ימים הסגנון של השניים עדיין לא רכש את הטעם הפסיכדלי שלו. ב1962 האנטר ,ששכן באזור פאלו האלטו (איפה שלימים גם התגבשה להקת הגרייטפול דד), הגיע יחד עם קן קיזי לפרוייקטים של MKULTRA דרך הגיוס שלהם לפרוייקט באוניברסיטת סטנפורד. קיזי כאמור המשיך לבית חולים פסיכיאטרי שם קיבל את ההשראה והרעיון לכתוב את "קן הקוקיה", והאנטר אשר נשאב לניסוי גם כן והתנסה בסמים הפסיכדליים השונים (מסקלין ואסיד), נדלק על הLSD, ואף נדרש לדווח על החוויות שלו בצורה יצירתית (מה שהתאים לו כמו כפפה כאחד ממקימי להקת ה-דד).

להלן תרגום של אחד מהדיווחים שלו:

"התרווח, דמיין עצמך לפתע עט במעלה קונכיה סגולה עם ציציות קצף של גבישי טיפות הנוטפים בקרבתך ברכות, הם נופלים אל תוך ים של צמרמורת בוקר -ערפל-מאוד-רך… ואז מעין אשד דמוי צילצולי פעמונים (האם עליי לקחת אותך בידך, בסגנון כל כך לאט) ולפתע מתלכד לצליל רועם של הידהוד כסוף בלתי נתפס, דם משרר[*], בעליזות חוזר-צלצול-פעמונים[**]… באמונתי, אם זאת אי-שפיות, אז למען השם הרשה לי להשאר לא-שפוי. "

[*] כמו במילה שיר, הוא השתמש במילה בצורה מוזרה : singingly
[**] עוד מילה מוזרה שהוא הרכיב : resoundingbells

McNally, Dennis. A Long Strange Trip: The Inside History of the Grateful Dead. Broadway Books, 2002.
עמודים 42-3.

האנטר היה הראשון בלהקה שכתב עבור הדד שירים תוך כדי טריפים של אסיד, והוא זה שגיבש להם את הסאונד הפסיכדלי ואף הדליק אותם על הסם. הגרייטפול דד הוקמו רשמית ב1965, בדיוק באותה שנה בה נסגר פרוייקט מעניין (מתוך מה שידוע ששרד את הגריסה והצנזורה, וידוע שהיה הרבה מאוד מידע שלא הגיע אלינו דרך חוק חופש המידע בארה"ב), פרוייקט Midnight Climax (תת פרוייקט של מק-אולטרא) בו סוכנות הביון פתחה מקומות מיוחדים, מוגנים, ותחת מעקב, בזמן שנערות ליווי פיתו עוברי אורח להכנס פנימה ולקבל ללא ידיעתם מנה מכובדת של אסיד, מה שאפשר לסוכני הסי איי איי  בפנים לאבחן את ההשפעות על שפני הניסוי. ככה משנות ה50 עד אמצע שנות ה60 היה מספר מכובד של מחסנים מסוג זה בסן פרנסיסקו (ובניו יורק), בדיוק עם פריצת הדרך של הדד אשר כבר החלו להכיר בעצמם את סגולות הסם הודות לפרוייקט של הסוכנות.

האם הקשר של הדד עם הממסד הסודי של האחוות הסודיות המשיך גם לאחר מכן? המייסד הרשמי של הלהקה בוב וויר הוא חבר ומופיע קבוע באירועי מועדון הבוהמיאן גרוב. מדובר באירוע של פעם בשנה אשר חברים בו האנשים המשפיעים בעולם מהפוליטיקה, עסקים, תקשורת, ואומנות. חברי המועדון מתכנסים יחד לשבועיים של שיחזור המיסטריות, בדגש על שיחזור החינגות הדיוניסיים העתיקים של המיסטריות של אלוסיס (זוכרים את הדרך לאילוסיס של וואסון והופמן?), שבועיים של אומנות ויצירה חסרי רסן. רבים מחברי אגודת המאה המרכזית בסיפור (ראו לעיל)  שייכים גם כן למועדון הבוהמי של הגרוב, ביניהם קיסינג'ר, הרוקפלרים ועוד.

על חבורותו של בוב וויר בבוהמיאן גרוב ממקור מיין סטרים, הדיילי מייל. כמו כן ניתן למצוא סרטונים שלו מדבר על כך ביוטוב.

אז אנו רואים פה ממש את האנשים שיצרו את תרבות הנגד ההיפית לאורך שנות ה60. עכשיו נביא עדות מרתקת מפי מישהו שגדל באותה באותה תקופה, הזמר פראנק זאפה. זאפה היה מעט שמרן יותר וקצת סלד מתנועת ההיפים, הנה משהו מרתק שאמר במהלך ראיון אשר תרגמנו בזמנו המובא בציטוט הבא. קחו בחשבון שאביו של זאפה עבד בארסנל אדג'ווד שבמרילנד היכן שהיו ניסויים לבחינת שימוש בחומרים כמו, בין היתר, LSD, קאנביס, וPCP, בין השאר על חיילים:

ל.ר: אתה שינית את דעתי במספר דברים. אני אתן לך דוגמא: ב-1976 ג'ים לאד מ-KMET מלוס-אנג'לס שאל אותך לגבי קיץ האהבה של סן פרנסיסקו ב-1967 וכוחה של תנועת ילדי הפרחים בכלל. ואתה אמרת שהחוויה של שנות ה-60, היה נסוי של ה-CIA לבדוק את השפעת ה-LSD על חתך אוכלוסייה גדול כמו שהם עשו על אינדיבידואלים בצבא. לעולם לא שמעתי כזה ניתוח של שנות ה-60, אתה יכול להרחיב על זה?

פ.ז: זה נראה לגמרי הגיוני. אין לי מידע סודי לתמוך בזה. הרגשת הבטן שלי לגבי שנות ה-60 זה שזה הכל היה מזוייף. כל מחנות הריכוז ששופצו לא שופצו בגלל עימות פוליטי. זאת לא בעיה , עימות פוליטי, אתה יורה בהם. אבל כשיש לך ניסוי ב-LSD באזור עירוני גדול, המפרץ של סן-פרנסיסקו, מה קורה אם הוא נהרס? מה אתה עושה עם כל האנשים האלה? איפה אתה חושב שהמחנות האלו היו? גישה קלה לסן-פרנסיסקו. אם החבר'ה האלה משתגעים ומתחילים לרצוח אחד את השני ברחובות, צריך לעשות משהו איתם. איזור המפרץ גם שימש לניסויים בלוחמה ביולוגית וזה היה בחדשות המזורגגות..

ל.ר: שמעתי על זה. הייתה להם ספינה במפרץ והיה עליה מיכלים עם חלקיקי חיידקים ניסיוניים שהם שיחררו לאטמוספירה.

פ.ז: צודק. אבא של בחור אחד מת מזה והוא תבע את הממשלה. ראיתי את זה בחדשות בטלוויזיה בלוס-אנג'לס. וזה צריך להיות די בדוק כדי להגיע לחדשות בלוס-אנג'לס.
החתך הדמוגרפי של האזור כנראה היה מתאים לאיזור ניסוי במשהו. נסוי חברתי. ניסוי כימי. ניסוי ביולוגי. המתקנים היו שם, זה היה מקום נוח לניסוי. זה למה לדעתי כל התסמונת ההיפית קרתה שם.

פלג הייפים של האילומינטי

ניכר כי בקרב החוקרים את הנושא המרתק הזה יש הנוטים להסיק כי הפצת השימוש בחומרים משני תודעה ויצירת התנועה ההיפית שנעה סביב חקר והרחבת התודעה, היו ניסיון לנטרל את תנועות השמאל החדש שצמחו עם תודעה פוליטית יותר. אך שימו לב, מעניין לראות, כפי שנציג להלן, שגם אותם תנועות שמאל ראדיקליות מחתרתיות היו כפי שמרי פינושה מאייר הסבירה לטימותי לירי לעיל, חלק מהממסד המנוהל על ידי סוכנות הסיאייאיי. נזכיר את דבריה בהקשרם כפי שנכתב לעיל מתוך האוטוביוגרפיה של לירי Flashbacks היכן שמתואר מפגש עם גב' מרי פינושה אשר היית כאמור אישתו של סוכן הCIA הבכיר קורד מאייר(Cord Meyer), מי שהיה פעיל עם לירי באגודה אמריקאית למען ותיקי\משוחררי צבא,ותכף יככב בהמשך המאמר :

"אתה אולי לא יודע אבל ארגונים חתרניים באקדמיה נשלטים גם הם. ה-CIA יוצר את הז'ורנלים הראדיקליים וארגוני הסטודנטים ומנהל אותם עם סוכנים סמויים עמוק בפנים"

אנחנו עכשיו נראה שאכן מרי פינושה מאייר ידעה בדיוק על מה היא מדברת.ראייה חותכת לדבריה של מרי ניתן למצוא אצל הדמות אולי המעניינת ביותר בכל הסיפור שלנו, קפטן אלפרד מ. האברד (אומנם אותו שם, אבל לא אותו הדביל שהקים את הסיינטולוגיה).

ניקח רגע להכיר את הקפטן ודרך הסיפור שלו נראה כיצד מרי פינושה מאייר היית דוברת אמת.

קפטן אלפרד מ. האברד

"לפני להקת הלבבות השבורים של סרג'נט פפר… לפני טימותי לירי… לפני קן קיזי ולהקתו המרי פרנקסטרז ומבחני הקול-אייד אסיד שלהם… לפני זריחתם של הגרייטפול דד, היה את אלפרד מ. האברד: קפטן הטריפים המקורי."

כך פותח המאמר היחיד שחקר לעומק דרך ארכיונים וראיונות את חייו של האיש המעניין ביותר בכל הסיפור שלנו, ומי שאנחנו אף יכולים לכנות, האיש שלנו בסיפור, שהיה ועשה את הדברים שעשה, הרבה לפני כולם. חלק ממה שנכתוב להלן על חייו של האברד לקוח מאותו מאמר "The Original Captain Trips" by Todd Brendan Fahey שפורסם במגזין ההיי-טיימס: Published originally by High Times, November 1991.

האברד נחשב ל"שריף של האל אס די", אדם שהסתובב עם אקדח ביד אחת ומזוודה מלאה ב-LSD בידו השנייה(שווה ערך למיליוני טריפים), בעודו מנסה להדליק מעגל נבחר של ה1% המשפיעים ביותר, כולל נסיון להדליק את האפיפיור ונסיון אחר להשחיל טיפה לנלסון רוקפלר(הוא דיווח על כך להאקסלי, מתועד בספר-Moksha). האברד נולד וגדל ללא השכלה פורמלית כלל, הוא היה מוכר בתור הילד היחף מקנטקי שלא סיים כיתה ג' וטען שלמד ממלאכים כיצד לבנות בטריה רדיו-אקטיבית אשר לימים תכנן, בנה ומכר 50% על זכויות הפטנט לחברת ענק בעבור סכום כסף די גדול. נראה כי המלאכים המשיכו ללוות את האברד בהמשך חייו כאשר הודיעו לו כי אירוע ענק עומד בפתח ושהוא יוכל להיות, אם ייבחר, מישהו שישפיע על מהלך העניינים.

לימים עבד האברד בOSS(הארגון שקדם ל-CIA, ראו לעיל), ולאחר מכן הוא כעס על הCIA בעקבות הפסקת ההתקשרות שמנעה ממנו להמשיך לקבל מהם כסף וגרמה לסיבוך לא ברור אשר יצר סלידה אצל אלפרד כלפי הסוכנות. המרירות לוותה אותו זמן רב עד מותו הטראגי אשר הגיע לאחר שהרגיש מובס על ידי המערכת.

הראייה לדברייה של מרי פינושה לגבי השליטה בפלגים השמאלנים ראדיקליים של השמאל החדש וארגוניו אצל הסטודנטים, מגיע ממכון SRI של אוניברסיטת סטנפורד היושב במנלו פארק קליפורניה, שם הועסק אלפרד האברד(בקיצור-'אל') על ידי חברו וויליס הרמן בתור "מאבטח", אם כי כפי שתראו וכפי שמודה הרמן "הקשר בין התפקיד של אל לאבטחה היה קלוש". להאברד היה לא קל בSRI שהיה מכון חשיבה היושב בסביבה מוטה שמאלה פוליטית חברתית, דבר שעמד במחלוקת קשה עם תפיסת עולמו.

"אל היה ארכי-שמרן" מספרים. "הוא ממש לא אהב את מה שההיפים עשו עם LSD ובז עד מאוד לטימותי לירי". ד"ר האמפרי אוסמונד(הוגה המונח 'פסיכדלי') נזכר בסשן פסילוסיבין (פטריה)  שבו "אל ממש היה עסוק ברעיון שעליו לירות בטימותי, וכאשר ניסיתי לדבר איתו בהגיון ולהסביר שזה יהיה רעיון רע מאוד…התחלתי ממש לדאוג שהוא עלול לירות בי…". מכר של אלפרד, מיירון סטולרוף מספר "עבור אל, LSD איפשר לאדם לראות את העצמי האמיתי, טבעו האמיתי, ואת הסדר האמיתי מאחורי הכל". אך, בעבור האברד, לסדר האמיתי שעומד מאחורי הכל כמעט ולא היה קשר לעוויה המגוחכת של השמאל האמריקאי.

המחלוקת בין אל האברד ללירי היית שבניגוד לעמדה הפופוליסטית של לירי להפצה חופשית ומאסיבית של אסיד לכל ההמונים, האברד האמין בחילחול מטה דרך האליטה ומעצבי התרבות, מה שיביא לתהליך הדרגתי בו הסם מחלחל לחברה בקצב שניתן להכילו במודעות (פחות או יותר לקח את העמדה של האקסלי מול לירי). אילו הדרך של האברד היית מנצחת, המהפכה הפסיכדלית בקרב האקדמיה והפסיכיאטריה המתחוללת כיום היית מתחילה כבר מלפני יובל, תארו לכם איפה היינו יכולים כבר להיות. נזכיר שמדובר בLSD, חומר אשר בכל העולם המדעי בפסיכולוגיה הוגדר כתגלית המקבילה לגילוי פצצת האטום, עם אחוזים מדהימים בשיקום אסירים, מכורים, אלכוהליסטים, דיכאון ומה לא (יש לציין גם לחיוב את הניסויים בפסילוסיבין, החומר הפעיל בפטריה שלקח וואסון).

נדגיש שוב עד כמה הביקורת הזאת חשובה. חוץ מהאקסלי שקיבל בהומור את גישתו של לירי אחר דיון (על פי האוטוביוגרפיה Flashbacks שהוזכרה קודם), והאברד שהיה קשוח עוד יותר, היית גם ביקורת ממישהו שהוא לא שמרן כמו אלפרד שלנו(למען האמת מצביע עבור ג'ימי קרטר), שאמר בדיוק את אותם הדברים על לירי תוך שהוא "נהנה" מגישתו, האנטר ס. טומפסון אשר כתב את "פחד ותיאוב בלאס ווגאס". טומפסון הגיח לעולם מתוך כתבה מופתית על כנופיית ה-Hells Angels  אשר בישרה את סגנון כתיבת הגונזו בעיתונות (כתיבה מנק' מבט של חוויה של הכותב, ולא ניתוח קר ממעוף ציפור). האנטר טען כי שימוש נרחב ב- LSD איננו ערובה להארה רוחנית, כפי שניסה טימותי לירי למכור לעדר… אמנם הרבה אנשים הגיעו למקומות טובים, אבל גם לא מעט הגיעו למקומות "פחות טובים"... זו בעצם התשובה של האנטר תומפסון ללירי ב"פחד ותיעוב…" – לשיטתך, עם כמות האסיד ושאר משני התודעה שאני צורך על בסיס קבוע – אני אמור להיות מואר ברמה של "מינימום חצי בודהה", ואני שואל אותך: ככה נראה בן – אדם "מואר"?

בכך שהכיר בפוטנציאל ההרסני שעלול לפגום בנפש, האברד האמין כי LSD צריך להינתן בצורה מבוקרת ומיומנת על ידי מקצוענים. הוא טען שהוא אגר יותר אלאסדי מכל אחד אחר בעולם מלבד חברת סנדוז(Sandoz), וזה כולל את ממשלת ארה"ב — הוא לחלוטין התכוון להיות יד מכוונת ומשפיעה. יחד עם זאת, סרב אלפרד האברד לתואר המלך פילוסוף של הLSD. בעוד שלירי קפץ על כל מיקרופון והזדמנות ליחצנות, האברד העדיף לקחת את התפקיד של הקורנדרו השקט, המספק אמצעים בעבור החוויה, ונותן לנוסעים לפענח את המשמעות בכוחות עצמם. כאשר נתפס במצלמת וידאו זמן קצר לפני מותו, נתבקש לאמר משהו לגבי העתיד, וענה "אתם העתיד". בסופו של יום, נראה שהצדק היה עם האברד, שכן במרץ 1966, בעקבות ההתססה של לירי את ההמון עם הכימיקל המדובר, החל לצאת ממשל ארה"ב בראשות לינדון ג'ונסון כנגד האל.אס.די וכל המאמצים של האברד לעצור זאת כשלו והביאו אותו אל סופו.

 

להלן הסיבה שאלפרד הועסק בידי חברו הרמן במכון הSRI – מסמך ששלח הרמן עבור האברד לגבי העסקה בארגון:

אלפרד היקר,

החקירות  שלנו בנוגע לכמה תנועות חברתיות עכשוויות המשפיעות על החינוך, מצביעות על כך ששימוש בסמים הרווח בקרב סטודנטים החברים בשמאל החדש, אינו תוצר מקרי ובלתי מתוכנן בעליל. חלק ממנו נראה כשימוש מכוון המיועד לשינוי פוליטי (שינוי חברתי).

אנחנו רוצים לדאוג לתת הערכה לגבי המשמעות של כל זה, כיוון שזה משפיע על עניינים הקשורים במדיניות החינוך לטווח הארוך.

 

כפי שאתם רואים, ויליס הרמן שכר את האברד כדי לחקור לעומק את הקשרים שבין הפרוייקטים הפסיכדליים שהתניעו קבוצות מחתרתיות בעיקר באקדמיה והקשר שלהם לתנועות השמאל החדש שגם חוו פריחה באותה תקופה. הרמן, כמו האברד, לא הסתיר את דעותיו על השמאל החדש (וגם אנחנו באתר לא מסתירים את הבחילה והסלידה). דוגמא בולטת היית שיחה שתועדה בתחילת שנות ה70 בין הרמן לפעיל ליברלי בשם מייקל רוסמן, שם הרמן אמר ללא משוא פנים כי "יש מלחמה בין הצד שלך לצד שלי. והצד שלי לא הולך להפסיד."

הרמן נדלק על LSD בסוף שנות ה50 מידי חברו קפטן אלפרד האברד (כבר בשנות ה50 פעל בעוד שהשחקנים המרכזיים האחרים בסיפור אפילו לא ידעו על קיומם של אותם חומרים). הוא החשיב עצמו חסיד של הקפטן, ולכן ראה בו האיש שלו לטיפול וחקירה של השמאל החדש וניסויי ההנדסה החברתית של הCIA בLSD. "שירותו של האברד" מסביר הרמן, "היית לאסוף סוגים שונים של נתונים בנוגע לתסיסה אצל סטודנטים, שימוש בסמים לרעה, שימוש בסמים בבתי ספר ואוניברסיטאות, טבעם וסיבותיהם של פעילויות ראדיקליות, ועניינים דומים אשר היו מסווגים מטבעם".

ובכן אנחנו יכולים להראות ממחקרים נוספים ואף שלנו כי המגמה עלייה מצביעים האברד והרמן נראת לא רק סבירה, אלא מתבקשת. כמו כן מרי פינושה מאייר אכן ידעה על מה היא מדברת כשאמרה שאותם ארגוני סטודנטים נשלטים על ידי הסוכנות, כי אכן באותה תקופה של שנות ה60-70 היה פרוייקט גדול מימדים בCIA ליצור ארגוני שמאל חדשים שנקראו – שמאל לא קומוניסטי (של"ק – NCL). כחלק מהמבצע, ה-CIA מימן אינספור הוצאות לאור, מגזינים, אירועי תרבות, אקדמיה, אומנות ועוד כדי להשפיע, ליצור ולחזק את אותה תפיסת שמאל לא קומוניסטי שהיה אמור לנטרל את השמאל הסטליניסטי אשר איים גם אז על המערב. נציין רק שהפרוייקט כשל לחלוטין, ושאותם ארגוני שמאל לא קומוניסטי, נהיו יותר ויותר ראדיקליים ויותר ויותר אנטי אמריקאים,המסמכים מראים שהיה זה באשמת לא אחר מאשר, אלן דאלס!

(כמובן מי שניסה לחשוף את כל זה כאשר כל הסוכנות יוצאת נגדו בשלל תרגילים מסריחים, היה הסנטור ג'וזף מקארתי . נביא את הקטעים הרלוונטים מתוך הספר המלחמה הקרה התרבותית של פרנסיס סטונור סנדרס)

923110_10200744105266120_1601697831_n

בעמ' 197: תומאס בארדן הבין, מקרת'י איתר את המימון האדיר של הCIA למגזינים של NCL, לקבוצות הבין לאומיות בCIA היה הכי הרבה להפסיד….מדיניותו של מקרת'י הייתה על "סף הפסקת ואף הטבעת המאמצים העיקשים של הCIA בחזיתות שמאל לא קומוניסטיות". ארתור שלזינגר מוסיף ואומר שאם מקרת'י היה יודע בבירור שארה"ב מממנת מגזינים של שמאל ואיגודי עובדים סוציאליסטים וקתולים זה היה יוצר בעיות גדולות. לכן הCIA פעל בחשאיות מוועדת הקונגרס.הכול נעשה 'מחוץ לתקציב'.

בעמ' 339: המגזין הפעיל עד היום The New Leader " Its orientation is liberal and anti-communist", נקלע למשבר חובות ואלאן דולאס אישית שוכנע והורה לסייע לו בקשיי הנזילות, הסוכנות, הממשל , קרן פורד ומשפחת היינץ תרמו את הממון למנעו את קריסתו. – ע"פ מזכר של CD Jackson, פראנק לינדסי- בוגר מערכת התעמולה של וויסנר ארגן את המהלך, סגן מפקד הCIA ומנכ"ל קרן פורד בהווה(דאז). בהמשך נוצר גוף משובל בין הפרטיזן ריווי, הקונגרס לחופש תרבותי (CCF) והNew Leader להוצאת ספרים ומאמרים. הCIA קנה את כל הNCL בארה"ב!

ועכשיו שימו לב לקטע הבא שיסגור לנו מעגל –

בעמ' 401, על פי ג'יימס בארנהאם, "הCIA העמיס את רוב פעילותו[נגד הסטאליניזם] בפרספקטיבה של הNCL…הCIA העריך שהNCL יהיה אויב קומוניזם אמין שבזמן פעילות יהיה, אם לא פרו אמריקאי ואנטי סובייטי, לפחות לא 'פרו סובייטי'. זאת הייתה הערכה פוליטית שגויה, ובשעת לחץ רוב הNCL עידן ביקורתו על הקומוניזם ונטה לאנטי אמריקניזם, הNCL, לא היה אמין." המשיך ואמר ש"השגיאה לבסס את המאבק בקומוניזם על הNCL נבעה מהחלטתו של אלאן דולאס[!!!]—במבחן ויאטנם, קובה והרפובליקה הדומיניקאנית הNCL יצא נגד ארה"ב ומבפנים אף פגע בביטחון הלאומי….לכן החליט לינדון ג'ונסון לנסות ולחשוף את הקשר הזה".

והנה סגרנו מעגל עם ראש סוכנות הCIA שאיתו החל כל מורה הנבוכים הזה לפרוייקט MK-ULTRA, אלן דאלס שמחזיר אותנו היישר להתחלה. יחד איתו נחזור לבעלה לשעבר של מרי פינושה מאייר, קורד מאייר, אשר מוזכר בספרה של סטונור לא פעם כציר מרכזי במלחמה התרבותית להפצת הNCL ברחבי העולם על ידי שלל הארגונים שעמדו לרשות הCIA. על כן נראה שהיסטורית אכן מרי ידעה על מה היא מדברת והעובדות מגבים את דברייה. הדבר מתחבר גם למדענים הנאצים שיובאו על ידי דאלס במבצע מהדק נייר, כיוון שהנאצים עצמם ראו חשיבות עליונה בלהדוף את הקומוניסטים ואף בעצמם יכולים להחשב כתנועה של שמאל לא קומוניסטי (שמאל לאומי שקשור יותר לאדמה). הנאצים המשיכו להלחם בקומוניסטים ברחבי העולם גם לאחר מלחה"ע ה-II דרך GehlenOrg, ושכירי החרב שלהם שיצאו מנתיב העכברושים יחד עם אוטו סקורנצי. האינטרס הזה היה של לעצור את הסובייטים היה חופף לזה של הCIA בבלימת הקומוניזם, גם על ידי ניסוי MKULTRA ויצירת תרבות נגד שתנטרל את הסובייטים במלחמה התרבותית הקרה.

חשוב לעמוד על ההבדלים בין פלג הייפים השמאלני-השמאל החדש-NCL לבין ההיפים שתוארו לעיל במסעות של המרי פרנקסטרז והגרייטפול דד.

בעוד ההיפים האמינו בבניית קהילה חדשה ללא התערבות מבחוץ, פעלו ליצור תרבות חדשה ומקורית ויצרו אינטגרציה וסולידריות על ידי תרבות,מוזיקה, חקר התודעה בשימוש בסמים פסיכדליים (cosmic conciousness), והתעניינות בתרבויות אחרות ועתיקות, השמאל החדש האמין רק בקידמה של החדש על גבי הרס העולם הישן, במקום מעגלי תופים וגיטרות ברחוב הם בחרו בכיוון יותר אקטיביסטי של תיאטראות גרילה ופעילות לשינוי חברתי ראדיקלי אשר נועדה להביא לשינוי פוליטי מהפכני, הסולידריות שלהם היית פוליטית ולא תרבותית, היא רצתה לשנות את העולם מסביב בכוח לאוטופיה הקומוניסטית בצורה אקטיבית ולעיתים מליטנטית וזאת בניגוד לאדישות ואי ההתערבות אצל ההיפים.

בימינו ההוגה, לדעתי אחת החשובות של זמננו, קאמילה פאגליה מנסה להסביר את קוטביות הקיצונית בין השמאלנות הפרוגרסיבית החולנית שהשתלטה על האוניברסיטאות עם הגישה הראדיקלית פוליטית של הייפים, ואשר מוצגת כתוצר האינטלקטואלי של ההיפים דהיום, זאת בעוד כאשר אין בינה ובין ילדי הפרחים שום דבר במשותף. קאמילה מסבירה שבימינו המגמה הנוראית הזאת נמשכת על ידי החסידים של הוגים חולי נפש כמו מישל פוקו והנסיון להחדיר בכוח (מאקטיביזם ראדיקל לכפייה ממשלתית) את הפמיניזם,טבעונות,סביבתנות,ופוליטיקת זהויות לכל תחום,  פוליטי,אומנותי,ואפילו מדעי, אין לזה שום קשר לחקר הcosmic conciousness שהעסיק את ההיפים מסבירה קמילה. כנראה לא ירחק היום אשר בו ינסו להשתלט אפילו על המחקר הפסיכדלי הפורח בימים אלה ברחבי העולם. ביקורת דומה נשמעת מפי הוגה תורת הגאיה, פרופ' ג'יימס לאבלוק על תנועת הירוקים העולמית.

ייתכן כי בסופו של יום הדמות המרכזית במעגל המרכזי של סיפורנו, אגודת המאה (Century club), היא רוקפלר. הם גם הראשונים לסנטז את סם הLSD מפטריית הארגוט שגדלה בשיפון, גם מימנו את פרוייקט MK-ULTRA, וגם היו חברים באגודה עם כל השחקנים המרכזיים בסיפור שמשכו בחוטים. עכשיו איתם נוכל לסיים את המסע ולראות איך הכל השתלשל מנק' המבט הגבוהה ביותר. נציג מסמכים המראים כי הדאגה\פארנויה של האברד וחברו הייית מדוייקת, ואכן היית יד מכוונת מצד אותם גורמים דנן (לרבות משפחת רוקפלר) ליצירת השמאל החדש וחדירתו למערכת החינוך ושינוייה מהיסוד לטווח הארוך. כתבנו על כך דו"ח שלם, אך עבור כתבה זאת נביא רק קטע אחד רלוונטי:

טרגדיה ותקווה עמ' 955 - דו"ח: אנטומיה של רשת האילומינאצים בישראל

"היית זאת קבוצה של אנשים (קבוצת קרנות הCFR של מורגן ורוקפלר) אשר עושרם והשפעתם הקדימו עד מאוד את נסיונם והבנתם, ואשר סיפקה הרבה ממסגרת פעילות ההשפעה שעליו תפסו פיקוד אוהדי הקומוניזם ו"fellow travelers" (תרגום: ​אוהד של מפלגה או ארגון, בעיקר של המפלגה הקומוניסטית, שאינו משתייך אליהם) ​ בארה"ב. חשוב לציין שכוחם של אותם אנשי שמאל נמרצים אשר הוציאו אל הפועל מעולם לא היה כוחם שלהם או של הקומוניסטים, אלא בסופו של דבר היה מותנה בכוחם של החצר הפינסנסית הבין­לאומית, ואז, כאשר יתעוררו חשדות וזעם ציבורי, כפי שקרה עד 1950, היה זה סך הכל עניין פעוט להפטר מאוהדי האדומים. אך לפני שיכלו להוציא אל הפועל את התוכנית,ועדה של הקונגרס… גילתה את הרשת המורכבת של קשר הקרנות המזוכות ממס. הקונגרס ה­83 ביולי 1953 הקים ועדה מיוחדת לחקור קרנות מזוכות ממס עם הנציג קארול ב. ריס מטנסי כיו"ר הועדה. במהרה התברר שבכל הנוגע לתרומות לקמפיינים והצבעות, אנשים עם עושר רב מאוד יהיו מאוד לא מרוצים אם החקירה תגיע רחוק מידיי, וכמו כן שהעיתונים ה"מוערכים ביותר" במדינה, הבאים בברית עם אותם בעלי הון, כלל לא יהיו נרגשים להביא את תגליות הועדה לידי פרסום בעל ערך.דו"ח מעניין המראה את היקשרותם של ארגוני שמאל יחד עם הקשר הקבוצתי של הקרנות המזוכות ממס יצא ב1954 בשקט יחסי למדי… "

השינוי החברתי הקיצוני המדובר פה לעיל מצביע על כך שישנה סכנה נשקפת היכן שיש ניסיון התערבות של חזיתות "קשר" קרנות הCFR. להלן רק אנקדוטה קטנה ואחרונה מדו"ח ועדת ריס, אשר מזכיר בין היתר את אחת מארגוני ה"קשר"(interlock) ,ארגון הDemocracy Industrial for League הLID. באמצע שנות ה60 שינה הארגון את שמו ל for Students Society Democratic ,או בקיצור, הSDS .ארגון זה היה ידוע כארגון מיליטנטי של סטודנטים אשר בעזרת הזרוע הצבאית שלו ה-Weather Underground חולל בהלה וזרע טרור של ממש בקרב הציבור כדי לקדם את מטרותיו האנטי אמריקאיות, וכמו כן היה ידוע כמוביל זרם חזק בשינוי התרבותי חברתי פוליטי אשר קרה בשנות ה60. השמאל החדש.

גם בתקופות היותר קיצוניות של הארגון כאשר ניתק לחלוטין ממקורו בLID ,ניגשו אל ה-SDS חזית קרנות הCFR. באותה תקופה (1968) מתאר סטודנט פעיל בSDS, ג'יימס קונן, באוטוביוגרפיה שלו "Statement Strawberry" כיצד ניגשו אליהם והציעו כסף ESSO) של רוקפלר. הוא מסביר, "הם רצו שנעשה מהומות כדי לגרום להם(מציעי המענק) להראות יותר ב'מרכז', בעוד הם נעים 'שמאלה' ". [לימים נעשה סרט שהציג את הסטודנטים באופן הרואי המבוסס על ספרו של קונן בעל שם זהה].

הSDS הגיעו מהשמאל החדש שצמח בארגוני פלג הייפים השמאלני של אבי הופמן, ולא הפסיקו לראות באסיד ושאר חומרים משני תודעה חזקים כחשובים במהפכה שלהם, גם בהגעתם לקיצוניות והטרור (בשלב הכי קיצוני שלהם חלק התנזרו מסמים, אלכוהול ואפילו חיית מחמד, בעוד חלק אחר של המנהיגים כמו ברנדין דורנס וביל איירס המשיך לתמוך בלירי כי ראה בו גיבור.

יש לציין שאנשי הSDS בימינו, מי שהיו ראשי הקבוצה דאז, אנשים כמו הזוג הנשואי ביל איירס וברנדין דורנס , שהם גם חברים אשר עסקו עם אובמה בשינוי חברתי בשיקאגו, היו ממארגני המשט הידוע לשימצה לעזה, מה שנותן דוגמא יפה לאיזה דגנרציה מובילה תפיסת העולם שלהם בימינו ובאזורנו. אז, אם לא שמתם לב, הגענו לSDS, הם אלו אשר שחררו והבריחו את טימותי לירי מהכלא. ובכך אנו סוגרים את הגולל לגבי השליטה של ה'אגודת המאה'(CENTURY ASSOCIATION) ביצירת אותו שמאל חדש מטורלל שאת הנזקים שלו אנו חווים עד היום.

את הפרט המעניין ביותר לגבי Mk-Ultra שמרנו לסוף כדי להראות עד כמה בסופו של יום אנחנו לא יודעים ויכולים לשער לגבי היקף הניסויים שהתבצעו בשליטת תודעה והנדסה חברתית בכלל ובפרט בכל הנוגע לתנועת ההיפים והשמאל החדש. ובכן, פחות או יותר 99% מכל המסמכים הקשורים לפרוייקט MKULTRA נשרפו בהוראת ראש הCIA ריצ'ארד הלמס בשנות ה70 עקב חקירה שקמה בעקבות לחץ ציבורי. מי הנהיג את ועדת החקירה? רוקפלר, קראו לה ועדת רוקפלר…. זאת אותה משפחה שהפרישה כסף למימון הפרוייקט…. כקונספירטורים ותיקים אנו מצביעים על כך שהעניין הזה מריח כמו טיוח! >:|

—————-

גילוי נאות: הגרייטפול דד היא הלהקה האוהבה בכל הזמנים מאז ומתמיד על כותב המאמר.

 

לעוד מידע מעניין באותו אזור חיוג:

טוב חברים, אז יצא לנו לדבר מאט על Mind Control בקרב האחוות הסודיות, ואולי דוגמא טובה לקבוצה שהשתמשה בטכניקות אשר פותחו ת…

‎Posted by ‎קונספיל‎ on‎ ראשון 30 יוני 2013

מצ"ב תמונה מתוך תזכיר של הCIA בנוגע לבחינה של יצירת מתנקשים. כבר בהתחלה תוכלו לראות שהם מודעים ומביאים את התקדים ההיסטור…

‎Posted by ‎קונספיל‎ on‎ יום שני 4 מרץ 2013

 

 

 

 

 

 

 

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגובה אחת

  1. ניב 2020-06-11

    מלא בטעויות וסילופי מידע