כך סולקו שופטים מאחד התיקים העקרוניים והחשובים ביותר בשנים האחרונות, והוחלפו בשופטים בעלי השקפת עולם ׳נכונה׳

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

הכל שפיט:

מה קורה כששופטים בבג"ץ יושבים בהרכב עם הנשיאה חיות, ולא מתיישרים עם עמדתה?
או במילים אחרות: כך סולקו השופטים סולברג ומינץ מאחד התיקים העקרוניים והחשובים ביותר בשנים האחרונות, והוחלפו בשופטים בעלי השקפת עולם "נכונה".

על מנת להגיע לנקודה החשובה נקצר בתיאור הרקע: (למתעניינים ישנה הרחבה בתגובות) מדובר על עתירה עקרונית שהגישה המדינה נגד קביעתו של בית הדין הארצי לעבודה, שהרחיב בצורה חסרת תקדים את זכות השביתה של ההסתדרות.
הדיון נקבע בפני הרכב של השופטת חיות והשופטים סולברג ומינץ.

בתחילת הדיון היה נראה שחיות מצדדת בעובדים,מצד שני השופטים סולברג ומינץ צידדו בעמדת המדינה, לאחר שההסתדרות שתמיד רגילה להיות בצד המנצח, הבינה שהיא עומדת להפסיד ורצתה לסגת ללא פסק דין שישמש תקדים נגדה, ניסנקורן ניסה לסגור עם כחלון שהמדינה תמשוך את העתירה, אך נתניהו בגיבוי של מנדלבליט סירב למשוך את העתירה, והמדינה מבקשת לקבל פסק דין.

כעת הגענו לסיפור עצמו: השופטת חיות, שבנתיים מונתה לנשיאת העליון, נתנה החלטה בכובעה כראש ההרכב, שקובעת שהדיון בעתירה יתקיים במהלך חודש מרץ.

בדרך כלל הנוהג בבג"ץ הוא שבמקרה של דיון נוסף, יש השתדלות לקבוע בפני אותו הרכב, או לפחות שרוב ההרכב יהיה זהה.
וכאן מגיעה ההפתעה: הדיון נקבע בפני הרכב אחר לגמרי של השופטים: פוגלמן מזוז וברון, ב-12 במרץ.

מה שאומר שבאורח חסר תקדים הוחלפו כל שופטי ההרכב, והפלא ופלא, כל השופטים החדשים הם איך נאמר בעדינות, בעלי השקפת עולם דומה לשל הנשיאה, או במקרה של השופטת ברון, חברה קרובה של הנשיאה.

עכשיו הגענו שלב התירוצים האפשריים:
אולי היו אילוצים שלא איפשרו לשופטים סולברג ומינץ לשבת יחד בדיון?

אז זהו שבאותו יום בדיוק, ה-12 במרץ, השופטים סולברג ומינץ יושבים יחד בהרכב (יחד עם השופטת ברק-ארז), אז אולי היומן שלהם היה עמוס באותו יום ולכן נקבע הרכב אחר?

נתקדם עוד יום אחד, ה-13 במרץ שם נמצא את השופטים סולברג ומינץ יושבים שוב יחד בדיון (עם המשנה לנשיאה מלצר), ושם נכון לרגע זה נקבע רק תיק אחד, לעומת זאת בהרכב שנקבע (כמובן, על ידי המזכירות, בצורה אקראית ממש) יש 6 תיקים נוספים לאותו יום.

בקיצור, המסקנה היא ברורה, גם אם איילת שקד תמנה עוד 10 שופטים שמרנים לבית המשפט העליון, שום דבר לא ישתנה, עד שתלקח הסמכות של נשיאת העליון לקבוע הרכבים באופן שרירותי בלא נימוקים, סמכות שאין לה אח ורע בשום מדינה בעולם.

 

 

מה קורה כששופטים בבג"ץ יושבים בהרכב עם הנשיאה חיות, ולא מתיישרים עם עמדתה? או במילים אחרות: כך סולקו השופטים סולברג ומי…

‎Posted by ‎הכל שפיט‎ on‎ יום שלישי 23 ינואר 2018

___________
קריאה רלוונטית:

אחד משיאי הטירוף ברומי העתיקה היה כאשר הקיסר קליגולה מינה את סוסו לסנאטור

אבי האומה, המנהיג העליון ונשיא מועצת גדולי המשפט, אהרן ברק

רוצים לדבר על אלימות פוליטית? בואו נפתח את הכול.

אקטיביזם שיפוטי והכחדת המדינה היהודית

קיצור תולדות הקומבינה

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *