על גל הטהרנות החזירית ששוטף את החברה הישראלית

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

מוטי קרפל:

גל הטהרנות ששוטף את החברה הישראלית בעקבות הקלטת של יאיר נתניהו הזכיר לי את הטיול האחרון שעשינו להודו. ישבתי במרפסת של בית חב"ד בניו-דלהי עם חבורת צעירים, והם עסקו בנושא של אדם עם פרצוף של פיל. כמה מהם ראו פסל כזה באחד המקדשים, פסל של אדם עם ראש של פיל, והוויכוח ביניהם נסב על השאלה האם יש דבר כזה במציאות.

תראו, אמרתי להם, ההודים הקדמונים לא היו מטומטמים. אין תופעה כזו במציאות. ההודים זיהו בפיל תכונות מסוימות, מאפיינים מסוימים, איכויות רוחניות מסוימות, העריצו אותן, וכשזיהו אותן אצל בני אדם מסוימים, הפכו אותם, בזכות התכונות הנערצות הללו, לקדושים.

אז אדם עם ראש של פיל לא ראיתי מעולם, אבל אנשים עם ראש של חזיר אני פוגש לצערי ברשת בימים האחרונים לא מעט.

החזיר זכה ליחסי ציבור גרועים במסורת היהודית לא רק בגלל שהוא חיה טמאה ואסור למאכל; ישנן עוד חיות טמאות. לא זה הסיפור המיוחד שלו. החזיר מאוס בתרבות הישראלית בגלל האיכויות הרוחניות הייחודיות שלו שבאות לידי ביטוי במבנה הפיזיולוגי שלו.

חיה מוכרת כטהורה רק אם יש לה שני סימנים פיזיולוגיים: אחד חיצוני – מבנה הטלפיים, והשני פנימי ונסתר – העלאת גרה. אצל רוב החיות הטמאות קיימים שני הסימנים, אבל החזיר הוא תופעה מיוחדת במינה: מבחינת הסימן החיצוני הוא טהור. מבנה הטלפיים שלו מושלם. גלאט כשר. טומאתו של החזיר נובעת מחסרונו של הסימן הפנימי. מבחוץ הוא נראה מצוין. יפה נפש. כשר למהדרין. הקלקול נמצא בממד הפנימי, הנסתר, הנעלם מן העין.

הדיסונאנס הזה, הפער בין פנים וחוץ, העמדת הפנים של טהרה בעוד הפנים מושחת לחלוטין, מקולקל, מסריח, המשחק הכפול הזה, הצביעות הזו – זוהי המהות הרוחנית החזירית, שהפכה אותו למאוס כל כך אצלנו. החזיריות המוסרית-רוחנית היא, כפי שאומרים חז"ל, "שיש לו טלפי חזיר [סימן טהרה חיצוני] המתפשטות לעין כל לאמור: ראו שאני טהור", בעוד הפנים רקוב לגמרי.

כשאתה קורא היום אנשים שמטיפים כל חייהם לגילוי עריות, שצועדים במצעדים בזויים, אינטלקטואלים שמפתחים תיאוריות המצדיקות מעבר שיטתי על הדיבר "לא תנאף" של עשרת הדברות, שעושים קריירה ופרסום מעידוד למעבר על שאר איסורי כרת שבתורת ישראל – ופתאום מזדעזעים עד עמקי נשמתם מיאיר נתניהו ותרבות "מועדוני החשפנות", או מסיפורים – כנראה מופרכים – על גאולת בתים בירושלים, אתה יודע בדיוק מול איזו תופעה רוחנית-מוסרית אתה עומד: חזיריות. התחסדות והתייפייפות מוסרית חיצונית, התלקלקות אינטלקטואלית רוחנית – בעוד הפנים רקוב לגמרי.

"כמה אוצרות רשע כלולים תחת שקר נורא ואיום זה, שיש לו טלפי חזיר המתפשטות לעין כל עובר לאמור: ראו שאני טהור" (הרב קוק, אורות, עמ' כ"ג)".

גל הטהרנות ששוטף את החברה הישראלית בעקבות הקלטת של יאיר נתניהו הזכיר לי את הטיול האחרון שעשינו להודו. ישבתי במרפסת של בי…

‎Posted by ‎מוטי קרפל‎ on‎ ראשון 14 ינואר 2018

___________

קריאה רלוונטית:

סוטים ושותקים: כך נראים קובעי ה״עליונות המוסרית״

פרשת הפדופילים – תיק 1001

אהוד ברק מגן ומחפה על ה-טורף המיני של הוליווד

הכתבה ש״הועלמה״: פעיל ב״קהילה״ הטבעונית מואשם באיומים, התעללויות, כפיה ותקיפה מינית

מסדר סוטים מאחורי מסעות הצלב של הפוריטנים החד״שים

הידעתם חברים מי היא זלטה שניפיצקי?

מרצ – מפלגה פמניסטית של נשים ואנסים

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *