פרטים חדשים על אהוד ברק וסחר הנשים של אפשטיין מהWSJ

פרטים חדשים על אהוד ברק וסחר הנשים של אפשטיין מהWSJ

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

מתוך המאמר של הוול סטריט ג׳ורנל:

במרץ 2014, ג'פרי אפשטיין לקח את המטוס הפרטי שלו לסיאטל כדי לבקר את ביל גייטס במשרדו. אפשטיין הביא איתו דוגמנית פולנית שפגש כמה חודשים קודם לכן. לבושה במעיל אפור ארוך, היא הצטלמה עם מייסד מיקרוסופט. אפשטיין צילם את התמונה.

התבוננות בתצלום מעלה כעת זיכרונות קשים לדוגמנית הפולנייה, שהייתה אז בשנות ה-20 לחייה. היא מציינת כמה צעירה היא נראית באותה תקופה, וכמה מוזר היא בוודאי נראתה לגייטס ולאנשים מפורסמים אחרים שאפשטיין ליווה אותה לפגוש אותם.

"עכשיו כשאני מסתכלת על עצמי שם, זה לא יכול היה להיראות נורמלי", אמרה בראיון שנערך לאחרונה. "ראיתי את המבטים של האנשים האלה, כאילו מה היא עושה כאן?"

שלל המסמכים שנסקרו על ידי הWSJ, שכללו את לוחות השנה היומיים של אפשטיין ואת המיילים הפרטיים עמוסי שגיאות ההקלדה שלו, כללו גם מאות אזכורים לנשים צעירות, כולל הדוגמנית הפולנית. רבות מהנשים הללו היו דוגמניות רוסיות או אירופאיות שאפשטיין פיתה למסלולו וניצל מינית בזמן שהוא התחכך עם האנשים החזקים והעשירים.

ראיונות עם כמה מאותן נשים, אחרים שמכירים את פעולותיו ושלל המסמכים שנחשפו, לראשונה, מראים כיצד אפשטיין, שמת בכלא בשנת 2019 בהמתנה למשפט פדרלי באשמת סחר במין, השתמש בקשרים החזקים שלו כדי לטפח חדש דור של נשים לנצל.

"ללא קשרים לגיטימיים לכל כך הרבה אנשים בעלי עוצמה גבוהה, ג'פרי אפשטיין לא היה מסוגל לסחור ברוב הנשים הללו אחרי 2008", אמר עורך הדין בראד אדוארדס. יחד עם שותפתו למשרד עורכי הדין, בריטני הנדרסון, הוא מייצג את הדוגמנית הפולנית ויותר מ-150 מהמאשימות של אפשטיין. "אלה נשים חכמות שלא היו מאמינות לו אחרת."

על פי החוק הפדרלי, סחר במין במבוגרים כרוך בשימוש בכוח, הונאה או כפייה כדי לכפות מעשים מיניים בתמורה לכסף או טובות הנאה. החוק אינו מחייב תנועה מעבר לגבול, והכפייה יכולה להיות פסיכולוגית. כאשר הקורבנות הם קטינים, החוק אינו דורש הוכחה של הונאה או כפייה.

לקוחותיו של אדוארדס תבעו את עיזבונו של אפשטיין ומוסדות פיננסיים שסיפקו לו שירותים בנקאיים. אדוארדס אמר שרוב הנשים עברו התעללות מינית ונוצלו על ידי אפשטיין עצמו, אבל הוא גם טיפח כמה מחבריו. הוא אמר כי יותר מ-20 גברים סומנו כמשתתפים בניצול או התעללות מינית על ידי נשים שנסחרו על ידי אפשטיין. הוא סירב לנקוב בשמות האנשים, תוך ציון חיסיון הלקוח.

אפשטיין הורה לנשים לעתים קרובות לדווח על מפגשיהן עם גברים אחרים, אמר אדוארדס. "הוא היה גורם לנשים לתאר את פרטי ההתעללות, ואם הן היו נסערות, זה גרם לו להתרגש", אמר.

הנדרסון ראיין לאחרונה יותר מ-130 מאשימות אפשטיין שהתייצבו בתביעות ייצוגיות נגד הבנקים (שניהלו חשבונות של אפשטיין). היא אמרה שכ-45 מתוך כ-55 נשים שסיפרו לה שהן נוצלו מינית על ידי אפשטיין אחרי  2008 (כשנכנס לכלא לראשונה) היו דוגמניות ממזרח אירופה או רוסיה, וכולן היו לפחות 18 באותה תקופה.

אפשטיין צילם את הדוגמנית הפולנית כשהיא נפגשה ב-2014 עם כמה מקשרי ה-VIP שלו; עם כיוון השעון מלמעלה: אהוד ברק בבית העיר של אפשטיין, וודי אלן בבית העירוני; וביל גייטס במשרדו ליד סיאטל

..

הדוגמנית הפולנית בילתה כשמונה חודשים עם אפשטיין בשנת 2014. היא הכירה אותו דרך אחד המתווכים שלו, ואפשטיין משך אותה עם הבטחה לעזרה בקריירה. אפשטיין לקח אותה לכנסים אקדמיים ולאי הפרטי שלו. הוא צילם אותה עם אנשים מפורסמים שביקרו בבית העירוני שלו בניו יורק, ביניהם וודי אלן וראש ממשלת ישראל לשעבר אהוד ברק. שני הגברים אמרו מאז שהם לא היו מודעים לפשעים לכאורה של אפשטיין.

באופן פרטי, אפשטיין החל לנצל אותה מינית. הוא אמר לה שהיא צריכה להפסיק להיות מתנשאת, לקחת קורסי עיסוי במקום שיעורי שירה, להתחיל להשתמש באמצעי מניעה ולצפות בפורנוגרפיה. הוא עקץ אותה על כך שקנתה מכונית משלה והמליץ ​​לה להינשא לאישה אחרת כדי לקבל גרין קארד. בסופו של דבר הוא אמר לה שהיא יכולה לקבל מיליוני דולרים כדי להפוך לפילגש עבור אחד מחבריו. היא הבינה שזו מלכודת וניסתה לנתק מגע.

"בסוף, הוא אמר לי שלא אצליח", אמרה. "אני אפילו לא אמצא עבודה, ואני אחזור לפולין לחדר הקטן שלי".

היא אחת מעשרות נשים ששמותיהן מופיעות ביומנים הפרטיים של אפשטיין.

אפשטיין העביר מיילים לדוגמנית הפולנית שהתקחלק בינואר 2014 עם ת'ורביורן ג'אגלנד, ראש ממשלת נורווגיה לשעבר, שקיים מספר פגישות באחוזה של אפשטיין. "ג'גלנד הוא ראש מועצת אירופה ויו"ר פרס נובל לשלום, אני רוצה שתיפגשו", כתב לדוגמנית הפולנית. ג'גלנד לא הגיב לבקשת התגובה של העיתון. 

במחצית הראשונה של 2014, סיפרה הדוגמנית הפולנית, היא טסה עם אפשטיין למקומות שונים, כולל דירתו בפריז והחווה שלו בניו מקסיקו. כשסוכנות הדוגמנות שלה קראה לה לעבודה, היא נאלצה לפעמים לסרב כי היא הייתה בחלק אחר של העולם עם אפשטיין.

במהלך אותה תקופה היא פגשה את מקורביו של אפשטיין, כולל גייטס, טריה רוד-לארסן, אז נשיא המכון הבינלאומי לשלום (הסכמי אוסלו), ואריאן דה רוטשילד, ראש בנק פרטי בשווייץ. אז צילמה הדוגמנית הפולנית את התמונות שלה בבית העירוני בניו יורק עם וודי אלן ואהוד ברק.

עורך דין של החברה אמר שדה רוטשילד סירב להגיב. ברק ואיטו לא הגיבו לבקשות להגיב


עד פה הכתבה של הוול סטריט ג׳ורנל, ועכשיו לתוספת שלנו:

נזכיר שלארסן סידר לאשתו של ברק, נילי ברק, להיות חלק ממשלחת מיוחדת לייעץ לנשיא מונגוליה, ששילם 100 אלף דולר לכל אחד מהמשתתפים. אפשטיין שילם את הכסף ללפחות אחד המשתתפים והיה אמור להיות במשלחת בעצמו יחד עם נילי. גב׳ ברק היית נציגה מטעם חברת הייפריון LTD, באופן מוזר החברה נפתחה בדיוק שחברת Hyperion inc של אפשטיין נסגרה. החברה של ג׳פרי בעלת אותו השם ניהלה את כל הטייסים והמטוסים הפרטיים שלו מפאלם ביץ׳ פלורידה. ובאותו טווח של שנה כשחברה אחת נסגרה והשניה נפתחה, נילי טסה יחד עם ברק במטוס הפרטי של אפשטיין לפאלם ביץ׳ פלורידה. כמו כן הכתבה לעיל גם מתארת את השימוש בסוכנות הדוגמנות ויקטוריה סיקרט של וקסנר (בעלי קרן וקסנר) כדי לפתות נשים לניצול וסחר. 

כמה מצחיק לחשוב לפעמים… מה בדיוק ההכשרה היוצאת דופן שיש לגב׳ נילי ברק בנוגע למנוגוליה שהיא נבחרה למשלחת? נשמע כמו עוד צינור הלבנה.

#follow_the_fallula

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *