May 9, 2023, 6:53 pm

עינויים פסיכולוגיים

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

תרגום חלקים מהמאמר הראשון של ה Wall Street Journal על אפשטיין והפלולה:

יומן הפגישות  הפרטי של אפשטיין חושף שמות בולטים, כולל ראש ה-CIA, עורך הדין הבכיר של גולדמן.

ויליאם ברנס, מנהל סוכנות הביון המרכזית מאז 2021, קיים שלוש פגישות עם אפשטיין ב-2014, כשהיה סגן שר החוץ, כך עולה מהמסמכים. הם נפגשו לראשונה בוושינגטון ואחר כך ביקר מר ברנס בבית העירוני של אפשטיין במנהטן.

מהמסמכים נראה כי אפשטיין הכיר היטב חלק מאורחיו. הוא ביקש שרולים של סושי אבוקדו יהיו בהישג יד בעת הפגישה עם גב' רומלר, לפי המסמכים. הוא ביקר בדירות שהיא שקלה לקנות. באוקטובר 2014, אפשטיין ידע את תוכניות הנסיעה שלה ואמר לעוזר שלו לבדוק את הטיסה שלה. "תראה אם יש מושב מחלקה ראשונה", כתב, "אם כן תשדרג אותה".

ב- 2014, אפשטיין התקשר לגב' רומלר במהלך שבועות לאחר יציאתה מהבית הלבן של אובמה. אפשטיין תכנן ארוחת צהריים באוגוסט 2014 בביתו העירוני, ולאחריה סדרה של פגישות כדי להכיר לה חוג רחב יותר של מכריו.  

גב' רומלר פגשה את אפשטיין לראשונה לאחר שהתקשר אליה כדי לשאול אם היא מעוניינת לייצג את מר גייטס ואת קרן ביל ומלינדה גייטס, אמר דובר גולדמן זאקס. 

אפשטיין גם קשר את גב' רומלר עם אריאן דה רוטשילד, שכיום היא מנכ"לית הבנק הפרטי השוויצרי אדמונד דה רוטשילד גרופ. הבנק שכר את משרד עורכי הדין של גב' רומלר, Latham & Watkins, לאחר ההיכרות כדי לסייע בעניינים רגולטוריים בארה"ב, על פי הבנק ודובר גולדמן.

לגברת דה רוטשילד, שנישאה למשפחת הבנקאות המפורסמת, היו יותר מתריסר פגישות עם אפשטיין. הוא ביקש את עזרתה בצוות עובדים ובריהוט וכן דן בעסקאות עסקיות עמה, לפי המסמכים.

בספטמבר 2013, אפשטיין ביקש מגב' דה רוטשילד באימייל עזרה במציאת עוזרת חדשה, "נקבה…רב-לשונית, מאורגנת".

"אני אשאל בסביבה," השיבה גברת דה רוטשילד במייל.
היא קנתה פריטי מכירה פומבית בשווי של כמעט מיליון דולר בשמו של אפשטיין ב-2014 וב-2015, כך עולה מהמסמכים.

גברת דה רוטשילד נבחרה ליו"ר הבנק בינואר 2015. באותו אוקטובר, היא ואפשטיין ניהלו משא ומתן על חוזה של 25 מיליון דולר עבור חברת Epstein's Southern Trust Co. כדי לספק "ניתוח סיכונים ויישום ושימוש באלגוריתמים מסוימים" עבור הבנק, לפי להצעה שנבדקה על ידי כתב העת.

ב-2019, לאחר שאפשטיין נעצר, אמר הבנק כי הגברת דה רוטשילד מעולם לא נפגשה עם אפשטיין ואין לו קשרים עסקיים עמו.

הבנק הודה בפני כתב העת שההצהרה הקודמת שלו לא הייתה מדויקת. נאמר כי גברת דה רוטשילד נפגשה עם אפשטיין כחלק מתפקידיה הרגילים בבנק בין 2013 ל-2019, ואפשטיין הכיר את הבנק למנהיגים פיננסים בארה"ב, המליץ על משרדי עורכי דין וסיפק ייעוץ מס וסיכונים.

"במקביל לכך, אפשטיין שידל אותה באופן אישי בכמה הזדמנויות לקבלת ייעוץ ושירותים בניהול עיזבון", אמר הבנק.

הגברת דה רוטשילד לא ידעה על הליכים משפטיים כלשהם נגד אפשטיין ו"כמו כן לא הייתה מודעת לשאלות כלשהן בנוגע להתנהגותו האישית", אמר הבנק. לאחר שלמדו מאוחר יותר על התנהגותו, אמר הבנק, "היא מרחמת על הקורבנות ותומכת בהן".

אחת הפגישות המתוכננות של אפשטיין עם גברת דה רוטשילד, בינואר 2014, כללה עוד אחד מאורחיו הקבועים: ג'ושוע קופר ראמו, אז מנכ"ל משותף של חברת הייעוץ הארגוני של הנרי קיסינג'ר.

אפשטיין קבע יותר מתריסר פגישות מ-2013 עד 2017 עם מר ראמו, שכיהן בזמנו במועצות המנהלים של Starbucks Corp ו-FedEx Corp, כך עולה מהמסמכים. בהישג ידו של אפשטיין היו חטיפים מיוחדים כי הוא האמין שמר ראמו צמחוני, כך עולה מהמסמכים.

רבות מהפגישות של מר ראמו עם אפשטיין היו בערב, בדרך כלל אחרי 17:00, בבית העירוני. מר ראמו הוזמן גם לארוחת בוקר בבית העירייה בספטמבר 2013 עם ראש ממשלת ישראל לשעבר אהוד ברק, אורח קבוע נוסף, כך עולה מהמסמכים.

מר ראמו, שעדיין יושב במועצת המנהלים של FedEx ולאחרונה פרש מהדירקטוריון של סטארבקס, לא ענה לבקשות להגיב. דוברת של מר קיסינג'ר אמרה שהוא לא מודע לכך שמר ראמו נפגש עם אפשטיין.

מר ברק גם פגש את אפשטיין ב-2015 עם מר חומסקי, כיום בן 94, פרופסור לבלשנות ופעיל פוליטי שמתח ביקורת על הקפיטליזם ומדיניות החוץ של ארה"ב.

מר חומסקי אמר כי אפשטיין ארגן להם את הפגישה עם מר ברק כדי לדון ב"מדיניותה של ישראל בכל הנוגע לסוגיות פלסטיניות ולזירה הבינלאומית".

מר ברק אמר שהוא נפגש לעתים קרובות עם אפשטיין בנסיעות לניו יורק והוצג בפני אנשים כמו מר ראמו ומר חומסקי כדי לדון בגיאופוליטיקה או בנושאים אחרים. "הוא הביא לעתים קרובות אנשים מעניינים אחרים, מאמנות או תרבות, משפטים או מדע, כספים, דיפלומטיה או פילנתרופיה", אמר מר ברק.

אפשטיין ארגן מספר פגישות ב-2015 וב-2016 עם מר חומסקי, בזמן שהיה פרופסור במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *