May 15, 2022, 3:29 am

הסרגל והמחוגה

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

בעקבות צפייה בסרט המדובר בארה"ב (2000 פרדות) ריכזתי לכם שאלות ותשובות שהכנתי. כדאי לקרוא ולהתעדכן.

– מה זה 2000 פרדות?

"2000 פרדות" (באנגלית: 2000 Mules) הוא סרט דוקומנטרי באורך מלא על בחירות 2020 לנשיאות שיצא השבוע לאקרנים בהקרנה מוגבלת ולרשתות. הסרט ניתן לצפייה חופשית כאן:

הוא כנראה לא יגיע ליוטיוב בגלל מנגנון ההשתקה בארה"ב על נושא זיוף בחירות 2020.

– מה משמעות המונח "פרדות"?

פרד (Mule) בעולם הפשע הוא בלדר של סחורה בלתי חוקים (סמים, נשק, נשים). במקרה שלנו מדובר בבלדרים של פתקי הצבעה.

– אבל חשבתי שכבר מזמן הוכח שהבחירות לא זויפו והכל קונספירציות…

הטענה הרווחת במדיה האמריקאית היא שבחירות 2020 היו "הבחירות המאובטחות ביותר בתולדות ארה"ב". זו כמובן טענה שרחוקה מהאמת ולו רק בגלל מגפת הקורונה שהביאה לכמות אדירה (45%) של קולות שהתקבלו מחוץ לקלפיות (לעומת כ-20% בממוצע בבחירות קודמות). הניסיונות להוכיח שהיו זיופים כשלו, כי התפזרו על סיבות רבות מדי לזיופים ועל הוכחות אנקדוטליות. המערכת, כולל מערכת המשפט, התגייסה למנוע בירור אמיתי של הנושא כי ההשלכות של זיוף בחירות הן קטסטרופליות. בכל מקרה, אירועי ה-6 לינואר המצערים (הפלישה לקפיטול) חנקו באחת כל דיון בנושא והעלאת תאוריית הזיוף נחשבת כפגיעה בביטחון הלאומי.

– האם זה קשור לכל הסיפור של מכונות ההצבעה ומעורבות של סין?

לא. התאוריות הגרנדיוזיות על מכונות דומיניון, המעורבות הסינית, האנשים מוונצואלה, כל אלו גרמו נזק רב למאמץ לחקור את הבחירות. מכיוון שלא הוצגו הוכחות חותכות הנושא הפך את מי שטען לזיוף לתימהוני והזוי. כבר בזמן אמת טענתי כך גם אם סברתי שאכן היו זיופים, בשיטות הישנות והפשוטות.

– באמת אפשר לשנות את התוצאות במדינה כל כך גדולה בעזרת הכנסת כמה טפסים ידניים?

כן, בהחלט. בגלל שיטת האלקטורים. הנה המספרים המדויקים.
ביידן הוכרז כמנצח עם 306 אלקטורים מול 232. מעבר של 37 אלקטורים מעמודת ביידן לטראמפ היתה מביאה לתיקו, ובגלל שאז מודדים מי ניצח ביותר מדינות, טראמפ היה מוכרז כמנצח.
בגלל השיטה הרובנית, מי שזוכה בקול אחד יותר במדינה מסוימת לוקח את כל האלקטורים שלה. בשלוש מדינות (אריזונה, ג'ורג'יה וויסקונסין) שתורמות 37 אלקטורים, סך הכל ההפרש המצטבר היה פחות מ-42,000 קולות! כלומר, גריעתם של קולות אלו (אם אכן היו לא חוקיים) מעמודתו של ביידן, הייתה מביאה לבחירתו של טראמפ. מדובר באחוז קטנטן מתוך יותר מ-155 מיליון קולות שנספרו בכל ארה"ב. מדהים.

– אז מה החידוש בסרט לעומת כל מה שנחשף בעבר?

הסרט "2000 פרדות" התמקד בצורה אחת של זיוף בלבד, והביא הוכחות פורנזיות בלתי ניתנות להפרכה שמראות שאכן בוצע זיוף בקנה מידה עצום שיכול היה להטות את תוצאות הבחירות. הנתונים שנרכשו לצורך הניתוח היו נתוני מיקום של מכשירים סלולריים (10 טריליון דגימות) ונתוני וידאו של מצלמות אבטחה של תיבות ההצבעה.

– מהן תיבות ההצבעה?

בארה"ב חוקי ההצבעה שונים ממדינה למדינה אך באופן כללי ניתן לבקש טופס הצבעה בדואר. ניתן למלא אותו ולסגור אותו במעטפה שעליה כותב המצביע את שמו, כתובתו, וחתימתו. את המעטפה הוא יכול לשלשל גם לפני הבחירות לתיבות הצבעה מיוחדות ומאובטחות המפוזרות במקומות רבים בעיר. בכל יום מרוקנות התיבות ותוכנן מועבר למטה הספירה בצורה מאובטחת. ביום הבחירות (לעיתים גם קודם) מתבצעת בדיקה של השם ויתר הנתונים מול פנקס הבוחרים. אם הבדיקה עברה בהצלחה מועבר הטופס הפנימי, ללא זיהוי המצביע, לריכוז של כל הטפסים לצורך ספירה במכונה.
עקב הקורונה, והחשש של מצביעים להגיע לקלפי, נשלחו במקומות רבים טופסי הצבעה לבוחרים שלא ביקשו זאת, ופוזרה כמות גדולה מאד של תיבות הצבעה בערים. "ארגונים ללא מטרות רווח", בדרך כלל פרוגרסיבים, תרמו כסף רב וארגון להגביר את ההצבעה בדואר. ידוע למשל שקרנות הקשורות למייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, השקיעו מאות מיליוני דולרים באזורים מסוימים, למשל פילדלפיה בפנסילבניה, שהיה לה חלק מרכזי בניצחון של ביידן. במהלך הספירה יש עדויות רבות שעקב העומס לא התבצעה בדיקה יסודית שהשמות הרשומים מבחוץ על המעטפה אכן אמיתיים וכך התווספו הטפסים הפנימיים למניין הקולות ללא אימות כנדרש. משקיפים רפובליקנים הורחקו מהספירה כדי שלא יפריעו לדבר זה להתבצע.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *