בן גוריון ואליטת המפא"יניסרים השבתאית של מדינת העומק הישראלית

בן גוריון מפאי שבתאים שוחט בן-צבי

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

תיעוד היסטורי של החניכות אשר עברו ראשי ציונות השמאל של מפא"י אצל השבתאים בטורקיה, כיצד השתלבו ברשת שבתאית בין לאומית שעבדה עם השריינרים של רוזוולט והמפלגה הקומוניסטית, וכיצד היו אשר ניסו להזהיר את בן גוריון מהפרקטיקות המיסטיות וההתעסקות האובססיבית שלו בשבתאות מפחד שהוא ייקח את רודנות הפנקס האדום ועקרונות האדם החדש צעד נוסף קדימה. כתבה זאת תסגביר את השורשים והמקורות של אליטת המפא"יניסרים היאניסרית שיושבת בבג"ץ-צבא העם-תשקורת-פקידות שמקורם וסופם כל כולו בשבתאות הניהליסטית שאינה מחפשת לבנות מדינה יהודית, אלא להשמידה בניהליזם.

לאחר מותו של שבתאי צבי, ממשיך דרכו היה יעקב פראנק וחסידיו נקראו הפראנקיסטים במאה ה19. באותה תקופה מהפכנים יהודים, רבנים רפורמים ואנוסים הפכו או המשיכו את אמונתם השבתאית תחת יעקב פראנק, כאשר אחת המשפחות הידועות מחסידיו היית המשפחה של נשיא בית המשפט העליון האמריקאי הידוע לואיס דמביץ ברנדיס. משפחתו של ברנדיס היית כסוג של משפחה רפורמית אשר שימרה רעיונות מסויימים ביהדות שהיו להם נוחים ואת המימד ההילכתי זרקו החוצה ואף חגגו חגים נוצרים במקום יהודיים בסביבה בה חיו. דודו של ברנדיס מצד אימו, גוטליב ווילה כתב בצוואה שלו לחברי משפחתו שיש "לכבד את מסורת אבותינו של סתירה מבזה ליהדות המסורתית של הרבנים." אחד המתנות שקיבל ברנדיס מאימו היה עותק תמונה של אווה פראנק (אישתו של מנהיג הכת יעקב פראנק, ומי שהמשיכה להיות המחליפה הרוחנית של הכת לאחר מותו), אשר נמסר מדור לדור במשפחה, בעוד שבניגוד אלייהם משפחות שהיו להם שורשים אשר השתייכו בעבר לכת היו בד"כ דואגים להשמיד כל זכר לדבר מרוב בושה.לואיס ברנדייס התחתן עם דודתו השנייה, אליס, מעשה מסוג זה רווח בקרב פראנקיסטים באותה תקופה, וגם היא היית צאצא של מעגל פראנקיסטים נסתר, וללא ספק היית מודעת לסוד משפחתה כמו שברנדייס היה מודע לשלו.

(ראו * בסוף הכתבה להפניות למקורות)

לואיס ברנדיס מונה לשופט בית המשפט העליון, ומיד ארגן לעבוד בצמוד אם חברו הטוב פליקס פרנקפרוטר, עוד צאצא למשפחה פראנקיסטית מפראג, וגם הוא קיבל פוטרט של אווה פראנק מאימו לנצור.
50 Jewish Messiahs: By Jerry Rabow P 132

ברנדיס היה פעיל פוליטי עוד לפני 1916 כשמונה לנשיא בית המשפט העליון בארה"ב. לאחר שנבחר, הוא המשיך בפעילותו
על ידי שימוש בחברו הקרוב פרנקפרוטר כסוכנו העיקרי, ויחד הם הפעילו מה שניתן לכנות "האפארטוס של ברנדיס פרנקפרוטר". חבר ידוע באפארטוס היה אבא של השבתאי ג'ון קרי.

אחד הדברים שעשה פרנקפרוטר עבור ברנדיס היה להמליץ על בוגרי הרווארד למשפטים לעבוד עבור בראנדיס, והמשיך לפעול עבורו עד 1937, כשלאחר מכן בנה מנגנון דומה ואף מתוחכם יותר בממשל רוזוולט. (2) המנגנון של ברנדיס-פרנקפרוטר היה מעורב בפעילויות התומכות בחתרנים בתוך המדינה ומרגלים סובייטים. הדבר כלל ייעוץ לאדמינסטרציה של וילסון לעזור לממשלה הבולשביקית (3) , על ידי שימוש בכתב העת הביקורתי של פקולטת הרווארד למשפטים כדי להתנגד לחוקים שבאו להלחם בתופעת הריגול, ארגון פרופ' למשפט מהרווארד למחות למען חנינה למרגלים (מזכיר בארץ את פעילות "אנשי הרוח" למען מחבלים.), (4) ולהמליץ על בוגרי הרווארד למשפטים אשר לאחר מכן נחשפו כמרגלים סובייטים להכנס לעמדות בממשל רוזוולט. בין אותם אנשים שהומלצו עבור ממשל רוזוולט בידי פרנפרוטר ואשר נשכרו על ידי סוכנו ג'רום פראנק היו הסוכן הסובייטי שנחשף אלג'ר היס, לי פרסמן, ונתן וויטס. לפני שנחשף ב1948, היס נחשב לאחד האנשים החשובים ביותר אם לא הבולט בין מייסדי ארגון האו"ם. (5)

ממש מעניין לראות איך הפעילים הפראנקיסטים לעיל ארגנו קבוצה של יהודים קומוניסטים לפעול בסתר, מעין קבוצה פראנקיסטית מודרנית. אין להתפלא על השיתוף פעולה העמוק של הפראנקיסטים עם האוייב הקומוניסטי וכמו כן אימוץ משנתו. פרופ' גרשום שלום הסמכות הגבוהה ביותר לחקר השבתאות כתב במסה שלו עלייהם "מצווה הבאה בעבירה":

"כי התקוות לביטול כל החוקים והמשפטים, שפראנק השתעשע בה, נהפכה בסוף ימיו לדבר בעל תוכן ריאלי מאוד בהיסטוריה, השבתאים והפראנקיסטים חשבו על מהפכה בשטח הדת והמוסר, והנה באה המהפכה הצרפתית ונתנה למחשבות האלה רקע מיוחד – ואולי יותר מרקע בלבד… המהפכה היית מעין סימן שיש ממש בניהליסמוס הראשון ההוא: עמודי עולם התרופפו וסדרי בראשית נטו להשתנות. המאמינים ראו במאורעות הללו שני דברים; ראשית כל … תיקון מאת השם… דבר זה כתוב כבר אצל פראנק עצמו וחוזר בדרשות חסידיו בפראג. אבל לא רק כסות עיניים ופרגוד לפני הנעשה בעולם הפנימי היה כאן, לדעתם, כי אם גם תכלית חיובית : "מיגור כל השלטונות והממלכות בכלל ושלטון הכמרים בפרט". בייחוד המאמינים בגטו האוסטרי היו ערים מאוד לעניין אחרון הזה. "

כבר סקרנו פה ובאתר כיצד המהפכה הצרפתית היא היא הפרוטו-קומוניזם שיצא לפועל לראשונה בצרפת.

אחד הפרוייקטים הגדולים שפרנקפרוטר וברנדיס עבדו לבנות יחד היה התנועה הציונית של ארה"ב שהיה מעורב בה עוד פראנקיסט, הרב הרפורמי סטפן ווייס. הקרבה הזאת, הפראנקיסטית הזאת, עלולה להסביר את הצפנים שבן גוריון שתל בהספד שלו את ברנדיס לימים.

(ראו הערה *** למטה)

מה שמעניין הוא שהקבוצה הציונית העיקרית לה תרמו ואותה גיבו השלושה היית "פועלי ציון", תנועה קומוניסטית אשר היית בהנהגת הנשיא השני יצחק בן-צבי, דוד בן גוריון, וישראל שוחט. הם החלו לגבות ולממן אותם לאחר ששלותם שההו בתורקיה ולמדו, בעוד בוודאות אנו יודעים שהם התחככו עם כת הדונמה של השבתאים במדינה, ושללא ספק לפחות ישראל שוחט נחנך אל תוך סיתרי המסדר השבתאי\פראנקיסטי הלה.(קנאת דוד, בן גוריון, שבתי טבת, עמוד 251)

.

בן גוריון מפאי שבתאים שוחט בן-צביבן גוריון מפאי שבתאים שוחט בן-צבי

בן גוריון מפאי שבתאים שוחט בן-צבי \

בן גוריון מפאי שבתאים שוחט בן-צבי

בן גוריון מפאי שבתאים שוחט בן-צבי

בן-צבי לעומת זאת ידוע כמי שפתח את הארכיון ההיסטורי הראשון הרציני על השבתאות והדונמה בעקבות הביקורים שלו בטורקיה. וכמו כן מעיד על עצמו כאחד שנחנך למיסטריות השבתאיות:

מתוך השבתאים בזמננו
יצחק בן צבי
מצודה, כסלו תשי"ד

"בהיותי בסלוניקי ובשאר ערי תורכיה – עוד בשנת 1909 – באתי במגע עם כמה מאנשי הכת והתחקיתי על אמונתם. פרסמתי את החומר המקורי שהשגתי מידם בשנת 1943 ב"ספר תפלות השבתאים, שירות ותשבחות", המכיל את השירות והתשבחות המושרות בפי בני הכת בלוית תרגום עברי. זהו אוד מוצל מאש, שריד מספרות-הסתרים שלהם, שבדרך כלל ספה-תמה. "

ובן גוריון? תכף תראו…

הנציגים הבולטים של הדונמה היו ה"טורקים הצעירים" (כן, אלה מהטבח בארמני) אשר פעלו כאחווה סודית של הדונמה ואף תומכיהם פעלו בין לשכות הבונים החופשיים בטורקיה. יש אפילו עדות של אחד מחבריהם עמנואל קרסו בנידון.

בן גוריון ושאר פועלי ציון כל כך התרשמו מהטורקים הצעירים שהם החלו לחשוב על רעיון ההתעתמנות אשר היה בניית ארץ ישראל תחת שלטון האימפרייה הטורקית בשליטת הטורקים הצעירים. מעניין לראות שהשדולה הקרובה ביותר לבן גוריון וברנדיס בתוך התנועה הציונית בארה"ב כונו ה"טורקים הצעירים", ולא רק הם גם תנועת "ירושליים החדשה" אליה השתייכו אמנים, פועלים, והמנהיגים של פועלי ציון בארץ ,ואשר קמו בהשראת הטורקים הצעירים ואף התלבשו בלבוש אוריינטלי טורקי, וכינו את עצמם הטורקים הצעירים.

מקור: David Ben-Gurion and the American Alignment for a Jewish State
By Allôn Gal p.107

ראוי לציין שקבוצות כגון פועלי ציון והשומר הצעיר רצו ליצור אדם חדש בארץ ישראל, וליתר דיוק יהודי חדש שיזנח את היהודי שומר המצוות הגלותי ויהיה ברוח תנועתם ומשנתם הקומוניסטית מחונך מחדש, כפי שבין היתר הם עשו למזרחיים שעלו בעליות הראשונות באופן בוטה.

אז על בן גוריון מעניין לדעת שפרופסורים מן המניין שהזכרנו לא פעם באתר, פרופ' יעקב טלמון על המהפכה הצרפתית ו"האדם החדש" ופרופ' גרשום שולם ועוד, דאגו וחששו עד מאוד מההשפעות שסבבו סביב בן גוריון בזמנו בשנות ה50. הם ראו אותו נמשך לרעיונות משיחיים, ואף למחקר הגדול שהוציא שולם על תנועת השבתאות ושבתאי צבי, ואף יחד עם זאת ראו אותו מתחיל להשאב לתוך פרקטיקות ניו אייג' מיסטיות אוריינטליות אשר רווחו בקרב מתרגלי המיסטיקה הניהליסטית אצל השבתאים\פראנקיסטים ואף אצל כיתות תורקיות מוסלמיות סופיות מהם למדו כגון הבקטאשים.

מיסטיקה ניהליסטית, שבתאות-בקטאשים (נוכחות הגדולה של שנייהם כולל שבתאי צבי, ויעקב פראנק, בטורקיה)

רוזוולט שהוזכר לעיל הוא חבר במסדר השריינרים של הבונים החופשיים, מסדר בעל נוסח צופי איסלאמי המנתר את מקורו לבקטאשים והאילומנטי הבווארי. הקבוצה היחידה שלמדה מהבקטאשים וקיבלה לשכה אצל האילומינטי (לשכת האחים האסיאטים, פרופ' יעקב כץ "יהודים ובונים חופשיים") היו השבתאים…

 

להלן מה שאחד מחוקרי הקבלה החשובים והידועים של זמננו פרופ' משה אידל מספר בהרצאה, הסרטון שבכתבה:

החל משעה 1:00:00

אספר לכם סיפור שהיה 1957-8
כאשר שורה של פרופ' מהאוניב' העיברית ובניהם פרופ' גרשום שולם, פרופ' אורבך, פרופ' יעקב טלמון

הלכו לדוד בן גוריון לדבר איתו באיזשהו נושא
והנושא היה האם אין לו יותר מידי כוח שהוא לא יהפוך לאיזה סוג של דיקטטור
ידוע לכם בן גוריון היה אדם שהוא קורא ספרים
ןבכלל זה ספרים על קבלה
ככה האגדה מספרת, יכול להיות שזאת לא אגדה
כשיצא לאור ספרו של גרשום שולם ב1957 על שבתאי צבי.הוא לקח שבועיים חופש כדי לקרוא את זה)
אנחנו יודעים שגם בלי זה הוא היה בבורמה מתרגל כל מיני טכניקות
משיחות שהיו לי עם נשיא המדינה החמישי יצחק נבון, הוא התעניין מאוד בעניינים קבליים
ובכלל זה התכתבות עם הרב אשל"ג
אני מזכיר את זה כדי לאמר הנה באו אליו חמישה פרופ' כדי לאמר
עם שאלה האם הוא לא משחק באש כאשר הוא משתמש בפיענוח המשיחי
כידוע בן גוריון אהב להשתמש בפיענוחים משיחיים
הוא לא הביע — הוא לא מבין מה אתם רוצים
לא פחות מגרשום שולם יושב שם ומנסה להסביר לו, הוא לא מבין

*
The Messianic Idea in Judaism, 167.
Both Louis’s mother’s and father’s families “belonged to a minor and despised sect, followers of the eighteenth-century pseudo-messiah Jacob Frank.” Urofsky, 4. Frederika, Brandeis’s mother’s family in Europe “had been caught up in a Jewish messianic movement known as shabbateanism . . . ” Baker, 21; see also, Urofsky, 4. However, Frederika, though influenced to an extent, did not embrace the movement in an orthodox way. Ibid. In fact, she was reactionary, refusing to bring up her children with a definite religious belief. Baker, 22.
The Jewish Justices of the Supreme Court Revisited, 12.
His mother, Frederika, as a little girl was beguiled by the Christmas festivities. baker, 22; Urofsky, 18. And, Louis and his wife, Alice, celebrated Christmas with a tree, and toys for the children. Urofsky, 366.
Urofsky, xi, 114, 407–08, 542.
The Messianic Idea in Judaism, 167–75.
Ibid., 168.
Burt, 121.
Marsha Rozenblit, Reonstructing a National Identity: The Jews of Habsburg Austria During World War I. Oxford, Eng.: Oxford University Press, 2001.
Lenowitz, 175, figure 8.1.
The Messianic Idea in Judaism, 170.
Urofsky, 105–06; The Messianic Idea in Judaism, 167–71.

**

2For details on Brandeis and Frankfurter’s relationship, see Dr Bruce Allen Murphy, The Brandeis/Frankfurter

Connection: The Secret Political Activities of Two Supreme Court Justices, Oxford University Press, 1982;

Garden City: Anchor Books, 1983.

יצא לאור באוקספורד, נכתב על ידי ד"ר להיסטוריה של המשפט.

3Murphy, 50-51.

4 Murphy, 54; James Chace, Acheson: The Secretary of State Who Created the American World, New York:

Simon & Schuster, 1998, 45, 48-49; Kai Bird, The Chairman: John J. McCloy and the Making of the American

Establishment, New York: Simon & Schuster, 1992, 53; Athan Theoharis and John Stuart Cox, The Boss: J. Edgar

Hoover and the Great American Inquisition, Temple University, 1988; New York: Bantam Books, 1990, 72.

5On the role of Brandeis, Frankfurter, and Frank in the appointments of Hiss, Pressman, and Witt, see Murphy,

33, 113-116 (cf. Roosevelt and Frankfurter: Their Correspondence, 1928-1945, annotator Max Freedman, Little,

Brown and Company, 1967, 7-9); John Chabot Smith, Alger Hiss: The True Story, New York: Holt, Rinehart and

Winston, 1976, 10-12; Joseph P. Lash, Dealers and Dreamers: A New Look at the New Deal, New York:

Doubleday, 1985, 111, 217-218; Kenneth S. Davis, FDR: The New Deal Years, 1933-1937, A History,, New York:

Random House, 1986, 275-281.

***
To Eliminate The Opiate Volume II: "Consider Stephen Wise, head of the Reform movement in the United

States during World War II. As the slaughter was going on in Europe, Wise was more interested in his own

gratification. Wise was both a Communist and a Sabbatian. That he was a Communist is attested to by Maurice

Malkin, a member of the Communist Party who returned to Judaism, in his book Return To My Father's House.

Wise was a Sabbatian, as was shown in Helen Rawlinson's book Stranger At The Party. In her chronicle of a sexual

encounter with the so-called Rabbi Wise, she describes how Wise had sex with her in his office on his conference

table, and quoted the verse from Psalms which Sabbatians did when engaged in sexual intercourse." pp 217

—–

הערה: תבדקו, אובמה מינה לבית המשפט העליון את מרי קייגאן, יהודיה שמספרת על ההשראה הכי גדולה: פרנקפרוטר, ברנדיס, ואהרון ברק. שמתם לב איך בית המשפט העליון עם סמלי האילומינטי פועל בארץ?;) שששש, סוד…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *