March 9, 2022, 12:38 pm

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

אומנות ה״מלחמה ושלום״ של הרוסים במאה-21 חלק ד׳

כפי שיורי בזמנאוב מסביר, שלב ב׳ הוא ערעור היציבות, זה הרגע שהאנשים שעברו דרך שלב א׳, מתחילים מכל סיבה שלא תהיה, וכל חלוקה שלא תהיה, לצאת למחאות, הפגנות, הפרות סדר, והתכתשויות אחד עם השני. אין זה משנה בכלל מה הנושא, העיקר אי היציבות. זה לא משנה אם זה BLM שיצאו בשם גו׳רג׳ פלויד למסע בזיזות ברחבי ארה״ב, או אם זה קיו אנון שיוצאים להפרות סדר.

על הקשר של Q לרוסיה הרחבנו, אך גם Black Lives Matter היא קבוצה שמהיווסדה נמצאת בקשר חזק עם הממסד הרוסי עד היום. פעם אחת אפילו המחאות היו משותפות לשניהם כנגד כפיית החיסונים, יחד עם תעמולה של חוות הטרולים הרוסית מ״סוכנות לחקר האינטרנט״ הרוסית״ היוצרת קיטוב בויכוח על חיסונים, זאת למרות שבית המשפט העליון בזכות המינויים של טראמפ, קבע כי כפיית חיסונים היא לא חוקתית. המטרה בסופו של יום היא לחתור ולערער את יציבות המוסדות של המדינה ולהחליף את ההליך המקובל באלימות ברחובות, זה שלב ב׳ בשיטה של ה KGB לפי בזמנאוב.

בזמנאוב אף טוען איך בארה״ב הדהמורליזציה בשלב מסויים נעשית על ידי האזרחים אחד לשני. על כן הרחבנו בעבר כיצד רשת המידע והתמסירים הנקראת Q, שנוצרה ופועלת בתיאום עם המסרים של המודיעין הרוסי. לאחר קדנציית טראמפ, הרשת החלה להעביר מסרים היוצאים ממש מהקרמלין. לאחרונה היו מסרים שהחיסונים המערביים גורמים לאיידס, אך החיסונים של פוטין כמובן הם פרה קדושה.

כיום בזמן הלוחמה באוקראינה ניתן לראות את כל הרשת מתגייסת לטובת הלוחמה הפסיכולוגית של פוטין, מאנשים שהרימו את הכנסים של Q, לערוצים הגדולים שהיו לו ברשתות החברתיות, דרך הגנרלים שתמכו והפעילו, וכלה במי שהחזיקו את הפורום בו כתב. עוקביהם בעצם עברו דהמורליזציה ואינם מסוגלים יותר לראות את המציאות נכוחה, ולא רק במלחמה, הרבה מהם מחזיקים שטראמפ עדיין הנשיא האמיתי מאחורי הקלעים ושהמעצרים של השטניסטים הפדופילים מגיעים, על אחת כמה וכמה כאשר קיו התבטא מפורשות שפוטין הוא זה שנלחם בשטניסטים.

כך קרה למשל, ששימוש בטכניקת מיסגור הצליחה להחדיר קטע ממלחמת הכוכבים לערוץ 13 בטענה שמדובר בסרטון מהקרבות באוקראינה. כמובן שהדבר מיד שימש כ״הוכחה״ לכך שהכל מבויים, ונתן תוקף למציאות המקבילה של קורבנות הActive Measures של הרוסים.

״הסיבה לכך לא ברורה, אך נראה כי הסרטון "נשתל", כנראה בטעות בתוך סצנות מלחמתיות שרצות בקטעי רשת. אפשרות נוספת היא שהחומרים נקנו מ"פול" חדשותית בינלאומי, והטעות התרחשה במהלך ההעברה. ככל הנראה המקור לסרטון הוא ערוץ טלגרם שמעביר ידיעות וסרטונים מהחזית באוקראינה.״

מבדיקה שלנו, שהובילה לשיחה עם אחד העובדים הזוטרים שהיו חלק מ״שרשרת האספקה״ של הסרטון בערוץ, מסתבר כי אחד האנשים בשרשרת, נפל בטעות דרך ציוץ של ההודעה אשר לראשונה הופיעה בערוץ המדובר. והערוץ? שמים לב ל-3 כוכבים בכותרת? זה סימן לערוץ ברשת של קיו-אנון. הכוונה היא לעיטור 3 הכוכבים של גנרל פלין אשר נשבע אמונים לקיו בזמנו מול המצלמה ונחשב לאחד המובילים של המבצע. התרגיל הקוגניטיבי פה היה ״מסגור״, לקחת קטע ממלחמת הכוכבים, ולרשום שהוא קשור לאוקראינה, וגם אם בצחוק, למי שאינו מכיר, המסגור והעריכה המשכנעת גורמת לו לסנן החוצה כל קשר למלחמת הכוכבים כמו הדמויות בחליפות לבנות בצידי הסרטון. כך, דרך הלוחמה הקוגניטיבית, הסרטון יכול למצוא את דרכו גם לערוץ חדשות ראשי.

חולשה קוגניטיבית נוספת הנמצאת בשימוש בלוחמה המדוברת היא ה״דילמה הכוזבת״. מדובר על הנטייה של אנשים לתפוס דברים באופן לעומתי של או-או, או שחור או לבן, או שאני בצד אחד או שאני בצד השני. הדבר נובע מהאופי של השפה האנושית אשר מתאר את המרחב שלו על ידי ניגודים, לא ניתן לשוב על למעלה בלי למטה, ימינה בלי שמאלה, ואור בלי חושך. כך מפיצי הדיסאינפורמציה, כגון הגנרלים (פלין, מקינרני), או קודמאנקי, חוזרים על כך שסורוס בצד של האוקראינים, קלינטון בצד של האוקראינים, וכך יוצרים דילמה כוזבת, שזה או הם או פוטין, ומעבירים את התמיכה לרוסיה.

אך אם פשוט מקשיבים לטראמפ עצמו בלי תיווך (שהם כבר יצרו לו התנגדות בגלל עמדתו בנוגע לחיסונים) רואים שהוא לחם חזק מאוד נגד סורוס, ולא פחות חזק נגד פוטין כאשר עצר לו את צינור הגז שמחזיק את גרמניה ואירופה בביצים, וכמו כן כאשר העביר לאוקראינה סיוע עצום וטילים נגד טנקים שלא הועברו אליהם בזמן אובמה. כך גם מדינות וישגראד, שחלקן די הוציאו את סורוס מחוץ לחוק, וכמדינות מזרח אירופה שזוכרות היטב מה זה לחיות תחת רוסיה, הן הקול הכי חזק כנגד פוטין באירופה, בוודאי שיותר מגרמניה התלויה בגז שלו.

השיטות והמניפולציות הן אין סופיות, ונמשכות לאורך זמני רגיעה ומתיחות תמיד. הדבר נח היטב על התפיסה הרוסית שביסס טולסטוי ב״מלחמה ושלום״, כי המלחמות מוכרעות כתוצאה מאינספור מהלכים קטנים ופשוטים.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *