March 9, 2022, 12:01 pm

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

אומנות ה״מלחמה ושלום״ של הרוסים במאה-21 חלק ב׳

לפי תיאוריו של סוכן הKGB יורי בזמאנוב, ולפי כל מי שעקב אחרי התהליכים המדאיגים שעברו על האקדמיה במערב, הליך הדה מורליזציה במשך שנות המלחמה הקרה, הצליח להשפיע חזק על חוגי השמאל המרקסיסטי אוו הפוסט מודרני, ונפוץ מאוד בחוגי מגדר ופוסט קולוניאליזם. הסטודנטים השמאלנים שיוצאים ממחלקות אלה אינם מזדההים עם אמריקה ה״קפיטליסטית״ , הקולוניאליסטית, ותרבות הצריכה המוגזמת שלה, וכתוצאה מהניכור הם לקחו לאורך המלחמה הקרה ועד לימינו את הצד של יריבי המערב, בין עם זה רוסיה הסובייטית או סין. וכפי שסוכן הק.ג.ב. יורי בזמאנוב מסביר, אין זה משנה כבר מה המידע שתראה להם, מהימן ככל שיהיה.

אך, בעידן של פוטין, אשר יצר את מנגנון הסילוביקי הידוע, בו יוצאי ק.ג.ב המקורבים אליו לקחו את כל עמדות המפתח במשטר, וכפי שהוא עצמו כבר התבטא ״אין כזה דבר סוכן ק.ג.ב. בעברו״, צריך להיות ממש פתי ותמים לחשוב כי התהליך הזה בלעדי לשמאל, ושהרוסים לא יודעים איך לפצח את הDNA של הימין. הם בהחלט הצליחו לעשות זאת דרך המלחמה הקוגניטיבית. וכיום, בעזרת לא מעט לוחמת מידע, הרבה אנשים בשוליי הימין מרגישים מנוכרים למערב שיש בו מצעדי גאווה, פמיניזם ראדיקלי, גלובוהומו, הפלות, נטייה לסוציאליזם ולעומתיות לדת, ומפנימים דהמורליזציה לא שונה במאומה משעבר על שוליי השמאל.

הדה מורליזציה לימין כחלק ממאמץ תעמולתי נרחב של רוסיה על מוחותיהם, מעצים למימדים מפלצתיים בעיות רציניות שעל המערב להתמודד בתוכו, ומציג את פוטין כ״מושיע״ של ערכים שמרניים. אך הדבר מופרך. לא ממש מעניין אותו סכנות ברב תרבותיות הפוסט מודרני המערבי, אדרבא, הוא מעצים אותה על ידי העברת אינספור מהגרים למערב דרך בלארוס, והעצמת תנועות העוסקות בפוליטיקת זהויות. ובנתיים שוליי הימין הולכים ומרגישים ניכור כל כך רב למערב, עד שהם מעדיפים לקחת את הצד של רוסיה.

התעמולה הרוסית מתוארת היטב בקריקטורה משנת 2015 של סוכנות הידיעות הרוסית RIA Novosti, הממחישה את הריקבון המוסרי של אירופה: ״מהיטלר, לסטייה מינית ועד לעתיד של צבועים מחורפנים״. הדבר מקביל לאופן שבו הם מתארים לשמאל האמריקאי את אמריקה הצרכנית, השמנה, והקפיטליסטית. ברשתות נוספות בשפה הרוסית, כמו סוכנות הידיעות של מפעל הטרולים בסנט פטרסבורג, ״הסוכנות לחקר האינטרנט״, הדברים מבוטאים באופן תוקפני ו״אדג׳י״ במיוחד: "איך זה להיות במדינה שבה הסובלנות מנצחת: הומואים ולסביות מובילים מדיניות, דיכוי של גברים ונשים , הפצת רוסופוביה ופחד".

ב-15 במרץ 2018 הטיל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ סנקציות כלכליות המונעות מאנשי הסוכנות כניסה לארצות הברית, הוא ראה שהם מעצימים את שני הצדדים הקיצוניים בכל מחלוקת אמריקאית, ואף שהם יצאו בקמפיין נרחב נגד מדיניות ההגירה שלו, מה ששוב מראה, כי דאגה לערכים שמרניים בארה״ב לא מעניינים אותם באמת. כמו כן טראמפ אישר מתקפת סייבר נגדם.

בעוד המערב סובל מרעיונות פרוגרסיבים דקדנטיים, הנסיון הוא לגרום לדבר להראות כחזות הכל. פמיניזם ראדיקלי קיים באמריקה, מי כמונו יודע, אך גם החוקה שלה קיימת והיא חלק מהאתוס שלהם. ביידן הוא נשיא סנילי שמוביל שקיעה תרבותית, אך גם טראמפ קיים בארה״ב. המטרה היא בסופו של יום לעשות מה שצריך כדי לגרום לדה מורליזציה, דבר שטראמפ ניטרל בעצרות הסנסציוניות שלו.

מי שחושב שהדבר מופרך שיחשוב שוב. רוסיה מפעילה בתוך ארה״ב ובעולם המערבי שני ערוצים גדולים באנגלית. האחת מיועדת לשמאל, RedFish ומפיצה תעמולה אין קץ על הקולוניאליזם האמריקאי לדורותיו וביקורת מרקסיסטית על המערב. הערוץ השני הוא RT, סוג של גרסה מטורללת לפוקס ניוז, עם אורחים קבועים כגון אלכס ג׳ונס, ואורחי כבוד כמו מייקל פלין. ומה עם המרגלת הרוסי שנתפסה במשמרת של טראמפ ב2018, מריה בוטינה, אשר ניסתה לחדור לשורות המפלגה הרפובליקנית ולהניע אותם לטובת הרוסים בטיעונים שמרניים בעד רובים, נגד הפלות, וכו׳ .

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *