March 6, 2022, 6:12 pm

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

שיטות החתרנות המערבית כנגד רוסיה חלק א׳.

בסדרת ההודעות הבאות נביא את שיטות הלחימה על לוח השחמט הגאופוליטי של ארה״ב ורוסיה. כתבנו רבות על המומחיות של המערב והגלובליסטים בשימוש בחברה אזרחית וטיפוח מחאות ואקטיביזם אוונטגארדי לשינוי חברתי שמוביל לשינוי פוליטי, אשר במקרה מוביל לשינוי גיאופוליטי הנופל על המדיניות של ארה״ב.

כדי להבין את התמונה הגדולה, אם פעם שעברה צללנו לעומק הגותו של הנרי קיסנג׳ר מימין, הפעם נביא לכם את דבריו של ארכיטקט לא פחות משפיע בעיצוב התפיסה הגיאופוליטית של ארה״ב, זביגניו ברז׳ינסקי משמאל. כמו קיסינג׳ר הוא פעל רבות לצמצם את ההשפעה הרוסית, במיוחד הסובייטית, על המרחב, וכמוהו חשב בזמנו שסין תהיה כח שיכול לרסן את התעצמותה של רוסיה. מה שהביא לנו היום את הדרקון הסיני כפי שהוא כיום.

ברז’ינסקי היה היועץ לבטחון לאומי של הנשיא ג’ימי קרטר (וגם המושך בחוטים שלו), והוא זה שייסד יחד עם דוד רוקפלר את הועדה התלת צדדית, אליטת הCFR. הנה הדברים שכתב ברז׳ינסקי על איזור אירואסיה, ה״שכונה״ של רוסיה:

“המטרה הכי מיידית היא לוודא שאף מדינה או קבוצה של מדינות לא תצבור את היכולת לגרש את ארה”ב מאירואסיה…” (עמ’198)

“אמריקה היא המעצמה העולמית החזקה היחידה, ואירואסיה היא הזירה העולמית. לכן מה שיהיה עם חלוקת הסמכות ביבשת אירואסיה תהיה בעלת חשיבות גבוהה לעליונות הגלובלית של אמריקה…” (עמ’194)

“..יתרה מזאת, בזמן שאמריקה הופכת להיות חברה רב תרבותית, היא עלולה להיתקל בקשיים בעיצוב קונצנזוס על מדיניות החוץ שלה, אלא אם כן תתקיים בנסיבות של איום רחב וישיר מבחוץ” (עמ’ 211)

—מתוך The Grand Chessboard by Zbignew Brezinski

אז בואו נסתכל על המפה של מרחב אירואסיה ונראה מה עומד על המפתן בין רוסיה לבין פריצתה למרחב. מהמזרח אנו יכולים לראות את גאורגיה וצ׳צ׳ניה. בגאורגיה היית מהפכה אזרחית שהובלה על ידי ארגוני החברה אזרחית של ג׳ורג׳ סורוס. כידוע קרנות גדולות מזוכות ממס בארה״ב משמשות מאז המלחמה הקרה (ואף לפני) למימון לא ישיר, ואשר נראה בלתי תלוי, של מדיניות החוץ החשאית של ארה״ב.

הנה דברים ששר החוץ הגאורגי לשעבר, סאלומה זוראביכוילי, כתב על ״מהפכת הורדים״ שהתבצעה במדינה ואשר הביאה לעלייתו של סאקשווילי מול רוסיה:

“הארגונים הללו היו הערש של הדמוקרטיזציה, בעיקר קרן סורוס… כל הNGO’s (ארגונים חוץ פרלמנטרים ) אשר התמקמו סביב קרן סורוס ללא ספק הוציאו את המהפכה אל הפועל. אבל לא ניתן לסיים את הניתוח עם המהפכה, ניתן בברור לראות שלאחר מכן קרן סורוס והNGO’s התאקלמו לתפוס כוח.”

– Salomé Zourabichvili, Herodote (magazine of the French Institute for Geopolitics), April, 2008

נעבור למדינה הבאה, ליד גאורגיה, שוכנת צ׳צ׳ניה על המפתן שבין רוסיה לשאר המרחב האירואסייתי. ברז’ינסקי הוא ממנהלי הNGO שנקרא American Committee for Peace in Chechnya. הדבר המעניין ביותר באותו ארגון הוא שהוא מורכב ברובו מנאו-קונס שהיו המרכיב העיקרי בממשל בוש ואשר כתבו את ה״פרוייקט למאה אמריקאית חדשה״. קרה דבר ואותם הנאו-קונס שחברים בארגון עם ברז׳ינסקי, שהוא יותר בשמאל הקשה, בעצם תומכים איתו יחד, דרך הארגון, במורדים איסלאמיסטים כנגד רוסיה, זאת בניגוד לדימוי הלוחמים בטרור המוסלמי של אותם נאו-קונס בתקשורת.

עכשיו נסתכל מערבה, ונוכל לראות שאוקראינה היא המדינה הגדולה ביותר על המפתן של רוסיה ופריצתה למזרח אירופה במרחב האירואסייאתי. גם שם היית פעילות ענפה של חברה אזרחית אשר מומנה והוקמה על ידי ג׳ורג׳ סורוס, ואשר היית בין הגורמים שהביאו ליורומאידן אשר החליף שלטון באוקראינה לכיוון יותר פרו מערבי ולעומתי לרוסיה. סורוס הודה בדברים בפה מלא בCNN בתכניתו של פאריד זכריה:

״ובכן, הקמתי קרן באוקראינה ךפני שהיא נהיית עצמאית מרוסיה. והקרן פועלת מאז והיה לה תפקיד חשוב באירועים כיום״ (הראיון מאותה תקופה ב2014)

קבוצה ידועה שהיית ארגון השטח במהפכת הצבעים בסרביה היית אוטפור, והיא גם מכשירה התנגדות בלתי אלימה ברחבי העולם. היא מומנה על ידי ג׳ורג׳ סורוס, וגם היא פעלה באוקראינה.

אך מה קורה כאשר אותה התנגדות עממית מגובה על ידי ארה״ב בחשאי נעשית במדינות ותרבויות מזרח תיכוניות? פה הדברים לובשים צורה מעט אחרת. על כך בחלק ב׳.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *