March 26, 2022, 8:01 pm

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

התפתחות תנועות הניו-אייג׳, כהמשך חקר שליטת התודעה של הCIA וMKultra

מדענים בכירים ב-CIA שחקרו נסיון לשלוט בזיכרון ובתודעה על ידי סמי הזייה והיפנוזה בשנות ה50, הפכו בשנות ה80 להיות בועד המנהל של שני ארגונים לכאורה סותרים, אך שבפועל קידמו לאין שיעור את חקר שליטת התודעה. האחד הוא קרן תסמונת הזיכרון הכוזב ,FMSF, שחקרו כיצד ניתן להשתיל לאנשים זכרונות, בין היתר על ידי התחקירים שלהם את הפאניקה השטניסטית בארה״ב של שנות ה-80.

מנגד, היית קרן המשפחה האמריקאית, AFF, שלימים הפכה לקרן לניטור כתות והשפעותיהם. הם היו השחקנים הבולטים בקידום אותה פאניקה שטניסטית שגרמה לאינספור אנשים ברחבי אמריקה ל״שחזר״ זכרונות על כיצד גננות במעונות יום חטפו ילדים למעורות תת-קרקעיות עם מכשפים מעופפים וטקסי פולחן שטן. הארגון היה חלק מרשת בשם התנועה האנטי כתתית, ופעלה יחד עם ארגון CAN שגם בו היו פעילים אנשי MK-ultra מהAFF. הרשת הזאת היית בחזית קידום הפאניקה ברחבי ארה״ב.

למרות חפירות מאסיביות בגנים, המעורות השטניסטיות מעולם לא נמצאו, ואנשים רגילים וחפים מפשע הוכנסו לכלא. חלק שוחררו אחרי הרבה שנים כשהתברר שהכל היה בדיה. אין זה מפליא, הפצת פאניקה שטיניסטית היא תרגיל ידוע של ארגוני ביון. בשנות ה-70 הביון הבריטי הפיץ פאניקה כזאת בקרב הציבור הנוצרי האירי כנגד חברי ארגוני הטרור אצלם שפעלו נגד בריטניה.

הפצת וחקר הפאניקה השטניסטית היית סוג של המשך לפרוייקט MKultra ונסיון ללמוד כיצד לייצר מציאות אלטרנטיבית ולסחוף המוני אנשים כאשר הם בהכרה מלאה, ללא צורך בניסויים הקיצוניים שיש בהם שימוש בסמי הזייה חזקים, היפנוזה,חסך חושי ועוד.

דבר דומה בחקר תופעת העבמ״ים וחוצנים. מצד אחד משפחת רוקפלר, שתרמה מהונה לחקר MKultra, היית מעורבת באירועים כמו שידור מלחמת העולמות של אורסון וולס אשר יצר פאניקת מתקפת חייזרים בארה״ב שיצאה משליטה, ומצד שני מימנה את כל המחקר הפסיכולוגי שבחן את השפעות אותו השידור על האוכלוסיה.

להלן חוקרי MKultra שגם חקרו את תסמונת הזיכרון הכוזב, ומצד שני היו בארגון שהפיץ את הפאניקה השטניסטית שהשתילה זכרונות כוזבים באנשים:

מרטין אורנה, חוקר בMKultra, כתב בכתב העת של ארגון שהפיץ פאניקה שטניסטית, ופעל בFMSF.

גו׳ילון ווסט אחד הבכירים במ.ק. אולטרה שחקרו היפנוזה וסמים לשליטת תודעה, בכיר בשני הארגונים גם כן.

מרת׳ה סינגר, חקרה עבור הממשלה יחד עם ווסט את שיטות שליטת התודעה הסיניות בקוריאה בשנות ה50, מה שהוביל לטביעת המונח ״שטיפת מוח״ על ידי העיתונאי ואיש הביון, אדווארד האנטר. מחקרים אלה הובילו להחלטת הCIA להתחיל בפרוייקט מ.ק. אולטרה. סינגר גם חקרה עם גו׳ליון ווסט כיצד נוצרות כתות ששולטות בתודעה של אנשים. ווסט עצמו במסגרת MKultra גם עשה ניסויים בLSD שהציתו את התנועה ההיפית, וגם קיבל לחקור את התנועה עצמה בשטח ולאפיין אותה. סינגר ווסט בשני הארגונים הסותרים.

אחד הבכירים רק בארגון שהפיץ פאניקה שטניסטית, הוא יהודי רפורמי חבר ׳בני ברית׳ בשם מוריס דיוויס. הוא עבד כקצין דת בבית החולים הציבורי שמטפל בהתמכרויות בלקסינגטון קנטקי בשנות ה50, ממש בתקופה שנעשו שם ניסויים מאסיביים במטופלים עם חומרים משני תודעה חזקים במסגרת מ.ק. אולטרה, על ידי ד״ר האריס איסבל. דיוויס גם מכר את בית הכנסת הישן שלו באינדיאנה לג׳ים ג׳ונס ועזר לו לקבל בעלות על השטח להקים שם את הכנסייה שלו. הכנסייה ידועה כזאת שסיימה את חייהם של למעלה מ900 חסידיו בגיאנה (כולל נשים וילדים) ביום אחד, בעקבות התאבדות המונית שהוביל גו׳נס. היית זאת במקרה כת כמו אלו שדיוויס חוקר בתפקידו כDeprogrammer, מתכנת מחדש תודעה של אנשים שהיו בכתות, כמו ווסט וסינגר.

קרן משפחת סקייף תרמה הון לאותו ארגון לחקר כתות. הקרן בעבר הריץ סוכנות ידיעות חדשות גדולה באנגליה כנגד התעמולה הסובייטית אשר לפי פרסומים רבים שירת את הCIA בראשות ריצ׳ארד הלמס, ראש הסוכנות שהיה מעורב בMKultra ובטיוח הפרוייקט. נטען שעזר לסוכנות בעוד דרכים.

משפחת מלון-סקייף בעצם ממשיכה לנהל את ההון של משפחת מלון הידועה. היא בעצם היית מקורבת להלמס, ומימנה והחיקה הרבה מהפצת ומחקר הLSD על ההיפים בשנות ה60-70, שיתוף פעולה עם טים לירי. חבר בולט בארגון הAFF נגד כתות היה פרופ׳ קארל ראשקה, שבעצמו נחשב עד מומחה לגבות את טענותיהם של מפיצי הפאנקיה השטניסטית. ראשקה הסביר כי "תנועת העידן החדש(ניו-אייג׳) היא בעצם ההבשלה של תנועת ההיפים של שנות ה-60".

החוק האמריקאי אוסר על מחלקות שעוסקות בלוחמה פסיכולוגית, להפעיל מבצעים שכאלה על אזרחי ארה״ב ולהפנותם רק למדינות חוץ, מלבד סייגים כמו מצבי משבר שבהם מותר להם לסייע לממשלה. מה שניתן ושהראנו באתר שעושים, זה לחזק ולחקור מגמות שכאלה ממרחק, על ידי ארגונים, פעילים ובכירים לשעבר. כך אנו מגיעים מההיפים לעידן החדש, כתנועות שדרכם חקרו שליטת תודעה.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *