March 16, 2022, 1:10 pm

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

גישת הניצחון של טראמפ אל מול גישת הסדר העולמי החדש של הנרי קיסינג׳ר והפילוסופיה ההגליאנית שתביא למלחמת עולם שלישית

במאמר הקודם כתבנו על איך הנרי קיסינג׳ר עיצב את תפיסת הסדר העולמי החדש הפרו-רוסי יחד עם גנרל מייקל פלין ומבצע הדיסאינפורמציה Q שכיום משמש שופר לפוטין.

אך טראמפ עצמו נראה שלא קיבל ממש את העצות, הוא היה מאוד קשוח מול פוטין. הוא זה שהפסיק את אפסקת צינור הגז הרוסי לגרמניה, הגדיל את הסיוע הצבאי לאוקראינה והוסיף להם ג׳אוולינים נגד טנקים שכיום עוזרים להם מאוד להדוף את הרוסים. טראמפ נראה ״נוקט יותר בגישה״, שלו עצמו, הישירה והלא מתחכמת, של ״תחשוב כמו מנצח״, רק בזירה העולמית. אולי במובן מה גישתו דומה במעט לתורת הבלימה של ג׳ורג׳ קנאן, והוא אינו רואה בני ברית במי שחותרים תחתיו ותחת ארה״ב גם בזמני שלום. אחרי הכל, כל סיפור הדוסייר שהביא לרדיפת טראמפ מהרגע שנכנס לתפקיד, הגיע מדיסאינפורמציה ומקורות רוסיים.

קיסינג׳ר ובזז׳ינסקי הזהירו כל הזמן כי עימות עם רוסיה יגיע אם נאט״ו תמשיך להתרחב לאוקראינה, בעצם מה ששומעים ללא הרף בערוצים של קיו, ולא מעט בימין. וגם טראמפ מאשים את נאט״ו בעימות, אך הוא מאשים שהם לא היו קשוחים מספיק, ושזה לא היה קורה במשמרת שלו. במקום רק להטיל סנקציות על רוסיה, טראמפ אמר ש״הם היו צריכים לפוצץ את רוסיה לחתיכות, לכל הפחות פסיכולוגית״. והוא צודק, כי בלוחמה הפסיכולוגית כרגע, רוסיה חזקה יותר.

העולם המקביל שיצרו האנונים של Q הולך ומתרחק מקרקעת המציאות ומטראמפ, ואכן כבר מוביל לכך שחלקים בקהל שלו בעצרת אף זועקים לעברו קריאות בוז. טראמפ בנתיים מצליח להדוף גם את התעמולה הפרוגרסיבית, וגם את הרוסית, ולנטרל את הדהמורליזציה הרוסית לימין על ידי העצרות הגדולות שלו שמדגישות את הגאווה האמריקאית והשמרנית בערכייה הבסיסיים.

מנגד, אסטרטגיות כמו אלה של קיסינג׳ר, מבוססות בסופו של יום על פילוסופיה זרה לאותם ערכים אמריקאיים, הפילוסופיה הגרמנית, וספציפית, הפילוסופיה ההגליאנית (הגל) אשר רואה בהתהוות ההיסטוריה מאבק של כוחות סותרים, מה שפיכטה תיאר כתזה וסינטזה. יצירת מאבקים קוטביים כאלה בין רוסיה לסין מתיישבים על אותו שורש רעיוני. אך פרופ׳ אנטוני סאטון, אחד הכלכלנים המבריקים ממכון הובר, שכתב ספרים חשובים מאוד, ושאנו באתר המלצנו ונמליץ שוב כמו ״וולסטריט ועליית הנאצים״, ו״וולסטריט ועליית הסובייטים״, והספר שלו שחושף את אחוות הגולגולות והעצמות האמריקאית אשר היית מעורבת באותה אלכימיה הגליאנית עם גרמניה ורוסיה וכיום גם עם סין, מסביר את הבעייתיות בדברים , וחוזה את מה שקורה ממש היום עוד בשנות ה80:

״עד שנת 2000 סין הקומוניסטית תהפוך למעצמת על שנבנתה על ידי כישורים וטכנולוגיות אמריקאים. ניתן להניח שכוונת המסדר (גולגולות והעצמות ושלוחותיה) תהיה לכוון את אותה מדינה לקונפליקט עם בריה”מ.…אך ייתכן והמסדר פעם נוספת לא חישב את צעדיו כהלכה. מה תהיה תגובת מוסקווה לאתגר הדיאלקטי הזה?…ומי ערב לכך שסין הקומוניסטית לא תחבור בשלום עם מוסקווה לאחר שנת 2000 לשלב כוחות כדי להרוס את אם כל מעצמות העל — ארה”ב.״

ואם זה לא מספיק, יש ממש אנשים באמריקה ובמערב שמוכרים את ההרס הזה כדבר נפלא.

מנגד לקיסינג׳ר ומייקל פלין, לפרוגרסיבים תפיסה לא פחות נאיבית ומטומטמת. הם עכשיו בפרדיגמה הגלייאנית מנסים לערער את ציר המדינות הטוטאליטריות של וונצואלה, איראן, צפון קוריאה, סוריה, רוסיה וסין… על ידי כך שהם מתחילים לקנות נפט מאיראן ודוחפים להסכם איתם להכניס להם כסף מערבי, וגם לקנות נפט מוונצואלה. קשה לחשוב על משהו יותר מטומטם מזה. וטראמפ בעצרת האחרונה שלו הסביר כמה הדבר מסוכן, כאשר הוא בדרך שלו שאף, והצליח, ומאמין שאמריקה צריכה להיות עצמאית אנרגטית, ולהפיק מספיק נפט בעצמה שתוכל גם לייצא לכל העולם, במקום לחזק עוד הפעם מדינות טוטאליטריות מהציר של רוסיה-סין.

לפעמים נראה שהפרוגרסיבים עדיין מאמינים שהם צריכים ויכולים להשתמש בסין מול רוסיה, אפילו שמאזן הכוחות השתנה כליל. הנאיביות הזאת עלתה לא מעט, כאשר מידע מודיעיני שהעביר ביידן לסינים בנוגע לרוסיה, הועבר ישירות לקרמלין מיד אחרי זה.

הדברים חוזרים לדבריו של היועץ לביטחון לאומי משמאל בזז׳ינסקי שכתב בספרו משנת 2000 The Geostrategic Triad, בהערת השוליים:

“הסיפור המלא של השיתוף פעולה הפרודוקטיבי בין ארה”ב-סין אשר הופנה כלפי הברית המועצות (בעיקר בכל הקשור לאפגניסטן), אשר יזמו באדמינסטרציה של קרטר והמשיכו תחת רייגאן, עדיין לא סופר.”

הקטע נכתב בהקשר של כיצד ארה״ב משכה את רוסיה לתוך אפגניסטן וגררה אותה למלחמת בוץ בזבזנית. אולי הם מנסים לעשות אותו דבר עם אוקראינה היום. אבל פה כבר אנו נכנסים לספקולציות של ממש.

אולי בסופו של יום הבעיה האמיתית שלנו היא יותר רוחנית, והיא נעוצה בפילוסופיה הגרמנית שהשתלטה על המערב.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *