February 23, 2022, 11:09 pm

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

קיצור תולדות טכניקת ״השתלת זיכרונות״. מMK-ULTRA ועד ניר חפץ.

מתוך העדות של ניר חפץ, עד המדינה בתיק 4000:
חפץ: "החקירה היתה מבלבלת, בלבלו אותי, ניסו להגיע איתי להיקשים, לא היתה לי שום יכולת לזכור מתי היתה הפגישה, החקירה לא מצאה חן בעיני כי התבקשתי להקיש או לדלות מהזיכרון. הסבירו לי שזו חקירה מסוג אחר. חשבתי שזה דבר שרק יכול להזיק ולא להועיל. לא הבנתי מה הם רוצים ממני ביקשו ממני לחפש במחשב, זה במרחב של לנחש, לא הרגשתי עם זה טוב".

עו"ד חן: "היה ניסיון להשתיל לך זיכרון וזה דבר חמור מאוד"

חפץ: "את זה אתה אומר, אני לא יכול להגיד".

אחד המומחים הגדולים שהיו לארה״ב בתחום שליטת תודעה ולוחמה פסיכולוגית היה קולונל מייקל אקווינו. בספרו MindWars, הוא מסביר על שינוי בתפיסה שעבר על הקומפלקס תעשייתי צבאי בארה״ב בכל הנוגע לשיבוש ושינוי זכרונות של אנשים. פעם בפרוייקטים כמו MKDELTA, MKULTRA ועוד, ההנחה היית שדרך סמים חזקים, היפנוזה, חסך חושי ועוד אמצעים קיצוניים, ניתן לשחק בזיכרונם של הנסיינים. מאז נוצר שינוי תפיסתי, ודרך ניסויים ומחקר שהגיע בהמשך, גילו שניתן להשתיל לאנשים זיכרונות בדרכים פשוטות ומודעות לגמרי. האסכולה הישנה בעצם הרסה עוד יותר את יכולת ההיזכרות והתפיסה של הנסיין, והפכה אותו לפחות קוהרנטי משהיה.

אקווינו מסביר כי שיטות הרבה יותר אפקטיביות, בהם הקורבן הוא במודעות מלאה, יכולות ליצור עולם שלם וכוזב המורכב גם מזכרונות כוזבים שנשתלו בתוך התודעה שלו. הדרכים היותר מוצלחות מגיעות מהטעיות קוגניטיביות, סוגסטיה, ואמצעים פסיכולוגים פשוטים למדי.

מה שאקווינו טוען נחקר, בלא שהוא מזכיר זאת, ב״קרן תסמונת הזיכרון הכוזב״ FMSF. המכון היה מורכב מיוצאי וחוקרי פרוייקט MK-ULTRA. הם גם חקרו אמצעים פסיכותרפיים יותר אגרסיביים הכוללים היפנוזה, תרופות הרגעה, דמיון מודרך ועוד, אם כי הרבה הרבה פחות אגרסיביים ממה שנעשה בMKultra , וגם המשיכו למחקרים שמצאו דרכים מעודנות בהרבה עד כדי בלתי ניתנות לזיהוי על ידי הקורבן. להלן רשימה חלקית של אותם חוקרים:

מרטין תאודור אורנה – היה מעורב בתתפרוייקט 84 של MKultra של הCIA
לואיס ג׳וליון ווסט – היה מעורב עד מאוד בMkultra ובין היתר בתת פרוייקט 43 שחקר שילוב של סמים, היפנוזה, וחסך חושי. מעורב בניסוי שנתן LSD לפיל והרג אותו.
אליזבת׳ לופטוס – ייעצה לCIA, מומחית לאופן שבו ניתן לבלבל זיכרון.

נרצה להתמקד בלופטוס. מלבד הCIA, היא גם ייעצה לFBI. כמו כן אחד הניסויים הידועים ביותר שלה הומחז על ידי מרכז האומנות של וקסנר, הבעלים של קרן וקסנר. המחקר של לופטוס אותו הציגו, נחשב כפורץ דרך בתחום השתלת הזיכרונות, ומוכיח את גבריו של אקווינו כי אותה השתלה לא מצריכה אמצעים אגרסיביים כמו LSD.

במחקר המדובר שערכה לופטוס השתתפו כ-25 אלף נבדקים, וממצאיהם הראו כי ניתן לשתול זיכרונות ולהשפיע על זיכרונות קיימים ובכך לחזק רגשות הקשורים אליהם. מחקרה המרכזי בתחום הוא "אבודים בקניון", במסגרתו מספרים לנבדקים ארבע חוויות טראומטיות מהילדות, ששלוש מהן דווחו על ידי הוריהם, ואחת נוספת, הליכה לאיבוד בקניון הומה, בדויה. ממצאי המחקר העלו פרדיגמה חדשה על איך נבנה ומתארגן הזיכרון במוחם של אנשים. 25% מהנבדקים "נזכרו" שהלכו לאיבוד בקניון וסיפקו פרטים נוספים שחיזקו לכאורה את הסיפור.שכלול השיטות הביא תוצאות מובהקות אף יותר: 50% מהאנשים האמינו שחוויות בדויות שסופרו אכן קרו.

בימינו אנו, לופטוס שימשה כעדה מומחית במשפט של מאקסוול, המאדם ברשת סרסור הקטינות של ג׳פרי אפשטיין, בנוגע לזיכרון הקורבנות המאשימות. אותו אפשטיין שניהל את קרן וקסנר עד שנכנס לראשונה לכלא.

המעניין הוא שהחוקר של ניר חפץ היה יואב תלם, בוגר קרן וקסנר. החקירה נעשתה תחת להב 433 שמשתפת פעולה עם הFBI בחקירות בעלי נופך בינלאומי, כמו אלה של נתניהו, וכוללת גם שיתוף ידע מקצועי.

האם השתלת הזכרונות היא טכניקה שנלמדה במשטרה כדי לתפור תיקים? מלבד השתלת תוכנות כמו NSO, השתלת זכרונות היא כלי לא פחות חמור.

נזכיר תחקיר שלנו על כריסטין בלייסי פורד שהאשימה את המינוי של טראמפ לעליון, ברט קאוונו, כי תקף אותה מינית לפני כמה עשורים. פורד התמחתה ופרסמה מאמר ב-2008 על ״היפנוזה עצמית״ המשמשת ל״אחזור ויצירת סיטואציות מלאכותיות״. בדיוק כמו ״בדיקת הפוליגרף״ ה״חיובית״ שהביאה לשימוע.

אך פורד לא העבירה את רשימות המטפל שלה לסנאט לגבי ״זיכרונותיה המדוכאים״ על השופט קאוואנו שכביכול תקף אותה. זיכרונות שנחשפו באמצעות היפנוזה הם ״בלתי קבילים לחלוטין״ בבית המשפט במדינות רבות. סטנפורד היכן שהיא גם מלמדת, היית מעורבת בפרוייקט MKultra, לרבות המחלקה לחקר פסיכולוגיה התנהגותית, שם החל דרכו ג׳וילון ווסט מהfmsf, לפני שהחל לחקור את ההיפים תחת פרוייקט מ.ק.אולטרה. עוד אדם בfmsf,,ריצ׳ארד גרין, הוא עמית בכיר במחלקה.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *