February 2, 2022, 9:59 pm

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

ה-FBI בדק את תוכנת הריגול של Pegasus מתוצרת חברת NSO הישראלית לשימוש אפשרי בחקירות פליליות, אפילו בזמן שה-FBI עצמו ומשרד המשפטים האמריקאי חקרו אם תוכנת הרוגלה של החברה שימשה לפריצה לא חוקית לטלפונים בארצות הברית, כך על פי מקורות הקרובים לאירוע שמסרו מידע לוושינגטון פוסט.

עורכי הדין של משרד המשפטים דאז דנו שאם ה-FBI אכן ישתמש בתוכנה, זה עלול לסבך כל העמדה לדין שלאחר מכן אם המחלקה תגיש כתב אישום, מה שידוע כ – פרי העץ המורעל בחוק האמריקאי.

בהצהרה ל-The Post, ה-FBI אישר כי הוא בדק את תוכנת הריגול אך הדגיש שלא נעשה בה שימוש "לתמיכה בחקירה כלשהי".הצהרת ה-FBI היא האישור הרשמי הראשון לכך שסוכנות אכיפת החוק האמריקאית בדקה תוכנות ריגול של NSO.

תוכנת הרוגלה, פגסוס, היא תוכנת הריגול הידועה ביותר של NSO, בעלת עוצמה יוצאת דופן ביכולתה לגרוף באופן סמוי שיחות והודעות טקסט, תמונות ומקום הימצאו של משתמשי iPhone או אנדרואיד. NSO אומרים שזה מיועד לשימוש רק נגד שחקנים רעים כמו גנגסטרים וברוני סמים, אבל חקירות של קבוצות דין אזרחיות חשפו את השימוש בו על ידי ממשלות זרות כדי לעקוב אחר פעילים, עיתונאים, עורכי דין ובני משפחותיהם, ולא רק שם, גם פה בארץ במשטרה.

החברה אמרה שוב ושוב שלא ניתן להשתמש בפגסוס כדי לתפוס טלפונים אמריקאים. אך נראה ש-NSO יצרה פתרון לעקיפת הבעיה – מוצר נפרד בשם Phantom – כדי לאפשר לרשויות אכיפת החוק האמריקאיות לפקח על מכשירים אמריקאים, כך על פי מסמכים שהגיעו לאתר החדשות הטכנולוגיות Motherboard ב-2020.

לפי הטיימס, NSO Group הציגה את יכולתה של Phantom בפני ה-FBI ב-2019 כדי להראות כי תוכנת הריגול "יכולה לפרוץ כל מספר בארצות הברית שה-F.B.I. יחליט לשאוב.

ה"טיימס" גם דיווח כי העמלות שהFBI שילם לNSO זינקו ב- 5 מיליון דולר וכמו כן הם חידשו חוזה עבור תוכנת פגסוס. ה-FBI סירב לאשר את הפרטים הללו.

נפנה אותכם פעם נוספת למאמר עם הפרטים על כך שאחד היועצים הבולטים של NSO היה מייקל פלין, שבנט ושקד הם הפוליטיקאטים הכי מחוברים נכון להיום לחברה, ושהיא אפילו התכוונה לקנות את חברת המימד החמישי, מפרשת המימד החמישי.

אולי נעשה תזכורת, כיון שהסיפור הזה כל כך מזכיר את שקורה בארץ –

אחד הדברים שדווחו לשר האוצר לפיד (על פי חוק), היה על יציאה של קבוצה מרשות לניירות ערך כדי ללמוד מרשויות מקבילות בארה"ב, כאשר ממקבילתה האמריקאית הSEC למדה על "טכניקות לחקירת עדים…איסוף מודיעין, שיתוף של עדים ופיצוי לנותני מידע; הFBI דיבר על שיתוף הפעולה בין רשויות אכיפת החוק". ומעניין מאוד שהדברים הללו עומדים בהחלט במרכז התיק במיוחד לאחר מרתון גיוס עדי המדינה שבא בעקבותיו. זה מלמד אותנו גם קצת יותר על דברים שלומדים להב433 מהשותפים שלהם מעבר לים, ולפני שנמשיך נציין כי בנובמבר 2017 יצא המפכ"ל אלשיך לביקור בארה"ב (בין השאר עם ראש חטיבת המודיעין, מני יצחקי) בדיוק כדי לתאם את שת"פ הפעולה עם הFBI ורשויות deep-state אמריקאיות בהמשך הדרך (ונזכיר שאז מיולר ניהל את החקירות נגד טראמפ בFBI).

זה לא היה התיאום היחיד של הFBI ורשויות האכיפה בישראל, עוד על השת״פ של שני הארגונים בדיוק בזמן החקירות נגד טראמפ ונתניהו תוכלו למצוא במאמר הזה.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *