February 10, 2022, 4:03 am

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

המאגיה השחורה ונתיב היד-השמאלית של Q. פרק יא׳:

פרוטוקול ד׳: משחק מציאות חלופית.

איך הופכים תהליך כל כך משעמם וסיזיפי כמו איסוף כמויות גדולות של מודיעין בקוד פתוח במרשתת? כאן נכנס עיקרון המישחוק (גיימיפיקציה). מתוך ויקי:

מישחוק הוא השימוש בטכניקות עיצוב משחקים, משחקי חשיבה ומכניקת המשחק, על מנת לשפר הקשרים לא-משחקיים. באופן טיפוסי, השימוש במשחוק מתרחש ביישומים ותהליכים לא משחקיים, במטרה לעודד אנשים לאמץ אותם או על מנת להשפיע על אופן השימוש בהם. משחוק פועל באמצעות הפיכת הטכנולוגיה למרתקת יותר, על ידי עידוד המשתמשים לעסוק בהתנהגויות רצויות, על ידי הצגת הדרך להשגת שליטה עצמית ואוטונומיה, על ידי סיוע בפתרון בעיות והימנעות מהסחות דעת ועל ידי ניצול הנטייה הפסיכולוגית של בני אדם לעסוק במשחקים. הטכניקה יכולה לעודד אנשים לבצע מטלות שהם בדרך כלל תופשים כמשעממות, דוגמת מילוי סקרים, ביצוע קניות, מילוי טופסי מס וכדומה. נתונים זמינים מתהליכים, יישומים ואתרים המשתמשים במשחוק מצביעים על שיפורים אפשריים בתחומים כגון מעורבות משתמש, החזר השקעה, איכות הנתונים, עדכניות או למידה.

בעצם קיו הפך את התהליך לסוג של משחק, שכל מי שמשתתף בו מרגיש כאילו הוא סוכן סי.איי.איי או מוסד מיוחד במינו. זה חלק גם מהמיינדוור שגורם להם להתעסק, לקרוא, ולפרסם את מה שקבעו להם מראש ולגרום להם לחשוב שזאת היית החלטה אוטונומית שלהם מלכתחילה. כך התהליך המודיעיני הופך לסוג של שטיפת מוח עצמית. פה נכנס איש הצללים אולי הפחות מוכר שעומד מאחורי Q, תומאס שוברגר. כפי ששמתם לב, מאחורי כל פרוטוקול עומד איש מודיעין צבאי לשעבר. אז מי הוא שוברגר?

כאשר דויד סטיל רואיין בנושא קיו בVICE, הוא כמו כל שאר חונטת אנשי המודיעין הצבאי המעורבים, כמובן אישר את מעורבותו אך ככזה שכביכול מכיר את המעגל הפנימי אם כי אינו בדיוק חלק ממנו, הוא רק חלק מהרשת. הוא התגאה בקשרים הקרובים שלו עם מייקל פלין שלדעת כל נמצא בלב העניינים, וכאשר נשאל על תומאס שוברגר, הוא הפסיק לחייך, קם ויצא מהחדר. מדובר בהחלט באיש המסתורי ביותר בכל הסיפור.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *