January 18, 2022, 3:09 am

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

נמשיך בגילוי סודות ה״כת״ של בית המשפט העליון.

לפני שנחשוף את הסמליות אולי המרכזית שבבית המשפט העליון, בואו נבסס רגע את הטענה שאכן יצקו לתוך מבנה בית המשפט ההעליון סמליות מאסונית על ידי מאסונים. מעבר למימון שהגיע ממשפחת רוטשילד המרושתת בתוך הבנייה החופשית, הנה מה שנחשף כתוצאה משיתוף פעולה שלנו עם גילית חומסקי, במאמר בו השתתפנו במקור ראשון בזמנו על סמליות בית המשפט לפני כמעט עשור. המאמר הצליח להוציא מהארכיטקטים של המבנה, עדה כרמי-מלמד ואחיה רם כרמי, את הדברים הבאים:

״ש: מה הקשר בין האידיאולוגיה המיוחסת למשפחת התורמים לבין התפיסה האדריכלית?
ת: ייתכן שהסמל המפורש בכניסה גירה את דמיונם של חובבי התיאוריה, ושאר הסמלים נתונים לפרשנות. לארכיטקט אבירן פנסו יש הסבר אפשרי נוסף: "אין ספק כי המבנה שזור במאפיינים נסתרים, בדיוק כפי שהכתבה באתר מרמזת. עם זאת, אינני חושב שהעיסוק בנושא רלוונטי.

יש דוגמאות נוספות של מבנים ארכיטקטוניים בסביבה, השואבים את תוכנם ממבנים אחרים ומתמות שונות. בסופו של דבר המבנה שואב תכנים מתוך פילוסופיה – בין היתר גם של 'הבונים החופשיים' – והוא מצליח להעביר חווית משתמש משמעותית. זו למעשה ההצלחה של מבנה ארכיטקטוני. באופן כללי, הכוח הגדול בימינו הוא לא 'הבונים החופשיים' אלא הממון. אנחנו נידונים לספוג את השפעתם של בעלי ממון כאלה ואחרים – בארכיטקטורה, בפוליטיקה ובנושאים נוספים".

והממון כמובן, מגיע כפי שהזכרנו לעיל, ממשפחה המרושתת באותה האחווה (רוטשילד). יש משהו בדבריהם, בימינו אם להשוות את שני האגודות עלייהם דיברנו בהודעה הקודמת, ״השולחן העגול״ וה״בונים החופשיים״ , ואשר בשנייהם חברים חברי משפחת רוטשילד, אין צל של ספק שאגודת האליטות בעלי (גם) הממון, ״השולחן העגול״, משפיעה בהרבה על הקורה בימינו. יחד עם זאת, בדומה לאילומינטי ההיסטורי מהמאה ה-18, גם הם יודעים להשתמש בפלטפורמה של אגודת הבונים החופשיים, כדי לקדם את תפיסתם ולהשפיע על המערכת בחשאי.

אז, יש לנו ממון וסמליות אפופים בבנייה החופשית, והארכיטקטים עצמם? בגילוי שעלה במגזין סגולה, נכתב:
״מציון לציונות: רבים מבוני ירושלים המודרנית בחומר וברוח היו בונים חופשים – משה מונטיפיורי, משפחת רוטשילד, בני ילין וריבלין, המשורר אביגדור המאירי, ועוד. בהיותם בונים חופשים, לפעולות שעשו למען ירושלים ותושביה הייתה עבורם משמעות ערכית נוספת. שטח 'קרית הלאום', שעליו נבנו הכנסת, משרדי הממשלה ובית המשפט העליון, נרכש ונתרם על ידי משפחת רוטשילד. בית המשפט העליון תוכנן על ידי האדריכלים עדה כרמי-מלמד ורם כרמי, בונה חופשי ובנו של בונה.״

למאמר קוראים "אם בהר חצבת אבן" בעקבות הבונים החופשים בירושלים של ניר אורטל, תחקיר: תמי צדוק.

הסמלים רבים, וכוללים, בלבנה המנציחה את תרומת קרן רוטשילד לבניית הבניין, את אחד הסמלים החשובים ביותר בבנייה החופשית, “העין הרואה כל”. אך הסמל החשוב ביותר הוא זה הקשור למבנה אחר שהם תרמו לבנייתו, כנסת ישראל.

אחד המאפיינים של הבונים החופשיים הוא סמלי פוריות המושרשים במערכת התאוסופית הקבלית. בקבלה ישנה מערכת המתארת 10 ספירות הבאים לייצג 10 כוחות אלהיים אשר מהווים את הגשר מייצוגו האינסופי להשתלשלות שלו אל העולם הגשמי דרך הספירות.

הספירה התחתונה ביותר נקראת שכינה, והיא בעלת אופי פאסיבי, נקבי, היא אוספת לתוכה את כל האור והשפע שעובר בכל שאר הספרות העליונות וקורנת את השפע הזה בעולם הגשמי.לספירה זאת יש עוד שם, שם מאוד ידוע, היא נקראת "כנסת ישראל". בארץ המבנה שאוסף אליו את כל נבחרי הציבור אשר מחוקקים למדינה את חוקיה בעולם הגשמי נקרא גם הוא "כנסת ישראל".

כפי שכנסת ישראל היא ספירה פאסיבית, בקבלה מתואר תמיד הזיווג שלה עם הספירה האקטיבית, הזכרית, השמשית, התפארת. דינמיקה הרמונית היא זאת שהתפארת מושלת בשכינה ומאצילה אליה את השפע דרך ספירת היסוד, שהיא מתוארת כסוג של איבר מין והמשכיות ישירה שלה.

מכאן אנו יכולים להבין הרבה מסמלי הפוריות בבניה החופשית אשר שואבים את העקרונות הרוחניים שלהם מ10 הספירות של עץ החיים הקבלי. ספירת היסוד מתוארת באזור הברית, איבר המין בגוף, (למשל תיאור באחד הקטעים הידועים המשייכים ספירה לכל חלק בגוף האדם "פתיחת אליהו הנביא" מספר הזוהר – "יְסוד סִיּוּמָא דְּגוּפָא אות בְּרִית קדֶשׁ"). הייצוגים המטאפוריים לאורך כל ספר הזוהר של ספירת יסוד הם תמיד ייצוגים פאלים.

על כן מעניין לראות את אחד המונומנטים הבולטים בבית המשפט העליון, אובליסק המייצג כמובן ייצוג פאלי מובהק.

האין זה מקרי שהגענו בארץ למצב האבסורדי של שליטה עליונה וכמעט מוחלטת של בית המשפט העליון בכל רובד פוליטי בכנסת ישראל לרבות מינויים וביטול חוקים? כאילו שיקוף של הספירות.

עוד גילויים בקרוב.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *