התפתחויות חדשות בפרשת ליאון בלאק וג'פרי אפשטיין: האם בלאק היה צינור הזרמת הכספים לאפשטיין, לאחר הרשעתו ב- 2009?

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

לפני כחודש וחצי דיווחנו על כך שהמליארדר ליאון בלאק, הבעלים של חברת הניהול "אפולו" שמתמחה בהשקעות פרטיות, נדל"ן ואשראי, זומן לחקירה. העלינו אז את הסברה שבלאק היה ערוץ ההשקעות של מפעילי ג'פרי אפשטיין, לאחר שהאחרון הורשע בעבירות מין בקטינות בשנת 2009 ולמעשה נחסם מלהשקיע באופן אישי במיזמים השונים.
בין המיזמים הללו היה גם ביה"ס ע"ש קנדי בהרווארד, מקום משכנה של קרן וקסנר הידוע לשמצה:

התפתחות דרמטית בחקירה של מכבסות הכספים של אפשטיין: ליאון בלאק מוזמן לחקירה וזה מוביל אותנו הישר לקרן וקסנר והכשרת הדיפ סטייט הישראלי בהרווארד

כעת נחשפים ממצאים ראשונים מהחקירה של בלאק והם מגלים שלבלאק היה קשר הדוק עם אפשטיין והוא מימן אותו בעשרות מליונים לאורך יותר מעשור:
https://www.nytimes.com/2020/10/12/business/dealbook/black-epstein-relationship.html

1. החברה שהחזיקה את היאכטה של בלאק העבירה 22.5 מליון דולר ב- 2017, לחברה שהחזיקה את המטוס הפרטי של אפשטיין, מה שהדליק נורה אדומה אצל פקידי "דויטשה בנק" שדרכו זה בוצע.

2. אותה חברה של בלאק תרמה 10 מליון דולר ל"עמותה" של אפשטיין ב- 2015.

3. אפשטיין קיבל מליוני דולרים מחברה נוספת של בלאק שדרכה הוא קנה חלק גדול מאוסף האומנות שלו שמוערך במליארדי דולרים (אמצעי נפוץ להלבנת הון באלפיון העליון).

4. 💥 בלאק תרם לפחות 5 מליון דולר לפרופסורים בהרווארד בסיוע עובדים מהמטה של אפשטיין. זאת למרות שאפשטיין עצמו נחסם בהרווארד לאחר הרשעתו ב 2009!

זהו האקדח המעשן שחיכינו לו. נראה שאכן ליאון בלאק היה מסלול עוקף אפשטיין שהעביר את הכסף מטעם מפעיליו של אפשטיין, למיזמים השונים שאמנם חסמו את אפשטיין למראית עין, אך נתנו לו להכנס מהדלת האחורית ותחת שם אחר.

שימו לב שהרווארד מככבת כאן, וכפי שכתבנו בפוסט הקודם שלנו בנושא, לא מדובר בהרווארד בלבד, אלא מדובר בביה"ס ע"ש קנדי, ששם מכשירים את פקידי הדיפ סטייט שלנו.

זאת משום שידוע עוד קודם שהקרן של משפחת בלאק היא תורמת גדולה למחלקה למנהיגות ציבורית בבית ספר קנדי לממשל בהארווארד… היכן שמכשירים את כל בוגרי הדיפ סטייט בארץ דרך קרן וקסנר (המלגה שלו מכשירה באותה מחלקה). המחלקה מנוהלת על ידי וונדי שרמן שתיווכה את הסכם הגרעין האיראני בזמן שהיא ממנהלי הINSS בארץ בראשות עמוס ידלין (בוגר וקסנר) ושהוקם על ידי איתמר רבינוביץ' (מנהל קרן וקסנר בארץ).

בלאק עצמו חבר במועצת המנהיגות של המחלקה בהארווארד:
https://cpl.hks.harvard.edu/people/role/leadership-council-members

גם וקסנר ואשתו מנהלים במועצה:
https://cpl.hks.harvard.edu/people

💥 בסה"כ בלאק תרם לאפשטיין לכל הפחות סכום בהיקף של 75 מליון דולר בשנים שלאחר שחרורו מהכלא, וזה עשוי להסביר כיצד ההון של אפשטיין צמח עד לסכום של – 600 מליון דולר, זאת למרות שלזלי וקסנר "הפסיק לממן אותו".

האמנם וקסנר הפסיק לממן אותו או שהמימון בוצע דרך מתווך (proxy), ליאון בלאק?

מהדוברת של בלאק נמסר שהוא ניתק את הקשרים עם אפשטיין ב 2018 לאחר "שהזדעזע" מההתנהגות שלו, ושכיום בלאק משתף פעולה עם החקירה.

בחברת "אפולו" לעומת זאת פחות רגועים, שכן הגילויים החדשים חושפים את העובדה שבלאק שיקר לכאורה כשצייר את קשריו עם אפשטיין כ"זניחים", והמשקיעים עשויים להתחיל לשאול שאלות על טיב יחסיו של בלאק עם אפשטיין.

אנחנו נמשיך לעדכן ובינתיים,
#follow_the_fallula

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *