האם זו תחילת הסוף של מכבסות הכספים בקאריביים?

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

לפי הודעה רשמית של רשויות איי הבתולה הבריטים, הם מתכוונים לאמץ מדיניות שקיפות ולפרסם מאגר פומבי של רישום החברות שבשטחם, כל זה בשת"פ עם ממשלת בריטניה.

לפי מחקר של transparency international, באיי הבתולה הבריטים רשומות 1107 חברות שמעורבות בשחיתות בהיקפים של מאות מליארדי דולרים.
זה כמובן לא מפתיע, שכן עד כה איי הבתולה הבריטים אפשרו העברות כספים אנונימיות, מה שאפשר את קיומן של מכבסות הכספים.

תחקיר של ה bbc מ- 2018 גילה שרבע מהנכסים באנגליה וויילס רשומים על יישויות עסקיות מאיי הבתולה הבריטיים, מה שמראה לנו את ההיקף חסר התקדים של השימוש במקלטי המס ומכבסות הכספים שם.

לכן זה גם לא מפתיע שחצי מהחברות שרשומות במסמכי פנמה, רשומות באיי הבתולה הבריטיים".
כזכור, במסמכים הללו נחשפה רשת שלמה של חברות ותאגידי קש, וכן אנשי מפתח, שהיו כולם לקוחות של חברת עורכי הדין הפנאמית "מוסק פונסקה". המסמכים הללו דלפו ב 2016 וסיפקו הצצה לעולם שלם של מכבסות כספים ושחיתות פיננסית ברמה הכי גבוהה שניתן להעלות על הדעת.
חלק גדול מהחשיפות שלנו בקונספיל הן תודות למסמכים הללו.

נראה שהמהלך החדש של הרשויות שם הוא אותנטי, ועיתונאין חוקרים רבים משבחים אותו בתקווה שזה יהיה הצעד הראשון למהפכת שקיפות שתחסל בסופו של דבר את מכבסות הכספים.

"איי הבתולה הבריטיים זה המקום שבו כתבות מתות", כך כתב העיתונאי סקוט סטדמן בהתייחסותו לאנונימיות המוחלטת של הרישום באיי הבתולה הבריטיים, מה שמקשה מאוד על תחקירים. הוא מוסיף ואומר שהצעד הזה הוא נצחון ענק לכל מי שחשוב לו המאבק בשחיתות ומכבסות כספים.

אנו נמשיך לעקוב ובינתיים,
#follow_the_fallula

מקור:
https://www.occrp.org/en/daily/13200-british-virgin-islands-plans-to-make-company-ownership-transparent

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *