אסור לפתוח את סכר דגניה

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

בעוד כחודש יחל שעון קיץ ואיתו יגיע האביב שיכיל בתוכו אידוי טבעי של מי הכינרת הרעננים והזכים ועם ישראל יכול לשחות ולבזבז מים רבים ככל העולה על רוחו בסירות קטנטנות ובאבובים מנופחים.

מי הכינרת לא זינקו סתם כך לאור החורף השופע גשם שהיה לנו, הם זינקו כי הפסיקו לשאוב את המים ולתת אותם לירדנים, הכנרת עלתה והביאה עימה מספר בשורות אשר יכולות להיות משמעותיות בשנים הקרובות, אבל דבר אחד ברור, אסור לתת לתאגידי המים להיכנס שוב לכינרת שלנו – הרי הם רוצים לעשות זאת מטעמים כלכלים, יותר זול להטפיל מי כנרת מאשר מים תיכון או מי ים סוף.

הבולשביקים נתנו לירדנים את המים והכנרת נסוגה במשך 20 שנה

המרחב הטבעי של הכינרת תמיד היה גדול ועצום בממדים ישראלים עד אשר יצחק רבין רצה לתת לסורים לשכשך את הרגליים בכינרת, ובעוד שמעון פרס דגל בנושא ואהוד ברק ואולמרט שאפו לתת ל"קצב מדמשק" לעשות כך רצה הגורל והכנרת קטנה לממדי ביצה וכולם הסירו את עיניהם מהאגם הנפלא.

עכשיו שהכנרת מלאה קמו תאגידי המים והם לוטשים עיניהם אל המים הרבים אשר נמצאים בתוכה וזאת על מנת להקטין את עליות התפעול של סינון המים מימי מלח למים מתוקים, כנרת מלאה היא כנרת בריאה, מים צלולים שבאשמורת הבוקר בטבילה ניתן לחזות בקרקעית הקרובה לחוף בדגים צעירים אשר עושים דרכם את פת המון הסמוכה לחוף.

הכנרת היא מעוז המים של עם ישראל, אומנם לא כמו פעם, אבל היא המעוז האחרון שלנו במקרה של קריאת מצוקה ולכן יש לשמור עליה מלאה לפחות עד החורף הבא, במידה והחורף הבא יהיה כמו החורף הנוכחי אז אולי תישקל אפשרות לפתוח את הסכר על מנת להקטין את הקף ההצפה.
כנרת מלאה לא מזיקה לאף אדם ואף לא מסכנת אף אדם, כל מי שבחר לבנות את ביתו ועסקו על קו המים זאת בעיה אישית לו כיוון שהיא קטן אמונה ביכולת הכנרת להתמלא שוב ולהחזיר עטרה ליושנה.

בממשלה וברשויות והמקומיות וכמובן בתאגידי המים הרבים ישנה קונספציה של כסף רב אשר יתקבל באם יחלו השאיבות האגרסיביות של המים ופתיחת הסכר שיגבה מחיר של 7 ס"מ ביום מה שאומר שבחודש אחד נאבד 3 מטר גובה!!!

אסור לפתוח את הסכר ויש להמתין עד לפסח הקרוב 10.04.20 שם עם ישראל יגיע ויעשה במי הכנרת לביתו ומשפחתו, אולי אפילו ישטוף את הרכב שלו במי הכינרת, ומיד אחרי פסח יגיע שבועות (מאי) ואז בקיץ הגדול מיוני ועד סוף אוגוסט כולל החגים הכנרת תמלא את לבבות עם ישראל.

עם ישראל צריך לשמור על מי הכינרת כמו על זהב, לשמור עליו מפני תאגידים בעלי אינטרסים ולשמור עליו מפני פוליטיקאים אשר האינטרסים שלהם אינם עומדים בסטנדרטים יהודיים.

להזכירכם – בכנרת ישנם רוחות מזרחיות קשות אשר מסוגלות לשאוב את גוף האדם במערבולות ישירות על קרקעית הים וכפי שכבר צוין למעלה המים עמוקים מנשוא.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגובה אחת

  1. קובי 2020-03-02

    השאיבה לירדן נמשכת' למה נדמה לי שזה מקומון של ביבי ולא אתר לחשיפת האמת