אלי ציפורי מספר לנו אייך נראה הנפוטיזם של אהרון ברק שמחזיק 18 דירות

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

גודל הקומבינה כגודל כס השיפוט, אייך נראים חייו של שופט הצמרת בעל האג'נדה הפרו שמאלנית בחיינו לאורך למעלה משתי עשורים, בעוד ברק מעצים את עצמו הוא גם דואג לגמד את שאר הנוכחים.

לפני מספר ימים טרח לומר עוה"ד ציון עמיר כי הוא עפר ואפר לרגליו של אהרון ברק, כל הקונספילים היו המומים למשמע אוזניהם, בעוד האחד משפיל את עצמו בצורה כל כך בוטה עלו ואמרו קונספלים מסוים כי הוא מדבר על קומבינת הדירות שברשותו…

והנה דבריו של האיש אלי ציפורי על ראש הכת.

פרשת אפי נווה? אישתו של אהרון ברק מונתה לשופטת בקידום מהיר לאחר שקיבלה רישיון לעריכת דין בגיל 42 והתמחתה אצל שופטי עליון; ארבעת ילדיו של ברק התמחו אצל שופטי עליון המקורבים לברק: מה זה אם לא מרמה והפרת אמונים תוך ניצול הקשרים במערכת המשפט כדי לקדם קריירות של בני משפחה תוך ניגוד עניינים חריף ובוטה?
**********************************************
כל הצדקנים והטהרנים, דוברי הפרקליטות, שמתנפלים על פרשת אפי נווה, שנולדה ממעשה עבריינות של הדס שטייף בפריצה לטלפונים של נווה, צריכים לזכור את ההיסטוריה הנפוטיסטית של מערכת המשפט, הקשרים בין שופטים לפרקליטים ובני משפחתם שהשתלבו במערכת המשפט לקידום הקריירות שלהם – על חשבון הציבור.

בראש מי שניצל זאת עומד לא אחר מאשר אהרון ברק, לשעבר נשיא בית המשפט העליון, ומי שהוביל את הדיקטטורה השיפוטית בישראל. כזכור, רעייתו, אלישבע ברק, קיבלה רישיון לעריכת דין בגיל מאוחר יחסית (42) ואיפה היא התמחתה? אצל נשיא בית המשפט העליון לשעבר, ד"ר יואל זוסמן, וגם בפרקליטות המדינה. בשנה שבה אהרון ברק סיים את כהונתו כיוע המשפטי לממשלה ומונה לשופט בעליון, היא החלה לעבוד כעוזרת משפטית של נשיא העליון דאז – זוסמן (אצלו התמחתה) והמשיכה גם אצל הנשיאים משה לנדוי, יצחק כהן ומאיר שמגר (כלומר, בלשון העם, פרוטקציה לכל עניין ודבר).

אלישבע ברק החלה את הקריירה השיפוטית שלה בבית הדין לעבודה, בבית הדין האזורי בבאר-שבע.

הקידום המהיר של ברק נמשך עם ערב מינויו של אהרון ברק לנשיא בית המשפט העליון, כאשר הוועדה למינוי שופטים בחרה באישתו לשופטת בבית הדין הארצי לעבודה, לאחר שצברה ניסיון של כ-8 שנים כשופטת ובהמשך מונתה לסגנית נשיא בית הדין הארצי לעבודה. המינוי שלה עורר סערה במערכת המשפט כיוון שהיו שופטים ותיקים ממנה, מועמדים טובים וראויים ממנה לתפקיד – אבל זה מה שקורה שיש פרוטקציה במערכת המשפט.

ברק נחשבה לשופטת מאוד איטית ומאוד לא יעילה. יתירה מזו, בביוגרפיה "כבודו" שכתבה נעמי לויצקי על ברק תוך שיתוף פעולה עמו, נאמר כי "ברק סבר שאסור להשהות את המינוי של רעייתו ונתן ביטוי בוטה לדעתו. "עוד מעט ימונה לנשיא בית המשפט העליון", הוא אמר, "אז כבר יהיה מאוחר מדי בשבילה". הוא איים בהתפטרות ואמר: "לא אסכים שהיא תוותר על קריירה בגללי". דוברת בתי המשפט מסרה בשם הנשיא ברק אז כי ברק "לא אמר זאת, לא נשאל על כך ולא הביע עמדה בנושא״.

זה לא הכל: ארבעת ילדיו של ברק, באופן "מקרי" למדי התמחו אצל שופטי העליון או אצל שופטים בכירים, כולם מקורבים למשפחת ברק.. עו"ד תמר ברק התמחתה אצל השופטת אילה פרוקצ'יה, לשעבר שופטת עליון, בעת שכיהנה במחוזי; עו"ד אסתר ברק התמחתה אצל שופט בית המשפט העליון לשעבר תאודור אור; עו"ד מיכל ברק התמחתה אצל שופט בית המשפט העליון לשעבר גבריאל בך; עו"ד אבנר ברק, המתמחה גם הוא אצל מקורביו של ברק ובהם דורית ביניש, שהיתה פרקליטת המדינה והחליפה את ביו בנשיאות בית המשפט העליון.

ועוד דוגמא לנפוטיזם: דניאלה ביניש, בתה של דוריש ביניש, התמחתה אצל עו"ד נאוה בן אור, אז המשנה לפרקליטת המדינה וחברתה הטובה של דורית ביניש.

מה שקרה פה שכל החבורה הנכבדה הזו ניצלה משאבי מדינה כדי לקידום קריירות (וזה הרי משפיע על האספקטים הכלכליים בסופו של דבר) תוך ניגוד עניינים חריף ובוטה. על זה, על עבירת הסל מרמה והפרת אמונים, החבורה הזו מכניסה אנשים אחרים לכלא, אבל להם הרי הכל מותר.

פרשת אפי נווה? אישתו של אהרון ברק מונתה לשופטת בקידום מהיר לאחר שקיבלה רישיון לעריכת דין בגיל 42 והתמחתה אצל שופטי…

פורסם על ידי ‏אלי ציפורי‏ ב- יום רביעי, 4 בדצמבר 2019

שפכטל מקדים את זמנו ..

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *