מכבסות הכסף של ברק ואפשטיין בקאריביים, ה"מחקר" הוא קצה הקרחון

מכבסות הכסף של ברק ואפשטיין בקאריביים, ה"מחקר" הוא קצה הקרחון

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

למה אהוד ברק מזיע?
כי הסימון שלו בפנקס השחור של אפשטיין מכיל פרט מאוד חשוב כשמסתכלים עליו בזכוכית מגדלת, משהו שנמצא מתחת לאף ורצוי שלא ידברו עליו… אבל יש לנו מצב רוח כזה היום לדבר… שימו לב לשם החברה Barak & Associates LLC, לא מכירים? אין עליה מידע? מעניין למה ????

שימו לב לתחקיר הבא.

כדי להבין את הסיפור של ברק ואפשטיין יש ללכת אחורה.

נתחיל עם מארק ריץ' (1934- 2013), איש עסקים ואיל הון יהודי, שהחזיק באזרחות ישראלית ובדרכונים אמריקאי, ספרדי ובלגי. היה המייסד של חברת המסחר הבינלאומית "Marc Rich & Co AG" (כיום Glencore) ונודע בכינוי "מלך הסחורות", כיוון שהיה הסוחר הפרטי הגדול ביותר בנפט אשר המציא את הסחר המידי בו.

ריץ' ושותפו גרין היו הסוחרים הראשונים שהקימו וביססו את שוק הספוט (סחורות למסירה מיידית), וניצלו אותו לעשיית רווחים מהירים. תחת החברה החדשה, ריץ' סגר עסקאות עם משטרים דיקטטוריים שונים ומדינות תחת אמברגו, דוגמת איראן ודרום אפריקה. איראן הפכה לספקית נפט גולמי חשובה ביותר של ריץ' במשך יותר מ-15 שנים. באותה העת חברת הסחר של ריץ' הרוויחה מיליארדי דולרים מחוזי הנפט של משטר האייתוללה האיראני. תוך פחות מעשור לאחר היווסדה הייתה חברת "מארק ריץ' ושות' חברת סחר הנפט והטובין העצמאית הגדולה והרווחית בעולם, כשעד לאמצע שנות ה-80 החברה סחרה בכמיליון חביות נפט ביום ובכל סוגי המתכות והמינרלים.

בשנות ה-80 הוחמרו חוקי המס בארצות הברית, וב-19 בספטמבר 1983 הוגש נגדו ונגד קבוצת ריץ' אינטרנשיונל כתב אישום בגין התחמקות מתשלום מס בהיקף של 48 מיליון דולר, הונאה וסחר עם האויב שכלל ביצוע עסקות נפט לא חוקיות עם איראן במהלך סוף שנות ה-70 ותחילת שנות ה-80 בעת משבר בני הערובה באיראן – הפרה של הסנקציות שהטילה ארצות הברית על איראן באותה העת.

כתב האישום כלל 63 סעיפים תחת חוק ריקו למלחמה בפשע מאורגן שהוחל רק במקרים נדירים כנגד עבירות קשות של שחיתות ומרמה תאגידית. ריץ' ופינקוס נמלטו לשווייץ וטענו שלא יזכו למשפט הוגן כתוצאה מהלחץ והביקורת הציבורית הקשה שכבר הביעה דעתה בנושא. את המסע התקשורתי כנגד ריץ' וגרין ליווה רודולף ג'וליאני, התובע הפדרלי של מחוז דרום ניו יורק. עד שנת 2001 ריץ' היה ברשימת עשרת האנשים המבוקשים ביותר של האף.בי.איי והצליח להימלט ממספר ניסיונות מעצר.

ב-20 בינואר 2001, ביום האחרון של ביל קלינטון כנשיא ארצות הברית, העניק קלינטון חנינה נשיאותית לריץ' ולגרין בטענה שלא מדובר בפשעים שמצדיקים אישום פדרלי. החנינה הייתה שנויה במחלוקת, מפני שלא נהוג לתת חנינה למי שברח מהרשויות ולא ריצה את עונשו. החנינה עוררה גם ביקורת רבה, שכן גרושתו של ריץ' הייתה תורמת גדולה למפלגה הדמוקרטית! קלינטון הסביר את החלטתו באומרו כי מצבים דומים יושבו בעבר מחוץ לכותלי בתי המשפט; שמספר עורכי דין רפובליקנים תמכו בחנינתו; וכמו כן ציין כי בכירי ממשל ישראלים רבים, לרבות ראש ממשלת ישראל דאז אהוד ברק וכן שמעון פרס, הפצירו בקלינטון לחון את ריץ' "בשל תרומתו ושירותיו למטרות צדקה ישראליות, למאמצי המוסד להציל ולפנות יהודים מארצות עוינות, ולתהליך השלום באמצעות מימון תוכניות חינוך ובריאות בעזה ובגדה המערבית.", ראש המוסד לשעבר, שבתי שביט, אשר לאחרונה קרא למצביעי הליכוד חסרי בינה,הפציר בקלינטון גם כן לחון את ריץ, וטען כי הוא אפשר לסוכני מודיעין להשתמש במשרדיו ברחבי העולם באופן קבוע.

ויקיפדיה: מארק ריץ'

מסמכי פרדייז הוא אוסף בן 13.4 מיליון מסמכים המתעדים הימנעות מתשלום מס, שהודלף לציבור ב-5 בנובמבר 2017. מקורם של המסמכים במשרד עורכי הדין "אפלבי", ומוזכרים בהם כ-120,000 שמות של אנשים וחברות, בהם גם למשל אליזבת השנייה, מלכת הממלכה המאוחדת. על פי ניתוח המידע שנעשה בידי בוסטון קונסלטינג גרופ, היכן שנתניהו עבד אחר הלימודים בMIT, שיעור המס שלא שולם מגיע לסכום של 10 טריליון דולר.

ויקיפדיה: מסמכי פרדייז

במסמכים התגלה שחברת אפלבי עבדה על פרוייקטים גדולים בעבור מרק ריץ' וחברתו גלנקור. העבודה נעשתה גם אחר כתבי האישום נגד ריץ' בגין העלמת המס הגדולה בהיסטוריה של ארה"ב.

Wikipedia: Marc Rich-Paradise Papers

פרס וברק עשו שתדלנות לחנינת מרק ריץ' על העלמות המס שלו, ולא מפתיע שהוא מככב במסמכי פרדייס. אך יש עוד מישהו מאוד דומה שפרס הכיר לברק בזמנו (על פי עדות ברק בראיון האחרון לדיילי ביסט), במי מדובר? ובכן…

חלק מהחקירות העכשוויות של ג'פרי אפשטיין מתנהלות על ידי היחידה לשחיתות ציבורית אשר עוסקת גם בהלבנת הון והונאות מס.א פשטיין בעצמו מצהיר שניהל כספים גדולים ללקוחות ענקיים, ועשה זאת מהאיים אשר בהם נמצאים מקלטי המס הגדולים בעולם. זה מעניין בגלל שבמסמכי פרדייס אפשטיין מוזכר כלקוח של חברת אפלבי, ואפילו אחת הישויות המרכזיות במסמכים שמוקדשות לה כ500 עמודים, Liquid Funding Ltd היית רשומה בבעלותו בין 2000-2007. אפשטיין רשום שהשתמש בכספים ממקלטי מס שכאלה עוד מ1997, וכלקוח מתואר כ"מנהל ממון".

עוד בעלים בחברה של אפשטיין היו בנק בר סטרנס אשר נפילתו ב2008 החלה את המפלה הכלכלית הגדולה של 2008.

Forbes: Jeffrey Epstein Reportedly Kept Money In Offshore Accounts

בר סטרנס זה היכן שאפשטיין החל את דרכו אחר שנחשף תרגיל הונאה במקום עם אדגר ברונפמן, מהמשפחה שהביאה לכם את פרשת עמותות ברק ב1999, ואשר הבנות היורשות לאימפריה של המשפחה כיום בדרך לכלא בגין אישומים דומים לאלה של ג'פרי אפשטיין, בין היתר ניהול כת שפחות מין. אחרי העבודה בבר סטרנס עבר אפשטיין לעבוד מקרוב עם וקסנר והנכסים שלו.

שימו לב לקטע הבא שתרגמנו מהכתבה של מגזין Vanity fair על קשרי אפשטיין ובר סטרנס:


כמו הדיבורים על קשריו של מרק ריץ' עם המוסד, כך היה גם עם אבא של המאדם של אפשטיין, גיסליין מקסוול, אשר מואשמת כמנהלת ברשת סרסור הקטינות שלו בעדויות מצטברות. גם היא כמו אישתו של מרק ריץ' תורמת רצינית למפלגה הדמוקרטית וחברה קרובה של הקלינטונים, וכך גם אפשטיין עצמו תורם גדול לקלינטונים וחבר קרוב שלהם.

אך העסק המלוכלך לא מסתיים פה. הכירו את ניקול יונקרמן.

זוכרים את החברה carbyne?
זאת החברה שברק משקיע ומנהל בה ואשר עשה עסקים עם ג'פרי אפשטיין שהשקיע בה ב2015 (אחרי שכולם ידעו כי ישב בכלא על שידול קטינות לזנות).

אחת המנהלות הבכירות מלבד ברק בחברה היא ניקול יונקרמן שלנו, כמו ברק גם היא רשומה ביומן הטיסות של אפשטיין, תוכלו לראות ממש צילום של הרישום במאמר הזה של הדיילי מייל:

מעניין שגם ניקול יונקרמן מוזכרת במסמכי פרדייס הנוגעים בהעלמות המס.

OFFSHORE LEAKS DATABASE

החברה Carbyne הוצאה מחוץ לצרפת בגלל בעיות ברמיסת הפרטיות של המשתמשים.

The Sun: TRACKER TECH Former Met Police chief lands potentially lucrativerole at tech firm whose cyber system was banned over privacy fears

פה לא נגמרים עלילות ברק עם מכבסות כספים. זוכרים שהתגלה כי הוא ייעץ והרוויח כסף מבנק השקעות שוויצרי, יוליוס בר, אשר לאחרונה ניסו לבדוק על מה שלמו לו וגם להם כמו עם הנחקר לא היה תשובה?

חדשות 13: החברה שבה השקיעו ברק ואפשטיין קיבלה בעבר כמיליון שקל מהמדינה

אכן לאנשי מקצוע בשוויץ היה מאוד מוזר התפקיד של ברק כיועץ לבנק, אנשי עסקים יהודים בשוויץ "הרימו גבה" לגבי התפקיד של ברק ולא הבינו על מה משלמים לו.

Jewish Business News: Billion Dollar General: Ehud Barak And The Julius Baer Swiss Bank

ברק נחשב כיועץ גיאו פוליטי של הבנק, ומה הם פירות הייעוץ? הבנק השתתף בפאנלים להשקעות כספיות באיראן בעקבות הסכם הגרעין של אובמה, האם זה מפתיע שברק התנגד לנאום נתניהו בקונגרס ונסיון ביטול ההסכם?

ישראל היום: ברק, הבנק השוויצרי – והקשר לאיראן

איראן? ברק? האם מסתתר פה עניין של הלבנת הון ותכנוני מס? אתם מופתעים שגם בנק יוליוס בר מככב במסמכי פרדייס? שיוליוס בר תבעו את ויקיליקס על כך שפרסמו מסמכים המצביעים על התחמקות במקלטי מס? שהגיעו להסדר בלמעלה מחצי מיליארד דולר עם ארה"ב כדי לא לפתוח במשפט על עזרה לאזרחים אמריקאים בהתחמקות מתשלום מס? התביעה נגד ויקיליקס נזרקה מכל המדרגות בגין פגיעה בסעיף הראשון לחוקה האמריקאית, חופש הביטוי.

Wikipedia: Julius Baer Group

Hedgeweek: Ehud Barak joins CMA Advisory Board

ועכשיו לעניין המרכזי.ברק מוזכר בפנקס השחור של ג'פרי אפשטיין הידוע לשמצה, והוא בין הבודדים המסומנים בעיגול. האיזכור של ברק מגיע עם שם של חברה בע"מ מוזרה בשם Barak & associates LLC. שימו לב, החברה לא רשומה בSEC, המקבילה האמריקאית לרשות לניירות ערך בארץ. נסו לחפש ולא תמצאו שם שום מידע על החברה, ואכן LLC בשם החברה הוא קוד בע"מ אמריקאי. יש רק איזכור אחד ברשת של החברה הזאת של ברק, וזה היה כשהצטרף לייעץ לקרן גידור בשם management capital associates בלוקסמבורג. אבל אין שם שום מידע על החברה, רק איזכור בהודעה לקונית לעיתונות.

זוכרים שהארץ דיווח ממקורות כי נמסר לו שחקירה סודית מתנהלת מול ברק בנוגע להלבנת הון ואחזקת כספים מחוץ למדינה? ברק הכחיש מיד, המידע הועבר לגורמי אכיפה, ומאז לא ממש שמענו על המקרה:

Haaretz: Sources: Fraud Squad Secretly Checking Ehud Barak’s Foreign Holdings

אהוד ברק בעצמו ובשמו כן רשום בSEC האמריקאי, אין בחיפוש שום הצהרה שלו, והוא רשום כמסונף לחברה בשם, VECTOR INTERSECT SECURITY ACQ CORP, חברת צ'ק פתוח שגייסה את ברק ב2006 (בשנים שקיבל כסף על "מחקר" מקרן וקסנר בנאמנותושל ג'פרי אפשטיין). זה אומר שלחברה לא היה מטרה של ממש, מלבד לגייס הרבה כסף ולהתמזג עם חברה גדולה אחרת בתחום צבאי כנראה. העניין הוא שברק רשום שם עם שמות שחוזרים על עצמם בכל מיני חברות בהם הוא נמצא, אחד בשם ווינסטון צ'רצ'יל למשל, ועוד אחד בשם ירון איתן (תזכרו את השם).

השמות של שלושתם חוזרים שוב ושוב בכל מיני חברות עמומות שמגלגלות הרבה מאוד כסף.

EDGAR Search Results: Barak Ehud
Globes: Former IDF chief to chair big data co Fifth Dimension

SCP PARTNERS

Scppartners.com

VECTOR INTERSECT SECURITY

Globes
Nasdaq.com

CYALUME Technologies Inc

:Jewish Business News: Billion Dollar General: Ehud Barak And The Julius Baer Swiss Bank

שמו של אהוד ברק נקשר גם בחברה בשם קולומבוס נובה, חברה שחברת האם שלה היא בבעלות האוליגרך הרוסי ויקטור וקסלברג אשר נעצר לאחרונה בחקירות רוסיה בארה"ב ונכסיו הוקפאו בגלל פחד גם מגניבת טכנולוגיה. את אחד ממחלקות ההשקעות ניהל ירון איתן אז, מי שעד לאחרונה היה מנהל במימד החמישי, אשר המשקיע הגדול ביותר היה ויקטור וקסלברג. החברה של בני גנץ אשר פשטה את הרגל אחר מכרז מלוכלך עם המשטרה כפי שנחשף בדו"ח.

משהו שחשף אראל סגל בזמנו:חשד: 'המימד החמישי' של גנץ סיכן סודות מדינהויקטור וקסלברג, מקורב לפוטין שארצות הבירת הטילה עליו סנקציות ונחשד בגניבת טכנולוגיות, היה משקיע מרכזי בחברה.על פי הפרסום, האוליגרך הרוסי ויקטור וקסלברג, מקורב לפוטין ומעורב במשך שנים בהשקעות טכנולוגיות במערב ובניסיונות להעביר ידע טכנולוגי מתקדם לרוסיה, היה משקיע מרכזי בחברת 'המימד החמישי'.
על וקסלברג הוטלו סנקציות אישיות על ידי ארצות הברית, בפרט לאור עמידתו בראש פרויקט שנועד להקים 'עמק סיליקון' ליד מוסקבה ישישאב אליו טכנולוגיה מתקדמת מהמערב.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *