אובמה גייס את אוקראינה לדחיפת נרטיב הקנוניה הרוסית

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

עוד חשיפה של ג׳ון סולומון:

״איך הבית הלבן של אובמה גייס את אוקראינה לדחיפה מוקדמת של נרטיב הקנוניה הרוסית״ 

תקציר הכתבה:

כאשר דונלד טראמפ החל את עלייתו המטאורית לנשיאות, זימן הבית הלבן של אובמה לוושינגטון שלטונות אוקראינים כדי לתאם מאמצים מתמשכים נגד השחיתות בתוך השכנה הקריטית ביותר של רוסיה.

התכנסות ינואר 2016, שקיומה אושר על ידי מספר רב של משתתפים ותזכירים, הביאה למספר תובעי השחיתות והחוקרים הבכירים ביותר של אוקראינה, פנים אל פנים עם חברי המועצה לביטחון לאומי של אובמה (NSC), ה- FBI, מחלקת המדינה ומחלקת המשפטים.

בסדר היום הוצג כמטרה: הכשרה ותיאום.

אבל המשתתפים האוקראינים אמרו שזה לא לקח הרבה זמן כדי להבין את המטרות של האמריקנים כללו 2 חקירות פוליטיות חמות: אחת הקשורה למשפחה של סגן הנשיא ביידן ואחת הכללה מעורבים בחברת שתדלנות עם קשר למועמד דאז טראמפ.

פקידים אמריקנים "לא הפסיקו לדבר על כמה חשוב שכל המאמצים האנטי-שחיתות שלנו יהיו מאוחדים", אמר אנדריי טליז'נקו, אז קצין פוליטי בשגרירות אוקראינה בוושינגטון הממונה על ארגון המפגש.

לדברי טליז'נקו, נציגי ארה"ב אמרו במהלך הפגישות – שאחת מהן התקיימה במשרד הישן של הרשות המבצעת בבית הלבן – שיש להם עניין בהחייאת חקירה סגורה על תשלומים לאישים בארה"ב מ״מפלגת האזורים״ האוקראינית הנתמכת ע״י רוסיה.

חקירה זו משנת 2014 הובלה על ידי ה- FBI והתמקדה בכבדות על הלוביסט הרפובליקני פול מנאפורט, אשר החברה שלו נקשרה לטראמפ דרך שותפו וחברו של טראמפ, רוג'ר סטון.

סוכנים ראיינו את מנאפורט ב- 2014 לגבי האם הוא קיבל תשלומים לא מדווחים ממפלגתו של הנשיא האוקראיני המודח ויקטור ינוקוביץ׳, בן בריתו של ולדימיר פוטין מרוסיה, והאם הוא עסק בעבודת לובינג זר.

ה-FBI סגר את התיק בלי לתבוע את מנפורט.

טליז'נקו אמר שהוא לא זוכר אם מנפורט הוזכר במהלך אותה פגישה של ינואר 2016.

אבל הוא ומשתתפים אחרים הזכירו פקידים של מחלקת המשפטים שואלים חוקרי לשכת האנטי- שחיתות האוקראינית האם הם יכולים לסייע באיתור ראיות חדשות על תשלומים של ״מפלגת האזורים״ ועל מגעיה עם האמריקנים.

"זה בהחלט היה המקרה שהוביל להאשמות נגד מנפורט וההדלפה לאמצעי התקשורת בארה"ב במהלך הבחירות ב -2016", אמר.

The Hill

רלוונטי:


ממשל אובמה לחץ על אוקראינה לחדול מלחקור עמותה של ג'ורג' סורוס במהלך מערכת בחירות 2016

חלק נוסף בפזל של פשעי ממשל אובמה ו׳חלום הבלהות של ביידן׳

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *