איך הפך אסאנג׳, מאליל השמאל, הגורו של האנרכיסטים בעולם, לאוייב שרוצים שינמק בכלא לשארית חייו?

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

לאחר המעצר המתוקשר של אסאנג׳ אתמול, צפוי מאבק משפטי ממושך על הסגרתו לארצות הברית כדי לעמוד בפני האשמות של קשירת קשר לפריצת מחשבים.

המעצר גם עורר ויכוח סביב חופש העיתונות והאם אסאנג' הוא באמת עיתונאי.

אסאנג' מואשם בקשירת קשר עם צ'לסי מאנינג, אנליסט לשעבר של צבא ארה"ב, לפריצת סיסמה המאוחסנת במחשב של משרד ההגנה האמריקני המחובר לרשת מחשבים של ממשלת ארה"ב כדי להגיע למסמכים ולתקשורות מסווגים. 
מאנינג העביר מאוחר יותר אוסף של קבצים ממשלתיים מסווגים לאסאנג', שאתר האינטרנט שלו, וויקיליקס, פירסם לקהל ברחבי העולם.

שימו לב בקישור אין אף רישום על קנוניה עם רוסיה

שרה קרטר מ״פוקס ניוז״ מרחיבה:

כלומר, אם יוכח שאסאנג׳ לא קשר קשר אלא רק פרסם את המידע שמאנינג העביר לו, הוא יימצא זכאי בעניין זה כי פעל כעיתונאי.

מיותר לציין שמי שממש רוצים לראות אותו נמק בכלא עד סוף ימיו הם, בעיקר, ה״דמוקרטים״ ובראשם הילארי קלינטון, הנראית משועשעת מהמעצר [עד הודעה חדשה]:

"השורה התחתונה היא שהוא צריך לענות על מה שהוא עשה, לפחות על מה שהוא מואשם"
"אני חושבת שזה קצת אירוני שהוא הזר היחיד שהממשל הזה היה מקדם בברכה לארצות-הברית.."



והרי הפושע העיקר או אף היחיד הוא מאנינג שכבר ריצה עונש מאסר של כשבע שנים בין 2010 ל-2017 ושוחרר לאחר שאובמה המתיק את עונשו.

אז למה לגבי אסאנג׳ הדיבור על לשבת בכלא עד סוף ימיו?

שימו לב לדברי הסנאטור הדמוקרטי ג'ו מנצ'ין ביום חמיש,י כאשר חגג את מעצרו של אסאנג', ואמר כי יהיה "טוב באמת להחזיר אותו לאדמת ארצות הברית."… "הוא הרכוש שלנו [!], אנחנו יכולים לקבל ממנו את העובדות ואת האמת"

על זה נאמר, תיזהר במה שאתה מאחל…

כאן חשוב להזכיר שראש ה- FBI קומי דאג בעבר לחסל עיסקת חסינות אפשרית לאסאנג׳:

ג'יימס קומי, ראש ה- FBI המודח, הסנאטור הדמוקרטי מארק וורנר, סגן יו"ר ועדת המודיעין של הסנאט, ברוס אוהר פקיד במחלקת המשפטים, והפרקליט האמריקאי אדם ולדמן, לכל אלה היה חלק בניסיון לשכנע את ג׳וליאן אסאנג׳ ״למזער סיכונים״ בימים הראשונים של ממשל טראמפ – למעשה, להגביל מידע מסווג של ה- CIA שהוא עלול היה לשחרר בעתיד.

המאמץ הביא לגיבושו של הסכם חסינות מוגבל, שאולי היה משחרר זמנית את מייסד ויקיליקס משגרירות בלונדון, לשם הוגלה במשך שנים, כך לפי ראיונות ושלל מסמכים פנימיים של מחלקת המשפטים שהועברו לחוקרי הסנאט.

ויקיליקס מאשרים את הפרטים:

אך מסתבר שקומי הרג את הסכם החסינות עם אסאנג׳, האדם שיכול להוכיח שהמודיעין המיורט לא הגיע ממקור רוסי, אלא ממידע שהגיע לויקיליקס מהודעות דוא"ל מהוועדה הדמוקרטית הלאומית.

זה היה חושף את כל נראטיב "הקנוניה הרוסית" כשקר מוחלט.

או לדברי טאקר קרלסון:

"החטא האמיתי של אסאנג' היה שמנע מהילארי קלינטון להפוך לנשיאה. היתה תקופה, לא כל כך מזמן, כשכתבים לא מחאו כפיים על מעצרם של עיתונאים אחרים בשל פרסום מידע".

אולי הציוץ הזה של אסאנג׳ על התקשורת על ה״כתבים״?

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *