ממשל אובמה לחץ על אוקראינה לחדול מלחקור עמותה של ג'ורג' סורוס במהלך מערכת בחירות 2016

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

160131-soros-gty-1160.jpg


הדיפ סטייט תמיד אוהב להתחבא מאחרוי מאבקים "נגד השחיתות". הנה דוגמא נוספת.

מתברר כי הקבוצה אותה חקרה מערכת אכיפת החוק האוקראינית קיבלה מימון משותף של ממשל אובמה ושל ג'ורג' סורוס ושיתפה פעולה עם סוכני FBI שחקרו את הפעילות העסקית של מנהל הקמפיין של טראמפ דאז, פול מאנפורט עם דמויות פרו-רוסיות באוקראינה.

המסר המשתמע לתובעים של אוקראינה היה ברור: אל תכוונו אל Antac באמצע הבחירות לנשיאות ארה״ב בה סורוס מגבה את היאלרי קלינטון כדי לרשת עוד פייבוריט שלו, ברק אובמה.

מתוך כתבה של ג׳ון סולומון עבור The Hill

בעיצומו של מירוץ לנשיאות ארה״ב ב- 2016, תובעים אוקראינים נתקלו בכוחות התנגדות חזקים ובלתי צפויים בזמן שניהלו חקירה סביב הפעילויות של עמותה במדינתם בשם "מרכז לפעולה נגד שחיתות" ( Anti-Corruption Action Centre – Antac).

ההתמקדות ב- Antac – שפעילי הרחוב הצעירים שלה לבשו את חולצות עם הכיתוב “Ukraine F**k Corruption”, היוו חלק מחקירה גדולה יותר שערך משרד התובע הכללי של אוקראינה, אשר בדק האם ה4.4 מיליון דולר מימון מארה "ב, לטובת מאבק בשחיתות בתוך הרפובליקה הסובייטית לשעבר, הוסט שלא כהלכה.

התובעים הבינו עד מהרה כי הההתנגדות שעמדה בפניהם, נשבה ישירות משגרירות ארה"ב בקייב, שם נקט ממשל אובמה בצעד החריג לנסות ללחוץ על ממשלת אוקראינה לחדול מחקירתה הן בהיה הסיוע האמריקני והן בהיה פעילות הקבוצה.

"החקירה של המרכז לפעולה נגד שחיתות בהתבסס על הסיוע שהם קיבלו מאיתנו, אינה במקומה," כתב הממונה על היחסים בשגרירות דאז ג׳ורג׳ קנט במכתב למשרד התובע באפריל 2016, בו גם טען כי גורמים רשמיים בארה"ב אינם מודאגים מהאופן בו נעשה שימוש בסיוע של ארה"ב.

באותה עת פוטר התובע הכללי של אוקראינה, בלחץ ארצות הברית, ועדיין לא מונה לו מחליף קבוע.

חודשים לאחר מכן, יורי לוטסנקו, הנחשב כגיבור במערב על ישיבתו שנתיים בכלא לאחר שנלחם בתוקפנות הרוסית בארצו, מונה לתובע הכללי והוזמן לפגוש את שגריר ארה"ב החדש באוקראינה, מארי יוונוביץ׳.

לוטסנקו אמר לי שהוא היה המום כאשר השגריר "נתן לי רשימה של אנשים שאנחנו לא צריכים להעמיד לדין." הרשימה כללה את מייסד קבוצת Antac ושני חברי פרלמנט אשר תמכו באופן מוצהר באג׳נדת הרפורמה של הקבוצה נגד השחיתות, כך על פי מקור בעל היכרות ישירה עם הפגישה.

מתברר כי הקבוצה אותה חקרה מערכת אכיפת החוק האוקראינית קיבלה מימון משותף של ממשל אובמה ושל ג'ורג 'סורוס. ושיתפה פעולה עם סוכני הFBI שחקרו את הפעילות העסקית של מנהל הקמפיין של טראמפ דאז, פול מאנפורט עם דמויות פרו-רוסיות באוקראינה.

המסר המשתמע לתובעים של אוקראינה היה ברור: אל תכוונו אל Antac באמצע הבחירות לנשיאות אמריקה בה סורוס נתן גיבוי להיאלרי קלינטון כדי לרשת עוד פייבוריט של סורוס, ברק אובמה, כך על פי פקידים באוקראינה.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *